I przy jednoczęściowym nie zatrze mi się łożysko podpory set km od domu.
ali napisał(a):Wał z podporami jest w sumie dłuższy od jednoczęściowego, a jego zalete widze głównie w dodatkowym krzyżaku.
Ale i jeden i drugi rodzaj wału mają po 2 krzyżaki. Wyjątkiem jest przedni wał od B 2.2 benzyna który ma 3. Coś jak wał CV.
ali napisał(a):Kolego mówisz że teoria, więc zapytam teoretycznie co będzie biło bardziej (nie wyważone oczywiście) wał dłuższy i cięższy czy krótszy i lżejszy ?
Ale wał od 2.8 jest lżejszy od łamanego od 2.2 Fakt że jest grubszy ale niema podpory, gumy i grubych mocowań dla niej. Nie mam tego zważonego ale na pewno jest to ze 2-3 kg. I mniejsze opory kręcenia bo omija elementy pośrednie.
jrzeuski napisał(a):Krzyżak można wymienić w 20min w środku lasu a jest niedrogi i łatwo dostępny. Podpora to inna półka cenowa, z dostępnością słabo a wymianajak wał nie chce z niej wyleźć.
Dokładnie. Paczkę z krzyżakiem można do kieszeni schować. Młotek, nasadka 19, jakikolwiek śrubokręt i kawałek cegły. A podporę wymienić nawet mając ją na aucie to już nie jest takie miodzio a na pewno gdzieś w trasie np/ na stacji przy autostradzie.