Wlaczamy naped 4x4 guzikiem na desce(mruga kontrolka) PODNOSIMY ZA WAHACZ Z LEWEJ STRONY AUTO I SPRAWDZAMY CZY BLOKUJE SIE KOLO JEZELI NIE SPRAWDZAMY PO KOLEI :
Czy idzie przesunac dzwignie reduktora (jezeli nie> usterka elektromechanicznego zalacznika napedu na koncu skrzyni biegow,wymiana lub czyszczenie)
Jezeli idzie > sprawdzic czujnik zalaczenia 4x4 nad przednim walem napedowym, czerwone kable styki na konektory zenskie- meskie (moga byc naderwane kable od drgan lub uszkodzony >sprawdzic miernikiem na przejscie)
Dziala> nastepnie sygnal idzie do sterownika ktory wysyla sygnal do zalacznikow przedniego napedu >patrz komora silnika naroznik strona kierowcy .szary zalaczanie, niebieski wylaczanie,na zalczniki dochodzi podcisnienie z ukladu vacu(diesel),z kolektora ssacego (benzyna)czesta usterka jego brak po drodze wezyk pekniety(silnik musi byc odpalony)
Zalaczamy naped > na szarym wlaczniku sciagnac wezyk podcisnienia od przodu ,musi ssac powietrze przylozyc palec , przy wylaczonym napedzie musi ssac niebieski zalacznik naprzemiennie ,jezeli powyzsze zmiany nie nastepuja uszkodzony moze byc jak wyzej wlacznik na czerwone kable lub sterownik napedu zamontowany miedzy fotelami pod podlokietnikiem zielona wtyczka w skutek wilgoci,lub tez sam zalacznik szary lub niebieski ,sprawdzic miernikiem lub podajac napiecie na styki + - 12v z akumulatora musi byc slychac trykanie , oraz sprawdzic miernikiemczy dochodzi napiecie na kostki niebieska i szara o wlaczeniu zaplonu >naped wylaczony ,napiecie znika po zalaczeniu napedu lub po wylaczeniu zaplonu
Jezeli wszystko jest ok ,sprawdzamy wezyki podcisnieniowe w kierunku mostu oraz zlaczke na moscie ,moga byc spekane wezyki podcisnieniowe na przejsciu rurka wezyk rurka ,jest jeszcze akumulator podcisnienia na przedniej belce zawieszenia lubi sie tam tez przerwac wezyk
pozostaje do sprawdzenia uklad zalaczenia widelkowy w moscie tu rowniez sprawdzamy czy dochodzi podcisnienie zsuwajac wezyki i naprzemiennie zalaczajac i wylaczajac naped ,jezeli dochodzi,moglo dojsc do uszkodzenia membrany w zalaczniku napedu,zardzewienia w skutek wlania wody zsunietym odpowietrzeniem od gory mostu,a zima nawet zamarzniecia ukladu widelkowego,odkrecic sprawdzic łopatologicznie,wlac potem olej rzadki od tylu korek na klucz 24mm
jezeli naped sie zalaczy to kontrolka zaswieci sie na stale
nieraz uszkodzeniu ulega takze czujnik lub kable od niego w zalaczniku widelkowym ,i mimo zalaczenia i dzialania napedu kontrolka mruga
Jezeli kontrolka swieci sie a nadal jest brak przeniesienia napedu 4x4 ,mozliwe jest uszkodzenie mechaniczne ,zsuniety seger z piasty laczacej przegub z piasta,lub uszkodzony sam przegub>pekniety koszyk,lub widelki ulamane lub przetarte lub uszkodzony przedni most
NIE NALEZY WE FRONTERZE B WYLACZAC ZAPLONU PODCZAS JAZDY GDYZ ZNIKA NAPIECIE NA ELEKTROZAWORACH ZALACZANIA NAPEDU I DOCHODZI DO ZALACZENIA MECHANIZMU WIDELKOWEGO W SKRAJNYCH WYPADKACH JEGO USZKODZENIA I ZEBATKI LACZACEJ POLOSIE W MOSCIE