Strona 1 z 1

[B] Elektrozaworki załączania przodu

PostNapisane: 16 paź 2012 07:55:40
przez loony
Ponownie pojawia się u mnie problem z elektrozaworkami załączania napędu.

Po podmiance - wszystko śmigało. Minęło 2 tygodnie i znowu są jakieś jaja z podciśnieniem gubionym przez podwieszony szary zaworek.

Problem w tym, że albo mam takie szczęście, albo coś jest nie tak i zabija je moja Frota ;) Dziwne jest to, że ponownie wygląda jakby zawiesił się szary zaworek, analogicznie jak poprzednio. Dodatkowo - zaobserwowałem, że są one dość ciepłe (może nie gorące, ale ciepłe - dotknąć się da). Czy u Was też występuje ich podwyższona temperatura ? Może moduł daje nie taki sygnał/prąd jak powinien i to im "szkodzi".
Elektrycznie niby wszystko działa jak powinno - napięcie na zaworkach jest, po załączeniu napędu znika, więc zmieniają "stan" (albo powinny).
Szary jest normalnie zamknięty, niebieski otwarty.

Zastanawiam się nad podmianą na jakieś elektrozaworki z automatyki przemysłowej, nowe, żeby wykluczyć problem zużycia używek.

Re: [B] Elektrozaworki załączania przodu

PostNapisane: 01 lis 2012 07:56:13
przez lychasc
One działają na przemian jeden zawsze musi być otwarty.

Re: [B] Elektrozaworki załączania przodu

PostNapisane: 02 lis 2012 14:16:50
przez macx15
a może jakis syf sie dostał i przez to sie wieszaja?

Re: [B] Elektrozaworki załączania przodu

PostNapisane: 02 lis 2012 15:12:43
przez RudeBoy
Warto sprawdzić cz vacum pompa nie rzyga olejem.

Re: [B] Elektrozaworki załączania przodu

PostNapisane: 14 lis 2012 09:42:16
przez loony
Pompa vacuum nie rzuca olejem - w wężykach czysto.

One działają naprzemiennie, bo jeden jest NO (normalnie otwarty) a drugi NC (normalnie zamknięty). Prąd pojawia się lub znika jednocześnie na obu.

Problem zazwyczaj dotyczy szarego - po klikukrotnym rozpięciu/wpięciu wtyczki zaczyna cykać jak należy... i trzymać podciśnienie.
Z tego co pamiętam z elektryki to ciepło wydziela się jak nie ma dobrego kontaktu... więc może ta moja wtyczka jest trefna...

Re: [B] Elektrozaworki załączania przodu

PostNapisane: 14 lis 2012 10:40:48
przez maciar
loony napisał(a):Pompa vacuum nie rzuca olejem - w wężykach czysto.
...

A może być olej,przecież to vacum :?:

Re: [B] Elektrozaworki załączania przodu

PostNapisane: 14 lis 2012 19:11:53
przez lala m
u mnie vacum rzyga troszkę olejem i zaworki przy blokadzie działają bez problemu

Re: [B] Elektrozaworki załączania przodu

PostNapisane: 19 lis 2012 10:42:59
przez loony
lala m napisał(a):u mnie vacum rzyga troszkę olejem i zaworki przy blokadzie działają bez problemu


Może moje mają za sucho ;)

Re: [B] Elektrozaworki załączania przodu

PostNapisane: 06 mar 2013 13:40:48
przez solo86
Póki co za mocny w tym nie jestem, więc czy ktoś może mi przybliżyć, najlepiej na zdjęciu, położenie tych zaworków? :)

Re: [B] Elektrozaworki załączania przodu

PostNapisane: 06 mar 2013 17:42:14
przez ali
solo86 napisał(a):Póki co za mocny w tym nie jestem, więc czy ktoś może mi przybliżyć, najlepiej na zdjęciu, położenie tych zaworków? :)


Proszę bardzo w silniku 2.2 Dti wyglądają tak

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Re: [B] Elektrozaworki załączania przodu

PostNapisane: 06 mar 2013 19:49:18
przez solo86
Czy te zaworki są rozbieralne? Istnieje możliwość ich przeczyszczenia w jakiś sposób?

Re: [B] Elektrozaworki załączania przodu

PostNapisane: 07 mar 2013 08:55:33
przez loony
Mam w tym momencie dwa komplety - i nadal problemy, więc może jedne poświecę i rozbiorę... ale nie wiem czy będzie się dało złożyć ;)