Witamy !



[A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez brum » 17 kwi 2014 12:29:49

Jakieś postępy? założyłeś tą przedłużkę?

-- Dodano Cz 24 kwi 2014 10:54:56 --

Kto widzi wady w założeniu przedłużki 10cm na atak i do tego przykręcenie wału z 2.5, 2.8? I jakie to wady mogły by być?

Galus założył i mówi że auto całkiem inne niż z wałem z podporą. Nic mu nie bije itd. Ja się zastanawiam nad tym, ale jakie mogą być wady tego?

Przedłużenie wału i przespawanie to ok 350zł..z przedłużką by się 100zł zaoszczędziło.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez jrzeuski » 24 kwi 2014 10:03:38

Jedno mnie zastanawia: skąd ta różnica 10cm w stosunku do 2.5/2.8? Przecież rama taka sama, most i skrzynia też, lewarki w tym samym miejscu :niewiem:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez brum » 24 kwi 2014 10:20:30

skrzynie się różnią długością.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez jrzeuski » 24 kwi 2014 10:22:59

Znaczy się czym, inne wyjście z reduktora? Bo to to samo MUA5 przecież jest.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez brum » 24 kwi 2014 10:27:44

Obudowa tylko inna i w 2.5 skrzynia jest przesunięta 4 lub 5cm do tyłu w porównaniu do 2.2
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez jrzeuski » 24 kwi 2014 10:33:05

brum napisał(a):w 2.5 skrzynia jest przesunięta 4 lub 5cm do tyłu w porównaniu do 2.2
To by znaczyło, że lewarki są w innym miejscu otworu a jakoś pasują (nawet po bodylift) i guma też idealnie. Czyżby guma była inna? :niewiem:

Poza tym to dalej nie tłumaczy aż 10cm różnicy odległości reduktor-most. Co jest innego w reduktorze?

PS. W 2.3 nic nie trzeba było wydłużać przy takiej zamianie, ale ze względu na lift wskazane jest 2-3cm dystans na flanszę.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez brum » 24 kwi 2014 11:04:38

różni się też tyłem czyli wyjściem na wał. A lewarki można przekręcić bo nie są na stałe.

ale nie o to pytam, tylko o przedłużkę.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez jrzeuski » 24 kwi 2014 11:10:27

10cm to spory dystans. Żeby to było lekkie to musi być zrobione z rury albo amelinium. Jak z rury, to ciężko będzie to pospawać tak, żeby nie miało bicia. Zatem chyba jednak lepiej wydłużyć wał. Kąt pracy krzyżaka przy tej opcji też będzie lepszy.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Odp: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez brum » 24 kwi 2014 13:51:44

Przedłużka jest raczej z wałka i zrobił by ją blood.
więc jakość by była.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Galus » 01 maja 2014 11:28:33

Do Jacka.
Skrzynia i reduktor jest taki sam w wszystkich frotach. Roznica jest na kielichu w ktorym siedzi sprzeglo a przy dieslu tez dwumas. Skrzynia jest z 3 czesci. Pierwsza jest obudowa sprzegla i czesciowo skrzyni. Druga obejmuje reszte skrzyni i czesc reduktora z wyjscim na przedni wal. Ostatnia zakrywa tryby teduktora i ma wyjscie na tylny wal. Srodkowa i tylna czesc sa identyczne wszedzie. Roznica jest w czesci przedniej przykrecanej do silnika. U mnie jest tylko sprzeglo a u ciebie dodatkowo dwumas dlatego skrzynia i reduktor jest odsuniete w tyl i stad roznice w dlugosci walow. Jak ci skrzynia nawali to kupujesz najtansza z allegro od byle jakiego silnika przekladasz wywalasz przedni kielich zakladasz swoj i po klopocie. Co do lewarkow tam tez jest mykcyk bo one nie wchodza bezposrednio w skrzynie tylko maja swoja obudowe z wodzikami. Wejdz pod auto to zobaczysz. W zaleznosci jak silnik taki kielich montowali i wodziki z obudowa. Dlatego w tej samej karocy i ramie skrzynie jest blizej lub dalej od tylnego mostu waly sa inne a lewarki wychodza dentycznie. Przelozenia skrzyni i reduktora wszyscy mamy identyczne. Tak jak most wszystkie wygladaja identycznie ale przelozenia inne. Technicznie niema problemu z przekladka.
Do Dawida
Przedluzka jest wykonana na tokarce z dokladnoscia do setnych. Calosc robiona z jadnego walka metalu. Niema zadnych spawow. Calosc wykonana perfekcyjnie. Waga razem ze srubami podkladkami itp w granicach kilograma mozetroszke ponad. Co sily niszczacek atak to raczej ne jest to dla nigo szkodliwe. Jest to bardzo zwaty element solidnie lozyskowany i jak niemasz na nim luzu w chwili obecnej to nic mu niebedzie. Duzo bardziej niszcza most duze kola ktore mamy. Moje stalowe fele -35 waza dwa kg wiecej niz alusy niemowiac o mocnym odsadzeniu.
Ja ponad rok latalem z wibrujacym walem i nic sie z atakiem stalo. To od kawalka stali tez u nie bedzie.
Tak wiec nie wymyslac tylko montowac. O gume i podpore zostawmy dla dupowozow.
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez brum » 02 maja 2014 09:31:49

Co do jakości przedłużki to wątpliwości nie mam bo jest od blooda.
Pewne jest że u mnie wał z podporą wyleci i będzie jednoczęściowy z przedłużką lub przedłużony i wyważony.

A samego kielicha skrzyni bez jej rozebrania to raczej się nie przełoży. Rozebrania w sensie że tryba będą na wierzchu i olej wypłynie.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Galus » 02 maja 2014 19:56:46

Mozna zdjac tylna obudowe reduktora nawet bez sciagania skrzyni z auta. Tylko trzeba odkrecic linke predkosciomierza. Rozbieralem to u siebie na glebie bez kanalu. Przedni kielich tez mozna zdjac. Od strony silnika tam gdzie siedzi sprzeglo i jest lapa wysprzeglika, trza odkrecic kilka srubek, potem kilka na okolo obudowy i kielich schodzi. Ale do tego trza miec ja na glebie. Wiem co mowie i pisze bo rozbieralem swoja skrzynie i skrzynie od 2.8 w drobny mak. Mam ponad 70 fotek, zwymiarowane wszystkie lozyska i tryby. Jak przyjade do Polski za 3 tygodnie to wysle Ci to wszystko na e-mail. Jak przedluzysz wal w jakims warsztacie to przy pelnym wykrzyzu lub jakims wyskoku jak most zejdzie w dol i na amorach od irona przywalisz walem o belke spinajaca drazki skretne. Przy przedluzce niema takiego zagrozenia bo kat na krzyzakach jest taki sam jak w 2.8. Sytuacja przy 3 calach liftu, amorach dedykowanych i braku stabi. Tyle ze jak mam mocowana przerobione i o 5 cm wiekszy skok z tylu. Ty raczej masz fabryke.

-- Dodano 02 maja 2014 19:56:54 --

Mozna zdjac tylna obudowe reduktora nawet bez sciagania skrzyni z auta. Tylko trzeba odkrecic linke predkosciomierza. Rozbieralem to u siebie na glebie bez kanalu. Przedni kielich tez mozna zdjac. Od strony silnika tam gdzie siedzi sprzeglo i jest lapa wysprzeglika, trza odkrecic kilka srubek, potem kilka na okolo obudowy i kielich schodzi. Ale do tego trza miec ja na glebie. Wiem co mowie i pisze bo rozbieralem swoja skrzynie i skrzynie od 2.8 w drobny mak. Mam ponad 70 fotek, zwymiarowane wszystkie lozyska i tryby. Jak przyjade do Polski za 3 tygodnie to wysle Ci to wszystko na e-mail. Jak przedluzysz wal w jakims warsztacie to przy pelnym wykrzyzu lub jakims wyskoku jak most zejdzie w dol i na amorach od irona przywalisz walem o belke spinajaca drazki skretne. Przy przedluzce niema takiego zagrozenia bo kat na krzyzakach jest taki sam jak w 2.8. Sytuacja przy 3 calach liftu, amorach dedykowanych i braku stabi. Tyle ze jak mam mocowana przerobione i o 5 cm wiekszy skok z tylu. Ty raczej masz fabryke.
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez bomba78 » 03 maja 2014 07:00:47

kolo mnie jest warsztat z dziada pradziada co robi tylko waly :)
dostarczasz kolesiowi
talerz końcowy co przykręcasz do mostu :) przedni :)
i wieloklin co przykręcasz sprzęgło te gumowe :)
i robi sobie pomiar :)) i wal robi od podstaw :)
500zł ta przyjemność :)
i cały wał się trzyma na 2 krzyżakach 30mm a nie jak we frocie 27mm :)
:guns: Dopóki Walczysz Jesteś Zwycięzcą :guns:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
bomba78
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 738
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 sty 2013 13:44:53
Lokalizacja: Warszawa-Włochy
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez jrzeuski » 03 maja 2014 07:32:26

Tę belkę między drążkami można wyciąć. U mnie jej nie ma fabrycznie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez bloodsuckin » 03 maja 2014 09:51:01

Jacek chyba pomyliłeś belki ;)

Obrazek
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Galus » 03 maja 2014 18:58:37

Niech wytnie i podzieli sie wrazeniami. Raczej wszystkie froty maja ta zelastwo wspawane do ramy bo wszystkie maja drazki skretne.
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez jrzeuski » 04 maja 2014 08:40:13

Wrócę z majówki to cyknę Wam fotkę jak drążki są zamocowane w 2.5TDS
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Odp: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez brum » 04 maja 2014 08:59:51

Paweł ma belkę.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez lychasc » 04 maja 2014 10:22:58

Ja też miałem :D
https://www.youtube.com/user/lychasc
Lift 2'', Body lift 2", MT 32'', Dragnon 12000 LBS, Snorkel, Amortyzator skrętu, Mosty z froty B, Zderzak na bazie Calmini
Avatar użytkownika
lychasc
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 405
Dołączył(a): 22 maja 2011 15:10:40
Lokalizacja: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez bloodsuckin » 04 maja 2014 18:22:54

No u mnie jakby nie patrzeć (w papierach) jest 2.5TDS i ów belka pod spodem również się znajduje :D
Przy wałach z podporą chyba jest jeszcze jedna "belka" na tę podporę, ale żadnej fotki nie znalazłem :/
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron