Witamy !



[2.4]Rzęzi przy przyspieszaniu w okolicach skrzyni.

[2.4]Rzęzi przy przyspieszaniu w okolicach skrzyni.

Postprzez serek » 04 maja 2018 11:12:21

Witam. Zakupiłem Frontere 2.4 i występuje w niej jedna denerwująca rzecz podczas jazdy. Przy przyspieszaniu na każdym biegu oprócz piątki coś rzęzi pod autem ( okolice wału, skrzyni biegów). Poprzedni właściciel wymienił wał z diesla 2.3, ktory nie jest łączony i nie ma podpory. Mówił też że jest bardziej wytrzymały. Zastanawiam sie czy to nie jest tego przyczyną. Jeśli ktoś z was przerabiał taki temat to za podpowiedzi bedę wdzięczny
serek
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 04 maja 2018 10:42:34
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Rzęzi przy przyspieszaniu w okolicach skrzyni.

Postprzez jrzeuski » 04 maja 2018 11:33:27

A w reduktorze olej jest? Jeśli to rzężenie to takie bardziej wycie jest, to kończą się łożyska ataku. Ktoś Ci sprzedał złoma, który zaraz będzie wymagał wymiany mostu albo samych łożysk, co z robocizną da pewnie sumę czterocyfrową :glaszcze:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Rzęzi przy przyspieszaniu w okolicach skrzyni.

Postprzez serek » 04 maja 2018 11:49:56

Oleju w reduktorze jeszcze nie sprawdziłem. A ten hałas jest nie regularny. Zależy ile gazu się wciśnie. Nie chuczy to jak łożysko tylko rzęzi. Jeżeli zauważe brak oleju w reduktorze to jaki zalewacie do swoich?. I czy ten wał z diesla to jest w porządku zabieg?
serek
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 04 maja 2018 10:42:34
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Rzęzi przy przyspieszaniu w okolicach skrzyni.

Postprzez jrzeuski » 04 maja 2018 13:21:03

Olej silnikowy 10W40 a zmiana wału to normalna sprawa, żeby pozbyć się problemów z podporą. Czy jak samochód stoi na kobyłkach to też przy przyspieszaniu jest ten dźwięk?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Rzęzi przy przyspieszaniu w okolicach skrzyni.

Postprzez serek » 04 maja 2018 15:06:59

W taki sposób nie próbowałem. Dziś wymieniłem olej w reduktorze i stan wczesniej był. Będąc pod autem ruszałem wałem przy reduktorze góra dół i jest odczuwalny lekki luz. Zastanawiam sie czy to nie wina łożyska.

-- Dodano 04 maja 2018 15:13:11 --

Spróbuję jeszcze sprawdzić na kobyłkach. Powiem jeszcze że podczas delikatnej jazdy nie słychać tego dźwięku tylko pod obciążeniem
serek
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 04 maja 2018 10:42:34
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Rzęzi przy przyspieszaniu w okolicach skrzyni.

Postprzez Łukasz12502 » 04 maja 2018 21:16:30

olej taki jak do silnika.do takiego starego auta wystarczy 10w40.a jak jest wał bez podpory to napewno nie od 2.3TD bo te miały podporę.jak już to od 2.5TDS.
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: Rzęzi przy przyspieszaniu w okolicach skrzyni.

Postprzez Jake » 04 maja 2018 23:18:49

serek napisał(a):Oleju w reduktorze jeszcze nie sprawdziłem. A ten hałas jest nie regularny. Zależy ile gazu się wciśnie. Nie chuczy to jak łożysko tylko rzęzi. Jeżeli zauważe brak oleju w reduktorze to jaki zalewacie do swoich?. I czy ten wał z diesla to jest w porządku zabieg?

Wal moze byc albo z 2.8TDI albo 2.5TDS, pierwszy jak mnie nie myli pamiec jest dluzszy i wymaga krotszej dokladki. Jesli operacja wykonana poprawnie to jak najbardziej jest to polecane rozwiazanie, wielu kolegow na forum tak przerabialo u siebie. Podpora walu to predzej czy pozniej problem.

Jesli wal ma luz na krzyzakach, albo jest nieosiowy (zle wywarzony), to bedziesz bardziej czul i slyszal wibracje i bicie. Wycie/rzerzeni to albo skrzynia albo reduktor albo tylny most. Mozesz poeksperymentowac i podczas jazdy wrzucic luz na skrzyni biegow, luz na skrzynce rozdzielczej (nie jest oznaczony, ale jest w polowie drogi miedzy 4H a 4L), i wciskac sprzeglo. W ten sposob wyeliminujesz wieksza czesc obracajacych sie w skrzyniach elementów.
Do tylnej gruszki tez warto zajrzec. Czy jest olej, jaki jest olej i w jakim stanie jest dyfer. Sprawdz tez luzy na przy flanszy na gruszce i na reduktorze.
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd


Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości