przez jrzeuski » 10 maja 2009 12:28:35
W zeszłym tygodniu wziąłem się za wymianę oleju w tylnym dyfrze, bo od jakiegoś czasu słychać było dziwne "strzały". Ponieważ nie wiedziałem czy mam LSD, więc na wszelki wypadek kupiłem Shell Spirax 90LS. Zdjąłem pokrywę tylnego dyfra i... dalej nie wiem czy mam LSD. Zrobiłem zdjęcia (komórką, więc takie sobie), ale nie wiem gdzie je wrzucić, żebyście ocenili co w tym moście siedzi. Na pewno rożnica nie wygląda tak jak ta na zdjęciu powyżej. Widać satelity umieszczone w takiej jakby dziurawej sferze, do której też wchodzą wielokliny, chyba od półosi. Po prawej stronie osadzone jest coś co wygląda jak łożysko, ale zamiast kulek są (chyba) wałki o średnicy ok. 1 cm (długość nieznana, bo nie widać, przed wypadnięciem blokuje je pierścień z drutu). Podejrzewam, że po lewej jest podobnie, ale ta duża zębatka zasłania. Po sfotografowaniu założyłem dekiel, nalałem oleju. Weszły 2 litry i dalej się nie przelewało a więcej oleju nie kupiłem. Trochę się zdziwiłem, bo spuszczając poprzedni olej nazbierałem go ponad 2 litry, ale instrukcja mówi, że wchodzi mniej. Potem sprawdziłem czy są zmiany w działaniu. Strzały ustąpiły prawie całkowicie, ale teraz przynajmniej wiem, że dochodzą gdzieś od strony wału a nie z samej różnicy (ma ktoś pomysł co to może być i jak się pozbyć tego efektu?). Objawów działania LSD dalej brak. Koła kręcą się w przeciwne strony, gdy wał stoi. Gdy wał napędza most niewielką siłą można zatrzymać jedno z kół a drugie kręci się dalej.
W zasadzie to nie robię sobie już nadziei, że moja frota jest wyposażona w LSD a szkoda, bo zimą mogłoby się przydać. Na forum ktoś pisał, że wszystkie froty po 1995 mają LSD. Cóż moja jest z X.96, most ma ożebrowanie, ale w środku chyba jednak siedzi zwykła różnica. Być może była wymieniana (auto sprowadzone z Niemiec bez książki).
PS. Na tym dużym kole jest wybity napis DANA U96 (lub J96, niezbyt wyraźne to jest) oraz 10x43 (to ilość zębów/przełożenie?). Mówi to komuś coś?
No mud, no funFrota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition naprawy i motanie Frotek SMS/PW/email/czat.