Strona 1 z 1

[A] Dziwne wibracje i cwierkanie przy 4x4

PostNapisane: 20 lut 2013 21:03:46
przez krzysiek2620
Witam,wymieniłem sprzęgi z manuali na ręczne,ulga tyrkotania nie ma i problemów.Wymian sprzegiełek udała się szybko,pierwsza udana zapięcie i ogień po śniegu,po jakimś czasie od wymiany,zaczynają się dziać jakieś cyrki, jadąc na zapiętych sprzęgach przy 40,60 na godz powstaje wibracja przodu i jakieś cwierkanie,czy miał ktoś takie objawy jak ja???Dodam że słychać lewy przegub jak skręci się koła do oporu,czy to może być przyczyna?A sprzęgi to AVM cena 556zł

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy

PostNapisane: 21 lut 2013 06:59:23
przez Ikis
Sprawdź stan przedniego wału:
Krzyzaki i wieloklin

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy

PostNapisane: 21 lut 2013 11:20:21
przez Ironcruz
wieloklin sprawdzisz łapiąc za zamontowany wał i ruszając nim góra-dół; jak będą luzy to regeneracja.

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy

PostNapisane: 21 lut 2013 11:25:41
przez jrzeuski
Jaka regeneracja? :shock: Toż za tę cenę kilka używanych wałów kupi w dobrym stanie.

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy

PostNapisane: 21 lut 2013 11:29:32
przez nightman
Ironcruz napisał(a):wieloklin sprawdzisz łapiąc za zamontowany wał i ruszając nim góra-dół; jak będą luzy to regeneracja.


jrzeuski ma rację...Regeneracja od 600 w górę, używka 40-50 w górę :) ( i w używkach spory wybór jest )

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy

PostNapisane: 21 lut 2013 11:42:47
przez jrzeuski
nightman napisał(a):( i w używkach spory wybór jest )
Bo to się rzadko psuje. Mało kto intensywnie katuje przedni napęd a jak już to najczęściej padają krzyżaki a nie wieloklin. Ja ukręciłem jeden, ale to dlatego, że była zsunięta uszczelka a ja często Frotę w terenie katuję i woda z błotem dostała się do środka powodując korozję. Przy szosowym użytkowaniu przedni wał przeżywa Frotę.

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy

PostNapisane: 21 lut 2013 12:04:16
przez nightman
jrzeuski napisał(a):Bo to się rzadko psuje. Mało kto intensywnie katuje przedni napęd a jak już to najczęściej padają krzyżaki a nie wieloklin.

Racyja panie racyja... niemniej jednak mój padł tylko z tego powodu, że na początku jeździłem do mechana i sku..:wsciekly: twierdził że wszystkie kalamitki zawsze smarował... Jak się później okazało herr adolf też tego nie pilnował i było bardziej sucho niż na saharze. Kilka konkretnych wypadzików na 4 koła liczonych i... luzu w interesie mamy aż nadto, Swoją drogą.... jakim cudem ma to luz +/- 8mm to sam uwierzyć nie mogę. Tak czy owak od tego czasu stosuje proste równanie ( mechanik = samo zło = fura zbędzie wydanych $$$ )

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy

PostNapisane: 21 lut 2013 12:11:57
przez jrzeuski
nightman napisał(a):Swoją drogą.... jakim cudem ma to luz +/- 8mm to sam uwierzyć nie mogę./quote]U mnie dochodził do 2cm jak zaczął przeskakiwać. Jechać powyzej 40km/h się nie dało z zapiętym przodem bo wał prawie w podłogę walił ;-) Ucichło dopiero jak się ukręcił i przestał w ogóle przenosić napęd.
Tak czy owak od tego czasu stosuje proste równanie ( mechanik = samo zło = fura zbędzie wydanych $$$ )
Żadna nowina. A nienasmarowanie takich elementów to idealny sposób na zapewnienie sobie kolejnej roboty bez ryzyka podejrzenia czyja to sprawka, bo przecież nie padnie od razu za bramą warsztatu tylko po paru tygodniach/miesiącach.

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy

PostNapisane: 21 lut 2013 14:59:18
przez piciu_pc
obluzowany pierścień zabezpieczający przy montażu za mocno rozgięty

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy

PostNapisane: 21 lut 2013 19:57:10
przez krzysiek2620
Koledzy dzieki za odpowiedzi,sprawdze jutro lub w sobotę,a jeszcze jedna rzecz ,ja nie mam załozonych segerów na półoś bo te ręczne sprzegi bardziej wystaja,ale dzwoniłem do kolegi z forum Fazi i powiedział mi,ze nie musze zakładać segerów.?

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy 4x4

PostNapisane: 21 lut 2013 20:13:06
przez nightman
Nie mam pojęcia jak w manualach, ale w automacie spadł mi kilka dni temu seger i wciągnęło na wertepach półośkę do środka.
Efekt?... Opier...ło mi 5mm wieloklina na półosi i poleciało w mak łożysko igiełkowe.

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy 4x4

PostNapisane: 21 lut 2013 20:16:59
przez jrzeuski
Manuale mają seger, ale głębiej na półosi. I musi być, bo będzie to, co opisuje Nightman. I wtedy nie ma już na co założyć segera ;-)

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy 4x4

PostNapisane: 21 lut 2013 20:25:25
przez nightman
Ja jeszcze mam taki myk, że półośka ma na końcówce kanał z gwintem na śrubę "6". Gdybym przyglądnął się rowkowi pod segerkiem to pewnie bym zaaplikował śrubkę z podkładką i teraz bym się nie modlił z wybijaniem resztek po iglaku. No ale człek się uczy :)

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy 4x4

PostNapisane: 21 lut 2013 21:38:21
przez jrzeuski
Nie 6 a 8. A o patencie ze śrubką to już od dawna są tu o tym posty, wystarczyło poczytać przed zjazdem z czarnego ;-)

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy 4x4

PostNapisane: 21 lut 2013 22:17:01
przez nightman
jrzeuski napisał(a):Nie 6 a 8.

a ja mam "6" :)

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy

PostNapisane: 26 lut 2013 11:32:10
przez Ironcruz
nightman napisał(a):
Ironcruz napisał(a):wieloklin sprawdzisz łapiąc za zamontowany wał i ruszając nim góra-dół; jak będą luzy to regeneracja.


jrzeuski ma rację...Regeneracja od 600 w górę, używka 40-50 w górę :) ( i w używkach spory wybór jest )


regeneracja plus 2 nowe krzyżaki i wyważenie 500 zł w moim przypadku.
Ja Frotą już 8 rok jeżdżę i nie lubię kupować czyiś problemów.

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy

PostNapisane: 26 lut 2013 11:34:21
przez jrzeuski
Ironcruz napisał(a):Ja Frotą już 8 rok jeżdżę i nie lubię kupować czyiś problemów.
Ja tam ufam gratom z anglików rozbieranych na części. Są praktycznie jak nowe.

Re: Dziwne wibracje i cwierkanie przy

PostNapisane: 26 lut 2013 11:40:20
przez Ironcruz
jrzeuski napisał(a):
Ironcruz napisał(a):Ja Frotą już 8 rok jeżdżę i nie lubię kupować czyiś problemów.
Ja tam ufam gratom z anglików rozbieranych na części. Są praktycznie jak nowe.

OK.
W każdym razie teraz czy mam zapiętę sprzęgiełka czy nie, 4x4 czy 4x2 - auto jedzie tak samo.