Strona 1 z 1

[B] Rodeo 3,2 - Nowe sprzęgło czy automat ?

PostNapisane: 13 wrz 2013 06:51:12
przez Edi066
Witam.

Mam do wymiany sprzęgło w moim Rodeo 3,2 V6.
Cena nowego - ok 2000 zł (komplet).
W związku z kosmiczną ceną sprzęgła zastanawiam się nad zmianą skrzyni na automatyczną ( niewiele drożej wyniesie ).
Czym taka zmiana skrzyni może skutkować ? Czy dużo jest roboty ? i co w ogóle o tym myślicie ?

Re: [B] Rodeo 3,2 - Nowe sprzęgło czy automat ?

PostNapisane: 13 wrz 2013 07:37:13
przez Semir
Automat fajna sprawa miałem w 2,2 DTL. Trzeba uważać aby woda się nie dostawała do skrzyni jak po wodzie się jeździ bo może być problem.

Kolejna sprawa trzeba ( wiadomo jak ma działać ) regularnie sprawdzać czy nie ma syfu, olej do automatu ATF III, bo mi kiedyś koleś chciał wcisnąć inny bo tańszy za 17 zł/l a ten co powinien ok 30 zł/l wchodzi o ile pamiętam między 4 a 4,5 l.

Problem jest też z filtrem do skrzyni, bo nie ma zamiennika i koszt to 970 zł bo i ja szukałem i kiedyś znajomy warsztat też, niby na allegro są jakieś od 50 zł ale jak kiedyś sprawdzałem to ciort to wie. Mój filtr był wyjęty i dokładnie umyty, potem wymieniona uszczelka miski i ogólnie wszystko było czyszczone plus nowy olej od razu.

Gdzieś czytałem, że DLJM zamieniał automat z 3,2 v6 do 2,2 DTL bo mocniejszy czy jakoś tak nie wiem jak odwrotnie.

Ja osobiście byłem zadowolony z automatu żona moja też. W terenie dawał radę nie musiałem żyłować i wachlować, a precyzyjna jazda i podjazdy super. Gorzej troszkę wyglądają zjazdy, ale można zablokować skrzynie i trzeba przywyknąć.

Problem jest też taki, że automatu nie rozbujasz jak się zakopiesz przód - tył.

Do przeróbki potrzebne sporo rzeczy od samej skrzyni ( oby zadbana) po lewarek zmiany biegów, liki, komputer, pedał hamulca ( jest inny no chyba że zostawisz swój), sprzęgło hydrokinetyczne, pewnie o czymś jeszcze zapomniałem ale pracy jest sporo, lecz jest to możliwe.

Dać się na pewno da bo sebol długi sprzedaje takie zestawy z automatu na manual i pewnie w drugą stronę też.

Ja też mam wszystkie graty z automatu.

Musisz sobie przeliczyć koszty części i robocizny i porównać ze sprzęgłem. Jak kupisz rupcia to możesz mieć potem sporo wydatków, komuś ostatnio padł automat chyba na forum.

Jak założysz nowe sprzęgło to pewnie na długi czas będziesz miał spokój i wiesz, że masz nowe a to chyba pewniejsze rozwiązanie.

Re: [B] Rodeo 3,2 - Nowe sprzęgło czy automat ?

PostNapisane: 13 wrz 2013 07:56:23
przez eric
Semir napisał(a):..... Problem jest też z filtrem do skrzyni, bo nie ma zamiennika i koszt to 970 zł bo i ja szukałem i kiedyś znajomy warsztat też, niby na allegro są jakieś od 50 zł ale jak kiedyś sprawdzałem to ciort to wie.


O tym filtrze mówisz? :D
http://www.midparts.com.pl/pl/p/4L30E-F ... -ISUZU/919

Semir napisał(a):... olej do automatu ATF III ..... ten co powinien ok 30 zł/l wchodzi

Mobil 320 litrowa butelka 26zł
Czasem można trafić 4 litry za 90zł

Moim zdaniem automatu nie nadaje się się do auta wyprawowego ponieważ:
- nie zapalisz na pych
- nie można holować na większe odległości
- problem z serwisem z granicą
- przełączniki trybu sport i zima

-- Dodano 13 wrz 2013 08:14:13 --

Prócz skrzyni i selektora na pewno potrzebować będziesz:
- wały
- belka skrzyni
- pedał
- dodatkowa chłodnica oleju jeśli twoja nie jest dostosowana do automatu (na dole powinna mieć wejście i wyjście oleju) 400zł

Re: [B] Rodeo 3,2 - Nowe sprzęgło czy automat ?

PostNapisane: 13 wrz 2013 08:15:00
przez Semir
eric napisał(a):O tym filtrze mówisz?
http://www.midparts.com.pl/pl/p/4L30E-F ... -ISUZU/919


Tak chyba o tym kiedyś kupiłem i okazało się, że nie pasuje lecz to było już jakiś czas temu i jak szukałem to tylko serwis.

eric napisał(a):Mobil 320 litrowa butelka 26zł
Czasem można trafić 4 litry za 90zł


U mnie w jak szukałem po sklepach 30 zł/l na giełdzie w Mysłowicach taniej.

eric napisał(a):Moim zdaniem automatu nie nadaje się się do auta wyprawowego ponieważ:

- nie można holować na większe odległości


Z tym holowaniem to jest różnie bo nawet ktoś na forum mi mówił i jakiś mechanik, że na N da się holować i lepiej jeszcze reduktor też dać na N, nigdy do końca nie byłem do końca pewny jak jest na prawdę, raz holowałem swoją frotkę nie całe 5 km jak mi padło stare koło na wale korbowym.

Re: [B] Rodeo 3,2 - Nowe sprzęgło czy automat ?

PostNapisane: 13 wrz 2013 08:19:29
przez eric
Semir napisał(a):
eric napisał(a):O tym filtrze mówisz?
http://www.midparts.com.pl/pl/p/4L30E-F ... -ISUZU/919


Tak chyba o tym kiedyś kupiłem i okazało się, że nie pasuje lecz to było już jakiś czas temu i jak szukałem to tylko serwis.

Ten pasuje. Nie pasuje natomiast ten od omegi. Było na forum ze ma byc ten biały :)
Leniwego miałeś mechanika
Semir napisał(a):
eric napisał(a):Moim zdaniem automatu nie nadaje się się do auta wyprawowego ponieważ:
- nie można holować na większe odległości

Z tym holowaniem to jest różnie bo nawet ktoś na forum mi mówił i jakiś mechanik, że na N da się holować i lepiej jeszcze reduktor też dać na N, nigdy do końca nie byłem do końca pewny jak jest na prawdę, raz holowałem swoją frotkę nie całe 5 km jak mi padło stare koło na wale korbowym.

Jak daje się reduktor na N?
Problem z holowaniem polega na tym że podczas holowanie w skrzyni nie ma obiegu oleju a właśnie olejem się chłodzi.

Re: [B] Rodeo 3,2 - Nowe sprzęgło czy automat ?

PostNapisane: 13 wrz 2013 08:22:31
przez jrzeuski
Semir napisał(a):
eric napisał(a):Moim zdaniem automatu nie nadaje się się do auta wyprawowego ponieważ:

- nie można holować na większe odległości


Z tym holowaniem to jest różnie bo nawet ktoś na forum mi mówił i jakiś mechanik, że na N da się holować i lepiej jeszcze reduktor też dać na N, nigdy do końca nie byłem do końca pewny jak jest na prawdę,
Samo ustawienie N w skrzyni nie wystarczy, bo wał dalej będzie kręcił trybami. Przestanie dopiero wtedy jak się reduktor odepnie od skrzyni, co ma miejsce właśnie w położeniu N lewarka reduktora. Tylko nie wiem czy w B tak się da, bo tam jest ta głupia blokada dźwigni.

Re: [B] Rodeo 3,2 - Nowe sprzęgło czy automat ?

PostNapisane: 13 wrz 2013 08:24:57
przez Semir
eric napisał(a):Ten pasuje. Nie pasuje natomiast ten od omegi. Było na forum ze ma byc ten biały
Leniwego miałeś mechanika


Wtedy to jeszcze chyba mnie na forum nie było a potem już nie szukałem.

eric napisał(a):Jak daje się reduktor na N?


Daj reduktor w pozycji N czyli po środku pomiędzy krańcowymi położeniami, wtedy skrzynia nie powinna pracować.

Kiedyś pod czas jazdy wyskoczył i reduktor znaczy wajcha i auto zatrzymałem szukałem co się dzieje. Ja na gaz auto stoi i nic. Zauważyłem, ze wajcha jest inaczej
zapiąłem jak trzeba i było ok. Nie wiem czemu wyskoczył bo to dziwne może źle wskoczył.

Spróbuj tak u siebie i zobacz czy auto pojedzie.

Re: [B] Rodeo 3,2 - Nowe sprzęgło czy automat ?

PostNapisane: 13 wrz 2013 09:26:13
przez brum
i jeszcze trzeba zmienić ECU żeby był od automata bo inaczej nie pojedzie. A pewnie samej kości ECU się zmienić nie da bo będzie w niej immo, czyli trzeba mieć nowe ECU, immo z pętlą i kluczykami(czyli też zamki).
I silnik z MT nie ma wiązki dla AT.

ogólnie nie warto.


skoro w PL takie ceny to poszukaj na ebay. popatrz też na sprzęgło Troopera.

Re: [B] Rodeo 3,2 - Nowe sprzęgło czy automat ?

PostNapisane: 13 wrz 2013 09:32:02
przez Edi066
Semir napisał(a):Jak założysz nowe sprzęgło to pewnie na długi czas będziesz miał spokój i wiesz, że masz nowe a to chyba pewniejsze rozwiązanie.


i to właśnie największa bolączka.
Na pewno kupowałbym skrzynie po regeneracji i remoncie, tylko musiałbym wiedzieć , że ktoś zrobił to solidnie...

eric napisał(a):Moim zdaniem automatu nie nadaje się się do auta wyprawowego ponieważ:
- nie zapalisz na pych
- nie można holować na większe odległości
- problem z serwisem z granicą
- przełączniki trybu sport i zima


No właśnie...ból braku holowania i pchania...

Semir napisał(a):lepiej jeszcze reduktor też dać na N, nigdy do końca nie byłem do końca pewny jak jest na prawdę, raz holowałem swoją frotkę nie całe 5 km jak mi padło stare koło na wale korbowym.


nie mam pojęcia jak można dać reduktor na N :niewiem: próbował nie raz i zawsze przy ruszaniu sam przeskakiwał w górę lub dół.


Podsumowując powyższe :

Za skrzynią :
Brak sprzęgła i problemów z nim
większy komfort "po czarnym" i w mieście...

Za sprzęgłem :

Taniej
Możliwość holowania
Możliwość odpalenia na popych

..na razie mam mętlik.

Re: [B] Rodeo 3,2 - Nowe sprzęgło czy automat ?

PostNapisane: 13 wrz 2013 09:36:06
przez brum
jeśli myślisz że zmieścisz się ze zmianą skrzynie w 2tyś to się zdziwisz. 3tys Ci braknie.

Re: [B] Rodeo 3,2 - Nowe sprzęgło czy automat ?

PostNapisane: 13 wrz 2013 09:37:27
przez Edi066
brum napisał(a):skoro w PL takie ceny to poszukaj na ebay. popatrz też na sprzęgło Troopera.


Znalazłem kompletne sprzęgło za 190$ z USA (+ koszt przesyłki).
Będę zamawiał paczkę z częściami do silnika (i inne) to od razu i sprzęgiełko by się dorzuciło...

Chodzi mi teraz bardziej po głowie możliwość wyeliminowania sprzęgła jako cholernie drogiej części i ciężko dostępnej...

Re: [B] Rodeo 3,2 - Nowe sprzęgło czy automat ?

PostNapisane: 13 wrz 2013 09:43:28
przez eric
brum napisał(a):i jeszcze trzeba zmienić ECU ....

A tego pewien nie jestem.
Edi066 jak chcesz porobimy foty i porównamy...

Re: [B] Rodeo 3,2 - Nowe sprzęgło czy automat ?

PostNapisane: 13 wrz 2013 09:49:46
przez Edi066
Foty ECU ?

Re: [B] Rodeo 3,2 - Nowe sprzęgło czy automat ?

PostNapisane: 13 wrz 2013 09:50:32
przez brum
eric napisał(a):A tego pewien nie jestem.

automat komunikuje się z ECU swoim sterownikiem, jak nie będzie komunikacji to skrzynia będzie w trybie awaryjnym.
ja mam ECU z AT ale wystarczyło dać jeden kabel do masy i komp widzi MT. Tylko że ja mam silnik Opla.

Re: [B] Rodeo 3,2 - Nowe sprzęgło czy automat ?

PostNapisane: 13 wrz 2013 09:55:28
przez eric
brum napisał(a):
eric napisał(a):A tego pewien nie jestem.

automat komunikuje się z ECU swoim sterownikiem, jak nie będzie komunikacji to skrzynia będzie w trybie awaryjnym.
ja mam ECU z AT ale wystarczyło dać jeden kabel do masy i komp widzi MT. Tylko że ja mam silnik Opla.

To mi chyba wyjaśniłeś bo z tego co wiem przy swapie 3.2 na manual nie trzeba ECU zmieniać.

Re: [B] Rodeo 3,2 - Nowe sprzęgło czy automat ?

PostNapisane: 13 wrz 2013 09:56:55
przez brum
To zależy od ECU. W Oplu wystarczy tylko do masy dać. Ale Isuzu ma sterownik delphi lub motorola więc tak prosto może nie być.

Re: [B] Rodeo 3,2 - Nowe sprzęgło czy automat ?

PostNapisane: 13 wrz 2013 13:58:27
przez marcinur
Edi066 napisał(a):Witam.

Mam do wymiany sprzęgło w moim Rodeo 3,2 V6.
Cena nowego - ok 2000 zł (komplet).

A nie myślałes nad regeneracją sprzegła?
Zadzwoń sobie do tej firmy: http://sprzegla.com/kontakt/kontakt-Marek-Radzikowski.html. Korzystałem z ich usług i pełny profesjonalizm przy przyzwoitych cenach - zreztą tu na forum chyba nie byłem jedyny.

Re: [B] Rodeo 3,2 - Nowe sprzęgło czy automat ?

PostNapisane: 13 wrz 2013 18:29:34
przez drech
Przekładka to fajny pomysł jeżeli masz dużo czasu na siedzenie i grzebanie w samochodzie. Pewnie wyjdą jakieś niespodzianki tym bardziej, że masz Isuzu a nie hOpla, więc jakieś małe różnice mogą być. Jeżeli jedynym powodem jest cięcie kosztów, to odpuść sobie.
Skrzynia ma oddzielny ECU odczytujący część parametrów z ECU silnika. Trzeba je "jedynie" ze sobą połączyć. Oprócz elementów wymienionych wcześniej potrzebne Ci też będzie koło zamachowe do AT. Poza tym może być mnóstwo niespodzianek, więc najlepszą opcją wydaje się dogadanie z kimś, kto ma jeszcze dawcę w całości (np. Semir). Skrzynia w dieslu jest taka sama jak w benzynie, ale nie wiem jak wygląda dzwon skrzyni.
Z kwestii eksploatacyjnych:
Automaty nie są bezawaryjne, sprzęgło hydrokinetyczne też może ulec uszkodzeniu. Awaria mojej skrzyni unieruchomiła mi samochód na miesiąc.
Mechaników mających jakiekolwiek pojęcie o automatach prawie nie ma. Najczęściej usłyszysz "Panie, tego się nie naprawia! Kup se drugą używaną".
Spalanie na pewno wzrośnie, a masz z tym problem.

Samochód z AT można holować z włączonym silnikiem lub odkręconym wałem napędowym.

Re: [B] Rodeo 3,2 - Nowe sprzęgło czy automat ?

PostNapisane: 03 paź 2013 12:52:25
przez Edi066
Czas zakończyć temat.

Postawiłem jednak na regenerowane sprzęgło + nowe łożysko.
marcinur - dzięki za link.Naprawdę szybko i fachowo załatwili sprawę. :beer:

sprzęgło po regeneracji :

Obrazek

koszt - 200zł + przesyłka

nowe łożysko :

Obrazek

koszt - 370zł + przesyłka :wsciekly: :wsciekly: :wsciekly:

Od razu "przegląd" skrzyni.

Wymienione wężyki - nie wiem od czego są , ale były popękane :

Obrazek

Do tego wymieniony olej w skrzyni i reduktorze no nowy - świeży.

Zostało teraz "tylko" wszystko ładnie poskładać do kupy i zobaczyć , czy jeździ ;)

Pozdrawiam i wielkie dzięki za wszelkie wskazówki.

Re: [B] Rodeo 3,2 - Nowe sprzęgło czy automat ?

PostNapisane: 03 paź 2013 12:54:45
przez jrzeuski
Wygląda jak odpowietrzenie.