Witamy !



[A] zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Re: zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Postprzez przemia » 16 mar 2011 14:09:47

Czytam to, czytam i czuje się jak na wykładzie z historii sztuki... :niewiem:

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Postprzez Arni » 16 mar 2011 14:26:18

tomi napisał(a):.....potrzebuje jakiś cudowny sposób .....

Tomi....taki sposób jest już znany,nawet tu na forum. Temat o nim nazywa sie "sztywny most we Frocie" :twisted: :mrgreen:

Problem o ktorym piszesz, że tylne koła sie kręca a przód dostaje nagłe obciążenie przy wyskokach możnaby obejść ładując do froty reduktor z centralnym mech. różnicowym i możliwością jego blokowania np. Defender, Wrangler. Wtedy jak masz zamiar jeździć szybko, skakac itp to lecisz na rozpiętej blokadzie centralnej. A zapinasz ja w błocie lub gdzies gdzie zaczyna brakowac trakcji.
Reduktor do skrzyni podłanczasz krótkim wałem, tak jak to w niektorych cieżarówkach 4x4 jest.
Ostatnio edytowano 16 mar 2011 20:47:13 przez Arni, łącznie edytowano 1 raz
Arni
 

Re: zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Postprzez jrzeuski » 16 mar 2011 15:53:45

tomi napisał(a):problem jest gdy tył buksuje przód podbity jest do góry i przednie koła nie dotykają gleby a żeby sie wdrapać na górę to nie można odpuścić

Jeśli przód ma już spaść na płaskie, to znaczy, że już się wdrapał i cisnąć buta nie trzeba. Przód jak już spadnie, to wciągnie tył. Natomiast jeśli przód się oderwał w trakcie podjazdu na jakimś garbie a do szczytu jeszcze daleko, to nacisk spowodowany ciężarem samochodu będzie dużo niższy ze względu na pochyłość terenu a zatem i trakcji powinno być mniej i siły na napędzie nie powinny rozwalić mostu. Ale szansa na to oczywiście zawsze jest.
potrzebuje jakiś cudowny sposób do zamortyzowania napędu z reduktora na wał bo faktycznie gdyby np. rozpiąc przód na sec. nic by sie nie stało poprostu koła zatrzymały by sie same wał z atakiem by stanął i wszysto było by cacy
Z 4H na 2H idzie tak szybko przełączyć, ale z 4L na 2H nie ma szans. 4L można przerzucić na N w reduktorze, ale to nie rozłączy przodu z tyłem chyba, a jedynie odetnie napęd ze skrzyni. no i cała akcja wymaga trzymania ręki na dźwigni napędu w trakcie jazdy a do tego powrót do poprzedniego trybu może się już nie udać bez zatrzymania ze względu na różne prędkości wałów. Czyli ta metoda sprawdzi się tylko na samym szczycie wzniesienia, gdy przód już będzie na płaskim.
Koło tależowe z zapierduchy zatrzymuje sie w secundzie a siła z jaką jest ono zatrzymane i trakcją jaka przy tym jest nie jest do pokonania przez naped z ataku który posiada dość duża siłe choćby kinetyczną no i na napędzie cały czas jest opór
I właśnie dlatego jedyna nadzieja na ocalenie mostu jest maksymalne rozpędzenie koła przed spotkaniem z podłożem i liczenie, że jednak się pośliźnie zamiast zatrzymać.

Ja na podjazdach staram się nie dopuścić do oderwania przodu od ziemi, ale wiadomo, że nie zawsze się to udaje. Wychodzę z założenia, że skoro przód ma ochotę pofruwać, to znaczy, że za szybko jadę i należy zwolnić. Robiąc świecę, poza ryzykiem rozwalenia mostu albo zrobienia rolki i tak najczęściej nic się nie uzyska. Po takiej utracie przyczepności tył dostaje całą moc silnika i zaczyna się zakopywać, co tylko pogarsza sytuację i będzie trudno pojechać dalej nawet jak most przeżyje ponowne spotkanie przednich kół z glebą. Dlatego uważam, że lepiej przed garbem podbijającym przód odpuścić nieco gazu, żeby przód się po nim przetoczył rozpędem i wtedy but z powrotem w podłogę. Według mnie nie ma innej opcji przy naszych mostach i podjazd z butem non-stop w podłodze przy naszych ciężkich frotkach (mówię o dieslach) prędzej czy później skończy się tragicznie dla przedniego napędu (oczywiście tym prędzej, im agresywniejsze kapcie). Natomiast po popuszczeniu gazu i przejechaniu rozpędem niebezpiecznego garba silnik będzie miał wciąż dość momentu obrotowego by potem znów wkręcić się na wyższe obroty. W każdym razie u mnie to działa, tylko oczywiście trzeba dobrać odpowiedni bieg do podjazdu, bo na zmianę czasu nie będzie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Postprzez brum » 12 cze 2013 19:36:46

wsadziłem most z B ale bez wkur.. się nie obeszło. Wszyscy piszą ze pasuje idealnie u mnie nie do końca.
Po przełożeniu blach z kielichami od mostu z A, już było widać że blach nie są równo. Ta przy gruszce jest ok, ale to druga jest przekrzywiona do przodu o jakieś 7mm.
Nie dało się też przykręcić mostu. przednie śruby spoko, nawet na tej przekrzywionej tulei. Ale tylne już wgl nie chciały chwycić :wsciekly:
w końcu po dużej ilości :wsciekly: udało się przykręcić tylne i przednią lewą. Ale przednia przy gruszce nie pasuje... brakuje ok 5mm żeby śruba przeszła. Jutro rozwiercę i będzie ok.
Następnie wał nie sięga, brakuje 5mm czyli most z B jest krótszy. wał mam rozsuwany więc pewnie sięgnie, ale muszę go rozruszać ;/

Ktoś miał takie problemy?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Postprzez jrzeuski » 12 cze 2013 19:47:56

U mnie most z 3.2 pasował idealnie na moich blachach. I wał również.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most

Postprzez brum » 12 cze 2013 20:45:11

No to nie wiem dlaczego ten nie pasował idealnie.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most z B

Postprzez nightman » 13 cze 2013 05:25:00

brum napisał(a):Ktoś miał takie problemy?

Nic z tych rzeczy, nawet kielichów nie przekładałem z mostu z A. Dystans pomiędzy flanszami, tej przy reduktorze i tej przy moście faktycznie po założeniu mościaka z B jest o 5mm wiekszy. Po zamontowaniu wałka, na kompensatorze pozostało jednak jeszcze sporo "luzu" więc się tym nie przejmowałem.
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [A] zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most

Postprzez brum » 13 cze 2013 18:17:04

Otwór rozwierciłem i już przykręcone jest na 4. wał przykręcony, nie wydłużył się raczej tylko skrzynia i most się dosunęły do siebie.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most

Postprzez nightman » 13 cze 2013 18:30:04

Podpiąłeś też pneumat czy na stałe? powiem Ci że po rozłączeniu wyraźnie czuć że jest lżej więc warto :)...
To teraz czas na testy
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [A] zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most

Postprzez brum » 13 cze 2013 19:50:47

nie podpinałem bo mi to zbędne.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most

Postprzez sylwian70 » 13 cze 2013 22:21:43

Brum o jakim przełożeniu masz ten z B i czy tylny też zmieniałeś? :wsciekly: 2 tygodnie temu zmieniałem przedni most na seryjny 4.88 i.
Ostatnio edytowano 16 gru 2013 05:36:54 przez sylwian70, łącznie edytowano 1 raz
sylwian70
 

Re: [A] zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most

Postprzez ali » 13 cze 2013 22:54:26

sylwian70 napisał(a):Brum o jakim przełożeniu masz ten z B i czy tylny też zmieniałeś? :wsciekly: 2 tygodnie temu zmieniałem przedni most na seryjny 4.88 i dzisiaj nurkując w glinie tylko raz chrupło a potem trochę zarzegotało.Sprawdziłem na kanale przedni dyfer zmielony.Ręce opadają :cry2:Nerwowo to auto mnie wykończy-a frajera coby je kupił brak.


No mam nadzieję że Brum coś pokombinował bo z tego co wiem nie było B z 4.88. Wiec jak ma takie w tylnym to musi skończyć się jednym "HRUP" :(
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A] zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most

Postprzez brum » 14 cze 2013 07:38:02

Przód z B 4.77, tyl z A 4.88.różnica do 2% w terenie może być.
Ostatnio edytowano 14 cze 2013 07:54:08 przez brum, łącznie edytowano 1 raz
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most

Postprzez ali » 14 cze 2013 07:40:50

brum napisał(a):Przód z B 4.77, przód z A 4.88.różnica do 2% w terenie może być.


Życie zweryfikuje ;)
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A] zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most

Postprzez RudeBoy » 14 cze 2013 09:43:49

Na rajdach był kiedyś fajny wątek o różnicy około właśnie 2%. Dotyczyło to Patrola.
Wzrost spalania w terenie zauważalny.
Łańcuch w reduktorze po roku do wymiany.

...ale chyba nie ma co się przejmować
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A] zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most

Postprzez jrzeuski » 14 cze 2013 10:17:07

Dawid przód ma teraz szybszy niż tył a ponieważ to przód ma więcej trakcji, więc będzie ciągnął :dupa: Taka kombinacja nie powinna się odbić źle na sterowności. Gorzej byłoby odwrotnie, bo wtedy tył chciałby wyprzedzić przód. Łańcucha w reduktorze nie mamy, wiec o reduktor nie ma się co martwić, ale pewnie krzyżaki wałów będzie szybciej mordował. I opony też będą nieco szybciej znikać. Podporze tylnego wału chyba nie zrobi to różnicy a i tak zamierza ją wywalić.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most

Postprzez brum » 14 cze 2013 15:29:02

To będzie używane tylko w terenie gdzie koło będzie mogło się usluzgnac.

-- Dodano Śr 03 lip 2013 00:04:36 --

po założeniu okazało się że cieknie z uszczelniacza na długiej półosi, jak auto stoi mocniej przechylone. Oczywiscie nie będę wyjmował mostu tylko dolewał olej.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most

Postprzez jrzeuski » 03 lip 2013 07:38:26

Ja jestem po kolejnym teście w terenie i most znów przeżył. Dostał po trybach bez porównania bardziej niż na zlocie czy ten fabryczny, który miałem i poległ. Zaczynam mieć poważne wątpliwości czy ten da się ukręcić :1:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most

Postprzez nightman » 03 lip 2013 08:04:09

jrzeuski napisał(a):Ja jestem po kolejnym teście w terenie i most znów przeżył. Dostał po trybach bez porównania bardziej niż na zlocie czy ten fabryczny, który miałem i poległ. Zaczynam mieć poważne wątpliwości czy ten da się ukręcić :1:

Staraj się staraj... choć obawiam się, że nikłe Twe nadzieje na ukręcenie :)
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [A] zmiana słabego przedniego mostu we frotce A na most

Postprzez jrzeuski » 03 lip 2013 08:21:41

nightman napisał(a):Staraj się staraj...
No powiem Ci, że fun jest niesamowity jak można ostro pojeździć w terenie i objechać bardziej rasowe terenówki a potem jeszcze je wziąć je na linę, żeby dały radę :twisted:
choć obawiam się, że nikłe Twe nadzieje na ukręcenie :)
Kciuków za ukręcenie nie trzymaj :P Przegub strzela jak strzelał, ale wciąż daje radę. A jak most polegnie, to następny zaspawam i zrobię rozłączanie półosi, żeby dało się jeździć nie tylko w terenie :D
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron