Witamy !



[A] napęd 4x4

Re: A, naped 4x4

Postprzez mizsio » 11 sty 2009 21:22:36

nie brum, to co wkleil oposs tlumaczy sie - w dlugiej frocie mozna ponizej 40/h po wcisnieciu sprzegla przerzucac 4H-4L i 4L-4H, natomiast w krotkiej trzeba za3mac auto
mizsio
 

Re: A, naped 4x4

Postprzez oposs » 11 sty 2009 21:32:43

Ooo kolega zna niemiecki :mrgreen:
Tresci obydwu instrukcji roznia sie
Ostatnio edytowano 11 sty 2009 21:34:19 przez oposs, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: A, naped 4x4

Postprzez mizsio » 11 sty 2009 21:33:38

no troche...
mizsio
 

Re: A, naped 4x4

Postprzez oposs » 11 sty 2009 21:38:11

Nie rozumiem tylko czemu w krotkiej nie ma takiej opcji
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: A, naped 4x4

Postprzez brum » 11 sty 2009 21:46:36

W Longu też nie ma, przynajmniej u mnie.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: A, naped 4x4

Postprzez FROTERKA » 16 sty 2009 11:58:27

Instrukcja mojego męża dla mnie (werbalna, po polsku):
możesz przełączać biegi z tych bardziej terenowych na mniej w czasie jazdy. Ale włączać i wyłączać (cofając) napędy tylko po zatrzymaniu.
Na wszelki wypadek i tak się zawsze zatrzymuję. :D
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: A, naped 4x4

Postprzez oposs » 16 sty 2009 13:10:24

No i by sie zgadzalo :mrgreen:
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: A, naped 4x4

Postprzez Pawel » 16 sty 2009 17:02:53

Jeszcze raz, z tego co wiem to, aby załączyć trzeba się zatrzymać, i zapiąć manuale, a rozłączyć można w czasie jazdy po wysprzęgleniu...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: A, naped 4x4

Postprzez konik » 16 sty 2009 19:43:32

Paweł "Amor" napisał(a):Jeszcze raz, z tego co wiem to, aby załączyć trzeba się zatrzymać, i zapiąć manuale, a rozłączyć można w czasie jazdy po wysprzęgleniu...

Paweł sorry że się czepiam :oops: ale bardzo chciałbym zobaczyć jak rozpinasz manuale w czasie jazdy :o a tak na serio, to dobrze napisałeś z 2H na 4H trzeba się zatrzymać ale z 4H na 2H można w czasie jazdy, natomiast z 4H na 4L i z 4L na 4H tylko po zatrzymaniu.
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: A, naped 4x4

Postprzez FROTERKA » 17 sty 2009 06:30:37

konik napisał(a): bardzo chciałbym zobaczyć jak rozpinasz manuale w czasie jazdy :o

Może ma długie ręce i bardzo podzielną uwagę. :D
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: A, naped 4x4

Postprzez Jarek sp3swj » 17 sty 2009 14:47:55

Widzę że temat wątku jest zdecydowanie poświęcony autku Frontera A, a czytając zauważyłem
że chyba były opisy do każdego modelu A "przejściowa" B i każdej odmianie LONG i SPORT :-)

Niezły kocioł :-) :shock:

Szkoda że każdy z nas nie ma w podpisie dokładnie opisanego modelu autka - wiadomo by było co opisuje właścicile auta 8)

U mnie przedni napęd dołączany jest przyciskiem na konsoli. Mogę załączać i odłączać w trakcie jazdy.
Testowane przełączanie do szybkości 90 km/h ( wg instukcji do 96 można), raz zdarzyło mi się odłączyć
przód jak jechałem około 105 km/h - bez żadnych efektów akustycznych. Zawsze podczas rozłączania
lekko hamuje silnikiem - rozłączenie nastepuje płynnie błyskawicznie bez żadnych efektów akustycznych.
Dołączanie napędu zawsze robię jak nie gazuję, raz załączyłem podczas lekkiego buksowania na lodzie
było słychać charekterystyczny zaskok.

Dźwigni reduktora nie uda mi sie ruszyć jeżeli nie jest wciśnięty przycisk załączenia przedniego napędu,
"lewarek" jest najzwyczajniej zablokowany - ani drgnie. Niesety nie mogę jechać tylko z tylnym napędem
i reduktorem :-(

Jak mam włączone 4x4 i raz delikatnie próbowałem przełączać (testowo) L - H to widać było że jest brak
synchronizacji i przełączanie L-H-L należy robić zgodnie z instrukcja - wyłącznie po calkowitym zatrzymaniu auta.

Tak to działa u mnie Frotka B Sport 99r, jeszcze nigdy nie jechalem wersją A więc się nie wypowiem 8)
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: A, naped 4x4

Postprzez mizsio » 18 sty 2009 21:31:06

Moze to cos wyjasni - zrodlo http://forum.opel4x4.de/phpBB/viewtopic.php?t=5097

2,0l Motor (X20CE und C20NE) (im kurzen Frontera A Sport):

- MSG - Getriebe, Beim MSG sind das Schalt- und das Verteilergetriebe in einem Gehäuse untergebracht. Die Reduktion (4L) ist nicht synchronisiert

2,4l / 2,2l 16V Benziner (Langer Fronti)
2,3TD, 2,8TDI, 2,5TDS Diesel (Langer Fronti)
2,8TDI, 2,5TDS ( Frontera Sport):

- MUA Getriebe, Beim MUA sind Schalt- und Verteilergetriebe in getrennten Gehäusen untergebracht. Die Reduktion (4L) ist synchronisiert.

Nachfolgend die einzelnen Kombinationen:

MSG mit automatischen FN: Ihr könnt auch während der Fahrt von 2H auf 4H schalten aber nur wenn ihr absolut sicher seid das die Naben verriegelt sind. Wenn Ihr nicht sicher seid auf jeden Fall anhallten und im Stand schalten. Beim ein und ausrücken der Reduktion (4L) müsst ihr immer anhalten da diese Schaltstufe nicht synchronisiert ist.

MSG mit manuellen FN: In der Regel könnt ihr euch sicher sein das eure Naben verriegelt sind. Ihr könnt dann auch hier während der Fahrt von 2H auf 4H schalten. Zum einlegen und ausrücken der Reduktion müsst ihr trotzdem anhalten.

MUA mit automatischen FN: Ihr könnt auch während der Fahrt von 2H auf 4H schalten aber nur wenn ihr absolut sicher seid das die Naben verriegelt sind. Wenn Ihr nicht sicher seid auf jeden Fall anhallten und im Stand schalten. Beim MUA könnt ihr auch während der Fahrt die Reduktion zuschalten, natürlich nur in niedrigen Geschwindigkeiten bis ca. 40 km/h. Zum einlegen und ausrückender Reduktion müsst Ihr auch die Kupplung treten.

MUA mit manuellen FN: Vorraussetzung ist hier natürlich, dass die Naben verriegelt sind. Dann könnt ihr auch während der Fahrt den Allradantrieb sowie die Reduktion zu- uns abschalten, natürlich nur in niedrigen Geschwindigkeiten bis ca. 40 km/h. Zum einlegen und ausrücken der Reduktion müsst Ihr auch hier die Kupplung treten.
mizsio
 

Re: A, naped 4x4

Postprzez sledz » 18 sty 2009 22:43:58

Wrzuciłem kawałek na translator ale sie popłakałem ze śmiechu. :P

- MSG - mechanizm, przy MSG umieszczany są Schalt- i roznosiciel-mechanizm w obudowie. Redukcja (4 l) nie dubbinguje 2,4 nie jest l / 2,2 l 16 v benzynowiec (Langer Fronti) 2,3 TD, 2,8 TDI, 2,5 TDS diesel (Langer Fronti) 2,8 TDI, 2,5 TDS (Frontera sport): - MUA mechanizm, przy MUA umieszczany są Schalt- i roznosiciel-mechanizm w rozdzielonych obudowach. Redukcja (4 l) dubbinguje jest. Podążając pojedyncze kombinacje:

MSG z automatyczny FN: pański móc włączać też w jeździe od 2 h na 4 h ale tylko jeśli absolutnie macie pewność to piasty są zaryglowane. Jeśli pański nie pewnie można przełączać na każdy spadek anhallten i do straganu. Przy i wyruszają redukcji (4 l) musicie zatrzymywać zawsze ponieważ ten nie jest zdubbingowany Schaltstufe. MSG o manualny FN: z reguły umiecie was pewnie to wasze piasty mieć pewność są zaryglowane. Pański móc włączać potem też jeździe od 2 h na 4 h. Do wkładają i wyruszać redukcji musicie zatrzymywać niemniej.

MUA z automatyczny FN: pański móc włączać też w jeździe od 2 h na 4 h ale tylko jeśli absolutnie macie pewność to piasty są zaryglowane. Jeśli pański nie pewnie można przełączać na każdy spadek anhallten i do straganu. Przy MUA też w jeździe umiecie obniżenie zuschalten, naturalnie ubliżające prędkości do ok. 40 km/h. Do wkładać i kopać wyruszającą redukcję musicie pański też sprzęgło.

MUA o manualny FN: Vorraussetzung jest zamknięty na zasuwę tutaj naturalnie, że piasty są zamknięte na zasuwę. Potem umiecie też w jeździe wyłączać napęd na cztery koła oraz redukcja zu- nam, naturalnie ubliżające prędkości do ok. 40 km/h. Do wkładają i wyruszać kopać redukcję musicie pański też tutaj sprzęgło.
Ostatnio edytowano 18 sty 2009 22:49:06 przez sledz, łącznie edytowano 1 raz
sledz
 

Re: A, naped 4x4

Postprzez mizsio » 18 sty 2009 22:47:32

Do wkładać i kopać wyruszającą redukcję musicie pański też sprzęgło.


:D a co w tym niejasnego :P :P
mizsio
 

Re: A, naped 4x4

Postprzez mizsio » 18 sty 2009 22:49:41

sledz napisał(a):musicie zatrzymywać niemniej.

poezja :P :P
mizsio
 

Re: A, naped 4x4

Postprzez mizsio » 18 sty 2009 22:52:49

naturalnie ubliżające prędkości do ok. 40 km/h.


posikalem sie :P
mizsio
 

Re: A, naped 4x4

Postprzez Jarek sp3swj » 18 sty 2009 23:14:51

eeee to Google łumaczą to o jedna klase komiczną mniej :-) ... http://translate.google.com/?hl=pl


2,0 l silnika (X20CE i C20NE) (w skrócie A Frontera sport):

- MSG - skrzynia biegów, gdy jest MSG przełączania i dystrybucji sprzętu w obudowie. Zmniejszenie (4L) nie jest zsynchronizowany

2,4 l / 2,2 l 16V benzyna (Langer Frontier)
2.3 TD, 2.8 TDI, 2.5 TDS Diesel (Langer Frontier)
2.8 TDI, 2.5 TDS (Frontera sport):

- Gear MUA, MUA Kiedy przełączania i dystrybucji sprzętu w oddzielnej obudowie. Zmniejszenie (4L) jest zsynchronizowane.

Po kombinacjach:

MSG z automatyczną FN: Można również podczas podróży z 2H na 4H kolei, ale tylko wtedy, gdy jesteś absolutnie pewien, że węzły są zablokowane. Jeśli nie masz pewności, w każdym przypadku anhallten i stanąć po kolei. Po redukcji Outdent (4L) musiał przestać bo zawsze przełączanie etapie nie jest zsynchronizowane.

MSG z ręcznym FN: Co do zasady, można mieć pewność, że węzły są zablokowane. Następnie można tutaj również podczas podróży z 2H na 4H kolei. Aby wstawić Outdent i zmniejszenie nadal trzeba kontynuować.

MUA z automatyczną FN: Można również podczas podróży z 2H na 4H kolei, ale tylko wtedy, gdy jesteś absolutnie pewien, że węzły są zablokowane. Jeśli nie masz pewności, w każdym przypadku anhallten i stanąć po kolei. W MUA, można nawet w czasie jazdy zmniejszenia Connect, oczywiście, tylko przy niskich prędkościach do 40 km / h. Aby wstawić Outdent, a także do zmniejszenia sprzęgu wystąpić.

MUA z podręcznika FN: założeniem tutaj, oczywiście, że węzły są zablokowane. Wtedy można nawet podczas jazdy na wszystkie koła i zmniejszenie do nas poza oczywiście tylko przy niskiej prędkości do 40 km / h. Aby wstawić Outdent i zmniejszenie swoje potrzeby również dołączyć do sprzęgła.

Autotranslacja niemieckiego forum < do poczytania :wink:
/Jarek Poznań
4x4 ... ale Octavia :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: A, naped 4x4

Postprzez Balkandriver » 19 sty 2009 00:13:56

No to żebyście nie moczyli nogawek - macie tłumaczenie:

Silnik 2,0 (X20CE i C20NE) (w skrócie Frontera A Sport):
Skrzynia biegów MSG – przy MSG skrzynia biegów oraz reduktor są zabudowane w jednej obudowie. Redukcja 4L nie jest synchronizowana.

2,4l / 2,2l 16V Silniki benzynowe (Frontera Long)
2,3TD, 2,8TDI, 2,5TDS Diesel (Frontera Long)
2,8TDI, 2,5TDS ( Frontera Sport):
Skrzynia biegów MUA – przy MUA skrzynia biegów oraz reduktor są zabudowane w oddzielnych obudowach. Redukcja (4L) jest synchronizowana.

Poniżej poszczególne kombinacje:

MSG z automatycznymi sprzęgiełkami: możecie podczas jazdy zmieniać (przełączać) z 2H na 4H , ale tylko, kiedy jesteście absolutnie pewni, że sprzęgiełka są zapięte. Jeżeli nie jesteście pewni, zawsze (w każdym wypadku) zatrzymajcie się i załączcie sprzęgiełka stojąc.
Przy wy- i włączaniu redukcji (4L) musicie zawsze pamiętać, że ten proces jest niesynchronizowany.

MSG z manualnymi sprzęgiełkami : z reguły moglibyście być pewni, że nowe sprzęgiełka są zapięte (dlaczego?? – przypis BALKANDRIVERA) W tym wypadku moglibyście podczas jazdy przełączać z 2H na 4H. Do zapięcia i rozpięcia redukcji musicie się jednak zatrzymać.

MUA z automatycznymi sprzęgiełkami: możecie podczas jazdy przełączać z 2H na 4H , ale tylko, kiedy jesteście absolutnie pewni, że sprzęgiełka są zapięte.
Jeżeli nie jesteście tego pewni – w każdym wypadku zatrzymajcie się i wtedy zapnijcie sprzęgiełka.
Przy MUA możecie także podczas jazdy zapinać reduktor, naturalnie przy niskich prędkościach, do 40km/h. Do rozpięcia i manewrów reduktora należy rozłączyć sprzęgło (wcisnąć pedał sprzęgła – przypis BALKANDRIVERA)

MUA z manualnymi sprzęgiełkami: wyjaśnienie jest tu naturalne, że sprzęgiełka są zapięte.
A więc możecie załączać i rozłączać podczas jazdy zarówno napęd na 2 osie, jak i reduktor, naturalnie podczas niskich prędkości (do 40km/h).
Do załączenia i rozłączenia reduktora musicie rozłączyć sprzęgło. \

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: A, naped 4x4

Postprzez mizsio » 21 sty 2009 21:22:20

wprawdzie to nie frotka A tylko B ale skrzynia MUA - no i z (bardzo) delikatnym zgrzytem da sie przelaczyc bez problemu z 4L na 4H i z powrotem podczas jazdy, bawilem sie troche dzis, ale raczej nie zamierzam tego powtarzac ;)
mizsio
 

Napęd przód

Postprzez campo » 03 lut 2009 13:26:03

Nieszczęścia chodzą parami.Pierwsze padło webasto ,teraz nie ciągnie przód.Kto mi powie jak rozwiązane jest przekazanie napędu na koła przednie.Czy po włączeniu dżwigni zapina na sztywno ,czymoże przez jakieś sprzęgło.Jakie są najczęstsze awarie przedniego napędu.Moja frota to model A 96r.
campo
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 31 sty 2009 21:39:17
Lokalizacja: Płońsk
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości