Witamy !



[A 2.0] Imbus na sprzęgiełkach

[A 2.0] Imbus na sprzęgiełkach

Postprzez valthol » 15 maja 2013 09:09:29

Witam, strasznie zapiekły mi się śruby imbusowe na sprzęgiełkach manualnych. Nie do ruszenia są.Te, do których jest dostęp po zdjęciu pierwszej osłony. Jak sobie z nimi najlepiej poradzić, nie rozjeżdżając ich? Po pierwsze na pewno kupię imbusa z najlepszej ever stali, żeby był twardy :D Co polecacie?
valthol
 

Re: [A 2.0] Imbus na sprzęgiełkach

Postprzez jrzeuski » 15 maja 2013 09:52:30

Nie napisałeś jakiej firmy te manuale, ale w każdych praktyka jest taka, żeby je przykręcać na klej do gwintów, bo czasem się lubią odkręcić przy pracy pod obciążeniem. Rozwiązanie: podgrzać śruby przed odkręcaniem.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A 2.0] Imbus na sprzęgiełkach

Postprzez bart322 » 15 maja 2013 09:54:31

valthol napisał(a): Co polecacie?


Mlotek.
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Imbus na sprzęgiełkach

Postprzez Odoll » 15 maja 2013 10:20:50

valthol napisał(a):Co polecacie?

Jak działają to NIE RUSZAĆ .
a jak nie działają to :
bart322 napisał(a):Mlotek.
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Imbus na sprzęgiełkach

Postprzez jrzeuski » 15 maja 2013 10:41:55

Odoll napisał(a):Jak działają to NIE RUSZAĆ .
Może chce się dobrać do łożysk kół :niewiem: W innym celu to faktycznie nie ma powodu.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A 2.0] Imbus na sprzęgiełkach

Postprzez valthol » 15 maja 2013 11:24:18

Muszę wymienić obydwie osłony przegubów i obydwa sworznie. Nie biorąc po uwagę jakiś skrajnych sztuczek, to raczej będę musiał to wszystko rozebrać. Ale od razu też zapytam - czego nie ściągać niepotrzebnie żeby się dobrać do sworzni i je wymienić i czego nie rozbierać niepotrzebnie żeby wymienić osłony przegubów (raczej tradycyjne, bez tych mega rozciągliwych patentów) ? :)
valthol
 

Re: [A 2.0] Imbus na sprzęgiełkach

Postprzez bart322 » 15 maja 2013 11:29:12

No to nie musisz sciagac sprzegielek, tylko seger z polosi, zeby wyszla z piasty.
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Imbus na sprzęgiełkach

Postprzez RudeBoy » 15 maja 2013 11:33:32

- zdejmujesz seger z półosi,
- rozpinasz łącznik stabilizatora,
- odkręcasz 4 śruby mocujące sworzeń do dolnego wahacza i uwalniasz dolny wahacz żeby wisiał swobodnie. Zwrotnica ma być tylko podtrzymywana na górnym sworzniu i wahaczu.
- teraz manewrując całą zwrotnicą uda Ci się wysunąć półoś z piasty. Ciągniesz do góry i odginasz na zew. zwrotnice. Półoś wyjdzie.

W kielichu przy moście wyjmujesz pierścień zabezpieczający przed wypadaniem przegubu. Musisz pogrzebać w smarze, żeby go znaleźć i wyciągasz półoś na stół.
Wewnętrzny przegub demontujesz. Wyciągasz kulki, koszyczek zdejmujesz seger zabezpieczający i zbijasz krzyżak kulek.
Zdejmujesz stare osłony i zakładasz nowe.
Składasz wszystko po kolei. Zwróć uwagę na koszyczek przegubu którą stroną ma być zamontowany.
tyle


Autor postu otrzymał pochwałę
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A 2.0] Imbus na sprzęgiełkach

Postprzez bart322 » 15 maja 2013 11:43:04

RudeBoy napisał(a):...
- rozpinasz łącznik stabilizatora,
...


To dlatego mi ostatnio zle sie sworznie dolne wymienialo, bo zapomnialem o tym punkcie :D
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Imbus na sprzęgiełkach

Postprzez valthol » 15 maja 2013 12:25:57

Ogromne dzięki za tak dokładną instrukcję, postaram się to na dniach zdziałać, zwłaszcza, że za pierwszym razem to muszę sobie raczej cały dzień zarezerwować wolny :) Jak tylko wygląda jeszcze kwestia wymiany górnego wahacza przy okazji tego zabiegu?
valthol
 

Re: [A 2.0] Imbus na sprzęgiełkach

Postprzez bart322 » 15 maja 2013 12:35:21

Wahacza, czy sworznia?
Gorny sworzen w porownaniu z dolnym to pestka ;)
Przy okazji wymiany gornego mozesz przelozyc go pod wahacz od razu - do poczytania w temacie o lifcie froty ;)
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Imbus na sprzęgiełkach

Postprzez valthol » 15 maja 2013 12:56:19

OMG ale wtopa :d oczywiście sworzeń :) Ok, temat na pewno sprawdzę w takim razie. No sprawa jest taka, że naczytałem się o tych sworzniach, tu młotek, tu drugi, tam uderz, a okazuje się, że dolny sam schodzi, a góry jeszcze łatwiejszy od dolnego? :>

EDIT: Ok, dolny tylko łatwo schodzi z wahacza, pewnie diabeł tkwi w sciągnięciu go ze zwrotnicy w takim razie :D
valthol
 

Re: [A 2.0] Imbus na sprzęgiełkach

Postprzez bart322 » 15 maja 2013 13:00:01

Ja bym nie napisal, ze latwo schodzi.
Ponoc niektorym starczaja 3 uderzenia mlotkiem :P
Ja ostatnio 15 minut 5kg mlotkiem napieprzalem w "widelec" do sciagania sworzni.
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Imbus na sprzęgiełkach

Postprzez brum » 15 maja 2013 14:11:39

RudeBoy napisał(a):- rozpinasz łącznik stabilizatora,

nie potrzeba
RudeBoy napisał(a):- odkręcasz 4 śruby mocujące sworzeń do dolnego wahacza i uwalniasz dolny wahacz żeby wisiał swobodnie. Zwrotnica ma być tylko podtrzymywana na górnym sworzniu i wahaczu.- teraz manewrując całą zwrotnicą uda Ci się wysunąć półoś z piasty. Ciągniesz do góry i odginasz na zew. zwrotnice. Półoś wyjdzie.

się tylko namęczy. żeby wyjąć szybko półoś to zbija się dwie rzeczy z trzech. można sobie wybrać które.
RudeBoy napisał(a):Wewnętrzny przegub demontujesz. Wyciągasz kulki, koszyczek zdejmujesz seger zabezpieczający i zbijasz krzyżak kulek.

nie trzeba kulek wyjmować, tylko zdjąć seger i delikatnie pociągnąć cały koszyczek, wychodzi razem z kulkami które są luźne.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Imbus na sprzęgiełkach

Postprzez bart322 » 15 maja 2013 14:52:39

brum napisał(a):...
się tylko namęczy. żeby wyjąć szybko półoś to zbija się dwie rzeczy z trzech. można sobie wybrać które....


Jak ma do wymiany oba sworznie, to nie ma co wybierac, a polos wyjdzie duzo latwiej ;)
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Imbus na sprzęgiełkach

Postprzez RudeBoy » 15 maja 2013 14:54:33

brum napisał(a):
RudeBoy napisał(a):- rozpinasz łącznik stabilizatora,

nie potrzeba

Potrzeba nie potrzeba.
Jak odkręci będzie miał swobodniej pracujący wahacz to chyba oczywiste.

brum napisał(a):
RudeBoy napisał(a):- odkręcasz 4 śruby mocujące sworzeń do dolnego wahacza i uwalniasz dolny wahacz żeby wisiał swobodnie. Zwrotnica ma być tylko podtrzymywana na górnym sworzniu i wahaczu.- teraz manewrując całą zwrotnicą uda Ci się wysunąć półoś z piasty. Ciągniesz do góry i odginasz na zew. zwrotnice. Półoś wyjdzie.

się tylko namęczy. żeby wyjąć szybko półoś to zbija się dwie rzeczy z trzech. można sobie wybrać które.


Taa... się namęczyć.. Idę o zakład, że więcej się namęczy próbując wybić sworzeń ze zwrotnicy.

brum napisał(a):
RudeBoy napisał(a):Wewnętrzny przegub demontujesz. Wyciągasz kulki, koszyczek zdejmujesz seger zabezpieczający i zbijasz krzyżak kulek.

nie trzeba kulek wyjmować, tylko zdjąć seger i delikatnie pociągnąć cały koszyczek, wychodzi razem z kulkami które są luźne.



No nie trzeba ale jak stuknie niefortunnie to kulek będzie szukał w promieniu 5 metrów... a wyjęcie kulek i zdjęcie koszyka zajmie 45 sekund.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A 2.0] Imbus na sprzęgiełkach

Postprzez brum » 15 maja 2013 17:32:32

RudeBoy napisał(a):Jak odkręci będzie miał swobodniej pracujący wahacz to chyba oczywiste.

właśnie nie oczywiste :P nie trzeba go odkręcać bo nie ma takiej potrzeby, jest to zbędne.

RudeBoy napisał(a):Taa... się namęczyć.. Idę o zakład, że więcej się namęczy próbując wybić sworzeń ze zwrotnicy.

ja też idę o zakład że trudniej to zrobić jak pisałeś. Robiłem tak za pierwszym razem i ciężko przeciągnąć blachę sworznia z pod wahacza. Wkładając go z powrotem pod wahacz też trzeba trochę poszarpać.
A wybija się dwoma młotkami ze sworzniem obciążonym jak wiadomo.

RudeBoy napisał(a):No nie trzeba ale jak stuknie niefortunnie to kulek będzie szukał w promieniu 5 metrów

nie trzeba nic stukać tylko zdjąć seger i delikatnie pociągnąć.



rozbierałem to kilka razy i najlepszym sposobem jest zbicie dwóch rzeczy jeśli trzeba wyjąć półoś.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] Imbus na sprzęgiełkach

Postprzez RudeBoy » 15 maja 2013 17:55:38

brum napisał(a):
RudeBoy napisał(a):Jak odkręci będzie miał swobodniej pracujący wahacz to chyba oczywiste.

właśnie nie oczywiste :P nie trzeba go odkręcać bo nie ma takiej potrzeby, jest to zbędne.


Może w A... faktycznie w B odkręcasz łącznik i wahacz od razu idzie w dół. Wiem, przecie bo grzebałem przy tym nie raz. Po odpięciu stabi jest luks robota.

brum napisał(a):
RudeBoy napisał(a):Taa... się namęczyć.. Idę o zakład, że więcej się namęczy próbując wybić sworzeń ze zwrotnicy.

ja też idę o zakład że trudniej to zrobić jak pisałeś. Robiłem tak za pierwszym razem i ciężko przeciągnąć blachę sworznia z pod wahacza. Wkładając go z powrotem pod wahacz też trzeba trochę poszarpać.
A wybija się dwoma młotkami ze sworzniem obciążonym jak wiadomo.


Ano...
Przy ostatniej wymianie sworznia tłukłem młotkami 15 minut.

brum napisał(a):
RudeBoy napisał(a):No nie trzeba ale jak stuknie niefortunnie to kulek będzie szukał w promieniu 5 metrów

nie trzeba nic stukać tylko zdjąć seger i delikatnie pociągnąć.

rozbierałem to kilka razy i najlepszym sposobem jest zbicie dwóch rzeczy jeśli trzeba wyjąć półoś.


No ja też :)
Żeby wyjąć tylko półoś gdy nie zachodzi potrzeba wymiany sworzni ich wybijanie to nie porozumie skoro do wyjęcia półosi starczy odkręcić 4 śruby.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd


Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron