Witamy !



[2.3] Sprzęgło, koło zamachowe (dwumasowe )do 2.3 diesel

[2.3] Sprzęgło, koło zamachowe (dwumasowe )do 2.3 diesel

Postprzez kubalonek » 22 lut 2008 21:49:45

poszukuję takowego , bo moje już tak brzęczy na wolnych obrotach ,ze głowa boli , niby luz ok. 5 mm , i w sumie można jeździć . Zastanawiam się czy jest identyczne jak inne z np. opla omegi , czy można kupić jako cześć zamienną? I czym grozi jazda z takim zdezelowanym kołem zamachowym.
kubalonek
 

Postprzez Elektro001 » 23 lut 2008 13:20:14

Ciężko będzie znaleźć takie koło. Mam ten sam problem ale jeżdżę juz ponad rok i nic się na razie nie dzieje. Jedyna skuteczna metoda to regeneracja takiego koła. W Poznaniu jest kilka firm które się tym zajmują - jedni zaspawują na stałe i wyważają a inni wymieniają zużyte sprężynki.
Elektro001
 

własnie reanimuje

Postprzez kubalonek » 23 mar 2008 12:20:17

jak w temacie. ponieważ brzęczał i wibrował na wolnych obrotach , a i sprzęgło było " na nitach" zdecydowałem się przerobić na 1-masowe w poznaniu . Na razie czekam . ma przyjśc po świętach , Przeróbka polega na zespoleniu koła , ponownym wyważeniu i dołożeniu innego konstrukcyjnie sprzęgła z innymi tłumikami drgań - gwarancja 2 lata. Szukałem w necie- narzekań nie było. Jak zamontuję to się pochwalę
kubalonek
 

Postprzez smolin23 » 24 mar 2008 08:04:14

A tak z ciekawości jaka cena takiej regeneracji?
Nie ma jak w Bieszczadach...
Obrazek
Avatar użytkownika
smolin23
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 231
Dołączył(a): 07 lip 2007 13:05:19
Lokalizacja: Baligród / Bieszczady
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

zrobione!

Postprzez kubalonek » 27 mar 2008 19:24:01

W końcu wymieniłem , jest dużo ciszej , nie słychać charakterystycznego
brzęczenia , mniejsze są wibracje na biegu jałowym , pomimo że jest to już kółko jednomasowe. Sprzegło nowe , przerobione - ma mocniejsze tłumiki drgań. Cena przeróbki 1200 zł ( w tym nowe sprzęgło) plus koszty przesyłki , chyba że ktoś z okolic Poznania . Niestety takie remonciki trochę rujnują budżet , nawet nie napiszę ile chłopcy w serwisie krzykneli za fabryczne graty .
Podczas jazdy wcale nie wyczuwam różnicy- no może przy ruszaniu czuć jakby mały rezonans -ale minimalnie.
Przy dużych prędkościach jest jeszcze ciszej .
W sumie zadowolony ///Po 5 miesiącach , krok po kroku doprowadziłem frotę do dobrego stanu technicznego. Został mi się tylko reanimacja palwomierza - ale poczekam na cieplejsze dni.
kubalonek
 

Re: koło zamachowe (dwumasowe )do 2.3 diesel 93 SZUKAM

Postprzez Sołtys » 07 gru 2009 21:18:19

Szybkie pytanie: padł mi napęd i odkręciłem skrzynie, okazało się że sprzęgło obkręca się swobodnie i nie blokuje się razem z kołem zamachowym - to chyba nie jest normalne? Co tam się zrypało? I jak to naprawić?
Avatar użytkownika
Sołtys
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 13 sie 2009 06:54:32
Lokalizacja: Karnice - (Rewal)
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: koło zamachowe (dwumasowe )do 2.3 diesel

Postprzez Sołtys » 08 gru 2009 12:14:09

Rozebrałem koło zamachowe i jak na moje oko to chyba nic z tym nie zrobię, chyba że ktoś to robił i ma jakiś sposób. Mi jedynie przychodzi do głowy zaspawanie całości ewentualnie próba naspawania większych zgrubień na elemencie który się zaczepia wewnątrz - ale to już byłaby zabawa i nie wiem czy to by wytrzymało. A tak to wygląda:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Ma ktoś jakieś pomysły? Bo chyba wyjdzie że trzeba kupić drugie ... ale dostępność i cena mnie powala (taniej chyba byłoby kupić anglika z takim silnikiem) :shock:
Avatar użytkownika
Sołtys
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 13 sie 2009 06:54:32
Lokalizacja: Karnice - (Rewal)
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: koło zamachowe (dwumasowe )do 2.3 diesel

Postprzez jrzeuski » 08 gru 2009 13:47:10

A jakie były objawy zanim sprzęgło padło? Bo moje zachowuje się cokolwiek dziwnie i nie wiem co to jest i ile jeszcze pociągnie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: koło zamachowe (dwumasowe )do 2.3 diesel

Postprzez Pawel » 08 gru 2009 20:09:12

Szukaj Anglika, nie baw się w spawanie tego :!:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: koło zamachowe (dwumasowe )do 2.3 diesel

Postprzez Sołtys » 08 gru 2009 23:30:41

jrzeuski napisał(a):A jakie były objawy zanim sprzęgło padło? Bo moje zachowuje się cokolwiek dziwnie i nie wiem co to jest i ile jeszcze pociągnie.

Objawów jakotako nie było zbyt wyczuwalnych - jeździło normalnie tylko kilka razy wydawało mi się że jakoś wolniej ruszał i jakby miał ciężej. Przed tym jak się rozwaliło zaliczyłem kilka wzniesień (takick około 4-6 metrów) i nic się nie działo. A rozwaliło się podczas redukcji z 5 na 4 w normalnej jeździe po czarnym (prędkość około 100km/h).
Pawel - Amor napisał(a):Szukaj Anglika, nie baw się w spawanie tego :!:
No właśnie też mi taki pomysł wpadł ale z kasą krucho - choć znalazłem za 2,6tys. więc sądzę że jakbym miał kasę to bym na tym nie stracił ;)

Jutro jednak spróbuję to spawnąć ... ale nie na stałe. Zobaczę czy mi coś wyjdzie bo nie stać mnie na koło za tysiaka, jak samochód wart niewiele więcej. A tak poza tym to naprawdę mało ofert sprzedaży tego koła zamachowego znalazłem.

Edit:
Pospawałem dziadostwo i złożyłem pomimo tego że podejrzewam iż długo to nie pochodzi.
Obrazek
Niby jeździ ale coś sprzęgło mi strasznie nisko bierze i trzeba cisnąc do samej deski, no i jeszcze są odczuwalne szarpania ale w czasie jazdy jest OK. Teraz poczekamy i zobaczymy ile taka prowizorka wytrzyma a ja w tym czasie szukam dwumasy (jak ktoś ma na handel to dawać info na PW).
Avatar użytkownika
Sołtys
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 13 sie 2009 06:54:32
Lokalizacja: Karnice - (Rewal)
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: koło zamachowe (dwumasowe )do 2.3 diesel

Postprzez stashek2 » 17 gru 2009 22:08:46

a czy po zespawaniu wywazyles? jesli nie to wspolczuje panewkom i ogolnie ukladowi korbowo-tlokowemu. poza tym podobno tego skutecznie nie da sie zxespawac ze wzgledu na roznice materialowe.
stashek2
 

Re: koło zamachowe (dwumasowe )do 2.3 diesel

Postprzez Sołtys » 18 gru 2009 00:21:07

Nic nie wyważałem ... jak na moje oko to po spawaniu wygląda to na równiejsze niż przed bo wtedy zęby jedne były wyższe drugie niższe, więc też to wyważone nie było. Zresztą czym bliżej środka to mniej odczuwalne są jakieś wahania wagi - gdyby to było spawane na zewnątrz to może i bym się martwił. W sumie to się wcale o to nie obawiam że może wpływać to na silnik - cały silnik można kupić wraz ze sprzęgłem za niewiele więcej niż co niektórzy życzą sobie za samo koło zamachowe (jak dla mnie to śmiech na sali) ... a że wymiany silników mam opanowane więc po testować sobie mogę.
W terenie już był chrzest i jakoś wszystko gra, a sprzęgło wróciło do swojego poprzedniego działania i jest OK.
Avatar użytkownika
Sołtys
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 13 sie 2009 06:54:32
Lokalizacja: Karnice - (Rewal)
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: koło zamachowe (dwumasowe )do 2.3 diesel

Postprzez stashek2 » 18 gru 2009 06:47:34

Sołtys napisał(a):Nic nie wyważałem ... jak na moje oko to po spawaniu wygląda to na równiejsze niż przed bo wtedy zęby jedne były wyższe drugie niższe, więc też to wyważone nie było.


ROTFL
Nie mam wiecej pytan !
stashek2
 

Re: koło zamachowe (dwumasowe )do 2.3 diesel

Postprzez paula 1025 » 18 gru 2009 19:39:21

Podam numer do Rypina tel.509-930-325.My wymienialiśmy w czerwcu tego roku,pojechaliśmy po koło zamachowe(dwumasowe} zdaliśmy stare dopłciliśmy 500zł.Jest ok nie narzekamy.Podaje ten numer bo warto go zapisać.
paula 1025
 

Re: koło zamachowe (dwumasowe )do 2.3 diesel

Postprzez Sołtys » 19 gru 2009 21:24:21

Dzięki za namiary ;) ... tylko teraz to ja raczej szukam koła tak aby nie oddawać starego bo na nim jeżdżę ;)
A tak właśnie ... na tym "naprawionym" kole zrobiłem już z 300km i to nieraz przy dość mocnym wciskaniu gazu (trochę zabawy na śniegu - jazda bokami i jakieś bączki) do tego w terenie też było kilka sytuacji. Chodzi bez problemu a myślałem że je rozwalę szybko :killer:
Avatar użytkownika
Sołtys
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 13 sie 2009 06:54:32
Lokalizacja: Karnice - (Rewal)
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: koło zamachowe (dwumasowe )do 2.3 diesel

Postprzez krzysztofek_2 » 03 sty 2010 23:27:43

Przepraszam za off topa, ale widzę że nie tylko moje się rozsypało mam na razie toledo III na razie ;) 1tyś za koło to nie wiele do mnie koszt koła 1400 plus tarcza docisk i łożysko całość mnie kosztowała 2400 zł. Powiem szczerze że nie wiem co takie pieniądze kosztuje bo te koła to maja budowę prostą jak cep. U mnie też sie tłukło na wolnych obrotach i przy odpalaniu waliło tak jakby silnik chciał wypaść z auta na końcu się tak zablokowało że nie można było nim poruszać. Masakra :( Pozdrawiam i raz jeszcze przepraszam za :offtopic: , ale widzę ze objawy są wszędzie takie same więc może pomoże to komuś w diagnozie.
krzysztofek_2
 

Re: koło zamachowe (dwumasowe )do 2.3 diesel

Postprzez Ikis » 13 sty 2010 16:04:24

można się ze mną nie zgodzić ale co za idiota wstawił dwumasę do autka terenowego!? całe szczęście że mam manualne sprzęgi i mogę w korkach podjeżdżać na reduktorze bo zajechał bym sprzęgło w... eh
Ikis
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 07 cze 2009 07:40:43
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: koło zamachowe (dwumasowe )do 2.3 diesel

Postprzez dolas » 05 lut 2010 10:45:18

u mnie też brzęczało na jałowym i okazało się, że ... uwaga... była lużna obejma wydechu w okolicach skrzyni biegów, a już szukałem dwumasy i sprzęgła
i podobno w samochodach z silnikiem 2.3 nie było kół dwumasowych, ale pewny tego nie jestem
dolas
 

Re: koło zamachowe (dwumasowe )do 2.3 diesel

Postprzez bamber » 05 lut 2010 13:08:26

bry,mam 2,8 TDI,koło posypało się na czarnym po powrocie z ryb,wrażenia okropne,mało się frota nie rozsypała,do tego poszlo sprzęgło i pompa,koszty nowych części tak coś koło 11 tys.,znajomy poskładał za 3.5,ktoś koło wrocka regeneruje dwumasówki,zdobędę namiary to podam
bamber
 

sprzeglo 2.3td problem

Postprzez Gr23s » 31 mar 2010 08:22:38

witam mam problem ze znalezieniem sprzegla do 2.3 td w sklepie motoryzacyjnym jest wycisk na 6 srub. a dla mnie trzeba na 4 gdzie moge taki dostac?
Gr23s
 

Następna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron