Witamy !



[B] napęd 4x4

Re: [B] Naprawa mechanizmu zapinającego przód na reduktorze

Postprzez nightman » 04 mar 2019 19:40:58

wmarcin napisał(a):Magnesy przykleiłem i silnik działa, resztę wyczyściłem, nasmarowałem i też powinno być ok.

Tam nie ma operacji na mózgu, bo to tylko zwykły silniczek. Po ustawieniu weź podepnij prąd z akumulatora tak jak gdiześ tam podałem powyżej i mechanizm raz będzie dymał w prawo a raz w lewo.

wmarcin napisał(a):Czy "komputer" w takiej sytuacji powinien uruchomić silnik czy może "widzi" niezrozumiałe ustawienie krańcówek i nic nie robi?

Komputer niczego w tym silniczku nie robi.

wmarcin napisał(a):Krańcówki tutaj zwierają czy rozwierają się gdy mechanizm dojedzie do końca?

Krańcówki? Tam masz talerzyk ze ścieżkami, które po dojechaniu do końca bodaj tracą styk

wmarcin napisał(a):Niestety po włożeniu tak przygotowanego mechanizmu do samochodu w momencie włączania / wyłączania napędów nic się nie dzieje

Przyczyn może być kilka. Trywialna - brak styku na talerzyku - wtedy silniczek nie przekręci... Lub mniej trywialna.. Jeżeli silnik byl chwycony to mogło Ci wypalić sterowanie pod dźwignią ręcznego. U mnie było wypalone ta, ze miałem 10mm otworek w płytce drukowanej :cry2:

wmarcin napisał(a):Czy przyjęta procedura ustawienia "krańcówek" jest prawidłowa? Jeśli nie to jak to zrobić?

Trudno wyczuć. Mnie to zadziałało od reki, ale profilaktycznie wyczyściłem ścieżki na talerzyku i lekko je odgiąłem - sprawdzisz spokojnie omomierzem czy mają przelot. @adamkatowice z tego co wiem, zrobił to tak jak gdzieś powyżej napisałem i już cieszy się z działającego napędu

We wtyczce jest 5 pinów. 2 w "dolnym" rzędzie od zasilania silnika i 3 w "górnym" od krańcówek. Który pin od krańcówek za co jest odpowiedzialny?[/quote]
Wszystkie są od silnika, sztuczka z kręceniem w prawo i lewo polega na zamianie biegunowości.

wmarcin napisał(a):Czy jesteś pewny ze w 100% przykleiłeś tak magnesy jak powinny być przyklejone?

Kolega pisał że mu silnik działał, więc pewnie magnesy ma ok. Stawiam orzechy przeciwko zielonym, że mu coś na talerzyku nie styka albo ma padniętą jeszcze elektrykę - czyli pudelko pod ręcznym.
Sprawdzi to szybko jak weźmie silniczek na stół i podepnie odpowiednio piny pod akumulator, albo jak sprawdzi na stole przelot omomierzem
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [B] Naprawa mechanizmu zapinającego przód na reduktorze

Postprzez tupek » 05 mar 2019 20:12:32

nightman napisał(a):
wmarcin napisał(a):Czy jesteś pewny ze w 100% przykleiłeś tak magnesy jak powinny być przyklejone?

Kolega pisał że mu silnik działał, więc pewnie magnesy ma ok. Stawiam orzechy przeciwko zielonym, że mu coś na talerzyku nie styka albo ma padniętą jeszcze elektrykę - czyli pudelko pod ręcznym.
Sprawdzi to szybko jak weźmie silniczek na stół i podepnie odpowiednio piny pod akumulator, albo jak sprawdzi na stole przelot omomierzem

Tylko że u mnie na stole silniczek działał poprawnie a po włożeniu do mechanizmu tylko obracał w jedną stronę i tylko po zamianie przewodów jego zasilania zaczął obracać w prawo i w lewo.
Wiem że to dziwne ale tak właśnie było.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez nightman » 06 mar 2019 08:24:40

Właśnie po zmianie punktów nasilania na kostce zmienia się kierunek obrotu silniczka. Stąd zmianę obrotów najprościej sprawdzić "na stole" a dopiero później to pakować pod auto.
Łopatologiczny rysunek
Obrazek
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez mazurkas007 » 06 mar 2019 22:46:34

Przez całą jesień i zimę śmigałem 4x4 na kliknięcie, w każdych warunkach.
Dzisiaj chciałem włączyć 4x4 i lampka mruga cały czas ale napęd się nie załącza.
Słychać, że po wciśnięciu 4x4 klikają zaworki i rusza wał napędowy, więc pozostaje półośka.
Jakieś dwa tygodnie temu w warsztacie wymieniali rozrząd.
Ponieważ do tej pory wszystko działało jak w zegarku, podejrzenie pada na wymianę rozrządu.
Mogli przy wymianie rozpiąć jakąś wtyczkę albo coś - gdzie szukać ?
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez szymon.ha » 06 mar 2019 23:03:07

Znajomemu podczas jakiejś naprawy przy silniku, skrecali coś i scisneli przewód od podcisnienia i napęd nie działal.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez nightman » 07 mar 2019 09:20:46

Mazurkas, Ja bym obstawiał
- brak podciśnienia ( to wiadomo )
- zaworek elektromagnetyczny zawieszony ( wtedy oba ciągną lub nie, równocześnie i przesuwka się nie przesunie )
- zaworek zwrotny niedrożny ( podciśnienie nie dochodzi do elektrozaworow ),
- membrana na przesuwce strzeliła ( wiadomo, tu ratuje tylko wymiana rozbiórka i wymiana gumy. Teoretycznie jednorazowe badziewie, ale mnie się udało )
- przewody gumowe zatkane albo dziurawe ( wiadomo )
- czujnik na moście się zawiesił ( czyli napęd jest, ale z braku sygnału z czujki kontrolka będzie migać bodaj 1Hz). Notabene, to ten sam czujnik co w skrzyni, tylko ma inną wtyczkę. Bólem czujników przy przesuwkach jest kiepskie osadzenie przewodów - może tam być zwarcie bo lubią się ukręcać - warto sprawdzić.

UWAGA !!!
Przy zasysaniu powietrza płuckami warto podejść do tego ostrożnie. Alumimium z przesuwki czasami się utlenia i można nawdychać się jakiegoś gównianego proszku wrednego w samej swojej istocie. Proszek ten czasami przyczynia się do zawieszenia elektrozaworków.


Bawisz się na wyłączonym silniku - przydatna druga osoba:
1. Podnieś auto lewą stroną ciut do góry lewe koło było luźne
2. Wejdź pod auto i zdejmij wężyki podciśnień
3. Włącz napęd i zassaj wężyk tak, jakbyś chciał zapiąć napęd - jednocześnie kręcąc kołem przód tył o jakieś 5-10 stopni
Jak napęd zaskoczy to membrane masz ok.
Jak napęd zaskoczy ale kontrolka miga dalej ( jakiś 1Hz )to czujnik masz zjumany
Jeżeli zaskoczy i kontrolka zaświeci, to masz zryte zaworki elektromagnetyczne, zwrotkę albo dziurawy wężyk - Testujesz dalej

4. Zakładasz wężyki na membrane jak były wcześniej i przenosisz się do komory silnika
5. Zdejmujesz wężyk zasilający od elektrozaworów i zasysasz jednocześnie włączając napęd
Jak wszystko zagra, to znaczy że albo nie masz podciśnienia wcale, albo masz przytkaną zwrotkę lub wężyk albo zawiesił się elektrozawór i ssają oba równocześnie
Jak nie zagra to:
6. Sprawdź czy ci się elektro zawór nie zawiesił. Te zaworki dostają napięcie razem, ale konstrukcyjnie są odwrotnie polaryzowane - jak jeden ssie to drugi się zamyka i odwrotnie. Jak któryś nie zamyka/otwiera to wykręcasz i lejesz do niego dobry odrdzewiacz i podpinasz do akumulatora. Podpinasz / odpinasz napięcie by wymusić cyknięcie... Trochę tak pocykasz i zwykle pomaga :)

Może być tak że wszystko będzie grać, ale... u mnie dla przykładu wężyk pomiędzy elektrozaworami a zaworkiem zwrotnym był... zatkamy - spęczniony w środku - i czasami coś puściło podciśnienie a czasami nie - też warto sprawdzić

Powodzenia.


Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez mazurkas007 » 08 mar 2019 21:59:39

Wyniki testów są takie, że startuje wał i odblokowuje się gałka reduktora.
Kontrolka mruga ale ośka się nie zapina.
Testowane w terenie, napędu nie ma, kontrolka nie oszukuje.
Jutro zabawa z wężykami.

-- Dodano wtorek, 19 mar 2019, 10:58 --

Własnoręczne badanie tematu nie dało odpowiedzi co jest nie tak, dlaczego po wymianie rozrządu nie zapina się półośka.
Pomoc mile widziana, ktoś w okolicy Suwałki - Białystok - Bielsk Podlaski ( do 100km powiedzmy ) ma czas, wiedzę i mozliwość zbadać temat.
Oczywiście nic za darmo, rozumiem że czas i wiedza kosztują :grin:
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez jrzeuski » 19 mar 2019 10:00:41

A podłłczyli z powrotem akumulator podciśnienia? To ta puszka na dole pasa przedniego.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez nightman » 19 mar 2019 10:10:51

@mazurkas007...
1. Podciśnienie na elektrozaworach masz? jak nie, to może Ci źle założyli zaworek jednokierunkowy przed elektrozaworami :) a może nie założyli wężyka zasilającego - bodaj z tyłu za klawiaturą
2. Jak zasysasz płucami na krótko przy przesuwce to przesuwka zazębia? Oczywiście podnieś auto lewa stroną i lekko ruszaj kołem przód/tył żeby zęby spasować - jazda w teren dla sprawdzenia nie ma sensu.

Przecież to tylko napęd a nie operacja na mózgu - tam nie ma niczego skomplikowanego. Wręcz można powiedzieć że to jest łopatologicznie proste ustrojstwo.

Najpierw daj znać, co udało Ci się ustalić - czyli:
- gdzie są podciśnienia
- czy na zasysanie "ręczno/płucowe" działa czy nie
- generalnie co Ci działa a co nie.
Kontrolka to już wiadomo że mryka około 1Hz :)
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez mazurkas007 » 19 mar 2019 18:05:50

Co stwierdzono :
- wężyk pod kolektorem dolotowym podłączony, na całej długości szczelny i drożny
- zaworek jednokierunkowy jest ( zaraz przy kolektorze ) i działa
- zaworki klikają ( słychać wyraźnie ) przy przełączaniu napędu
- wężyki wszystkie są
- akumulator podciśnienia również podpięty
- wał ze skrzyni startuje
- blokada reduktora zwalnia się również
- kontrolka mruga tak jak wcześniej, gdy włączało się 4x4. Tylko normalnie po przejechaniu kilku metrów napęd się zapina. Teraz mruga cały czas.
Ewentualnie gdy włączysz 4x4 na postoju, też lampka czasem mruga jak 4x4 jest 'źle ustawione' i dopiero po ruszeniu napęd się zapinał. Teraz mruga cały czas.
- w czasie jazdy wyraźnie słychać, że zaworki klikają i wszystko się przełącza. Słychać wał i dyfer przedni. Ale lampka mruga i 4x4 nie ma. To nie jest błąd czujnika i mruganie lampki przy zapiętym 4x4.
- w podnoszenie koła i dmuchanie w rurki się nie bawiłem. Sprawdziłem co się dało po wężykach i kablach pod maską aż do samej półośki. Przetestowana też drożność i szczelność wężyków.

Ja sobie zdaję sprawę, że to może być poprawienie jednej wtyczki lub gdzieś luźna opaska. Tylko warunków nie mam na patroszenie samochodu pod chmurką. Ktoś kto ma kanał i kawałek garażu z prądem, pewnie załatwi temat w 15 minut. Tym bardziej, jeśli wie gdzie ucho przyłożyć.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez nightman » 19 mar 2019 18:47:44

mazurkas007 napisał(a):- w czasie jazdy wyraźnie słychać, że zaworki klikają i wszystko się przełącza.

To jeszcze niczego nie dowodzi, bo nie wiesz czy słyszysz tylko jeden czy też oba.

mazurkas007 napisał(a):zaworek jednokierunkowy jest ( zaraz przy kolektorze ) i działa

Skąd wiesz jeżeli go nie "przedmuchałeś" - jakkolwiek to zabrzmiało :).

mazurkas007 napisał(a):Słychać wał i dyfer przedni.

Eeee ? Słyszysz dyfer przedni ?

mazurkas007 napisał(a):- w podnoszenie koła i dmuchanie w rurki się nie bawiłem.

Raczej zasysanie niż dmuchanie... No to nie sprawdziłeś panie kolego najfajniejszego a od tego powinieneś był w z takimi objawami zacząć.
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez mazurkas007 » 19 mar 2019 19:08:31

nightman napisał(a):
mazurkas007 napisał(a):- w czasie jazdy wyraźnie słychać, że zaworki klikają i wszystko się przełącza.

To jeszcze niczego nie dowodzi, bo nie wiesz czy słyszysz tylko jeden czy też oba.

mazurkas007 napisał(a):zaworek jednokierunkowy jest ( zaraz przy kolektorze ) i działa

Skąd wiesz jeżeli go nie "przedmuchałeś" - jakkolwiek to zabrzmiało :).

mazurkas007 napisał(a):Słychać wał i dyfer przedni.

Eeee ? Słyszysz dyfer przedni ?

mazurkas007 napisał(a):- w podnoszenie koła i dmuchanie w rurki się nie bawiłem.

Raczej zasysanie niż dmuchanie... No to nie sprawdziłeś panie kolego najfajniejszego a od tego powinieneś był w z takimi objawami zacząć.


ad.1 - oba słychać, sprawdzone pod maską na postoju
ad.2 - działa bo dmuchałem i w jedna stronę puszcza, uprzedzając pytanie, do kolektora się otwiera :)
ad.3 - hałas to nie jest jak z odrzutowca, ale słychać prace przedniego napędu jak się zapnie dyfer. Ja mam drugą frotkę a nie wiem już iloma jeździłem, i zawsze słychać jak przedni dyfer ruszy. Przynajmniej ja słyszę.
ad.4 - jak już mam rozpinać i dmuchać rurki, podnosić a najlepiej zdejmować koło ( aby dostać się do wężyków ) to wolę w warsztacie pod dachem.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez nightman » 19 mar 2019 19:30:37

mazurkas007 napisał(a):działa bo dmuchałem i w jedna stronę puszcza, uprzedzając pytanie, do kolektora się otwiera :)

Prorok jaki? A już miałem zapytać :mrgreen:
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez jrzeuski » 20 mar 2019 08:32:09

Ewidentnie problem tkwi w przesuwce. Trzeba ją rozebrać i zobaczyć czy działa. Może membrana pękła :niewiem:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez nightman » 20 mar 2019 08:41:15

jrzeuski napisał(a):Ewidentnie problem tkwi w przesuwce. Trzeba ją rozebrać i zobaczyć czy działa. Może membrana pękła :niewiem:

I tutaj bym polemizował.... Bez sprawdzenia podciśnień/zaworów nie ma sensu rozbierać przesuwki, bo to bezsensowne robienie sobie pod górkę. Tym bardziej, że dojście do membrany jest często operacją jednorazową :)
Mnie napęd w B nieźle przećwiczył - na koniec już zacząłem zadawać pytania co tu jeszcze jest w tej konstrukcji, co nie było zje...ne. :mrgreen:
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez jrzeuski » 20 mar 2019 09:46:40

Wyjęcie przesuwki to odkręcenie 4 śrub i do tego łatwo dostępnych nawet bez kanału. Wystarczy sięgnąć kluczem pod samochód. Oczywiście wyleje się z niej olej (a przynajmniej powinien), wiec trzeba podstawić jakieś naczynie. Potem wyciągasz przewody podciśnienia do góry i pod maską podpinasż na nich przesuwkę. Wtedy obserwujesz jednocześnie pracę zaworków i przesuwki, więc od razu dostajesz odpowiedź, gdzie tkwi problem.

PS. Może wyjdzie, że przewody są odwrotnie podpięte. Tylko po co ktoś miałby je ruszać przy robieniu rozrządu? :niewiem:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez nightman » 20 mar 2019 09:58:58

Robienie sobie pod górkę... Zapomniałeś od drobiazgu zwanym czujnikiem i jego fantastycznej kostce znajdującej się po drugiej stronie mostu ( przy rurkowym flecie ). Wyjęcie przesuwki bez rozpięcia kostki nierealne. Rozpięcie kostki bez kanału to robota głupiego w nieliftowanym aucie a odkręcenie czujki bez rozpięcia na kostce to urwanie kabelków przy czujce.
Wierz mi - prościej podnieść lewe koło do góry i pokręcić nim o kilka stopni w prawo i lewo

jrzeuski napisał(a):Wtedy obserwujesz jednocześnie pracę zaworków i przesuwki, więc od razu dostajesz odpowiedź, gdzie tkwi problem.

Obserwować zaworki to sobie można... do białego rana i nic nie zobaczysz. Tą metodą nadal nie wiesz czy zawory świrują czy przesuwka. Jak się jeden zatnie lub zacznie przepuszczać to niby cyka ale... nie działa i efekt jest taki, że ciągną oba razem i w konsekwencji przesuwka stoi w miejscu...
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez jrzeuski » 20 mar 2019 10:14:36

nightman napisał(a):
jrzeuski napisał(a):Wtedy obserwujesz jednocześnie pracę zaworków i przesuwki, więc od razu dostajesz odpowiedź, gdzie tkwi problem.

Obserwować zaworki to sobie można... do białego rana i nic nie zobaczysz. Tą metodą nadal nie wiesz czy zawory świrują czy przesuwka. Jak się jeden zatnie lub zacznie przepuszczać to niby cyka ale... nie działa i efekt jest taki, że ciągną oba razem i w konsekwencji przesuwka stoi w miejscu...
Dlatego właśnie mając przesuwkę pod maską można łatwo zrobić by-pass zaworka przepinając po prostu wężyki. W ten sposób bardzo szybko ustalasz czy problemem jest któryś zaworek, któryś wężyk czy sama przesuwka. Innej opcji przecież nie ma. Bo gdyby był uwalony czujnik, to napęd by był a kontrolka by sobie dalej migała.

PS. To jest też prosty sposób na dojście jak wężyki przy zaworkach powinny być popodpinane, jeżeli wszystkie elementy są sprawne.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez nightman » 20 mar 2019 10:20:17

Dalej twierdzę, że ta metoda to komplikowanie sobie roboty, ale jedni lubią łatwo inni wolą trudniej...
Pozostaje jeszcze odpięcie i ponowne wpięcie czujnika :evil2:
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [B] napęd 4x4

Postprzez jrzeuski » 20 mar 2019 10:30:10

Czujnik można zostawić pod samochodem wiszący na kablach, tylko po wyjęciu przesuwki trzeba go wykręcić tak, żeby ich nie urwać. Nie mówię, że to jest takie easy :P
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron