Witamy !



[B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez jrzeuski » 23 cze 2014 08:45:50

Na wieloklinach luzu nie ma, ale i tak sporo tego w sumie wychodzi.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez Huberek » 23 cze 2014 08:51:35

Przekładnia główna jest składana bez luzu, z naprężeniem (przynajmniej w innym aucie na pewno - ale sprawdzę jeszcze w innych materiałach). Luz w moście może wynikać ze spasowania kół koronowych i satelit, ale ten jest za duży.
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez RudeBoy » 23 cze 2014 09:15:48

Pytanie czy sprawdzając ten luz zablokował wał przedni...
Bo jak nie to doszedł mu luz jeszcze na reduktorze + luz na mechanizmie zapinania półosi...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez ali » 23 cze 2014 12:18:25

Huberek napisał(a):Moim zdaniem, ten luz w moście jest o wiele za duży. O ile pamiętam nie powinno go być wcale, koła przekładni głównej składane są z odpowiednim naciągiem/naprężeniem wstępnym. Może ktoś złożył przekładnię bez pierścieni do wyregulowania naprężeń.


Pokaż mi most spasowany bez luzu.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez Prorok78 » 23 cze 2014 14:28:13

RudeBoy napisał(a):Pytanie czy sprawdzając ten luz zablokował wał przedni...
Bo jak nie to doszedł mu luz jeszcze na reduktorze + luz na mechanizmie zapinania półosi...


Nie zablokował ale miał 'trzymacza'...
Trzymacz trzymał przedni wał w jednej pozycji, a ja kręciłem piasta...Przy czym jedno koło stało na ziemi, drugi ebyło zdjęte - tym kęciłem...
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri
Prorok78
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 214
Dołączył(a): 19 cze 2014 15:18:27
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez Huberek » 29 cze 2014 11:40:07

ali napisał(a):Pokaż mi most spasowany bez luzu.


Taa.. zasugerowałem się tym, że stosuje się wstępny naciąg łożysk w układzie i kasuje luzy, natomiast sama przekładnia główna powinna być składana z luzem międzyzębnym określonym przez producenta przekładni.

I jeszcze kwiatek:

"Oceny luzu należy dokonać ustawić samochód na podnośniku i unieść jedno koło (napędzane). Unieruchomiwszy silnik, po włączeniu jednego z biegów, obrócić koło w jedną i drugą stronę aż do oporu (wybrać luzy).
Kąt swobodnego obrotu koła mówi o stanie technicznym układu napędowego (przekładnie i przeguby). Sumaryczny swobodny kąt koła napędzanego przez I bieg nie powinien przekraczać wartości 7...15* (górna wartość dla samochodów ciężarowych, szczególnie terenowych).
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez Edi066 » 30 lip 2014 09:21:58

Wracając do tematu przegubów - ma się rozumieć , że taki zestawik nic nie warty : http://allegro.pl/przegub-polos-opel-fr ... 30267.html
też mnie dopadł ten problem - przy chociaż minimalnym skręcie przy załączonym napędzie na błocie / piachu trzaska niesamowicie...
Nissan Patrol 4.2
[..........................] 70%
Avatar użytkownika
Edi066
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 289
Obrazki: 20
Dołączył(a): 20 lip 2011 12:53:08
Lokalizacja: Nowa Dęba
Pochwały: 1
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez jrzeuski » 30 lip 2014 09:55:29

Edi066 napisał(a):Wracając do tematu przegubów - ma się rozumieć , że taki zestawik nic nie warty : http://allegro.pl/przegub-polos-opel-fr ... 30267.html
Skoro dają 2 lata gwarancji bez limitu km, to nic tylko brać i upalać :twisted:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez Edi066 » 30 lip 2014 11:01:09

jrzeuski napisał(a):Skoro dają 2 lata gwarancji bez limitu km, to nic tylko brać i upalać


Trafna uwaga... :D

Ale tak na serio to piszecie , żeby nie brać zamienników tylko oryginalne za prawie 2tys...Nie znalazłem nigdzie tak drogich :niewiem:
I jeszcze na marginesie - jak zidentyfikować , czy strzela zewnętrzny , czy wewnętrzny ?
Nissan Patrol 4.2
[..........................] 70%
Avatar użytkownika
Edi066
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 289
Obrazki: 20
Dołączył(a): 20 lip 2011 12:53:08
Lokalizacja: Nowa Dęba
Pochwały: 1
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez vaxel » 30 lip 2014 12:14:52

Edi066 napisał(a):Ale tak na serio to piszecie , żeby nie brać zamienników tylko oryginalne za prawie 2tys...Nie znalazłem nigdzie tak drogich


http://allegro.pl/przegub-opel-frontera ... 42972.html

Ja mam już oba takie. Jeden 1,5 roku, drugi pół roku. Póki co działają ;) Dystrybutor jest koło Mielca i miał to "na półce". Jutro będę tamtędy przejeżdżał, jak chcesz mogę przywieźć Ci na Polną.
--
Konrad

Była fantastyczna i niepowtarzalna:
Frontera B Long 2.2 DTI Limited '01 | GY Wrangler Duratrac | Lift 2" Ironman
Avatar użytkownika
vaxel
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 325
Obrazki: 0
Dołączył(a): 28 wrz 2012 20:00:35
Lokalizacja: Mielec
Pochwały: 2
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez drech » 30 lip 2014 15:52:00

Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez UnrealGoD » 18 paź 2017 23:37:47

Zamiast zakładać nowy wątek odgrzeję kotleta, bo wydaje się że podobne:

Lewy przód dostaje wibracji, jest głośny i na dziurach słychać metaliczne dzwonienie.
Było tam parę rzeczy robionych (łożyska i osłona przegubu oraz później tuleje górnego wahacza). Po łożyskach był spokój na jakieś 2500km ale problem teraz wrócił.

Złapałem za półoś, a właściwie za przegub zewnętrzny, tam gdzie styka się z piastą. Luźno sobie lata na wszystkie strony i dzwoni jak się stuka nim na boki. Zdjąłem dekielek, patrzę tam gdzie seger - wszystko sztywne, żadnych luzów z tej strony nie ma. Od wewnętrznej za to luz, tak jak by wieloklin tam w nic nie wchodził, jak by brakowało jakiegoś elementu centrującego.

Też to będzie wina półosi / przegubu? Czy czegoś w piaście brakuje?
Obrazek
Ford Sierra 2.0 DOHC CLX 4x4 _ Opel Frontera 2.3 Dti Long
606 198 495
Avatar użytkownika
UnrealGoD
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 159
Dołączył(a): 17 lut 2011 11:49:09
Lokalizacja: Kraków
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez bart322 » 19 paź 2017 05:41:54

Lozysko igielkowe do sprawdzenia. Pewnie go juz nie ma ;)
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez RudeBoy » 19 paź 2017 12:30:33

Tak jak bartek pisze. Łożysko igiełkowe półosi.
Pamiętam, że z prawej strony kiedyś wymieniałem. Z lewej nigdy.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez UnrealGoD » 24 paź 2017 05:55:41

Dzięki za pomoc.
To jeszcze tylko pytanie, wystarczy wysunąć półoś z piasty i da się to łożysko ręcznie nasunąć czy potrzeba do tego prasy i innego warsztatowego sprzętu?
Obrazek
Ford Sierra 2.0 DOHC CLX 4x4 _ Opel Frontera 2.3 Dti Long
606 198 495
Avatar użytkownika
UnrealGoD
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 159
Dołączył(a): 17 lut 2011 11:49:09
Lokalizacja: Kraków
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez bart322 » 24 paź 2017 06:24:05

Piaste musisz wyciagnac, potem wybic stare i wsadzic nowe. Da sie bez prasy.
Koniecznie sprawdz stan uszczelniacza, a najlepiej kup zestaw z uszczelniaczem od razu ;)
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez UnrealGoD » 25 paź 2017 17:13:10

Poszedłem do Inter Cars i później do Opla i nie mieli.
Co gorsza nie znaleźli mi wcale takiej części, twierdząc że są tylko łożyska koła (te były wymienione i na kole luzów nie ma). Na półosi nic w piaście nie ma (po VIN). Sam uszczelniacz tego przecież nie trzyma (?).

Pod blokiem nie chce zostawiać rozgrzebanego auta, więc tego nie rozbiorę tylko żeby zobaczyć jak wygląda.
Obrazek
Ford Sierra 2.0 DOHC CLX 4x4 _ Opel Frontera 2.3 Dti Long
606 198 495
Avatar użytkownika
UnrealGoD
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 159
Dołączył(a): 17 lut 2011 11:49:09
Lokalizacja: Kraków
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez RudeBoy » 25 paź 2017 17:31:35

Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez ali » 25 paź 2017 17:32:22

UnrealGoD napisał(a):Poszedłem do Inter Cars i później do Opla i nie mieli.
Co gorsza nie znaleźli mi wcale takiej części, twierdząc że są tylko łożyska koła (te były wymienione i na kole luzów nie ma). Na półosi nic w piaście nie ma (po VIN). Sam uszczelniacz tego przecież nie trzyma (?).

Pod blokiem nie chce zostawiać rozgrzebanego auta, więc tego nie rozbiorę tylko żeby zobaczyć jak wygląda.

Bo nie znajdą, potrzebujesz taki zestaw http://allegro.pl/frontera-lozysko-igie ... 05911.html
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B] Chrobotanie przednich piast na 4x4

Postprzez UnrealGoD » 29 gru 2017 18:11:23

Dziękuję bardzo za pomoc, wymiana pomogła!
Mimo iż wieloklin przegubu jest wyrobiony, to bardzo dobrze się trzyma teraz bez żadnego luzu.

Luz za to jest teraz po drugiej stronie półosi (tam gdzie wchodzi do dyfra). I to jeszcze większy luz.
Czy tam będzie podobne łożysko? czy jakiś inny wynalazek?
Obrazek
Ford Sierra 2.0 DOHC CLX 4x4 _ Opel Frontera 2.3 Dti Long
606 198 495
Avatar użytkownika
UnrealGoD
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 159
Dołączył(a): 17 lut 2011 11:49:09
Lokalizacja: Kraków
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Poprzednia strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość