Witamy !



[B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

[B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez Prorok78 » 20 cze 2014 13:22:50

Witajcie po przerwie:)
Jak widac, moje konto zaginęło w mokach dziejów, ale wracam na łono (forum) wraz z nowa frotka :) - tym razem est to piękna zielona sport 2.2 :)
Problem mam klasyczny, ale nie wiem od której strony do niego podejść... Miałem dość długo poprzednią frotke - też B więc raczej wiem co i jak powinno działać :)
2x4 działa ok, 4x4 tez sie załącza prawidłowo, ale...
Po załączeniu 4x4, przód ciągnie prawidłowo - pod warunkiem że jakę przed siebie.
Przy nawet lekkim skręcie, słychać głośne terkotanie z piast kół... Jako że B nie ma klasycznych sprzęgiełek i to nie one uległy zmieleniu - na co patrzyc ? Po prostej idzie ładnie, zaina i rozpina 4x4 poprawnie..
Z góry dzieki za pomoc i.... witam ponownie wszystkich raz jeszcze :)
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri
Prorok78
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 214
Dołączył(a): 19 cze 2014 15:18:27
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez jrzeuski » 20 cze 2014 13:36:42

A czy to na pewno z piast? Potwierdziłeś to na podnośniku z wszystkimi kołami w górze? Zaglądałeś do kół co tam siedzi?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez Prorok78 » 20 cze 2014 13:47:39

Jeszcze nie - mam ja od wczoraj i powoli ogarniam :)
Test był zrobiony na szutrze i mokrej trawie w czasie jazdy... Do przodu ok, przy skręcie chrobocze...
Nie dal bym sobie głowy uciąć że to z piast, ale dobrą wódkę na to bym postawił... Raczej nie jest to most - dzwięk dochodzi niemal na pewno z okolic kół...
Jutro będę to rozbierać żeby zbacać, ale dlatego pytam - sprzęgiełek niet, więc na moje oko albo most ukręcony, albo przeguby (chyba)... albo... No właśnie - albo co jeszcze ??:)
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri
Prorok78
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 214
Dołączył(a): 19 cze 2014 15:18:27
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez ali » 20 cze 2014 13:52:13

Przeguby, łożyska igiełkowe lub jakis inny luz na kołach
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez jrzeuski » 20 cze 2014 13:54:47

Ukręcony most by nie ciągnął w ogóle, ale ten most jest raczej niezajebliwy. Poza tym jak tryby się rozsypią, to już dźwięku nie wydają ;-) Skoro problem jest tylko przy skrętach to wskazywałoby raczej na przeguby. One klekoczą charakterystycznie jak już są wyrobione. Zdejmij kołpaki i zobacz czy tam wszystko OK, do tego nawet auta nie musisz podnosić. A opony przód/tył są te same? Na wprost w 4x4 jedzie się lekko?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez Prorok78 » 20 cze 2014 14:05:25

Mając 2x4 jedzie ok - bez oporów, a w skręcie jest cicho - nie ma takiego klasycznego cykania/klikania jak od rozwalonego przegubu czasem...
Mając 4x4 - po prostej jedzie ok - nie ma oporu, nie ma dziwnych dźwięków. W skręcie jest chrobotanie które ja bym nazwał 'trybowym' - standardowy dźwięk nie dokońca zazębionych i szybko przeskakujących trybików :(
Po zdjęciu koła/dekla - na co zwrócić uwage ?
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri
Prorok78
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 214
Dołączył(a): 19 cze 2014 15:18:27
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez ali » 20 cze 2014 14:08:09

Na nic, przecież B nie ma sprzegiełek
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez Prorok78 » 20 cze 2014 14:09:29

ali napisał(a):Na nic, przecież B nie ma sprzegiełek


No to po co kolega powyżej radził zdjąć dekielki i zerknąć ?:)
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri
Prorok78
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 214
Dołączył(a): 19 cze 2014 15:18:27
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez jrzeuski » 20 cze 2014 14:11:39

Nie pamiętam czy w B półoś trzyma seger. Jeśli jest, to może spadł i przegub się wysuwa z huba i szlifuje frezy. W A tak się dzieje.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez Prorok78 » 20 cze 2014 14:15:45

Czyli mozliwe ze beda to 2 przeguby plus 2 huby do wymiany ? No to pieknie...:( Jak to zweryfikowac ? Raczej ni ebede miec mozliwosci podniesienia calego auta w gore do eksperymentów :(
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri
Prorok78
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 214
Dołączył(a): 19 cze 2014 15:18:27
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez ali » 20 cze 2014 14:21:06

jrzeuski napisał(a):Nie pamiętam czy w B półoś trzyma seger. Jeśli jest, to może spadł i przegub się wysuwa z huba i szlifuje frezy. W A tak się dzieje.


No seger tam jest, można zerknąć.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez Prorok78 » 20 cze 2014 18:31:02

Ok - no to maly update :)
Nie wytrzymałem i rozkręciłem gada....
I tak - koło zdjęte, dekielek po odkreceniu 6 imbusów równiez zdjęty...
Seger na miejscu - nie spadł
Wieloklin wygląda w porządku, nie wytarty, trzyma ok, obie części wieloklinu wchodzą na siebie z wyczuwalnym oporem - tu zdecydowanie nie przeskakuje nic - nie ma mowy.

Po zdjęciu segera - jeśli złapać za półos pomiędzy przegubami (wewnetrznym i zewnetrznym), i za końcówke półosi (w miejscu segera), i pokręcić w przeciwne strony - tak jak by się chciało ukręcić półoś, to można wyczuć dość spory luz - około 15-20 stopni co najmniej.

jednocześnie podobny luz występuje pomiędzy półosia a mostem - 15-20 stopni co najmniej trzeba przekręcić półoś, by most 'złapał' - kręcąc półosia dalej, most sie kręci bez oporów, widać tez kręcący się wał przedni...

Kurde... Nic nie ma tam definitywnie spapranego, a jednak po wrzuceniu 4x4 i skręceniu kół chrobotanie nadal jest...:(

Brakuje mi juz pomysłów...:(
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri
Prorok78
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 214
Dołączył(a): 19 cze 2014 15:18:27
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez ali » 20 cze 2014 18:34:32

z takimi luzami na pólosi musi strzelać, u mnie sa ledwo wyczuwalne a potrafiło nieźle walić
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez Prorok78 » 20 cze 2014 18:46:49

Hmmm.. No to co ? Przeguby ? Czy most ?
Zrobiłem jeszcze jeden eksperyment - koło zdjęte i podniesione (jedno).
Zapalony silnik, skrzynia na P (automat).
2x4 - mogę kęcił luźno piastą.
4x4 (wciśnięty guzior) - całość ani nie drgnie (próbowałem też dość spora brecha zapartą o śruby koła)...
czyli reakcje prawidłowe...

Te luzy... Czym sie zająć ? Przegubani? Całą półosią? Mostem ?? Ki czort ?
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri
Prorok78
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 214
Dołączył(a): 19 cze 2014 15:18:27
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez ali » 20 cze 2014 18:48:17

20 st luzu na przegubie, jak pisałeś to całkiem sporo
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez Prorok78 » 20 cze 2014 19:01:50

Hmm... tylko ze ten nieszczęsny luz jest w 2 miejscach :(
Zarówno pomiędzy półosia a piasta ( tu sprawa jasna - przegub zewnętrzny)
Ale tez pomiędzy środkiem półosi a mostem... A tam juz nie bardzo wiem ile powinno byc luzu (o ile wogóle) i co wymienic żeby go ewentualnie zniwelować..
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri
Prorok78
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 214
Dołączył(a): 19 cze 2014 15:18:27
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez ali » 20 cze 2014 20:26:01

Prorok78 napisał(a):Hmm... tylko ze ten nieszczęsny luz jest w 2 miejscach :(
Zarówno pomiędzy półosia a piasta ( tu sprawa jasna - przegub zewnętrzny)
Ale tez pomiędzy środkiem półosi a mostem... A tam juz nie bardzo wiem ile powinno byc luzu (o ile wogóle) i co wymienic żeby go ewentualnie zniwelować..


Chwyć ręką za ten zielony kielich przy moście i spróbuj poruszać półosią między kielichem a przegubem zewnętrznym, zobaczysz w ten sposób czy ten luz jest na przegubie wewnętrznym czy na moście
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez Prorok78 » 20 cze 2014 20:27:02

Kurcze nie moge edytować postów...
Generalnie luz pomiędzy półosią a mostem jest sporo (zauważalnie) większy niz luz pomiędzy półosia a piastą... Nie wiem czy to ma znaczenie dla diagnozy...

-- Dodano 20 cze 2014 21:46:51 --

ali napisał(a):
Prorok78 napisał(a):Hmm... tylko ze ten nieszczęsny luz jest w 2 miejscach :(
Zarówno pomiędzy półosia a piasta ( tu sprawa jasna - przegub zewnętrzny)
Ale tez pomiędzy środkiem półosi a mostem... A tam juz nie bardzo wiem ile powinno byc luzu (o ile wogóle) i co wymienic żeby go ewentualnie zniwelować..


Chwyć ręką za ten zielony kielich przy moście i spróbuj poruszać półosią między kielichem a przegubem zewnętrznym, zobaczysz w ten sposób czy ten luz jest na przegubie wewnętrznym czy na moście


Tak zrobiłem.. Luzik jest i tu i tu :)

Przy czym ten 'w moscie' jest połączony z takim jakby 'stukaniem'... Tzn - ruch w lewo, opór połączony ze stuknięciem...Ruch w prawo, opór i stuknięcie... 'Rozmiar' tego luzu to jakies 5-6mm patrząc po obwodzie kielicha.

Niezależnie od tego luz jest pomiędzy półosią a tym kielichem... Ale jest minimalny - może 1mm po obwodzie...

Natomiast przy podniesionym aucie i skręconych kołach (badane koło skręcone na zewnątrz - koło kierowcy, skręt w lewo), przegub zewnętrzny wydaje jakieś dziwne odgłosy pzy kręceniu...:)
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri
Prorok78
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 214
Dołączył(a): 19 cze 2014 15:18:27
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez ali » 20 cze 2014 20:51:00

WIęc pewnie masz juz przyczynę, mały luz na moście być musi, natomiast przeguby musza pracowac cicho i praktycznie bez luzów, 1mm to nic ale jak będziesz wyciagał zewnętrzny to obadaj dokładnie stan wewnętrznego.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez Prorok78 » 20 cze 2014 21:15:22

Dzięki serdeczne :)
To w takim razie jeszcze kilka pytań pomocniczych :)

- jaki przegub kupic? Są jakies 'dobre' albo 'lepsze' ?
- czy jest sens obie strony na raz robić czy według potrzeb ?
- jak go wymienić? - mam zdjęty dekielek i seger, więc wieloklin nie trzyma i przegub przesuwa sie w piaście, ale co dalej ?
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri
Prorok78
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 214
Dołączył(a): 19 cze 2014 15:18:27
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Następna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron