Witamy !



[All] Skrzynia automatyczna ślizga się 3 bieg

Re: Problem z skrzynia automat

Postprzez Kostek » 23 mar 2010 13:01:58

dokładnie tak jak pisze hirek_gda.
Używasz ich gdy samochód ma ciężko, tzn; jazda z przyczepką, jazda w ciężkim terenie, itp
Powoduje to mniejsze zużywanie się sperzęgła hydrokinetycznego i tarcz ciernych wyższych biegów, a co za tym idzie dłuższą żywotność naszych ASB
Avatar użytkownika
Kostek
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 24 cze 2008 14:22:59
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 2
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Problem z skrzynia automat

Postprzez urg » 24 mar 2010 09:07:17

vincentos - to blokady poszczególnych biegów. skrzynia nie przełączy się wyżej niż zadany bieg
P - park, stoisz i sa zablokowane koła, na równym nie musisz wrzucać ręcznego
R - reversed, czyli do tyłu
N - neutral, niby możesz holować KILKA kilometrów
D - drive, czyli wrzucasz, jedziesz i masz wszystko w nosie, lub stoisz chwilę na swiatłach, trzymasz hamulec i nie musisz wajchować na Park
3,2,1 - blokady poszczególnych biegów, skrzynia ne przełączy biegu wyżej niż jej zapniesz plus np. 3 używasz w górach, do hamowania silnikiem
przełączanie 1-2-3 pozwala tez na 'ręczne' przełączanie biegów, np. gdy padnie ci skrzynia

.. mimo wszystko nie wybrałbym już auta z ręczna skrzynią :)
urg
 

Re: Problem z skrzynia automat

Postprzez pavca » 24 mar 2010 21:40:51

urg napisał(a):.. mimo wszystko nie wybrałbym już auta z ręczna skrzynią :)


No to jest nas dwóch :) Frontera z automatem była moim pierwszym samochodem z taką skrzynią biegów. Na początku porażka, wciskam gaz a samochód nie jedzie a raczej się toczy :( I tak się toczył do momentu aż Pan z serwisu Opla we Wrocławiu nie dał mi wykładu jak się jeździ z automatem a potem to pokazał :) Na marginesie powiem że bardzo przyzwoity serwis :) obsługa na poziomie i cena do przyjęcia. Teraz jak nie jedzie to wiem dlaczego, a jak chcę żeby jechał dynamicznie to wiem co robić :)
Patrz często w lusterka ! Frontery są wszędzie :)
Avatar użytkownika
pavca
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 243
Obrazki: 2
Dołączył(a): 23 kwi 2009 19:34:20
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pochwały: 2
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Problem z skrzynia automat

Postprzez vincentos » 25 mar 2010 19:09:18

siemka,piszecie ciekawe rzeczy ludziska.ja rowniez uwazam ,ze automat jest mulowaty-musze mocno depnac zeby w miare jechal.pewnie sie to przeklada na spalanie.a powiedzcie mi czy jest wam znany taki problem;predkosciomierz i obrotomierz dzialaja tylko na wylaczonuch swiatlach.dziki za newsy.pozdrawiam
vincentos
 

Re: Problem z skrzynia automat

Postprzez urg » 26 mar 2010 09:27:49

urg
 

Dźwignia zmiany biegów AUTOMAT nie łapie za każdym razem

Postprzez mklw » 07 kwi 2010 09:49:07

Witam mam pytanko co może byc tego przyczyną wsiadam odpalam auto frota B 3.2long naciskam pedał hamulca próbuje wcisnąć boczny guzik na dźwigni by wrzucić "D" ale ten przycisk nie zalapuje za każdym razem :(
Ostatnio edytowano 07 kwi 2010 10:47:23 przez mklw, łącznie edytowano 1 raz
mklw
 

Re: Dźwignia zmiany biegów AUTOMAT nie łapie za każdym razem

Postprzez urg » 07 kwi 2010 10:38:43

pociągnij delikatnie dźwignię do siebie ( znaczy z P w stronę R), teraz wciskaj przycisk. co jest przyczyną - nie wiem. selektor do wymiany?

ps. słownik ortograficzny polecam albo chociaż firefoxa :?
urg
 

Re: Dźwignia zmiany biegów AUTOMAT nie łapie za każdym razem

Postprzez mklw » 07 kwi 2010 12:13:55

ma ktoś pomysły jak sprawdzić ten mechanizm może rozebrać dźwignię, dodam że to co kolega napisał wyżej się sprawdza
mklw
 

Re: Problem z skrzynia automat

Postprzez Kostek » 12 kwi 2010 19:37:51

a czy zaciągasz ręczny kiedy gasisz samochód? Najlepiej jeszcze przed wyłączeniem biegów.
Możesz rozkręcić wajchę, bo przycisk ten, jak dobrze pamiętam jest częścią mechaniczną (czyli mogło się coś utrzeć, wygiąć), która popycha palec(wałek) który jest odpowiedzialny za przesuwanie się wajchy
Avatar użytkownika
Kostek
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 24 cze 2008 14:22:59
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 2
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Problem z skrzynia automat

Postprzez atrox » 01 kwi 2011 16:49:38

przeczytałem to wszystko, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na swój problem. mam ASB we Frocie 3,2, od pewnego czasu, dokładnie od największych mrozów zaczął mi szwankować pierwszy bieg w trybie D. mianowicie gdy odpalam auto i próbuje ruszyć to wyrzuca mi bieg i po chwili wrzuca. skutkowało to wcześniej tym, ze po takim wyrzucie mając wciśnięty gaz auto wchodziło na obroty a po chwili bieg się wbijał i szarpnięcie, pisk i stres że urwę zaraz wał:) teraz trochę przywykłem, ale gdy stoję np na światłach i chcę ruszyć to wyskakuje i po sekundzie wskakuje. Gdy ruszam pomału to jest ok, gdy ruszam energicznie to rozpędza się i przed zmianą na drugi bieg wysprzęgla, po czym następuje wbicie drugiego z szarpnięciem. wszystko jest ok, gdy rozpędzam się spokojnie i powoli, wówczas biegi wchodzą normalnie.

inna rzecz, którą da się zauważyć to taka, ze jedynka zaskakuje z opóźnieniem. np wrzucam wsteczny - reakcja ok (szybka), wrzucam z powrotem D i mija około półtorej sekundy zanim wskoczy.
atrox
 

Re: Problem z skrzynia automat

Postprzez Kostek » 01 kwi 2011 17:18:04

Trochę ciężka sprawa z tymi ASB
może być to selektorhttp://myomega.ovh.org/podstrony/porady/selektor_programow.htm zobacz na chomiku jest tam trochę czegośhttp://chomikuj.pl/Liban8/samoch*c3*b3d/ASB/4L30E, prawda jest taka, że jak zdobyłem Fronterę z manualem to się przestałem tym intewresować
Możeto być brak oleju lub ...?
Avatar użytkownika
Kostek
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 24 cze 2008 14:22:59
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 2
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Problem z skrzynia automat

Postprzez koń27 » 01 cze 2011 13:12:29

witam.pół roku temu nabyłem frote 3,2v6 automat.i wszystko grało.od 3 tygodni pojawił sie problem-
1.przy jechaniu pojawił sie dziwny dzwiekmetalowycos takiego mechaniczny
2 od 3 dni ruszmam obroty ida w gore a auto stoi puszcae no ge z gazu i jedzie
3 na trasie trudno mi jest sie rozpedzic po jakims prtzejechaniu jest normanie ale w czasie jazdy przy 80na godz. obroty ida w gore auto nie przyspiesza zdejmuje noge z gazu i wraca wszystko do normy.i tak jest cały czas.co to moze oznaczac.skrzynia czy przeguby ?pozdrawiam. gdzie najlepiej z tym podjechac. Świdnik kolo lublina
koń27
 

Re: Problem z skrzynia automat

Postprzez Kostek » 05 cze 2011 19:20:40

:dupa: Jak umiesz sprawdż poziom oleju, ale na moje to naprawa skrzyni ok 3500 zyli- spalona skrzynia.
Ile czasu p[rzejechałeś bez wymiany oleju? A, jeszcze idż na komputer i zobacz czy nie jest to wina czujnika obrotu wału-bardzo ważna rzecz przy automacie
Avatar użytkownika
Kostek
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 24 cze 2008 14:22:59
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 2
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Problem z skrzynia automat

Postprzez koń27 » 17 cze 2011 12:06:05

witam. jak podacze pod komputer to wykarze xe np. jest skrzynia uszkodzona. bo mi na desce nioe wyswietla ze jest awaria skrzyni.
koń27
 

Re: Problem z skrzynia automat

Postprzez drech » 07 sty 2013 23:29:40

Odgrzeję trochę kotleta. Przedwczoraj padła mi automatyczna skrzynia biegów :cry2:
Padła nagle, bez wcześniejszych symptomów wskazujących na jakikolwiek problem. Początkowo dochodziłem max. do 2. biegu, a silnik zachowywał się jak przy ślizgającym się sprzęgle w manualu. Do domu dotoczyłem się już tylko na jedynce, powyżej 2500 rpm na płaskich ślizga mi się skrzynia.
Żadnego wycieku nie mam (tzn. uszczelka mi się poci, ale to nie ma wpływu), poziom oleju jest prawidłowy. Nie świecą mi się żadne kontrolki od skrzyni. Czy ktokolwiek ma pomysł gdzie szukać przyczyny?

Przewalając setki MB w necie trafiłem na informację o możliwym uszkodzeniu elektrozaworu sprzęgła hydrokinetycznego, który ma się znajdować w małej misce. Czy to może być właściwy trop?

edit
A, i jeszcze jeden objaw. Tryb zimowy działa (przecież mamy kalendarzową zimę :wink: ), więc mam możliwość włączenia 3. biegu. Zmiana biegu z 1. na 3. jest odczuwalna. Po włączeniu tego trybu o ruszeniu można zapomnieć, zapięcie reduktora niestety również nie pomaga. Pomimo wzrostu obrotów silnika samochód ani drgnie.

edit 2
Jestem po remoncie generalnym skrzyni biegów. Moim problemem był uszkodzony bęben II biegu.
Służę wiedzą i częściami.
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Automatyczna skrzynia ,problem z 3 biegiem...

Postprzez stoltmann » 08 paź 2013 09:59:08

Witam,od ponad pół roku jestem szczęśliwym posiadaczem frontery b z 2002 roku,silnik 3.2 V6 + lpg w automacie.Niestety od dwóch miesięcy mam mały problem z trzecim biegiem.Tzn wsteczny,bieg 1,2 wszystko dobrze,ale kiedy ma nastąpić zmiana z biegu 2 na 3 występuje poślizg,kiedy auto osiągnie większą prędkość jakby łapie coraz lepiej i kiedy rozpędzi się do odpowiedniej prędkości automat wbija 4 i jedzie się normalnie(wiadomo że podczas redukcji w przypadku wyprzedzania i wduszenia gazu do podłogi następuje redukcja z 4 na 3 i znowu poślizg) Co jakiś czas bieg 3 wchodzi jakby prawidłowo ale ze stukiem w skrzyni,tak samo redukcja.
Mam skrzynię 4l30e , kupiłem drugą AR25 z omegi i przełożyłem elektrozawory zmiany 1-2/3-4 i 2-3,wymieniłem filtr i olej.W misce olejowej skrzyni nie widać żadnych nie wskazanych ciał obcych:)
Nadal mam nadzieję że usterka jest natury elektronicznej lub chodzi o sterowanie.Jadę dzisiaj na komputer,ciekawe co pokaże ,ale miesiąc temu byłem,mechanik wykasował mi wszystkie błędy,kazał sprawdzić połączenia sterowania skrzyni.
Nie jest sztuką wydać około 3tyś za przełożenie lub regenerację skrzyni,szkoda mi też wstawiać manuala.
Skrzynia 4l30e występuje w omedze,bmw,isuzu i jeszcze kilku autach.
Może ktoś z Was ma jakiś pomysł lub spotkał się z podobnym problemem ?

-- Dodano 08 paź 2013 12:57:43 --

Po wizycie na komputerze wykazało następujące błędy skrzyni:
po172 - mieszanka za uboga/bogata
po300- usterka nieznana
po155- obwód sondy lambda (rząd2,czuj.1)
po705- skrzynia biegów,czujnik biegu poza zakresem zdalnym

Zakładam że błąd 172 i 155 spowodowany jest przez to że auto zasilane jest lpg. Nie wiem jeszcze co konkretnie oznaczają dwa pozostałe błędy...
stoltmann
 

Re: [All] Skrzynia automatyczna ślizga się 3 bieg

Postprzez drech » 08 paź 2013 18:49:46

P0300 wg mnie oznacza wypadające zapłony. Sprawdź szczelność dolotu. Możliwe, że masz uszkodzoną sondę lambda.
P0705 powinien mieć związek ze skrzynią. Na początku sprawdź selektor - element na zewnątrz skrzyni na osi wybieraka przykręcany chyba dwiema nakrętkami M6. Wewnątrz selektora mogą być poprzecierane ścieżki lub usyfione/zaśniedziałe styki.
Czym udało się Twojemu mechanikowi odczytać błędy skrzyni?
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Skrzynia automatyczna ślizga się 3 bieg

Postprzez stoltmann » 08 paź 2013 19:14:03

drech napisał(a):P0300 wg mnie oznacza wypadające zapłony. Sprawdź szczelność dolotu. Możliwe, że masz uszkodzoną sondę lambda.
P0705 powinien mieć związek ze skrzynią. Na początku sprawdź selektor - element na zewnątrz skrzyni na osi wybieraka przykręcany chyba dwiema nakrętkami M6. Wewnątrz selektora mogą być poprzecierane ścieżki lub usyfione/zaśniedziałe styki.
Czym udało się Twojemu mechanikowi odczytać błędy skrzyni?


Z wypadającymi zapłonami może się zgadzać,auto jak jest zimne,potrafi pracować nie równo ,ale tylko na benzynie.
Po wymianie świec było dużo lepiej,ale chyba miałem kupić katalogowe,a wziąłem tańsze boscha.
Nie jest to tak poważny problem póki co,myślę że nie ma związku z ślizgającym się biegiem.
Właśnie skończyłem czyścić selektor z omegi ,jutro wstawię i zobaczę jak jest.

Mechanik podłączył pod dwa kompy,wykazały te same błędy.Pierwszego nie znam,drugi to jakiś bosch z systemem ESI(tronic)
pozdrawiam
stoltmann
 

Re: [All] Skrzynia automatyczna ślizga się 3 bieg

Postprzez eric » 08 paź 2013 19:49:20

drech napisał(a):P0300 wg mnie oznacza wypadające zapłony....

300 mialem jak byl problem z cewekami zaplonowymi.
Pewno problem sie pojawil od momentu jak zmienialeś świece? ;)
Przeczyścić styki świeca - cewka, sprawdzić czy uszczelka cewki dobrze siadła na silniku. Jak na dłuższą metę nie pomoże to szukać nowej cewki.
... jakieś śrubki mnie powypadały teraz ...
Avatar użytkownika
eric
Moderator
Moderator
 
Posty: 1371
Obrazki: 48
Dołączył(a): 04 cze 2011 08:52:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 11
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Skrzynia automatyczna ślizga się 3 bieg

Postprzez stoltmann » 08 paź 2013 20:07:33

eric napisał(a):
drech napisał(a):P0300 wg mnie oznacza wypadające zapłony....


Po wymianie okazało się lepiej,więcej mocy i równiejsza praca,ale tylko na jakiś czas.Poprzednie świece też były boscha dokładnie ten sam model co kupiłem, z tym że wg katalogu powinny być inne,nieco droższe.
Wszystkie wtyczki zakonserwowałem specjalnym środkiem do łącz elektrycznych, a cewki wciśnięte ile się da :wink:
Nie palą się żadne nie chciane kontrolki,autko pracuje jak ta lala :D Tylko trzeci bieg daje o sobie znać podczas wyprzedzania...

Jeszcze kilka dni i kupię książkę techniczną skrzyń 4l30e i na pierwszy ogień rozbiorę zapasową od omegi,a potem aż strach się bać :)

-- Dodano 10 paź 2013 18:17:16 --

Selektor wymieniony... i nic.Czy ma ktoś może elektrozawór 100% sprawny zmiany 2-3 do skrzyni 4l30e ?:)
stoltmann
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość