Witamy !



[A] regulacja sprzęgiełek automatycznych

[A] regulacja sprzęgiełek automatycznych

Postprzez specu01 » 14 sty 2012 09:06:25

Witam
Jak w temacie. Proszę o pomoc w regulacji sprzęgiełek automatycznych piast przednich w Oplu Frontera A. Już kilka razy rozkręcałem je i składałem. Niestety mam z nimi problem. Sprzęgiełka po załączeniu napędu na przednie koła zasprzęglają się normalnie. Niestety przy ich wysprzęglaniu (jazda do tyłu na odcinku 1.5 m z wyłączonym napędem) nie następuje wysprzęglenie i pojawiają się niepokojące stukania. Jedyne co mogę wtedy zrobić to znowu je rozkręcić i złożyć. Ale nadal nie mam pewności czy po włączeniu napędu na przód problem się nie pojawi znowu. Jeżeli ktoś się zajmował tą sprawą to proszę o informację i ewentualnie zdjęcia poglądowe. Z góry dziękuję.
specu01
 

Re: regulacja sprzęgiełek automatycznych Frontera A

Postprzez adrianee36 » 14 sty 2012 13:14:46

Tematów jest miliony juz na forum, ja dodam tylko, ze trzeba je zmienic na manuale i po problemie. Składałes je z uzyciem smaru ?
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: regulacja sprzęgiełek automatycznych Frontera A

Postprzez specu01 » 14 sty 2012 17:36:00

Tak wiem, że postów na ten temat jest miliony, ale większość jakie znalazłem właśnie dotyczy wymiany na manualne. Zapewne są lepsze ale jak na razie mam inne wydatki i muszę pozostać przy tym co jest. Z tym smarem nie próbowałem ale faktycznie to dobry pomysł, bo wstyd przyznać zostawiłem jak było, a trzeba by uzupełnić świeżym. Przy najbliższej okazji sprawdzę Dzięki :D
specu01
 

Re: regulacja sprzęgiełek automatycznych Frontera A

Postprzez jrzeuski » 14 sty 2012 17:39:39

specu01 napisał(a):Tak wiem, że postów na ten temat jest miliony, ale większość jakie znalazłem właśnie dotyczy wymiany na manualne. Z tym smarem nie próbowałem ale faktycznie to dobry pomysł, bo wstyd przyznać zostawiłem jak było, a trzeba by uzupełnić świeżym. Przy najbliższej okazji sprawdzę Dzięki :D
Słabo coś u Ciebie z czytaniem, bo wszędzie napisane, że smaru MA NIE BYĆ!
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: regulacja sprzęgiełek automatycznych Frontera A

Postprzez specu01 » 14 sty 2012 19:55:59

No może i słabo z moim czytaniem to fakt, ale jakoś w manualu Haynesa znalazłem przed chwilą, że należy usunąć stary smar i zaaplikować smar HD2 używając 5 gramów smaru na pokrywę i 8 gramów na korpus. Dlatego dziwi mnie, że mam tam wcale smaru nie używać.
specu01
 

Re: regulacja sprzęgiełek automatycznych Frontera A

Postprzez Pawel » 14 sty 2012 20:13:58

specu01 napisał(a):No może i słabo z moim czytaniem to fakt, ale jakoś w manualu Haynesa znalazłem przed chwilą, że należy usunąć stary smar i zaaplikować smar HD2 używając 5 gramów smaru na pokrywę i 8 gramów na korpus. Dlatego dziwi mnie, że mam tam wcale smaru nie używać.

jrzeuski napisał(a):(...) smaru MA NIE BYĆ!

Ma być, ale znikoma/niewielka ilość, tylko tyle aby było "wilgotno". Wygrzeb smar, umyj/odtłuść wszystko i zwilż smarem, najlepiej po ząbkach...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: regulacja sprzęgiełek automatycznych Frontera A

Postprzez specu01 » 14 sty 2012 20:18:17

Tak też właśnie mam zamiar zrobić. Podziękował :)
specu01
 

Re: regulacja sprzęgiełek automatycznych Frontera A

Postprzez Eskimos » 14 sty 2012 21:15:52

A gdyby lekko siknąć suchym smarem teflonowym w sprayu? Takim do łańcuchów rowerowych.
Eskimos
 

Re: regulacja sprzęgiełek automatycznych Frontera A

Postprzez jrzeuski » 14 sty 2012 21:35:49

W zupełności wystarczy. Smar może być na zębatkach, ale nie może być na sprężynie, żeby jej nie sklejał ani blokował.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: regulacja sprzęgiełek automatycznych Frontera A

Postprzez markus » 14 sty 2012 22:25:38

A może jest luz i dlatego nie wysprzęglają?
kolega Adam153 zapodał podkładki pomiędzy nakrętką łożyska a sprzęgiełkiem i to pomogło, zapinaja się i odpinają bez problemu!!!
Ale o konrety to najlepiej jego pytać, ja stety mogłem pozwolić sobie na manuale i Tobie kolego polecam!!
markus
 

Re: regulacja sprzęgiełek automatycznych Frontera A

Postprzez adrianee36 » 15 sty 2012 00:06:31

ja osobiscie tez smigam na automatach, u mnie bardzo pomoglo wykasowanie luzu podkladka grobsza o 0.5mm . teraz nic nie strzela i rozpinaja i zapinaja sie bez problemu.
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: regulacja sprzęgiełek automatycznych Frontera A

Postprzez krzysiek2620 » 25 sty 2012 16:26:03

Koledzy a możecie napisać mi jak ten luz zlikwidować opisać krok po kroku,bo ja w lewym przednim kole mam dziwne dźwięki stukania czasem się załączy a jak nie to tyrkocze masakra,a żeby rozłączyć to już jest wo gule masakra można cofać jak uda się to się rozłączy a jak nie to tak tyrkocze czasem mam ochotę spalić to auto,tak czytam co piszecie to możne coś się uda zrobić,napiszcie co wiecie ok czekam i pozdrawiam.
krzysiek2620
 

Re: regulacja sprzęgiełek automatycznych Frontera A

Postprzez JJKILLER » 25 sty 2012 16:49:35

specu01 napisał(a):Witam
Jak w temacie. Proszę o pomoc w regulacji sprzęgiełek automatycznych piast przednich w Oplu Frontera A. Już kilka razy rozkręcałem je i składałem. Niestety mam z nimi problem. Sprzęgiełka po załączeniu napędu na przednie koła zasprzęglają się normalnie. Niestety przy ich wysprzęglaniu (jazda do tyłu na odcinku 1.5 m z wyłączonym napędem) nie następuje wysprzęglenie i pojawiają się niepokojące stukania. Jedyne co mogę wtedy zrobić to znowu je rozkręcić i złożyć. Ale nadal nie mam pewności czy po włączeniu napędu na przód problem się nie pojawi znowu. Jeżeli ktoś się zajmował tą sprawą to proszę o informację i ewentualnie zdjęcia poglądowe. Z góry dziękuję.

Przeczytaj dokładnie ten temat viewtopic.php?f=100&t=356&hilit=sprz%C4%99gie%C5%82ka&start=380#p129078
Wiem że tego jest 20 stron ale w tym wątku jest wszystko dokładnie opisane, włącznie z ustawianiem wycisku sprzęgiełka.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: regulacja sprzęgiełek automatycznych Frontera A

Postprzez jrzeuski » 25 sty 2012 18:26:10

Z tym, źe jak pomoże to nie na długo, bo to terkotanie spiłowuje zęby w hubie. Ale da czas na uzbieranie na manuale ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: regulacja sprzęgiełek automatycznych Frontera A

Postprzez sylwian70 » 25 sty 2012 19:09:06

automaty nie są do ciężkiej walki w terenie a czemu terkoczą po rozłączeniu? a to wina podkładek dwie cienkie są za pierścieniem który trzeba rozedmać aby się dostać do podkładek jest to taki pierścień skurczowy podkładki te mają za zadanie powodować kontrolowany poślizg w czasie obracania się zasprzęglonego sprzęgiełka i mają poślizg ale nie mogą mieć za dużego luzu bo one mają wpływ na całkowite zasprzęglenie lub rozsprzęglenie (pierścień pierwszy od strony łożyska)z wypustem i ząbki wypychające sprzęgiełko (te od strony Lozyska)i wtedy może coś ci pykać po załączeniu sprzęgiełka lub rozłączeniu a stukają wtedy zachaczające ząbki te grube pierwsze od łozyska.Ząbki te główne wchodzące w hube lepiej wcale smarem nie smarować ewentualnie tylko zrosić.Należy też pamiętać że na prawidłową prace sprzęgiełka ma też wpływ luz łożysk piasty.luz miedzy półosią a łożyskiem igiełkowym w zwrotnicy a sama półoś z założonym sprzęgiełkiem nie może mieć luzu (podkladki pod zeger)Jest też możliwość zahaczania głównych ząbków o te w hubie ale to tylko gdyby przycinała się główna sprężyna.Po co w frotce montowali automaty ?ano po to jak w innych autach do rekreacji aby przy przeciążeniu nie urywać krzyżaków,przegubów lub mielić bebechów mostu-lepiej aby przepuściło sprzęgiełko.
sylwian70
 

Re: regulacja sprzęgiełek automatycznych Frontera A

Postprzez krzysiek2620 » 26 sty 2012 13:10:55

Ostatnio miałem przypadek na poligonie,wjechałem w rów tył boksował wiec dołączyłem przedni i lipa,terkocze strzela wiec skręciłem koła w prawo no i ruszył bez problemu,ale co jest powodem,ze po skręcie w prawo się zazębił czy jakiej cholery,a potem chciałem rozłączyć i kupa tu niby rozłączone cisza ok skręcę troche koła w prawo i dalej tyrkocze.Może podkładki coś pomogą w tym lewym sprzęgiełku?????
krzysiek2620
 

Re: regulacja sprzęgiełek automatycznych Frontera A

Postprzez jrzeuski » 26 sty 2012 13:17:20

Typowy objaw spadnięcia segera. Wtedy półoś się porusza w sprzęgiełku w ślad za skrętem kół. Wsuwa się i wysuwa ze sprzęgiełka zamiast kielicha przy moście, bo w sprzęgiełku ma mniejszy opór. Seger jest właśnie po to, żeby temu zapobiegać. Dodam jeszcze, że wysunięta półoś błyskawicznie pozbywa się końcówki frezu w trakcie tego terkotania. Nie przeszkadza to w założeniu segera i dalszym używaniu automatów, ale przy próbie założenia manuali będzie zonk.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: regulacja sprzęgiełek automatycznych Frontera A

Postprzez krzysiek2620 » 26 sty 2012 13:22:21

Słuchajcie przypomniałem sobie teraz jakiś rok do tyłu wymieniałem gumy na górnym wahaczu,porozkręcałem wszystko i trzymałem zacisk z tarczą i jakoś niechcący wysunąłem delikatnie do siebie i wypadła mi półoś od strony koła, to tak miło być czy brak zabezpieczenia na półosi.

-- Dodano Cz 26 sty 2012 13:22:21 --

Słuchajcie przypomniałem sobie teraz jakiś rok do tyłu wymieniałem gumy na górnym wahaczu,porozkręcałem wszystko i trzymałem zacisk z tarczą i jakoś niechcący wysunąłem delikatnie do siebie i wypadła mi półoś od strony koła, to tak miło być czy brak zabezpieczenia na półosi.
krzysiek2620
 

Re: regulacja sprzęgiełek automatycznych Frontera A

Postprzez jrzeuski » 26 sty 2012 13:29:28

krzysiek2620 napisał(a):Słuchajcie przypomniałem sobie teraz jakiś rok do tyłu wymieniałem gumy na górnym wahaczu,porozkręcałem wszystko i trzymałem zacisk z tarczą i jakoś niechcący wysunąłem delikatnie do siebie i wypadła mi półoś od strony koła, to tak miło być czy brak zabezpieczenia na półosi.
Półoś zabezpieczona segerem nie wypadnie nawet jak rozepniesz wszystkie sworznie na zwrotnicy. Prędzej ją wtedy wyrwiesz z kielicha niż ze sprzęgiełka.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: regulacja sprzęgiełek automatycznych Frontera A

Postprzez krzysiek2620 » 26 sty 2012 13:35:39

To możne u mnie nie jest to zabezpieczone,ktoś wcześniej grzebał i nie założył tego segera i to możne to jest ta przyczyną
krzysiek2620
 

Następna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron