Witamy !



[A 2.8] Wymiana tylnego mostu na szybszy

[A 2.8] Wymiana tylnego mostu na szybszy

Postprzez amba » 28 sie 2021 17:01:28

Witam posiadam frote A sport z silnikiem 2.8 isuzu. Mam pytanie czy np we frotach z silnikiem benzynowym są te same skrzynie i tylne mosty? Głównie chodzi mi o przełożenie. Czy np w benzynach jest ono inne czy biegi są "dłuższe"? Czy jest wszystko dokładnie takie samo?

Pozdrawiam
amba
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 20 kwi 2014 09:17:11
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: Wymiana tylnego mostu i skrzyni

Postprzez Semir » 28 sie 2021 21:17:17

Z innej froty bez przeróbek nie podejdzie.
Przełożenia w mostach są różne.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Wymiana tylnego mostu i skrzyni

Postprzez amba » 28 sie 2021 22:30:37

Trochę oglądam i widzę właśnie. Przeróbki mi nie straszne już trochę pomotalem przy silniku. Chodzi mi o to że ja ta frontere nie topie w błocie ale dużo nią jeżdżę i potrzebuje do pracy. Chciałbym aby trochę lepiej szła po asfalcie. Udało mi się zwiększyć moc silnika do 160km i 400nm. Jednak mam wrażenie że tylni most ja spowalnia. Jak wyjade na ekspresowke to ciągle muszę ja katować na wysokich obrotach żeby jechała te 120. A to diesel nie benzyna ;). Wolałbym żeby turlala się bardziej na momencie.

-- Dodano 28 sie 2021 22:34:53 --

Tylny most w 2.8 oryginalnie ma 4.56 z tego co wiem im ta wartość jest mniejsza tym auto może jechać szybciej. Na razie to rozkminiam ale zapytałem czy może ktoś już coś kombinował w tym kierunku
amba
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 20 kwi 2014 09:17:11
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [A 2.8] Wymiana tylnego mostu na szybszy

Postprzez Jake » 29 sie 2021 17:23:25

Szalenstwo... Wszyscy szukaja wolniejszych przelozen zeby skompensowac duze terenowe opony, a Ty chcesz szybsze przelozenie zamontowac XD
Mam 4.56 w Trooperze 3.1 (4JG2), a z tesknota patrze za 4.77 ktore w Europie jest bialym krukiem.
Pamietaj, ze te silniki(4JB1/4JG2) maksymalny moment obrotowy maja miedzy 2000 a 3600 obrotów. Jak go zmulisz szybkim mostami to co z tego ze bedziesz mial nizsze obroty przy wyzszej predkosci jak zacznie brakowac mocy zeby osiagnac to V max.

Niemniej jesli chcesz swoj oryginalny pomysl zrealizowac to nie widze przeciwwskazan, glowki mostów sa kompatybilne bez problemu, tylko musisz zmienic oba, przod + tyl.
Z ciekawosci co zrobiles ze swoim 4JB1 zeby podniesc moc? Rozkreciles dawke na pompie czy cos wiecej?
Ostatnio edytowano 29 sie 2021 22:16:53 przez Jake, łącznie edytowano 1 raz
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A 2.8] Wymiana tylnego mostu na szybszy

Postprzez Semir » 29 sie 2021 18:56:52

Na pewno coś więcej.
Pytanie ile to pożyje.

Jak dla mnie nie długo.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.8] Wymiana tylnego mostu na szybszy

Postprzez amba » 30 sie 2021 00:44:19

Przede wszystkim regeneracja pompy oraz wtryskow. Przy regeneracji wtryskiwaczy poprosiłem aby odpalaly się przy większej dawce paliwa. Trochę przekrecilem boost pin aby przy doladowaniu pompa dawała większa dawkę. Zmiana turbiny.
I teraz nie pamiętam dokładnie z jakiego auta ale na pewno renault jakas lekka ciężarówka z silnikiem 4.2. Co jeszcze musiałem zmienić. Węże dolotowe zmienilem na silikonowe z fmic stare pekaly albo spadały jak turbo daje ciśnienie. Zmieniłem też wydech na nierdzewny fi 70mm. No i tarcza sprzęgła pokryta kewlarem. Ślizgało się strasznie. Do setki udało mi sie raz zejść chyba jakoś 11 sekund. Głównie przeszkadza skrzynia i krótkie biegi. Sam tuning wyglądał tak że umówiłem się na hamownie zabrałem że sobą klucz to jest chyba 13 albo 10 tam na pompie plus śrubokręt płaski. No i najpierw pomiar potem regulacja dawki. Mieliśmy chyba z 6-7 pomiarów. Jeżeli dawka była za duża to moc była mniejsza no i z rury wydechowej czarna mgła. Sam wykres był jak powiedział tuner wzorowy łagodny bez żadnych skoków. Nie wiem czy gdzieś go jeszcze mam. Chce dokupić czujnik temperatury spalin. Jeżeli temperatura będzie wynosiła 900-1000 stopni to nie dobrze tzn że tłoki dostają po dupie. I za jakiś czas silnik może je wypluc. No i z tunerami też różnie. Jak zadzwoniłem do jednego i po wiedziałem co chce robić to się rozlaczyl:D
amba
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 20 kwi 2014 09:17:11
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [A 2.8] Wymiana tylnego mostu na szybszy

Postprzez Jake » 30 sie 2021 23:52:09

No coz, moc jest zwykle przeciwienstwem niezawodnosci. Zwlaszcza w starym dieslu na rotacyjnej pompie i z rozrządem OHC. ;)
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [A 2.8] Wymiana tylnego mostu na szybszy

Postprzez amba » 31 sie 2021 13:57:26

Zobaczymy, powiedzmy że jestem królikiem doświadczalnym;) jak silnik wybuchnie to napiszę;) jeżeli to przeżyje:D
amba
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 20 kwi 2014 09:17:11
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996


Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron