Witamy !



[A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Galus » 30 maja 2014 13:54:35

I o taka Polske walczyli. Dystans zamowiles 8 czy 10 cm. Ja mam 8 plus przekladke z poliamidu 20mm miedzy wal a dystans bo tak bedzie to pasowalo pod most z Pajero.
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Semir » 30 maja 2014 16:36:43

Dystans 10 cm. W tym aucie mostu z pajero chyba nie będzie. To ma być auto jak na razie do lajtowego śmigania no chyba że kolega ( właściciel) poczuje to coś i da radę.

PS w sprawie mostu z pajero to dystans 10 cm jest za długi ? Czy przy 10 też wejdzie. Jakie ma przełożenie most z pojary 4,88 czy bywały też 4,56, bo słyszałem że most z pajero ma inne przełożenia niż frota i coś tam lekko nie pasuje
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Galus » 01 cze 2014 15:28:33

Przelozenie 4.88 ale most ma troszke inna glowke dlatego kombinacja z dlugoscia walu. A i do przespawania wszystko bo mocowania nie pasuja. Ale ma blokade i oto warto walczyc.
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez klejnus » 22 gru 2014 21:01:11

I jak tam wam sie chłopaki te wały trzymają? Dają rade? Czy latający lewarek to oznaka padającej podpory? Ogólnie czy podpora powinna mieć luz góra dół w środku? Ostatnio musiałem na kolkach "jechać" frotą i słuchać nie miły dźwięk z podpory i myślę czy zamiast kupować nową podporę nie bawić się z walem od 2,8 2,5
klejnus
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 211
Obrazki: 30
Dołączył(a): 09 lut 2014 22:46:09
Lokalizacja: Nowa Wieś Ujska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Semir » 23 gru 2014 07:15:07

W 2,2 była wyważona podpora i łącznik elantyczny w stanie agonalnyn.
Po wymianie inne auto, nic się nie dzieje dla mnie spoko.

Tam jest wal od 2,8 longa i dystans 10 cm od blooda.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Gutek » 29 sty 2015 22:35:09

panowie...
mam 2.4 w longu a.

chciałbym zmienić wał na jedno częściowy .

od jakiej wersji silnikowej kupić , tak by było najmniej przeróbek? jeśli chodzi o przedłużkę, lub dystans spokojnie zrobię sobie na tokarce lub cnc.
Gutek
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 14 gru 2014 22:49:13
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Semir » 29 sty 2015 22:44:13

Jak pisałem wyżej w 2,2 wsadziłem wął od 2,8 longa i dystans 10 cm od blooda.

Można jeszcze wał od 2,5 TDS ale wiem że różni się nie co długością od 2,8 ( 2,8 jest chyba dłuższy).

Sprawa nie jest trudna. Dużo roboty nie ma.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Gutek » 29 sty 2015 22:52:09

problem w tym ze trochę jestem w niefajnej sytuacji...

wał zesrał się jakiś czas temu, dziś na dodatek pękł resor... zdecydowałem że zapakuję znacznie grubsze resory z dostawczaka, dokładnie z jakiejś KIA

dziś udało się je upchać,most wisi podwieszony a ja za nic nie mam jak zmierzyć jakiej długości potrzebuje wał nie dzielony.

2.2 i 2.4 to inne bajki.

jeśli wały z podporą nie są zamiennie -to i wartości na sztywnym wale też się zmienią.


chyba pozostaje złożyć wszystko , jakoś pomierzyć i kombinować
Gutek
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 14 gru 2014 22:49:13
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Semir » 29 sty 2015 22:58:43

Ja wału z 2,2 już nie mam ale na forum w temacie było chyba info o jego długości.

Na forum jest też parę osób co ma 2,4 wiec poproś o zmierzenie długości owego wału.

Spróbuj zmierzyć po prostej długość od wejścia do skrzyni do kopyta mostu to da ci jakiś obraz.
Zobacz ile wchodzi wał w skrzynie dodaj do kupy wartości i będziesz coś wiedział.

Inaczej się nie da.

Na pierwszej stronie tematu masz info od długościach wałów. Do 2,4 chyba nie ale inne
może to coś pomoże.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Galus » 30 sty 2015 15:14:03

Poszukaj podawałem na forum długości wałów poszczególnych frotek. Trochę inwencji.
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Gutek » 31 sty 2015 11:10:34

spokojnie

nie idę na łatwiznę.- długości już znalazłem wcześniej.

z wiadomości wyczytanych na forum wiem że wały w 2.4i i 2.3D są identyczne.
ale już w 2.2 wał wał jest innej długości.

w tej chwili sprawa wygląda tak- calutki tył praktycznie to jeden wielki śmietnik- resor poleciał na śmietnik,
resory założyłem duuużo grubsze i mniej sprężyste - ale też mniej wygięte.z dostawczaka na którego ładowaliśmy 2t
próbowałem też od razu most przełożyć pod resory-ale ograniczył mnie przewód gumowy hamulcowy i to metalowe cięgno,

sam most też dostaje nowe mocowania- bo te seryjne to historia. będę też mógł zmienić kąt łączenia wału z mostem.(mogę obrócić most delikatnie przed wspawaniem uchwytów.)

z wałem też się jakoś tam zabezpieczyłem,mam pomierzony stary uszkodzony wał.
chyba tylko będę musiał wyciąć podporę, lub częściowo ją podciąć bo mam wrażenie że nowy wał-jednoczęściowy będzie przechodził przez to wzmocnienie,


po zastosowaniu któregoś z wałów opiszę dokładnie co i jak zastosowałem.

-- Dodano 31 sty 2015 19:47:41 --

porównując wały....
to co koledzy pisali wcześniej.
2.2 143.5cm (dzielony)
2.8 long 133.5cm
2.5tds 136.5cm
2.0 sport 106cm
2.3d i 2.4i 137.5-138.5cm (dzielony) wały są takie same.

więc na logikę.
jeśli do 2.2 stosowaliście wał nie dzielony z 2.8longa i 10cm przedłużkę.

143.5=133.5+10

więc do 2.4i oraz 2.3d wszystko będzie dużo łatwiejsze.
137,5-138.5 = 136.5 + centymetrowa przekładka pod kopyto i 4 dłuższe śruby by to skręcić.
a więc stosujemy wał z 2.5tds.
Gutek
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 14 gru 2014 22:49:13
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [A] 2.3td za krótki wał tylny po wymianie sprzęgła

Postprzez Bachu_s » 04 maja 2015 13:38:39

Witam.
Przepraszam że tu piszę ale nie chcę zakładać nowego postu skoro tu toczy się dyskusja o wałach napędowych.

Panowie i Panie.
Pacjent to Frotka 2.3 TDi a problem jest następujący, po wymianie sprzęgła, podpory środkowej wału okazuje się że wał jest za krótki o jakieś 1,5-2 cm. Czego to może być przyczyna?
Jak zdejmowałem wał to siedział bardzo ciasno, musiałem go lekko puknąć by odpadł od mostu.

Drugi dziwny objaw to taki że wieszaki resorów całkowicie dotykają podłogi,( jak przy max obciążeniu) tak że nie ma resorowania na tylnym moście.

Czy to możliwe by podczas holowania ( z odkręconym wałem) doszło do przesunięcia tylnego mostu?
Jeżeli podniosę tył samochodu to czy most się przybliży na tyle by móc przykręcić wał?
Pomóżcie proszę bo fachowcy na warsztacie już chcą kupować inny wał lub toczyć dystans.

I ostatnie pytanie gdzie mogę dostać uszczelkę miski olejowej do 2.3 TD? (tą sznurkową)

Pozdrawiam
Bachus
Bachu_s
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 18 paź 2014 16:07:45
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez brum » 04 maja 2015 13:41:29

Podnieś auto do góry i wtedy przymierz wał. Jak tuleje wywalone to mógł się przesunąć. Mógły się też kamienie odkręcić na mości.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez brum » 22 sie 2015 20:43:18

Po zmianie na wał jednoczęściowy pojawił się większy wyciek ze skrzyni na wał...na tym z 2.2 nic nie było...
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Sovviet » 22 sie 2015 21:39:44

Mogles miec caly czas delikatnie przesuniety wal a co za tym idzie po zmianie na sztywny uszczelniacz ulozyl sie inaczej.
Sovviet
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 285
Dołączył(a): 19 mar 2013 18:58:51
Lokalizacja: Gorlice
Pochwały: 4
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Galus » 23 sie 2015 12:31:32

Normalnie pomiędzy skrzynią a podporą wał ma mniejszą swobodę ruchu i dlatego tak się dzieje. Teraz wał bardziej pracuje. Uszczelniacz nie najnowszy, wał też pewnie lekko wytarty na wejściu do skrzyni i się poci. Tym bardziej że wcześniej wał podtrzymywała podpora teraz ciągnie go ciężar w dół i ruch zawieszenia w góra/dół . Lekki luz i dupa. Wymieniałem uszczelniacz i dalej to samo. Ja z tym nie robię nic. Ciesz się jazdą i dwoma problemami mniej.
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez brum » 23 sie 2015 13:29:11

Spuscilem 0.5l oleju bo jakimś cudem więcej weszło jak wymieniłem w '11.uszczelniacz zmienię i może dam jeszcze jakiś jeden.

Łatwo go wydlubac?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez Galus » 23 sie 2015 16:11:31

Ja mam takie cążki jak do segerów tylko podgiąłem na boki. Wsadzasz między uszczelniacz a wałek wieloklinu, szybkie jeb i wyjęty. Ilość oleju raczej niema nic do tego bo w kielichu jest kanał olejowy do smarowania uszczelniacza i połączenia wał/skrzynia. Olej jest tam rozchlapywany przez koła zębate a w oleju pływa jakieś 1/3 wielkości koła.
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez riko » 07 paź 2015 20:44:50

z racji,że padła mi kolejna podpora będę montował wał 1częściowy.

mam 2 pytania:

1) czy należy coś robić z belką podtrzymująca podporę wału??
2) czy kupując wał od 2.8 bądź 2.5 wieloklin z ów wału pokryje się z wieloklinem skrzyni biegów 2.4??
było A 2.0 pb
było A 2.4 lpg
jest A 3.1 TD
riko
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 237
Dołączył(a): 02 cze 2015 16:05:26
Lokalizacja: SB / SZY
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [A] zmiana wału z podporą na jednoczęściowy

Postprzez brum » 07 paź 2015 20:55:37

1. musisz wyciąć z belki mocowanie podpory.
2. wielokliny są takie same.

I przygotuj się że jak zmienisz wał na jednoczęściowy to puści simmering i będzie lekki wyciek oleju.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron