bosik4 napisał(a):Naprawiam to po prawej stronie, ale nie wiem co to manszeta. Czy może manszeta to ten ta obudowa po lewej stronie, w której jest półośka, ale lewa ?
Wtedy ja po prawej stronie nic z tym nie muszę robić ?
A ha i ktoś mi powiedział, że jak wyjmę półośkę to olej wyleci ze skrzyni (to jest skrzynia rozdzielcza czy jak to się nazywa fachowo
) i żeby go wcześniej spuścić. Czy to prawda ?
Wymieniam ten przegub (gumę), która jest na końcu,a tu widzę że to jakieś długie takie, co ja w końcu wyciągnę ??
@bosik4 - już Cie lubię
Zacznijmy od tego, że Twój rysunek zawiera
- półośkę krotką - tę od kola
- półośkę pośrednią - tę z dwoma przegubami
- półośkę wyjęta z mostu - ta długa goła
Wyjmować półośki z mostu nie musisz - bo i po kiego grzyba.
To zgrubienie mniej więcej w 1/3 Twojej fotki to kielich, normalnie wystający ze skrzyni - tak dla zrozumienia tematu.
Jak wymienić gumy (manszety) ? Ano dosyć prosto...
1. Podnosisz auto do góry - za ramę, by mieć trochę luzu przy zwrotnicy - odkręcasz koło.
2. Luzujesz i zdejmujesz opaskę zaciskową od strony kielicha skrzyni - nie zepsuj, jeżeli chcesz ja założyć ponownie. Polecam kupić nową bo na 80% starą popsujesz
3. Luzujesz i zdejmujesz opaskę z drugiej strony gumy - na półosi. Podobnie jak poprzedniczkę, kup sobie nową
4. Odciągasz gumę z kielicha - uwalisz się smarem ale nic ze skrzyni nie wypłynie, bo tam nie ma skrzyni tylko most
5. Teraz widzisz przegub, jednak cholera jest schowana w kielichu - prawie super - tyle ze pewnie nie zechce wyjść, bo braknie kilku centymetrów
6. Szukasz nożykiem cienkiego pierścionka - kilka mm od brzegu kielicha ( wewnątrz ) najłatwiej namierzyć go grzebiąc w rowku ( jakkolwiek to zabrzmiało ). Podwantowujesz go i wyciągasz
7. Na 99% będziesz musiał poluzować dolny sworzeń wahacza ( 4 śruby ) i podnieść ciut do góry całą zwrotnicę, by móc wyjąć cały przegub wraz z półośką z kielicha.
8. Teraz kleszczyki do zdejmowania segerów i na ośce przy przegubie będzie piękniutki segerek do zdjęcia - zdejmujesz i ... przegub zejdzie z półośki dosyć łatwo
9. Teraz luzujesz mała opaskę na gumie ( manszecie ) od strony koła - tutaj pewnie będziesz miał razem z gumami nowe opaski więc nie ma się co przejmować
10. Zdejmujesz duszą opaskę z gumy przegubu, i zdejmujesz całą gumę, zsuwając ją przez półośkę
Prościej napisać się tego chyba już nie da.... , Tak czy inaczej, masz 50% roboty z głowy.
Wymieniasz teraz gumę, pakujesz smar w przegub, składasz do kupy w odwrotnej kolejności jak rozbierałeś i .... powinno działać o ile niczego nie zjumaleś.
Proponuje też, nie szarpać się z zakładaniem manszety na przegub zewnętrzny pod autem - lepiej czasem wyjąć półośkę z piasty ( 6 śrubek i coś a'la seger ) i zrobić to na zewnątrz. Pamiętaj też, by dobrze ( mocno ) zacisnąć opacki na gumach (manszetach)- inaczej smar spier...li i nici z Twojej roboty.
W zasadzie tyle - proste? Proste. Daj znać jak poszło i co przy tym popsułeś