Strona 1 z 1

[B] 3.2 automat tryb zimowy

PostNapisane: 23 lut 2013 14:42:38
przez zuzel
Witam wielkich mam taki pstryczek 8-) do trybu zimowego wie ktoś jak to działa ?
na czym polega załączanie tego trybu zimowego , co to daje w czasie jazdy
pozdrawiam
A i zapomniałem jest tez tryb sport (frontera z automatyczna skrzynia) tu tez może ktoś podpowiedzieć na czym to polega i czy używacie

Re: [3.2 B automat] tryb zimowy

PostNapisane: 23 lut 2013 15:18:21
przez brum
pisałem o tym, poszukaj

Re: [B] 3.2 automat tryb zimowy

PostNapisane: 24 lip 2013 12:18:35
przez ar101
Tryb zimowy zaczyna jadzę od drugiego czy trzeciego biegu już nie pamiętam i dezaktywuje po przekroczeniu 30km/h lub 20mil/h
Tryb sportowy załącza kolejne biegi przy wyższej prędkości obrotowej silnika. Jest albo włączony albo wyłączone niema dezaktywacji. Z doświadczenia niewiele pomaga, dynamiki też nie poprawia bo w 3,2l niema już czego poprawiać ale osiągniesz maksymalna prędkość czy 100km/h troszkę szybciej o 1s. Ogólnie troszkę działa na psychikę :)

Re: [B] 3.2 automat tryb zimowy

PostNapisane: 24 lip 2013 12:18:37
przez ar101
Tryb zimowy zaczyna jadzę od drugiego czy trzeciego biegu już nie pamiętam i dezaktywuje po przekroczeniu 30km/h lub 20mil/h
Tryb sportowy załącza kolejne biegi przy wyższej prędkości obrotowej silnika. Jest albo włączony albo wyłączone niema dezaktywacji. Z doświadczenia niewiele pomaga, dynamiki też nie poprawia bo w 3,2l niema już czego poprawiać ale osiągniesz maksymalna prędkość czy 100km/h troszkę szybciej o 1s. Ogólnie troszkę działa na psychikę :)

-- Dodano 02 sie 2013 12:20:12 --

Jeszcze coś mi się przypominało.
W trybie sport jest mocniejsze hamowanie silnikiem podczas zjazdu w duł. Choć ręczne wybranie biegu 1 jest skuteczniejsze na zjazdach.
W trybie zimowym nie powinno się jeździć na dobrej przyczepności (zalecenie producenta). W przypadku silnik 3,2l jego moc wykańcza skrzynię uszkadzając sprzygiełka.

I jeszcze obsługa:
P (parking) - w tym położeniu pozostawiamy samochód na postoju, uruchamiamy go i gasimy
W położeniu P uruchamia się mechaniczna blokada kół. Jeśli auto stoi na wzniesieniu, lepiej najpierw zaciągnąć hamulec ręczny i dopiero przestawić dźwignię na pozycję P - odciążamy w ten sposób blokadę kół. Inaczej powrót dźwigni zmiany biegów do pozycji D może być utrudniony i wymagać użycia większej niż zwykle siły.

R (reverse) - bieg wsteczny
Uruchamiamy go tylko na postoju z wciśniętym pedałem hamulca.

N (neutral) - luz - służy do bezkolizyjnej zmiany przełożeń, dłuższego postoju lub holowania samochodu. W żadnym wypadku nie wrzucamy luzu podczas jazdy, jak to niekiedy bywa w przypadku manualnej skrzyni biegów. Na luzie ciśnienie oleju w skrzyni biegów spada do wartości spoczynkowej, co grozi uszkodzeniem jej podzespołów lub w skrajnych sytuacjach zgaśnięciem silnika i odłączeniem wspomagania kierownicy i hamulców.

D (drive) - jazda do przodu na wszystkich dostępnych biegach

1, 2, 3, itp. - pozycje specjalne, blokujące dane przełożenia lub uruchamiające specjalny tryb jazdy
Pozycje te możemy wybierać podczas jazdy, ale pod warunkiem, że aktualna prędkość znajduje w zakresie danego przełożenia (czyli nie wrzucamy "dwójki" przy 140 km/h). Zależnie od sytuacji, można korzystać z nich np. do holowania przyczepy, wyjeżdżania z zaspy lub w czasie jazdy górskiej do hamowania silnikiem.

1 - blokada pierwszego biegu - pozycja przydatna do wyjazdu z grząskiego śniegu lub błota. Producenci wielu modeli zalecają zblokowanie w takiej sytuacji pierwszego biegu. Wielu z nich zaleca uruchamianie tej pozycji "1" tylko na postoju.

2 - w tym położeniu skrzynia używa tylko pierwszego i drugiego lub tylko drugiego przełożenia

-- Dodano 02 sie 2013 12:24:03 --

Cytat z artykułu z którym się w większości zgadzam.

"Niestety większość awarii automatycznych skrzyń biegów to wina użytkowników. Kierowcy nie przestrzegają podstawowych zasad jazdy albo kupują używany samochód z automatem z ciekawości i bez doświadczenia. Zapominają, że nieznana historia auta to też ryzyko awarii skrzyni. Większość modeli z rynku amerykańskiego nie jest też przystosowana do europejskiego stylu jazdy i wymaga dodatkowej chłodnicy oleju."