Witamy !



[A]Luz na półosi

Przeguby Problem

Postprzez sep900 » 30 gru 2010 13:29:07

Witam,

Dziś do zaoferowania mam nowy problem :( a mianowicie duże luzy na przegubach. Wymieniam dziś łożysko piasty i złapałem za przegub w przeciwnym kole a tu zonk. Przy skrzyni w poziomie 4H mogę obrócić półoś trzymając o przegub o ponad pół obrotu w obie strony dopiero potem napotykam opór i dalej niemożna już przekręcać.
Przy okazji tego jest kolejny problemik, jakieś 8 miesięcy temu wymieniał mi mechanik przegub dziś chcąc wymienić łożysko piasty po odkręceniu sprzęgiełek moim oczom ukazał się latający przegub, w innych autach jest on trzymany "ściągnięty" przez jakąś śrubę a u mnie w jednym kole po prostu sobie jest. Pytanie to czy on jest trzymany przez jakąś śrubę czy tylko zawleczkę?

Dzięki za wysłuchanie i czekam na reakcję -porady.
sep900
 

Re: Przeguby Problem

Postprzez kozi » 30 gru 2010 15:13:43

Seger trzyma półośkę.
Obrazek
Avatar użytkownika
kozi
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Obrazki: 0
Dołączył(a): 13 paź 2009 21:27:30
Lokalizacja: Łódzkie
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Przeguby Problem

Postprzez wikked » 30 gru 2010 17:04:24

chyba koledze chodzi o mocowanie przegubu na półosi. Przegub jest zamocowany za pomocą takiego pierścienia nałożonego na rowek półosi. W przekroju poprzecznym wygląda jak pręt i ma ok. 3mm średnicy. Jest przecięty i przy nakładaniu przegubu chowa się całkowicie w rowek i jak dochodzi do końca gniazda przegubu rozpiera znów trzymając przegub. Kiedy pęknie, przegub się zsuwa z półosi. To można kupić pewnie w każdym sklepie motoryzacyjnym.
Jeśli tłumaczenie zbyt skomplikowane to jeśli widziałeś kiedyś pierścień tłoka to jest taki sam (konstrukcyjnie) tylko w przekroju nie jest płaski jak pierścień tylko okrągły.
wikked
 

Re: półoś wchodząca do przedniego koła

Postprzez jrzeuski » 31 gru 2010 10:54:02

Tak jest mocowany przegub wewnętrzny (ten od strony mostu), ale zewnętrzny jest chyba pasowany na wcisk (nigdy go jeszcze nie rozbierałem).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: półoś wchodząca do przedniego koła

Postprzez wikked » 31 gru 2010 11:32:53

jrzeuski napisał(a):Tak jest mocowany przegub wewnętrzny (ten od strony mostu), ale zewnętrzny jest chyba pasowany na wcisk (nigdy go jeszcze nie rozbierałem).

Mylisz się. Od strony mostu mocowany jest na segerze. Zewnętrzny na pierścieniu.
wikked
 

Re: półoś wchodząca do przedniego koła

Postprzez jrzeuski » 31 gru 2010 13:37:48

Ale chodzi o mocowanie przegubu na półosi czy zabezpieczenie przed wypadnięciem z osadzenia? Klatka przegubu wewnętrznego jest mocowana do półosi segerem (tak jak piszesz), ale całość w kielichu utrzymuje pierścień (co też dobrze wiesz :beer: ).

A co do przegubu zewnętrznego to chyba tu na forum ktoś pisał, że rozebranie go na części pierwsze bez użycia młota lub prasy jest niewykonalne. To jak to w końcu jest?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: półoś wchodząca do przedniego koła

Postprzez konik » 31 gru 2010 16:39:59

Przegub zewnętrzny na półosi mocowany jest przez pierścień sprężysty, i faktycznie, trzeba sporego młota, aby go zbić.
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: półoś wchodząca do przedniego koła

Postprzez wikked » 01 sty 2011 13:47:46

ja jak do tej pory używałem imadła rozkręconego tak żeby półoś bez oporów można było przesunąć pionowo góra- dół. Później mocne pieprznięcie/pociągnięcie aby przegub uderzył w imadło od góry ciągnąc półoś w dół i tak po kilku razach schodzi.
jrzeuski napisał(a):Ale chodzi o mocowanie przegubu na półosi czy zabezpieczenie przed wypadnięciem z osadzenia? Klatka przegubu wewnętrznego jest mocowana do półosi segerem (tak jak piszesz), ale całość w kielichu utrzymuje pierścień (co też dobrze wiesz :beer: ).

Jasne, ale kolega pyta jasno o mocowanie przegubu
sep900 napisał(a): Wymieniam dziś łożysko piasty i złapałem za przegub w przeciwnym kole a tu zonk. Przy skrzyni w poziomie 4H mogę obrócić półoś trzymając o przegub o ponad pół obrotu w obie strony dopiero potem napotykam opór i dalej niemożna już przekręcać.
Przy okazji tego jest kolejny problemik, jakieś 8 miesięcy temu wymieniał mi mechanik przegub dziś chcąc wymienić łożysko piasty po odkręceniu sprzęgiełek moim oczom ukazał się latający przegub, w innych autach jest on trzymany "ściągnięty" przez jakąś śrubę a u mnie w jednym kole po prostu sobie jest. Pytanie to czy on jest trzymany przez jakąś śrubę czy tylko zawleczkę?
wikked
 

luz na półosi

Postprzez jaca92 » 03 maja 2011 22:56:57

Witam. Wczoraj w terenie wyskakiwały mi sprzegiełka więc postanowiłem je rozebrać i zauważyłem że mam bardzo duży luz na półosi. I wydaje mi się że jest to wina łożysk Ale nie wiem jak się do nich dostać. Zdemontowalem nawet hamulce Ale nadal nie wiem jak do nich dojść. W którym miejscu jest łożysko od pół osi i jak do niego dojść by je wymienić.
jaca92
 

Re: [A]Luz na półosi

Postprzez jrzeuski » 04 maja 2011 08:25:06

Jest pod sprzęgiełkiem, więc wystarczy je zdjąć i możesz dokręcać łożysko.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A]Luz na półosi

Postprzez brum » 04 maja 2011 17:48:45

Musisz zdjąć całą zwrotnice, lub ją odchylić tak żeby wyjąć półoś. Wtedy dostaniesz się do łożyska półosi.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości