Strona 1 z 1

[B 2.2] Sprzęgło DTI

PostNapisane: 17 paź 2009 19:43:26
przez Kogut
Pedał sprzęgła popycha dźwignie która chodzi gdzieś tam, czy ta dźwignia (gdzie jest śruba do regulacji o ile się nie mylę) wchodzi w jakąś pompkę ??

Re: Sprzęgło 2.2 DTI

PostNapisane: 17 paź 2009 20:06:16
przez Balkandriver
Tak, w pompę sprzęgła. Jak otworzysz maskę, to ją zobaczysz koło serwa. Na niej jest zbiorniczek płynu DOT.

BALKANDRIVER

Re: Sprzęgło 2.2 DTI

PostNapisane: 18 paź 2009 10:55:11
przez maciar
A co szwankuje ci

Re: Sprzęgło 2.2 DTI

PostNapisane: 18 paź 2009 13:08:08
przez Kogut
:shock: Pusto :wsciekly:
mam dot3 czy mogę go wlać ????
(może dlatego mi pedał przy samej podłodze bierze ??)

Re: Sprzęgło 2.2 DTI

PostNapisane: 18 paź 2009 15:57:35
przez maciar
Lej śmiało zasadniczo nie ma różnicy dot 3 jest starszy technologicznie szybciej wrze i jest minimalnie gęstrzy.Pewnie juz nawet sie go nie kupi.Jednym słowem dot 4 jest nastepca 3 stworzonym do nowocześniejszych aut które szybciej jezdza i silniej hamują

Re: Sprzęgło 2.2 DTI

PostNapisane: 18 paź 2009 16:02:02
przez kasalka
jak w zbiorniku pusto to nawet trzeba dolać płynu. tylko lepiej nie mieszaj DOT 3 i4 ponoć można ale lepiej uważać. I zobacz czy nie masz wycieków skoro płyn się ulotnił. Niski pedał sprzęgła: może być zapowietrzone m.in. z powodu braku płynu lub nieszczelności. Płyny hamulcowe bez problemu kupisz na pierwszej lepszej stacji, marka firmy nie ma znaczenia, tylko numer DOT 3 lub 4

Re: Sprzęgło 2.2 DTI

PostNapisane: 18 paź 2009 18:47:31
przez Kogut
kosalka, właśnie o to mi chodzi :| a ile tam wchodzi płynu ??
A może lepiej spuścić ? i dopiero wlać Dot3??
tylko jak????

Re: Sprzęgło 2.2 DTI

PostNapisane: 18 paź 2009 18:55:05
przez wikked
Odkręć odpowietrznik na wysprzęgniku i naciśnij parę razy pedał, później zalej nowego płynu i patz kiedy zacznie się lać z odpowietrznika na wysprzęgniku (kontroluj poziom w zbiorniczku). Jak się pojawi zalej płynu pod korek zbiorniczka, załóż kawałek wężyka na odpowietrznik, wsadź wolny koniec wężyka do zbiorniczka np. ze starym płynem i naciśnij kilka razy pedał sprzęgła. Jak zacznie stawiać minimalny opór pod nogą (ale naprawdę minimalny) to znaczy że już nie ma powietrza. Zakręć wtedy odpowietrznik i ciesz się jazdą.

Re: Sprzęgło 2.2 DTI

PostNapisane: 18 paź 2009 19:36:40
przez Kogut
Jutro zabieram się do roboty :D

Re: Sprzęgło 2.2 DTI

PostNapisane: 18 paź 2009 22:07:06
przez maciar
Możesz wybrac płyn ze zbiorniczka jak niemasz to tylko wytrzyj szmatką jego wnętrze i zalej nowego odkrec odpowietrznik a płyn powinien przelac sie grawitacyjnie

Re: Sprzęgło 2.2 DTI

PostNapisane: 18 paź 2009 22:39:21
przez kasalka
wikked napisał(a):Odkręć odpowietrznik na wysprzęgniku i naciśnij parę razy pedał, później zalej nowego płynu i patz kiedy zacznie się lać z odpowietrznika na wysprzęgniku...

Ja bym tak nie robił. Możesz zapowietrzyć układ i będziesz później długo odpowietrzał. Wyciągnij resztki płynu ze zbiorniczka, zalej nowy i odpowietrzaj tak jak hamulce, powtórz kilka(naście) razy. stary płyn z przewodów "wyciśniesz", jeśli nie pomoże to masz jeszcze regulację przy pedale. Jeśli to nie pomoże to pewnie siłownik do wymiany. Może cieknąć pod osłaniającą gumą, cały płyn leci do środka obudowy sprzęgła. I UWAGA chyba są dwa rodzaje siłowników sprawdź, nie/rozbieralny ja mam nie i wymieniałem cały, stary chciałem regenerować ale ni cholery nie do rozkręcenia

Re: Sprzęgło 2.2 DTI

PostNapisane: 19 paź 2009 07:34:23
przez Kogut
kasalka napisał(a):... jeśli nie pomoże to masz jeszcze regulację przy pedale....

No właśnie :( przy pedale jeszcze trochę podkręcę i gwint się skończy :(

Re: Sprzęgło 2.2 DTI

PostNapisane: 19 paź 2009 10:51:27
przez kasalka
To niedobrze, ale już po zalaniu plynu i odpowietrzeniu nie ma regulacji?

Re: Sprzęgło 2.2 DTI

PostNapisane: 19 paź 2009 11:17:22
przez przemekcrx
Witam u mnie w 2.8TDI było to samo!! regulacja na pedale nie pomogła,brał od samej podłogi
Wpadłem na pewien pomysł i sie sprawdził...
Mianowicie: przy skrzyni jest 2gi wysprzeglik i wychodzi z niego pręt w łapkę do skrzyni..
Ja go przedłuzyłem o jakis 1cm i wyregulowałem wtedy na pedale od sprzęgła i teraz mi bierze od połowy,nie tak jak przedtem od podłogi..
pozdro...

Re: Sprzęgło 2.2 DTI

PostNapisane: 19 paź 2009 11:26:22
przez kasalka
przemekcrx napisał(a):Witam u mnie w 2.8TDI było to samo!! regulacja na pedale nie pomogła,brał od samej podłogi
Wpadłem na pewien pomysł i sie sprawdził...
Mianowicie: przy skrzyni jest 2gi wysprzeglik i wychodzi z niego pręt w łapkę do skrzyni..
Ja go przedłuzyłem o jakis 1cm i wyregulowałem wtedy na pedale od sprzęgła i teraz mi bierze od połowy,nie tak jak przedtem od podłogi..
pozdro...


tak przy skrzyni jest siłownik, nie pomyślałem o takim patencie. Może też kończy się pompka sprzęgła (ta w komorze silnika) ale wątpię, te elementy są raczej trwałe.

Re: Sprzęgło 2.2 DTI

PostNapisane: 19 paź 2009 14:21:22
przez Kogut
Zabieg zakończony zrobiłem tak ja mi poradził kasalka
a rezultat jest taki że teraz sprzęgło bierze mi przy samej górze :mrgreen: wygląda na to że poprzedni właściciel ciągle podkręcał przy pedale :D

Dziękuje :D

Sprzęgło

PostNapisane: 20 lut 2017 22:37:22
przez jeju2
Witam wszystkich forumowiczów a mianowicie pojawił się problem z moją frocia. Po próbie wjechania na blotniste podwórko z załączonym przodem to znaczy 1 wsteczny, 1, wsteczny i tak kilka razy w pewnym momencie miałem problem z wrzuceniem w/w biegów. Jak maszyna ostygla wróciło wszystko do normy. Proszę o podpowiedzi i pozdrawiam wszystkich.

Poblem ze sprzęgłem.

PostNapisane: 04 cze 2017 10:55:48
przez eiman691
Witam,sprawa wygląda tak. W lutym wymieniłem kompletne sprzęgło i po niecałych dwóch miesiącach rozpadło się łożysko oporowe. Zdarza się że nowe części są wadliwe więc kupiłem drugie łożysko i wymieniłem. No i wczoraj znowu przez chwilę było słychać metaliczne odgłosy ze sprzęgła. Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną? Dodam że łapa jest cała,po wymianie,sprzęgło odpowietrzone ale jest delikatny luz na pedale.