Witamy !



[A] Zabezpieczenie półosi w sprzęgiełku

[A] Zabezpieczenie półosi w sprzęgiełku

Postprzez tototo30 » 22 sty 2013 12:51:08

Witam.
Zalupiłem fronterę 1998 rok 2,5 tds. Kompletnie się nie znam na tych samochodach :).
W autku nie działa przedni napęd, sprzegiełka sa powymieniana na nowe manualne były automatyczne.
Po zdjeciu kopułek sprzegiełek stwierdziłem, że z prawej strony półośka jest za krótka przegub wchodzi zbyt krótko i nie chwyta frezu stąd brak napedu.
Z lewej strony jest ok ale przegub chodzi lużno w sprzegiełku i w piaście w sensie nie jest zabezpieczony przed wypadnięciem do wewnątrz, widzę że w półosi są otwory na śruby około 10 mm , na zdjęciach widziałem, że powinne tam być na końcu segerki. Sprawdzę czy jest na nie miejsce z lewej strony z prawej zamówiełem kompletną półośkę mam nadzieję że bedzie ok.
Czy ktoś wie jak to powinno być zabezpieczone jesli seger to czy jakas podkładka pod spodem czy śruba z podkładką ? Czy wcale nie musi.
jesli ktoś ma fotkę to proszę o informacje.
Dzieki za info.
tototo30
 

Re: Zabezpieczenie półosi w sprzęgiełku

Postprzez jrzeuski » 22 sty 2013 13:03:34

tototo30 napisał(a):Po zdjeciu kopułek sprzegiełek stwierdziłem, że z prawej strony półośka jest za krótka przegub wchodzi zbyt krótko i nie chwyta frezu stąd brak napedu.
Zapewne rozpadło się łożysko igiełkowe i któraś z igiełek blokuje pełne dosunięcie przegubu do zwrotnicy. Łożysko do wymiany a nie przegub.
Z lewej strony jest ok ale przegub chodzi lużno w sprzegiełku i w piaście w sensie nie jest zabezpieczony przed wypadnięciem do wewnątrz, widzę że w półosi są otwory na śruby około 10 mm , na zdjęciach widziałem, że powinne tam być na końcu segerki. Sprawdzę czy jest na nie miejsce z lewej strony z prawej zamówiełem kompletną półośkę mam nadzieję że bedzie ok.
Czy ktoś wie jak to powinno być zabezpieczone jesli seger to czy jakas podkładka pod spodem czy śruba z podkładką ? Czy wcale nie musi.
Musi być seger. Plus podkładka między segerem a sprzegięłkiem został luz. Półoś nie ma się telepać in/out.

Seger od automatów jest na końcu przegubu, od manuali głębiej, już na frezie. Frez może być już zeszlifowany w tym miejscu i rowek na seger zniknął. Wtedy albo nacięcie nowego rowka albo nowy przegub.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Zabezpieczenie półosi w sprzęgiełku

Postprzez bart322 » 22 sty 2013 13:34:17

Dodam, ze rozmiar segera 25-26 ;)
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zabezpieczenie półosi w sprzęgiełku

Postprzez auri.chebzie » 22 sty 2013 14:41:31

jrzeuski napisał(a):
Seger od automatów jest na końcu przegubu, od manuali głębiej, już na frezie. Frez może być już zeszlifowany w tym miejscu i rowek na seger zniknął. Wtedy albo nacięcie nowego rowka albo nowy przegub.



Może się równieź zdarzyć półośka bez rowka :(
Wtedy zamiast segera duża podkładka i śruba z szerokim łbem - miałem ten patent i w automatach, teraz mam avm, funguje bardzo dobrze.
Avatar użytkownika
auri.chebzie
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 257
Dołączył(a): 22 kwi 2010 07:41:13
Lokalizacja: Ruda Śląska
Pochwały: 1
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zabezpieczenie półosi w sprzęgiełku

Postprzez tototo30 » 22 sty 2013 16:37:01

Dzieki za odpowiedzi na końcu lewego przegubu jest rowek na pierścionek ale trzeba jeszcze jakąś podkładkę bo sam seger za mały do oczka sprzęgiełka czy jakoś to rozwiąże.
Mam kolejne pytanie:
1. Czy to normalne, że jadąc po szosie nieco kolein trzeba go "łapać" rzuca jaik galaretę :), opony 255/65/16 felgi alusy, sprawdziłem amorki z przodu ok 45% sprawności, z tyłu lewy ok 60% strona lewa ok 35% strona prawa, poza tym w zawieszeniu ubytków nie widać :) trzeba chyba nowe amorki i węższe oponki :)

2. Czy to normalne, że sprzęgło bierze przy samej podłodze czy to się jakoś reguluje czy automatyczne ?

3. Czy wasze silniki 2,5 tds są suche czy mokre ?
tototo30
 

Re: Zabezpieczenie półosi w sprzęgiełku

Postprzez Komand » 22 sty 2013 16:44:22

tototo30 napisał(a):Dzieki za odpowiedzi na końcu lewego przegubu jest rowek na pierścionek ale trzeba jeszcze jakąś podkładkę bo sam seger za mały do oczka sprzęgiełka czy jakoś to rozwiąże.
Mam kolejne pytanie:
1. Czy to normalne, że jadąc po szosie nieco kolein trzeba go "łapać" rzuca jaik galaretę :), opony 255/65/16 felgi alusy, sprawdziłem amorki z przodu ok 45% sprawności, z tyłu lewy ok 60% strona lewa ok 35% strona prawa, poza tym w zawieszeniu ubytków nie widać :) trzeba chyba nowe amorki i węższe oponki :)

2. Czy to normalne, że sprzęgło bierze przy samej podłodze czy to się jakoś reguluje czy automatyczne ?

3. Czy wasze silniki 2,5 tds są suche czy mokre ?


1. Ja mam letnie 265R15 i na koleinach go rzuca w każdą stronę, zimówki mam 235R15 i nie rzuca.
2. Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku przy pompie sprzęgła (hydrauliczne, jak mi płyn uciekał to sprzęgło łapało coraz niżej)
Komand
 

Re: Zabezpieczenie półosi w sprzęgiełku

Postprzez jrzeuski » 22 sty 2013 22:27:06

tototo30 napisał(a):3. Czy wasze silniki 2,5 tds są suche czy mokre ?
Suchego jeszcze nie widziałem :) U mnie od zawsze leje się spod pokrywy zaworów, taki już urok 4 osobnych głowic na wspólnej uszczelce. Silikon pomaga (w dużych ilościach), ale tylko do czasu aż trzeba zdjąć pokrywę, żeby nałożyć laskę popychacza, która spadła, bo ten silnik tak czasem lubi. Z czasem doszły też wycieki spod filtra oleju, króćców przewodów olejowych do chłodnicy a na koniec ukręciłem gwint w misce przy wymianie oleju i nie mogę dobrać nowego korka :( Stary jest wkręcony na pakułach, ale przecieka. Do pełni "szczęścia" brakuje tylko cieknących uszczelniaczy wału (nie jestem pewien czy przedni nie puszcza, ale nie widać, bo leje się z góry).

No i oczywiście cały dolot jest zapaćkany olejem, ale to normalka, bo odma jest podpięta zaraz za przepływką i "smaruje" turbinę, intercooler, EGR i wszystkie przewody po drodze.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Zabezpieczenie półosi w sprzęgiełku

Postprzez nightman » 22 sty 2013 22:39:05

Nie mówcie ze Was zamiata przy 265 gumach. Sprawdź sworznie czy aby nie wybite-szczególnie dolne.
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Zabezpieczenie półosi w sprzęgiełku

Postprzez jrzeuski » 22 sty 2013 22:42:24

Nie gadaj, że nie ma różnicy. Zaczynałem na 255, potem miałem 235 i zrobił się spokój a jak dałem 265 na dystansach to pływa strasznie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Zabezpieczenie półosi w sprzęgiełku

Postprzez nightman » 22 sty 2013 22:56:57

Nie mówie że nie ma żadnej różnicy ale też nie miota autem jakoś znacznie. Zaczynałem wprawdzie od opon 245 i po zmianie na 265 MT auto zaczęło mi latać po drodze - to fakt. Zmieniłem sworznie i końcówki stabilizatora - jak reką odjął. Duża koleina zawsze pociągnie ale nie tak by to było jakoś strasznie uciążliwe a kolega pisał że go rzuca na każdą stronę. Stąd sądzę że warto sprawdzić luzy
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Zabezpieczenie półosi w sprzęgiełku

Postprzez Odoll » 23 sty 2013 00:12:44

a ja proponuję wizytę na pakierni i już nie będzie problemu z latającą kierownicą ;)
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zabezpieczenie półosi w sprzęgiełku

Postprzez baster » 23 sty 2013 00:35:53

Potwierdzam ze sworznie. Ja mam 265/70 16 i mialem masakre. Wymienilem w sobote komplet sworzni i jest miodzio
baster
 


Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości