Strona 1 z 1

[A] drgania calego auta nie odczuwalne na kierownicy

PostNapisane: 06 gru 2018 20:42:14
przez Kookazoo91
Witam. Mam problem z nowym nabytkiem. Miedzy 50 a 100km/h cale auto drzy i wibruje nieprzyjemnie. Przy 90 jest nakgorzej, jakby chcialo wystartowac i odleciec. Powyzej 100 sie uspokaja i lekko od kol cos bije tylko. Zauwazylem, ze na wale nie ma po zadnej stronie lacznika elastycznego i calkiem sporo wystaje wal z reduktora, ale tylne kola sa idealnie w osi nadkola. Poprzedni wlasciciel zmienil resor na zuka a opony to 225/85/15, ale juz ida nowe uzywane, Gdyby to cos pomoglo zaden krzyzak, ani przegub nie ma luzi, jedynie tylny dyfer. Na wyjsciu z reduktora jest mniejszy luz niz w niejednym nowszym aucie. Co moze byc przyczyna?

Re: [A] drgania calego auta nie odczuwalne na kierownicy

PostNapisane: 06 gru 2018 21:17:59
przez Semir
Mogą być koła.
Może być wał, poduszka silnika.
Poduszka skrzyni. Jest parę możliwość.
Trzeba po koleji je eliminować.

Re: [A] drgania calego auta nie odczuwalne na kierownicy

PostNapisane: 06 gru 2018 21:22:49
przez Kookazoo91
Czy w sporcie nie ma lacznikow elastycznych?

Re: [A] drgania calego auta nie odczuwalne na kierownicy

PostNapisane: 06 gru 2018 21:40:49
przez Semir
Z tego co wiem to nie.
Podpora wału była w longach
A 2,3 i 2,4 oraz późnej w 2,2i.

Re: [A] drgania calego auta nie odczuwalne na kierownicy

PostNapisane: 06 gru 2018 22:10:59
przez Kookazoo91
A ten resor z zuka? Nie ma bolczyka ustawiajacego w innym miejscu? Jutro beda opony, wal i tak musze wyjac, ale chyba jest za krotki, zeby az tak bil

-- Dodano 07 gru 2018 14:30:27 --

https://zapodaj.net/c6bbe95088693.jpg.html Czy moze mi ktos powiedzieć, czy to tak ma byc? Pochodzenia resora nie znam, ale prawdopodobnie przestawia most w tyl, a ze przy tym liftuje, dlatego jest rowna odleglosc, tylko wal chce wypasc ze skrzyni...

Re: [A] drgania calego auta nie odczuwalne na kierownicy

PostNapisane: 07 gru 2018 14:39:09
przez Semir
Nie znam się na resorach.
Jednak jak dla mnie tak nie powinno być.

Re: [A] drgania calego auta nie odczuwalne na kierownicy

PostNapisane: 07 gru 2018 15:25:54
przez nightman
Ja bym zaczął rozkminiać temat w takiej kolejności:
1. sprawdź czy wałki napędowe czy nie są wywalone na wieloklinie
2. luzy na krzyżakach już sprawdziłeś, a czy sprawdzałeś czy któryś nie jest zapieczony?
3. dyfer też może walić w tak dziwny sposób, tyle ze bardziej wówczas czuć telepanie całą budą ale dające czadu od tyłu auta
4. wulkanizator i kontrola wyważenia kółek
5. wulkanizator i kontrola wyjajowania opony, wyważenie może być ok a walić będzie i tak
6. zamień kola miejscami przód z tyłem i poobserwuj czy są zmiany

Daj znać jak wypadł efekt obadania tych 6 punktów.

Re: [A] drgania calego auta nie odczuwalne na kierownicy

PostNapisane: 07 gru 2018 15:55:14
przez Kookazoo91
4,5,6- opony dzis zalożyłem używane, wyważone po 40 gram. Jedynie jest ciszej ale wibracje sa nadal.
2- wal przy zdejmowaniu wszedł w reduktor tak, że nie widać golego metalu. Krzyzaki maja tylko lekki przeskok na srodku położenia. Jak sprawdzic punkt pierwszy? Wał dałem do regeneracji, a kolega z samuraja sugeruje dorobienie dystansu miedzy most a wal, co myslicie? Czy ktos ma resory z zuka i miał podobny problem? Po wyjeciu wału tylnego moge zapiac naped i sie rozpędzić do tych 60?

Re: [A] drgania calego auta nie odczuwalne na kierownicy

PostNapisane: 07 gru 2018 16:01:03
przez nightman
punkt 1 sprawdzasz w prosty sposób, chwytasz wał w środeczku i ruszasz nim góra/dół - jak wali to wybity
Kookazoo91 napisał(a):Krzyzaki maja tylko lekki przeskok na srodku położenia

Możesz ciut szerzej?

Re: [A] drgania calego auta nie odczuwalne na kierownicy

PostNapisane: 07 gru 2018 16:11:25
przez Kookazoo91
Wyjety wał chwytam w ręce i obracajac krzyzakiem dookoła oba chodza mięsiście, i oba na środku położenia, jakby 90 stopni do wału maja taki wiekszy opor. Luz ten co opisujesz byl ogromny, jak wsadziłem wał te 2 cm to byl normalny, czyli taki ze rusza sie, ale nie ze chce wypaść.

Re: [A] drgania calego auta nie odczuwalne na kierownicy

PostNapisane: 07 gru 2018 16:16:24
przez nightman
Luz na kompensacyjnym ma być, ale ledwie wyczuwalny na całej długości pracy wieloklina . Niestety zakup używek niewiele się opłaca bo zwykle krótko żyją, a regeneracja to jakieś 8 stówek.

Re: [A] drgania calego auta nie odczuwalne na kierownicy

PostNapisane: 07 gru 2018 16:25:57
przez Kookazoo91
A czy moge bez wału sie przejechac? To sporo wyjasni, tylko czy nic nie spale

Re: [A] drgania calego auta nie odczuwalne na kierownicy

PostNapisane: 07 gru 2018 16:35:08
przez nightman
W 2.8 jeździłem bez problemu, tylko na tylnym trzeba bylo tyl zatkać by olej ze skrzyni nie wychlastało. Nie wiem jak w 2.0, ale przypuszczam że podobnie.

Re: [A] drgania calego auta nie odczuwalne na kierownicy

PostNapisane: 08 gru 2018 17:20:20
przez Kookazoo91
Wiec diagnoze mam, jadac na przednim napędzie coś zaczelo bić ( wybita ta koncowa część przedniego mostu) natomiast nic nie wibruje i auto jedzie pieknie. Wał własnie załozyłem z wywazania (200zl to chyba sporo?) i nic sie nie zmienilo... Jesli by ktoś pamiętał, albo dał rade zmierzyć średnice tego centrowania wału z tylnym mostem będe wdzięczny. Dotocze dystans i moze w koncu zaczne jezdzic.

-- Dodano 11 gru 2018 20:23:03 --

Temat można zamknac. Dziękuje za pomoc, pozdrawiam.

Re: [A] drgania calego auta nie odczuwalne na kierownicy

PostNapisane: 11 gru 2018 21:34:41
przez nightman
Kookazoo91 napisał(a):Wał własnie załozyłem z wywazania (200zl to chyba sporo?).

Czy ja wiem... wszystko zależy czy z fakturą czy bez.
Niedawno robiłem kompleksowo przedni wałek. Nowe krzyżaki, wycinka kompensacyjnego i wspawanie nowego, wyważanie i wyszło tego znacznie więcej.
Rozkładając więc na czynniki pierwsze, to wyważanie oscylowałoby w tej kwocie

Re: [A] drgania calego auta nie odczuwalne na kierownicy

PostNapisane: 18 gru 2018 19:16:02
przez Kookazoo91
Niestety zabieg z dystansem okazał sie nie do konca trafiony, nawet przy idealnym wale. Szukam ori resorow do sporta, ale to co jest po szrotach i autoczesciach to jakis dramat. Gdzie mozna kupić cos w znosnym stanie? Drugie pytanie, czy sprzegielka manualne z longa podejda do sporta? Mam dojscie do kilku sztuk za grosze

Re: [A] drgania calego auta nie odczuwalne na kierownicy

PostNapisane: 19 gru 2018 07:23:41
przez jrzeuski
Kookazoo91 napisał(a):Niestety zabieg z dystansem okazał sie nie do konca trafiony, nawet przy idealnym wale. Szukam ori resorow do sporta, ale to co jest po szrotach i autoczesciach to jakis dramat. Gdzie mozna kupić cos w znosnym stanie?
Nigdzie, bo tego się już dawno nie produkuje. Poszukaj zdolnego kowala, to coś wyrzeźbi.
Drugie pytanie, czy sprzegielka manualne z longa podejda do sporta? Mam dojscie do kilku sztuk za grosze
Tak. A co to są te grosze i jakie to sprzęgiełka?

Re: [A] drgania calego auta nie odczuwalne na kierownicy

PostNapisane: 19 gru 2018 17:53:41
przez Kookazoo91
Grosze, to 20 zl za sztuke. Kilk Avm, dwa z logo isuzu, reszta w przewadze bez loga