Strona 1 z 1

Amigo, Rodeo i inni.

PostNapisane: 11 lut 2012 23:14:00
przez Szarbia
Niby prosta sprawa.
Amigo i Rodeo wystepuje jako:
Mu, Wizard
Frontera, Frontera Sport
Passport

Ale wg. mojego rozeznania D-Max jest zbudowany na Frocie B (w Australii wystepuje jako Isuzu Rodeo :wink: )

Obrazek

A to juz pociaga za soba nastepne pick-upy:

Holden Colorado:

Obrazek

(Zawsze uwazalem, ze Holden to najladniejszy Opel)

Chevrolet Colorado (także pod nazwą Isuzu I-Series, GMC Canyon, Pyeonghwa Cuckoo 4WD-C{Korea}) :

Obrazek

Oraz MU-7 z Tajlandii:

Obrazek

http://en.wikipedia.org/wiki/Isuzu_D-Max

Obrazek

http://www.jim4x4.com/dmax.html

Ten ostatni jest wprost zrobiony na D-Maxie z resorami z tylu i z tym samym rozstawem osi 3050mm.



W latach 2002-2004 Isuzu produkowalo tez takiego cudaka (Axiom) na podwoziu Rodeo:

Obrazek

http://en.wikipedia.org/wiki/Isuzu_Axiom

Byly rozne koncepty Axioma:

Obrazek

http://www.carstyling.ru/ru/car/1997_isuzu_zaccar/

http://hooniverse.com/2011/04/14/hooniv ... and-axiom/

Re: Amigo, Rodeo i inni.

PostNapisane: 12 lut 2012 21:33:17
przez Zula
Szarbia napisał(a):Ale wg. mojego rozeznania D-Max jest zbudowany na Frocie B

nawet nie tyle Frocie B, co konkretnie Campo. ;) Kiedyś gdzieś miałam całą listę, pod jakimi nazwami rodzina Frotowatych występuje, ale gdzie... :niewiem:
W każdym razie ciekawy temat do poszukiwań :D

Re: Amigo, Rodeo i inni.

PostNapisane: 17 lut 2012 20:32:05
przez Szarbia
Trudno nie wspomniec tu o Vehicrossie.
Ta piekna bryka byla produkawana dosc krotko 1997-2001 na podwoziu Troopera.
O ile wiem to podwozie Troopera rozni sie od podwozia Froty A FL tylnym mostem i zawieszeniem tylnego mostu.
Vehicross przejal niestety podwozie krotkiego Troopera (rozstaw osi 2330mm)i mial za maly rozstaw osi moim zdaniem. Troche szkoda bo w 1998 weszla Frota B ze zwiekszonym juz rozstawem do 2460mm w wersjii Sport i lepiej bylo uzyc tego.
Koncepty Vehicrosa byly przeciez dluzsze,

Obrazek

jednak rzeczywistosc koncernowa sprowadzila projektantow na ziemie.

Obrazek

Isuzu zrobilo wersje cabrio oraz long ale niestety nie weszly one do produkcji jak wiadomo:

Obrazek

Wrzuce tu rysunki ram co by bylo widac rodzinne podobienstwa:

Trooper (UX) lwb (wąska rama, sprezyny z tylu)

Obrazek


Trooper swb (wąska rama, sprezyny z tylu)

Obrazek


Vehicross (VX) (wąska rama, sprezyny z tylu)

Obrazek


Rodeo (UE) (Frota B - szeroka rama, sprezyny z tylu)

Obrazek


Amigo (UA) (Frota B Sport - szeroka rama, sprezyny z tylu)

Obrazek


Axiom (UP) (Frota B - szeroka rama, sprezyny z tylu)

Obrazek


Jakby ktos mial pdf-ik jakis z servise manualem D-Maxa to poprosze o kontakt na maila szarbia@gmail.com

-- Dodano Cz 16 lut 2012 07:33:04 --

Zula napisał(a):
Szarbia napisał(a):Ale wg. mojego rozeznania D-Max jest zbudowany na Frocie B

nawet nie tyle Frocie B, co konkretnie Campo. ;) Kiedyś gdzieś miałam całą listę, pod jakimi nazwami rodzina Frotowatych występuje, ale gdzie... :niewiem:
W każdym razie ciekawy temat do poszukiwań :D


Pierwsze Campo bylo bylo dawcą dla Froty A przed liftem (wąska rama, resory z tylu)
ale
D-Max zostal wypuszczony w 2003 a wiec po Frocie B bo do tego czasu produkowano zwykle Campo FL.
Tak wiec niejako role sie odwrociły: to Frota B byla dawca dla D-Maxa.

-- Dodano Pt 17 lut 2012 19:39:28 --

Zdobylem serwice manuala Campo z forum z RPA :shock:

8-)

Wstawie tu wiec nastepne ramki:


Campo 4x4 LWB (waska rama, resory z tylu)

Obrazek


Campo 4x2 LWB (waska rama, resory z tylu)

Obrazek


Campo 4x2 SWB (waska rama, resory z tylu)

Obrazek

-- Dodano Pn 08 paź 2012 22:10:23 --

A po co kumu wiedzieć, że Axiom to Colorado?

Ano po to, żeby w Axiomie zapodac bolt on taki zawias :mrgreen:

Obrazek

Obrazek

Swoja droga fajny zawias, tylko szkoda, ze 4x2.

http://www.off-roadweb.com/features/080 ... to_18.html

Do pick-upow sa rozniste zestawy tychże.
Do Colorado jest mało niestety ale coś tam można znależć.

Colorado ma troche zmieniony zawias z przodu. Inne jest mocowanie gornego wahacza,

Obrazek

Zwrotnica ma 4 dziury a wiec jest piastołożysko

Obrazek

Zacisk jest już dwutłoczkowy i juz nie ma zabieraka półosi czyli brak pozostalosci po sprzęgiełkach.

Obrazek

Powyej widac tez najczestrzy sposob podstawowego litftowania w USA - wyzsza zwrotnica

Obrazek

i opuszczony dolny wahacz

Obrazek

http://www.4wdandsportutility.com/tech/ ... to_01.html

A tu caly zestaw:

Obrazek

Obrazek

http://www.suspensionconnection.com/cgi ... 14045.html

Re: Amigo, Rodeo i inni.

PostNapisane: 24 lut 2014 11:09:44
przez oposs
Spróbuj teraz

Re: Amigo, Rodeo i inni.

PostNapisane: 24 lut 2014 11:30:30
przez Szarbia
O.K. - dziala.
Dzieki.


W Australii wystartowal Isuzu Mu czyli suv na D-Maxie.

Obrazek

Nawet zgrabny

Obrazek

Obrazek

a i siedmioosobowy

Obrazek

http://www.themotorreport.com.au/57595/ ... newest-suv

Podwozie

Obrazek

http://www.google.de/imgres?client=fire ... OUCEK0DMFg

Obrazek

http://www.isuzuute.com.au/mu-x/reliability.aspx

Re: Amigo, Rodeo i inni.

PostNapisane: 27 lut 2014 14:18:18
przez mody1
Fajny, ma reduktor, w Australii 40-45 tyś. AUD to jakieś 120 tyś. PLN
W PL pewnie byłby zbliżony cenowo do Mitsubishi Pajero sport