Witamy !



[All] Sprzęgło - pompa, wysprzęglik, odpowietrzanie

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzani

Postprzez MISIEK1985 » 22 kwi 2011 08:30:37

Witam , kupilem zestaw naprawczy do pompki sprzęgła i prubowalem go zamontować , ale mam wrażenie że moja pompka jest chyba nierozbieralna , zdiołem ten zeger i zeszła tylko podkładka i nic więcej , reszta wygląda jak by była całąścią . miał ktoś taki przypadek ?
MISIEK1985
 

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzani

Postprzez Arni » 26 kwi 2011 17:58:15

Witam. Czy ktoś może mi powiedzieć, czy we frocie A w silnikach benzynowych (2.0 , 2.2 , 2.4) są takie same siłowniki sprzęgła czy sie rożnią?
Czy podchodzi nawet jak jest inny? A może coś pasuje z jakiegoś osobowego opla?
Urwałem wczoraj swój tak, że tylko przewód i kawałek aluminium zostały, wiec nawet nie mam do czego porównać :mrgreen:
Arni
 

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzani

Postprzez jrzeuski » 27 kwi 2011 08:30:59

Arni napisał(a):Witam. Czy ktoś może mi powiedzieć, czy we frocie A w silnikach benzynowych (2.0 , 2.2 , 2.4) są takie same siłowniki sprzęgła czy sie rożnią
Są różne. W Poradach Technicznych są fotki (ale "czarni" nie mają tam wjazdu). Jedne Frotki mają siłownik po prawej stronie skrzyni a inne po lewej. Zależy od modelu silnika i układu wydechu.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzani

Postprzez Arni » 27 kwi 2011 19:29:23

Nie moge czekac dłużej, bo mi jest auto potrzebne więc - kupiłem od 2.2. Czy bedzie pasował? nie wiem, na zdjęciach wygląda jakby to było to samo....a jak sie okaże że nie, to bede tak kombinował aż spasuje :mrgreen:

PS. Siłownik doszedł i jest taki sam.
Arni
 

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzani

Postprzez ttoby » 25 maja 2011 16:33:50

Witam ....
Pytanie moze glupie ....ale zanim je zadam to pierwsze wszytko opisze...

Ogolnie z moim sprzeglem jesgt OK. Biegi wchodza dobrze ... bierze przy samej górze ....
Troche ciezko chodzi pedal (ale to nie moja opinia ... mowil mi urzytkownik VECTRY oraz moj tata ktory jezdzi FABIA ) dla mnie ogolnie ten pedal jest OK ... kwestia przyzwyczajenia ....

Zajrzalem do zbiorniczka plyn jest, nie ma wycieków ... ogolnie nie podoba mi sie tylko jego kolor ( taki ciemny i mętny ) i tu moje pytanie ....

Czy wymienic plyn na NOWY ?? czy jak dziala to nie ruszać ....

aha mam frote A Sport - 2.0 94'

czekam na wasze popowiedzi :) pozdr.
ttoby
 

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzani

Postprzez Pawel » 25 maja 2011 19:45:49

Płyn wymień, a na wieczku masz napisane na jaki. Pod/przy pedale sprzęgła jest śruba regulacyjna, może coś pomoże... Jeżeli bierze wysoko - np. tarcza na wykończeniu...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzani

Postprzez ttoby » 25 maja 2011 20:50:44

ok
dziekuje za info ...
znaczy to wysoko bierze to nie ma zle ... ogolnie tez jest to OK .
(pisalem ze bierze wysoko dlatego, ze czytalem w tym temacie ze jak jest cos nie tak z ukladem hydraulicznym sprzegla to zle "wyciska" i ze od spodu juz ciagnie oraz biegi ciezko chodza ....
Ogolnie wszystko OK .. tylko ten kolor ...

Frontera nauczyla mnie ze "LEPSZE WROGIEM DOBREGO" jak dziala to nie ruszac ... ale no niepokoi mnie ten ten plyn bo moze nowy bylby lepszy ....

(a nie bedzie takiego efektu jak z hamplami mialem ?? dolalem swierzego plynu do zbirnika i rozpuscilo pompe ... skonczylo sie to regeneracja pompy i kolejna wymniana plynu w ukladzie .... )

na koniec pytanko ...
Czy istnieje jakis sposob wymiany plynu aby nie zapowietrzyc ukladu ?? tak jak np. hamulce metoda przelewowa ?? Jesli taki istnieje to porsze o jakas :lopatologiczna" instrukcje ....
ttoby
 

(A 2.4) Problem ze skrzynia biegow

Postprzez drakerin » 11 lip 2011 12:32:34

Witam.

Wiem ze nie wybralem odpowiedniego dzialu do tego tematu lecz nie moglem na forum znalesc nic co odpowiadaloby mojemu problemowi.

Posiadam Frontere A 2.4 benzyna + gas rok 95. Wszystko bylo ok. az do dzisiaj kiedy to rano probowalem wyjechac z podworka i ku mojemu zaskoczeniu gdy zapalilem silnik nie moglem wbic zadnego biegu. Przy zgaszonym silniku kazdy bieg wbija sie normalnie. Tylko jak go zapale jest tak jakby jakas blokada tak jakbym wogole nie uzywal sprzegla. Sprawdzalem czy nie mam jakis wyciekow oleju ze skrzyni biegow ale wszystko jest ok. Wczoraj gdy jeszcze jezdzilem nic nie zgrzytalo nic sie nie urwalo wszystko bylo wporzadku.

Nie mam pojecia co sie moglo stac przez jedna noc. Czy moze to byc jakas przyczyna "zalania woda"? Wczoraj gdy wracalem znad jeziora byla straszna ulewa i na drodze ogromne kałuże przez ktore przejezdzalem a efekt byl podobny do tego jak w myjni samochodowej ;p

Jezeli ktos mial juz taki problem albo wie co moglo sie stac to bardzo bym prosil o pomoc.

Dziekuje i pozdrawiam.
drakerin
 

Re: (A 2.4) Problem ze skrzynia biegow

Postprzez drakerin » 11 lip 2011 13:21:37

PS.

Zapomnialem dodac ze pedal sprzegla nie odbija do gory po wcisnieciu tak jak inne pedaly tzn jest bardzo duzy luz i zostaje on w polowie swojej drogi tak jakby poszla jakas sprezyna ktora jest odpowiedzialna za powrot do gory tego pedala.
drakerin
 

Re: (A 2.4) Problem ze skrzynia biegow

Postprzez jrzeuski » 11 lip 2011 14:17:57

Prawdopodobnie zatarło się łożysko oporowe. Bez zdjęcia skrzyni nic z tym nie zdziałasz. Ale sprawdź jeszcze czy jak się wciska pedał, to siłownik daleko wypycha łapę sprzęgła (tak z 5cm co najmniej), bo jest szansa, że padł ci wysprzęglik lub pompa sprzęgła a z tym jest duuużo mniej roboty. Jak tam płyn w zbiorniczku?

PS. Słabo szukałeś, bo są takie wątki w dziale o napędzie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: (A 2.4) Problem ze skrzynia biegow

Postprzez drakerin » 11 lip 2011 16:56:19

Plyn w zbiorniczku jest ok w normie nic nie wycieka. Ale tak jak mowie ze pedal sprzegla nie wraca na swoja pozycje tylko staje w polowie "swojej drogi" tak jakby pekla jakas linka czy sprezyna nie wiem nie znam sie nigdy nie rozbieralem sprzegla ale jutro sie za to wezme i bede dokladniej wiedzial gdzie lezy problem.
drakerin
 

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzani

Postprzez WoJ-CiE » 06 sie 2011 16:38:12

Zastanawiam się, jak zmienić moment działania sprzęgła – moje bierze prawie przy samej podłodze i trochę mnie to męczy. Sprzęgło jest nowe (wymienione rok temu), chodzi lekko, pedał sprzęgła i hamulca są równo ustawione, płyn w zbiorniczku max. Przy regulacji pedału sprzęgła są dwie opcje – jedna śruba do ustawienia wysokości pedału (17) i druga do położenia dźwigni samej pompki (12). Jeżeli chcę zrobić, żeby sprzęgło wcześniej brało, muszę bardziej wykręcić dźwigienkę w stronę pompki, żeby głębiej wchodziła, czy odwrotnie – wkręcić w stronę pedału, żeby bardziej wystawała z pompki? Przy wysprzęgliku nie ma chyba żadnej regulacji brania sprzęgła, tylko odpowietrznik. Może jest inny sposób regulacji sprzęgła, żeby brało trochę wyżej?
WoJ-CiE
 

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzani

Postprzez jrzeuski » 06 sie 2011 20:40:43

WoJ-CiE napisał(a):Może jest inny sposób regulacji sprzęgła, żeby brało trochę wyżej?
Ano jest: zeszlifować okładziny na tarczy :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzani

Postprzez WoJ-CiE » 07 sie 2011 08:31:52

A prostszy? :( (czyli to sprawa nowego sprzęgła?)
WoJ-CiE
 

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzani

Postprzez jrzeuski » 07 sie 2011 09:33:43

Pytałeś o inny to podałem. Sposób standardowy to regulacja dźwigni pompki pod pedałem.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzani

Postprzez WoJ-CiE » 07 sie 2011 17:17:15

Wkręcić w stronę pompki, żeby głębiej wchodziła, czy wykręcić?
WoJ-CiE
 

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzani

Postprzez WoJ-CiE » 12 wrz 2011 18:15:58

Dla zainteresowanych - moim zdaniem (po kilku ustawieniach), jeśli sprzęgło łapie za głęboko, dźwigienkę pompki trzeba wykręcić z pompki przy pedale prawie na max (jest tam ogranicznik, czyli nie trzeba się bać wykręcania). Biegi wtedy wchodzą najpłynniej, sprzęgło nie łapie dopiero w podłodze, ale jest lekki zapas.
WoJ-CiE
 

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzani

Postprzez MISIEK1985 » 17 paź 2011 20:05:32

Panowie mam taki problem ze sprzęgłem mianowicie bieże przy samej podłodze i biegi cięszko wchodzą a najgożej wsteczny wymieniłem pompke ale to niepomogło sprzęgło się nie slizga , płynu nie ubywa , czasem przy wciskaniu sprzegła coś skrzypi przy wysprzęgliku tak jagby ta łapa niemogła się przesuwać jaka może być tego przyczyna , czy moglo się tam coś pokrzywić podczas demontażu silnika , pomuszcie bo mnie to już zaczyna wku.....
MISIEK1985
 

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzani

Postprzez Listek1212 » 20 sty 2012 17:17:09

Może nie na temat ale mała ciekawostka :wink: Nie czytałem całego tematu i może ktoś już zamieścił podobne info. Do wysprzęglika do Frontery A Sport z 1995 2,0 benzyna, pasuje zastępczo reperaturka od 2,8TDI. Do 2,0 nie mogłem znaleźć u mnie w okolicy a do TDI bez problemu. Reperaturka jest firmy FRENTEX nr katalogowy: 522004. Rozmiar gumek na trzpień (tłok) w wysprzęgliku to 22,2mm. Może komuś sie to info przyda, mi pomogło naprawić w końcu wysprzęglik :wink:
Była Vectra A 2,0 c20ne 2000 GT Limyted Edyszyn 95':(
Była Frontera A 2,0 x20se Sport 95', LSD, BF Goodrich All terrain...:(
Jest Renault Scenic 1,6 16v 2000r, bez liftu i wyciągarki :D
Avatar użytkownika
Listek1212
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 389
Dołączył(a): 28 lip 2010 17:42:25
Lokalizacja: Tykadłów / Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Kłopoty ze sprzęgłem - pompa, wysprzęglik, odpowietrzani

Postprzez sznurka » 30 lip 2012 14:30:59

czas i na nasz wysprzęglik, zmiana reperaturek pomogła na dość długo ale już czas na nowy
gdzie w necie znajdę nowy? Frotka A sport 2.0 (C2,0 NE) 95'
sznurka
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron