Witamy !



[A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Galus » 10 wrz 2013 13:12:46

U mnie jest tak samo Za gumą jeszcze wieloklin z mocowaniem na gumę a to dodatkowe 15 cm.

-- Dodano 16 wrz 2013 17:44:25 --

Jak tam Dawid w temacie wału do 2.2 Wymyśliłeś coś.
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Odp: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez brum » 16 wrz 2013 18:59:39

Nic jeszcze nie kombinowałem.
A wieloklin jest taki sam w tych walach?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Galus » 18 wrz 2013 20:19:56

Powitać
W naszym tak jak i w 2.8 i 2.5 jest taki sam. Od 2.0 poszedł na złom to nie mam jak sprawdzić.
A myślałeś o zastosowaniu wału CV zmotanego z wału od 2.8 w miejsce naszego.

-- Dodano 17 paź 2013 20:25:28 --

Wymyśliłeś coś w temacie wału bez podpory bo mi wibrować zaczyna a nie mam chęci kolejną podporę wstawiać
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez brum » 17 paź 2013 20:31:10

Jeszcze nic nie kombinowałem. Ale będzie trzeba coś pomysleć.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Galus » 17 paź 2013 20:33:28

Daj mi adres e-mail to wyślę Ci kombinacje wału 2.8. Nietestowane bo musiał bym mocowanie wyciąć a na razie auto musi jeździć. Jak co wstaw je na forum.
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez brum » 17 paź 2013 20:54:11

Czyli podwójny krzyżak. Pytanie czy nie będzie wibrować. Wymiary wału już są ok?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Galus » 17 paź 2013 21:02:57

Teoretycznie brakuje jeszcze centymetr może półtora ale on i tak by szedł na skróty to by pewnie wydało. A jak co to mam 1cm dystanse. Co do wibracji. Pojęcia nie mam. Zobaczymy może się inni wypowiedzą i coś doradzą.
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez brum » 18 paź 2013 15:08:03

brakuje zeby wszedł do skrzyni?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Galus » 18 paź 2013 19:14:32

Nie. Nie brakuje żeby wszedł do skrzyni tylko jest krótszy od naszego ale że szedł by na skróty, tak jak w 2.8 powinno wydać.
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez brum » 18 paź 2013 19:19:37

No to powinno być ok.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Galus » 18 paź 2013 20:15:12

Wszystko zależy od tego co będzie z wyważeniem itp. A zastanawiam się jak to będzie z ułożeniem wału na takiej kombinacji. Dokładnie czy będzie kręcił się osiowo czy nie wpadał by w taki ruch rotacyjny.
Na allegro widziałem że B frotka ma wał z podwójnym krzyżakiem na przednim wale. I to chyba tylko wersje z silnikiem 2.2 bena.
O takie coś http://allegro.pl/wal-napedowy-krotki-o ... 16661.html
Tylko tam jest chyba inny wymiar krzyżaka.
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez brum » 18 paź 2013 20:42:22

najpewniej będzie dorobić u blooda przedłużkę.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Galus » 18 paź 2013 21:57:54

Pomysł nie najgorszy. Bierzesz to na siebie czy ja mam się z nim skontaktować.
Pozdro
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Huberek » 28 sty 2014 13:01:23

Galus napisał(a):Teoretycznie brakuje jeszcze centymetr może półtora ale on i tak by szedł na skróty to by pewnie wydało. A jak co to mam 1cm dystanse. Co do wibracji. Pojęcia nie mam. Zobaczymy może się inni wypowiedzą i coś doradzą.


Jednoczęściowy wał będzie miał tendencje do wibracji ze względu na długość. Jednym ze sposobów ograniczenia wibracji jest podzielenie wału na części i umocowanie w połowie (ograniczenie strzałki ugięcia) dodanie krzyżaka jest koniecznym, ale opłacalnym efektem ubocznym.

Teoria na ten temat opisana jest w poradnikach kierowców z lat 50-tych i 60-tych i wykorzystana przy produkcji samochodu Warszawa i/lub Żuk. Nie pamiętam w którym roku konstruktorzy wprowadzili to udogodnienie w jakże nowoczesnym na owe czasy pojeździe. Zachęcam do lektury materiałów z tamtego okresu. Zasady mechaniki się nie zmieniły.

Nigdy bym nie zmienił wału dwuczęściowego na pojedynczy.

drgania powoduje niewyważony/skrzywiony wał, a nie krzyżaki. To krzyżaki się sypią przez drgania wału.
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Galus » 28 sty 2014 13:55:26

A to ciekawa teoria. Ale dlaczego 2.8, 2.5, i 2.0 maja wały jednoczęściowe i nic nie wibruje. Do tego w wersji B w ogóle innych nie montowano.
Jak poczytasz to niektórym podpory padają co 6mc, gumowe łączniki rwą się jak zapałki itp. A w wale jednoczęściowym 2xkrzyżak za marne 50zł i koniec tematu.
Ja wdrążyłem wczoraj projekt przeszczepienia wału od 2.8 do siebie. Jak się nie uda to wstawię skrzynie z 2.8 razem z reduktorem albo silnik i most przesunę.
Zawzięte ze mnie bydle i frotę na ramie skrócę ale wał z podporą wy......ę z auta.
A wracałeś kiedyś np. 200 km z rozwaloną podporą......... ja po 20 miałem dość.
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Huberek » 28 sty 2014 14:18:40

Kwestia wyboru komfort/wytrzymałość, co konstruktorzy chcieli osiągnąć i jakim kosztem.
Zasad mechaniki mas wirujących, sił odśrodkowych, teorii ugięcia nie zmienimy.
Może się dokopię do materiałów, o ile je jeszcze mam.

Szukałem ciekawego i wygodnego auta do sporadycznych wypadów na narty i nad wodę niż do upalania, więc łączniki powinny wytrzymać.
Powodzenia w modyfikacji auta.
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez jrzeuski » 28 sty 2014 14:34:57

Ta cała teoria z Poloneza upada w starciu z błotem, piachem i innym syfem napotykanym w terenie. Każdy kto upala w terenie wie, że podpora to samo zło i nieunikniona awaria. To tylko kwestia czasu. Bardzo krótkiego, jeśli zakopuje się auto po klamki. To samo błoto zabija krzyżaki znacznie skuteczniej i szybciej niż jakiekolwiek wibracje z niewyważenia wału. Krzyżak można wymienić w 20min w środku lasu a jest niedrogi i łatwo dostępny. Podpora to inna półka cenowa, z dostępnością słabo a wymiana :wsciekly: jak wał nie chce z niej wyleźć. Frotę masz dopiero parę miesięcy, to jeszcze nie miałeś okazji się przekonać o tym na własnej skórze ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Huberek » 28 sty 2014 15:00:18

A myślałem, że nikt się nie dowie ... :boss:

Chyba za stary jestem na taplanie w błocie. Ale muszę wpaść popatrzeć.
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Galus » 28 sty 2014 16:26:42

Jacek pięknie to opisał. Cały sens walki o montaż wału jednoczęściowego. A o upalaniu frotki i skutkach tego to wie jak nikt. :D
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez ali » 28 sty 2014 17:14:16

Huberek napisał(a):
Galus napisał(a):Teoretycznie brakuje jeszcze centymetr może półtora ale on i tak by szedł na skróty to by pewnie wydało. A jak co to mam 1cm dystanse. Co do wibracji. Pojęcia nie mam. Zobaczymy może się inni wypowiedzą i coś doradzą.


Jednoczęściowy wał będzie miał tendencje do wibracji ze względu na długość. Jednym ze sposobów ograniczenia wibracji jest podzielenie wału na części i umocowanie w połowie (ograniczenie strzałki ugięcia) dodanie krzyżaka jest koniecznym, ale opłacalnym efektem ubocznym.

Teoria na ten temat opisana jest w poradnikach kierowców z lat 50-tych i 60-tych i wykorzystana przy produkcji samochodu Warszawa i/lub Żuk. Nie pamiętam w którym roku konstruktorzy wprowadzili to udogodnienie w jakże nowoczesnym na owe czasy pojeździe. Zachęcam do lektury materiałów z tamtego okresu. Zasady mechaniki się nie zmieniły.

Nigdy bym nie zmienił wału dwuczęściowego na pojedynczy.

drgania powoduje niewyważony/skrzywiony wał, a nie krzyżaki. To krzyżaki się sypią przez drgania wału.


Kolego mówisz że teoria, więc zapytam teoretycznie co będzie biło bardziej (nie wyważone oczywiście) wał dłuższy i cięższy czy krótszy i lżejszy ?

Wał z podporami jest w sumie dłuższy od jednoczęściowego, a jego zalete widze głównie w dodatkowym krzyżaku.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron