Witamy !



[All] Tylny most - wyciek

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez jrzeuski » 19 lip 2012 09:05:43

Ikis napisał(a):Gdybyś miał możliwość zmierz różnicę wymiarów pomiędzy półosią a pierścieniem ustalającym łożysko.
Półoś - 40,025mm, pierścień równe 40mm. Łożysko też ma średnicę wewnętrzną 40mm i trzeba je zbijać/nabijać, ale jakoś łatwiej idzie.

Myślicie, że samą półoś (bez łożyska, podstawy jarzma (nb. ten element jest inny w wersji z ABS, bo zawiera czujnik), denka bębna i szpilek koła) jest sens trzymać na zapas czy lepiej oddać na złom i pójść na :beer: ? Mam jeszcze drugą kompletną (z oryginalnym łożyskiem oraz uszczelniaczem). Skorupa mostu pójdzie do huty, bo tego chyba nawet ja nie dam rady zepsuć :mrgreen: A może ktoś potrzebuje gniazda sprężyn albo mocowania drążków czy amorów? To mogę najpierw je odciąć.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez Trzeci » 19 lip 2012 20:25:05

jrzeuski napisał(a): Skorupa mostu pójdzie do huty, bo tego chyba nawet ja nie dam rady zepsuć :mrgreen:
Ty nie dasz rady ? :boss: :boss:
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez jrzeuski » 19 lip 2012 21:00:55

5 lat się starałem i udało się zajeździć atak, łożyska kół, dekiel i przewody hamulcowe. A grucha nie pękła ani rury nie przerdzewiały :cry2:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez Ikis » 19 lip 2012 22:02:09

jrzeuski napisał(a):
Ikis napisał(a):Gdybyś miał możliwość zmierz różnicę wymiarów pomiędzy półosią a pierścieniem ustalającym łożysko.
Półoś - 40,025mm, pierścień równe 40mm. Łożysko też ma średnicę wewnętrzną 40mm i trzeba je zbijać/nabijać, ale jakoś łatwiej idzie.

Myślicie, że samą półoś (bez łożyska, podstawy jarzma (nb. ten element jest inny w wersji z ABS, bo zawiera czujnik), denka bębna i szpilek koła) jest sens trzymać na zapas czy lepiej oddać na złom i pójść na :beer: ? Mam jeszcze drugą kompletną (z oryginalnym łożyskiem oraz uszczelniaczem). Skorupa mostu pójdzie do huty, bo tego chyba nawet ja nie dam rady zepsuć :mrgreen: A może ktoś potrzebuje gniazda sprężyn albo mocowania drążków czy amorów? To mogę najpierw je odciąć.


Czyli 2,5 setki "skurczu"pierścienia... zakładałem, że ok 0,1mm Gdybym robił go sam to ze stali 40H lub 18G2A ostatecznie St5 ale to już nie ten temat.

Półosi szkoda a gdy pomyślę, że nie dalej jak w niedzielę przejeżdzałem ok 20 km od Ciebie... ;)
ale cóż, dziś ostatni dzień urlopu...
Ikis
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 07 cze 2009 07:40:43
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez jrzeuski » 19 lip 2012 22:10:58

Ikis napisał(a):Gdybym robił go sam to ze stali 40H lub 18G2A ostatecznie St5 ale to już nie ten temat.
Ten, co w tym gmerał przede mną nie miał takich dylematów i po prostu przyspawał pierścień do półosi dla pewności, że sam nie zejdzie. W sumie to nie wiem czy jest oryginalny czy toczony, bo łożysko motane i uszczelniacza nie dał :wsciekly: Porównam z drugą półosią, która jeszcze ma oryginalne części.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez eric » 14 sie 2012 00:10:05

Przekopałem cały temat ale mało tu o B.
Może ktoś potwierdzić/zaprzeczyć że w moscie frotki B nie ma osobnego uszczelniacza na półosi (jest tylko ten w samym łożysku) ?
Innymi słowy czy do wymiany trzeba mi tylko łożysko plus pierścień?
Wolałbym się nie upewniać o tym po porozebraniu mostu :wink:
... jakieś śrubki mnie powypadały teraz ...
Avatar użytkownika
eric
Moderator
Moderator
 
Posty: 1371
Obrazki: 48
Dołączył(a): 04 cze 2011 08:52:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 11
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez macx15 » 04 paź 2012 09:43:49

Witam
U mnie cieknie w koło przejrzałem cały temat i zgłupiałem
w A long 1992 2.4 wystepuje simering 58x72x10? czy nie?
macx15
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Dołączył(a): 22 gru 2010 15:40:04
Lokalizacja: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez broda » 04 paź 2012 13:52:57

ja do longa znalazłem na forum rozmiar 52x72x8 lub 52x72x10. takie rozmary spisałem bo też przymieżam sie do wymiany pozdrawiam
broda
 

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez macx15 » 04 paź 2012 18:13:32

moja pomylka kupilem 52x72x10
macx15
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Dołączył(a): 22 gru 2010 15:40:04
Lokalizacja: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez Trzeci » 04 paź 2012 21:22:46

Bedzie pasować
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez macx15 » 06 paź 2012 14:06:57

niestety 3 sruby obrobione i nie da sie odkrecic teraz musze znalezc na to sposob zeby to jakos wyjac a jak nie to czeka mnie zakup nowego mostu
macx15
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Dołączył(a): 22 gru 2010 15:40:04
Lokalizacja: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez brum » 06 paź 2012 14:14:48

Odetnij śruby.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez macx15 » 06 paź 2012 16:15:18

tylko jak je pozniej wykrecic tzn to co zostanie
macx15
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Dołączył(a): 22 gru 2010 15:40:04
Lokalizacja: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez Ikis » 06 paź 2012 16:27:54

Jeśli mówisz o śrubach mocujących pokrywy łożyska półosi to uwierz, można je usunąć... 2 dni mi to zajeło ale się udało. u mnie jakiś geniusz wkleił je na klej do gwintów... Ja zrobiłem tak:

Odciełem szlifierką kątową (z tarczą fi-230) łby śrub (praca dla odważnych)
Zdemontowałem tarczę mocującą szczęki hamulcowe, płytkę dociskową łożyska
Wystający trzpień śrub chwytałem naprawdę dobrą żabką, grzałem pochwę palnikiem (w okolicy gwintu i tak by nie przegrzać materiału) i w ten sposób je odkręciłem.
W miejsce starych śrub wstawiłem (kupiłem) śruby M12x50 klasy 10.9 plus podkładka płaska.

Da się zrobić proszę Pana :)
Ikis
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 07 cze 2009 07:40:43
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez brum » 06 paź 2012 16:54:17

Myślałem że nie możesz wału odkręcić.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez macx15 » 06 paź 2012 18:32:36

ja mysle zeby :
1. nabic koncowke mniejsza typu torx
2. młotek przecinak
3. spawanie preta do sruby kub nakretki
4. ciecie....

najgorsze ze musze to robic pod blokiem pod chmurka
macx15
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Dołączył(a): 22 gru 2010 15:40:04
Lokalizacja: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez Ikis » 06 paź 2012 18:43:48

macx15 napisał(a):ja mysle zeby :
1. nabic koncowke mniejsza typu torx
2. młotek przecinak
3. spawanie preta do sruby kub nakretki
4. ciecie....

najgorsze ze musze to robic pod blokiem pod chmurka


Są specjalne nasadki do odkręcania obrobionych śrub - nakrętek ale jeśli i u Ciebie ktoś użył kleju to raczej się nie sprawdzą

Co do pracy pod blokiem... współczuje - zaklniesz nie raz... ale gdybyś miał pokusę odwiercenia łbów śrub no nie wierć głębiej niż ma łep śruby
ja wiercąc pod wykrętak narobiłem sobie bigosu - wykrętak się nie sprawdził a żabka zmiażdżyła i ukręciła śrubę. Pomysł z dospawaniem pręta nie jest zły aby tylko nie przegrzać łożyska a nagrzanie samej śruby może ułatwić jej odkręcenie - kleje są demontowalne w temperaturze 150 stC.
Ikis
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 07 cze 2009 07:40:43
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez macx15 » 11 paź 2012 11:35:47

wracając do tematu tylnego mostu to jakie tam ida sruby chodzi mi o te 4 mocujace osłone i półoś do pochwy mostu? muze kupic nowe a nie wiem jakie
macx15
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Dołączył(a): 22 gru 2010 15:40:04
Lokalizacja: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez Ikis » 11 paź 2012 12:19:56

W moim zastosowałem M12x50 z pełnym gwintem klasa 10,9 (gwint "zwykły" nie drobnozwojny) tylko że, ja mam most z hamulcem bębnowym jakby co.
Ikis
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 07 cze 2009 07:40:43
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: Tylny most - wyciek

Postprzez macx15 » 11 paź 2012 12:57:06

dzieki za odpiowiedz u mnie tez beben
macx15
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 189
Dołączył(a): 22 gru 2010 15:40:04
Lokalizacja: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron