Strona 1 z 2

[All] Jaki są różnice w półosiach A/B ?

PostNapisane: 27 gru 2017 16:26:44
przez motomarian
Panowie i Panie jakie są różnice między pól osiami wersji A /B oczywiście w autach 5d ? Bo sport wiadomo zupełnie inne

Re: Jaki są różnice w półosiach A/B ?

PostNapisane: 27 gru 2017 20:54:54
przez jrzeuski
A po lifcie i B mają tej samej długości półosie i średnice kielichów, ale różnią się przegubami: w B końcówka nie ma rowka na seger od automatów. Półoś od A po lifcie pasuje do B, w drugą stronę tylko jeśli A ma manualne sprzęgiełka lub huby z B.

Re: Jaki są różnice w półosiach A/B ?

PostNapisane: 27 gru 2017 22:54:26
przez motomarian
Podziękował za wyczerpująca odpowiedź :) czyli kupując most B z półosiami zakładając swoje blachy mocujące most ,wahacze z A po lifcie szczeliwie powinno się wszystko poskładać :D

Re: Jaki są różnice w półosiach A/B ?

PostNapisane: 27 gru 2017 23:17:35
przez jrzeuski
Spora przeróbka. Ale wiesz, że bez wymiany felg rozstaw przednich kół wzrośnie o prawie 4cm na strone? I że sworzeń gornego wahacza jest inny?

-- Dodano 27/12/2017 23:17 --

Spora przeróbka. Ale wiesz, że bez wymiany felg rozstaw przednich kół wzrośnie o prawie 4cm na strone? I że sworzeń gornego wahacza jest inny?

Re: Jaki są różnice w półosiach A/B ?

PostNapisane: 28 gru 2017 11:37:19
przez motomarian
Szersze auto nie problem :) problem to znów rurkę naruchać na drążki kierownicze bo mam zrobione HD na gałkach żuka.

Re: Jaki są różnice w półosiach A/B ?

PostNapisane: 02 sty 2018 22:58:29
przez jrzeuski
Dziś się naocznie przekonałem, że półosie z B są dłuższe niż z A. O jakieś 4cm. Przeguby są te same, różnica tkwi w długości łączącego je pręta, który trzeba dać swój przy przekładce z A do B czy na odwrót.

Porównam też wahacze i dojdę skąd się bierze ta różnica. Dłuższe półosie lepiej znoszą lift, więc warto pokombinować czy da się je używać w A.

Re: Jaki są różnice w półosiach A/B ?

PostNapisane: 03 sty 2018 10:03:24
przez motomarian
Według gości od którego brałem klamoty on twierdzi że założył do wahaczy z A zwrotnice z B i tym skompensował długości pół osi .
Zobaczymy jak pójdzie na razie przerabiam blachy mocujące z B tak by pasowały do Sporta A bo moje blachy w z 2,0 to zupełnie inna bajka .
Chwilowo most wisi na tylnych śrubach musi być opuszczony o 18mm by grucha minęła wysprzeglnik o około 12-15mm (grubość palucha wskazującego :D )

Re: Jaki są różnice w półosiach A/B ?

PostNapisane: 03 sty 2018 10:16:38
przez jrzeuski
motomarian napisał(a):Według gości od którego brałem klamoty on twierdzi że założył do wahaczy z A zwrotnice z B i tym skompensował długości pół osi .
No to bardzo ciekawe. Mam zwrotnice z B, porównam czy w ogóle podejdą, bo B ma przecież maglownicę.
Zobaczymy jak pójdzie na razie przerabiam blachy mocujące z B tak by pasowały do Sporta A bo moje blachy w z 2,0 to zupełnie inna bajka .
Zamiast przerabiać, kup blachy od innej A, gdzie był normalny przedni most.
Chwilowo most wisi na tylnych śrubach musi być opuszczony o 18mm by grucha minęła wysprzeglnik o około 12-15mm (grubość palucha wskazującego :D )
Do 2cm wystarczy dodać podkładek i dać dłuższe śruby mocujące. Żeby obniżyć więcej to już trzeba przeprofilować blachy mocujące, żeby się mijały z drążkiem kierowniczym oraz przerobić belkę łączącą dolne wahacze.

Re: Jaki są różnice w półosiach A/B ?

PostNapisane: 03 sty 2018 11:44:02
przez motomarian
Blachy motam bo mam z B dostałem z mostem a z mojej też mam a niema ciężkiej przy tym roboty zwłaszcza ze tylne mocowanie pasują bez problemu z B.
Zwrotnice też mam z B różnica tylko w długości wąsów pod sworznie i zacisku hamulcowym.

Re: Jaki są różnice w półosiach A/B ?

PostNapisane: 03 sty 2018 11:58:13
przez jrzeuski
Blachy od jakiejkolwiek A poza 2.0 pasują bez żadnych przeróbek, bo most z B ma takie same mocowania jak mosty z A nie-2.0.

Re: Jaki są różnice w półosiach A/B ?

PostNapisane: 03 sty 2018 12:08:14
przez motomarian
No wiem zmieniałem już most z B w aucie wcześniej przerobionym na most B tyle ,ze to był long kolegi Buły i blachy faktycznie nie były przerabiane i otwory pasowały.
Swoje przerabiam bo mam 2 komplety i jest to bardzo łatwa robota :D
Przed chwila porównywałem półosie ze Sporta z tym z B i wiadomo poza mniejszym przegubem,cieńszą osią te z B są dłuższe o jakieś 50mm

Re: Jaki są różnice w półosiach A/B ?

PostNapisane: 06 sty 2018 23:37:36
przez jrzeuski
Zwrotnice z B są takie same jak moje, oba wahacze też. Z tego mi wynika, że dłuższa półoś w B jest efektem wyłącznie szerszej ramy. Dlatego do A nie pasują blachy mocujące most i trzeba dawać swoje wstawiając most z B. Upewnię się jak zobaczę w B jak jest umieszczony kielich względem ramy. Szymon już ma wszystko wycięte, ale jakaś inna B się pewnie wkrótce trafi.

Re: Jaki są różnice w półosiach A/B ?

PostNapisane: 07 sty 2018 00:06:44
przez motomarian
Ja przymierzyłem zwrotnice z B do wahaczy z po lifta w Sporcie i wszystko się mieści wraz z półosią B ale wychodzi straszna "tatra" zastosowanie zwrotnicy A eliminuje ten efekt ale nie mieści się wtedy ośka . Półoś pasuje z 2,5TDS Sporta w moim przypadku. Później zrobię fotki osiek i zamocowanej zwrotnicy. Teraz kminie nad mocowaniem górnego.

Re: Jaki są różnice w półosiach A/B ?

PostNapisane: 07 sty 2018 00:16:39
przez brum
jrzeuski napisał(a):. Z tego mi wynika, że dłuższa półoś w B jest efektem wyłącznie szerszej ramy. Dlatego do A nie pasują blachy mocujące most i trzeba dawać swoje wstawiając most z B

Most z B z blachami pasuje, tylko przednie mocowanie mostu jest w innym miejscu. Szerokość jest taka sama.

Re: Jaki są różnice w półosiach A/B ?

PostNapisane: 07 sty 2018 11:52:58
przez motomarian
Potwierdzam tylne otwory pasują przednie wymagają drobnej korekty o 15mm do srodka

Re: Jaki są różnice w półosiach A/B ?

PostNapisane: 07 sty 2018 14:52:41
przez jrzeuski
To ja już nic nie kumam. Z czego zatem wynika dłuższa półoś? Zwrotnica z B nie ma przecież o prawie 4cm bardziej odsadzonych gniazd sworzni a wahacze są tej samej długości.

Re: Jaki są różnice w półosiach A/B ?

PostNapisane: 07 sty 2018 20:47:11
przez motomarian
Dłuższa pół os wchodzi prawie do końca kieliszka ale mimom to się mieści w każdej pozycji wahacza i przy każdej pozycji skręcenia koła . Z tym ze tak jak pisałem 'tatra" straszna wychodzi.Przy próbie usunięcia efektu 'tatry' już staje się zasługa.

Re: Jaki są różnice w półosiach A/B ?

PostNapisane: 07 sty 2018 22:51:04
przez jrzeuski
Mnie się nijak nie mieściła. Po wejściu do dna kielicha nie szło drugiego sworznia założyć. Brakowało z 5cm.

Re: Jaki są różnice w półosiach A/B ?

PostNapisane: 08 sty 2018 08:41:16
przez motomarian
Krótkie zestawienie półosi
DSCF4640.JPG
Do góry frota B2,2D 2000r Frota ASport 2,5TDS na dole Frota ASport 2,0


Na końcu jak mi to wyszło
most obniżony o 20mm wachacze long 2,3D po lift zwrotnica a Sport

-- Dodano 08 sty 2018 09:07:21 --

A mnie to wyszło tak
Wachacze 2,3D po lit ->półoś 2,5D Spotr->Zwrotnica Sport 2,0i
Most opuszczony 20mm odległość od wyprzęgnika 12mm wał skrócony o 80mm
DSCF4639.JPG

DSCF4637.JPG

DSCF4632.JPG

DSCF4636.JPG

Re: Jaki są różnice w półosiach A/B ?

PostNapisane: 08 sty 2018 09:53:36
przez jrzeuski
Pięknie obrobiony wieloklin w 2.5D :D Żeby tej półosi użyć przy manualnych sprzegiełkach, to trzeba naciąć nowy rowek pod mniejszy seger i dać szeroką podkładkę ponad frez.

A czegoś takiego jak 2.3D polift nie było. Długie wahacze były we Frotach z tyłem na sprężynie.

PS. Dalej nie wiem dlaczego B ma takie długie półosie przy tych samych wahaczach i moście :niewiem: