Strona 1 z 53

[B] napęd 4x4

PostNapisane: 19 paź 2007 12:57:14
przez mazurkas007
Wklejam to, co napisałem juz kiedyś na innym forum :

Po pierwsze : gratulacje z powodu nowego nabytku

Po drugie : jak jedziesz sobie i chcesz miec napęd 4x4 to wciskasz guzik na desce rodzielczej i zapina się przednia oś. Możesz zapinać i odpinać przednią oś w czasie jazdy - ale maksymalnie do 95km/h. Po wciśnięciu guzika masz napęd 4x4 z takimi samymi przełożeniami jak w czasie jazdy tylko na tylnym napędzie.

Po trzecie : jak jedziesz w ciężki teren to dodatkowo możesz włączyć reduktor ( tzw biegi terenowe ) - tą mniejszą gałką.
ALE - REDUKTOR MOŻESZ ZAŁĄCZYĆ LUB WYŁĄCZYĆ TYLKO W CZASIE POSTOJU I Z WCIŚNIĘTYM SPRZĘGŁEM .

Musisz też pamietać że :

- jak masz zapięty przód i włączysz reduktor to nawet jak wyciśniesz guzik na desce, to przód się nie wyłączy .Najpierw wyłączasz reduktor a później naciskasz guzik aby wyłączyć 4x4

- jak nie masz zapiętego przodu ,to nie włączysz reduktora, najpierw wciskasz guzik aby było 4x4 a później włączasz reduktor.

NIE WOLNO JEŹDZIĆ 4x4 NA NAWIERZCHNIACH O DOBREJ PRZYCZEPNOŚCI ( asfalt, kostka brukowa, betonowe płyty itp ) NAPĘDU 4x4 UŻYWASZ WTEDY GDY JEST NAPRAWDĘ POTRZEBNY

PostNapisane: 20 paź 2007 04:13:32
przez dljm
no z ciekawostek to napiszę że jeżeli nie popatrzysz na licznik i np. wciśniesz przycisk napędu 4x4 przy 120 km/h to nic się nie stanie
samochód nie włączy, ani nie rozłączy napędu do czasu aż predkość będzie właściwa :lol:

PostNapisane: 01 gru 2007 12:56:16
przez mazurkas007
Widzę że topic odnosnie 4x4 we Frotce A został przyklejony - super pomysł. To może i Frotka B też sie przyda - panowie moderatorzy :D

PostNapisane: 29 sty 2008 22:49:41
przez Janek 44
dljm napisał(a):no z ciekawostek to napiszę że jeżeli nie popatrzysz na licznik i np. wciśniesz przycisk napędu 4x4 przy 120 km/h to nic się nie stanie
samochód nie włączy, ani nie rozłączy napędu do czasu aż predkość będzie właściwa :lol:
Załączy się przetestowałem to.

PostNapisane: 30 sty 2008 22:01:15
przez mazurkas007
załączy sie załączy, lepiej patrzeć na prędkościomierz :!:

PostNapisane: 19 mar 2008 14:42:20
przez haker
mam pytanie .jak wlacze 4x4 i dosyc mocno skrecam tomi sie kola blokuja

PostNapisane: 19 mar 2008 15:13:05
przez dljm
normalne, frontera spina osie na sztywno, nie ma mechanizmu roznicowego miedzyosiowego, wiec jezeli zawracasz na czarnym z zapietym przodem, to kola stawiaja opor
Zreszta tak jezdxzic nie wolno, bo mozesz uszkodzic przedni naped

problem z napędami

PostNapisane: 27 paź 2008 11:46:41
przez dzikyy
wciskając klawisz napędów kontrolka stale miga i odczuwa sie stukanie w przodzie tak jak by coś nie wchodziło w swoje miejsce. do wymiany silnika wszystko chodziło dobrze. Czy podczas wymiany silnika mogli mi coś zepsuć?
frota 2.2 dti

Re: problem z napędami

PostNapisane: 27 paź 2008 12:03:54
przez KOBZI
zawsze mogli zepsuć
u Ciebie przedni napęd załącza się pneumatycznie wkładając półosie
trzeba by to sprawdzić czy tam wszystko gra
wleźć pod auto i ziorać :)

Re: problem z napędami

PostNapisane: 27 paź 2008 13:42:09
przez mazurkas007
nie pneumatycznie tylko przez podcisnienie, tzw vacum, i nie wkładając półosie tylko zapina się sprzęgiełko na jednej z półosi, taki wieniec zębaty.

Skoro słychać stuki, to prawdopodobnie wieniec nie zamyka się do końca i ząbki chaczą ale napęd jest nie zapięty. Więc albo masz podciśnienie za małe ( sprawdź szczelność, wężyki, zaworki ) albo coś ogranicza skok siłownika ( brudny, wykrzywiony, przestawiony i sto innych ) tak czy inaczej trzeba wleźć pod auto.

Re: problem z napędami

PostNapisane: 27 paź 2008 14:26:30
przez KOBZI
ano dokładnie :)
zacytuję kolegę Faziego:

Fazi napisał(a):No rozebrałem most Frotki 1998-> z silnikiem 2,2TDi. Ciekawił mnie układ włączający lewą półoś :-). Niby nic a ciekawe. Układ podciśnieniowy przesuwa pierscien który "spina" dwie zebatki wewnętrzną półoś i zewnętrzny frez przegubu.
Przy okazyji zapytam czy ktoś wie na 100% jakie przełożenia były w mostach dla silnika 2,2TDi ??
Reszta na zdjęciach:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: problem z napędami

PostNapisane: 28 paź 2008 08:44:44
przez dljm
nie pamiętam dokładnie, ale przełożenie było chyba 4,38

najlepiej podjechać do ASO i podać VIN, a oni podadzą jakie masz przełożenie
inna metoda to do śrub mocujących dekiel tylnego mostu powinny być przymocowane małe aluminiowe blaszki
na jednej powinno być wybite przełożenie, a na drugiej ilość zębów ataku i koła talerzowego

Re:

PostNapisane: 21 lut 2009 15:52:23
przez Jarek sp3swj
Janek 44 napisał(a):
dljm napisał(a):no z ciekawostek to napiszę że jeżeli nie popatrzysz na licznik i np. wciśniesz przycisk napędu 4x4 przy 120 km/h to nic się nie stanie
samochód nie włączy, ani nie rozłączy napędu do czasu aż predkość będzie właściwa :lol:
Załączy się przetestowałem to.


Ostatnio załącząłem napęd jak na zegarach było ponad 110 :-) akurat wyprzedzałem kolesi ośnieżona drogą... zrobiłeo sie więcej sniegu to załaczyłem... właczyło sie błyskawicznie bez żadnych problemów i zgrzytów 8) :mrgreen:

Re: B, naped 4x4

PostNapisane: 21 lut 2009 22:26:06
przez mizsio
moze masz spiete na krotko z kontrolka ;)
swoja droga gratuluje odwagi, osniezona droga, 110, wyprzedzanie :lol:

Re: B, naped 4x4

PostNapisane: 26 lut 2009 04:19:20
przez Fafik1977
a może mi ktoś zdradzić co się dzieje gdy kontrolka załączenia przedniego napędu miga po próbie wyłączenia?

Re: B, naped 4x4

PostNapisane: 26 lut 2009 07:34:29
przez mazurkas007
Fafik1977 napisał(a):a może mi ktoś zdradzić co się dzieje gdy kontrolka załączenia przedniego napędu miga po próbie wyłączenia?


Jest kilka wariantów, mruganie kontrolki oznacza, że polecenie rozłączenie zostało przyjęte ale napęd nie może być rozłączony :
- przód jest obciążony, ciągle ciągnie auto, sprzęgło na półosi nie może się otworzyć - napęd się rozłączy gdy lekko popuścisz gaz lub wciśniesz sprzęgło lub przy zmianie biegów.
- jest włączony reduktor - w czasie jazdy na reduktorze przodu nie odepniesz
- auto nie jedzie a chcesz rozpiąć przód - taka sama sytuacja jak w punkcie pierwszym, naprężenia na sprzęgle powodują, że nie może się rozłączyć
- nieszczelności w układzie sterującym, zaworek zadziałał ale nie starcza ciśnienia aby rozpiąć sprzęgło na półosi - trzeba sprawdzić wszystkie wężyki i opaski.

Re: B, naped 4x4

PostNapisane: 26 lut 2009 09:16:25
przez Jarek sp3swj
We frotce B najlepszy sposób na szybkie wylaczenie 4x4 jest nacisnac przycisk i lekko zahamowac silnikiem. Jazda na wprost i lekie zahamowanie silnikiem (noga z gazu) jest wg mnie najbardziej sprawdzona metoda :-)

Re: B, naped 4x4

PostNapisane: 26 lut 2009 10:18:45
przez Fafik1977
Panowie; dzieki za info. Wroce do kraju to wedlug rad przejrze uklady cisnieniowe oraz wyprobuje sprawdzone metody. odezwe sie 8 marca. wielkie dzieki. PS; w Chinach tez jezdza FRONTERY!!!!

Re: B, naped 4x4

PostNapisane: 26 lut 2009 11:59:58
przez Jarek sp3swj
Fafik1977 napisał(a):...PS; w Chinach tez jezdza FRONTERY!!!!


ty sie dobrze przyjrzyj czy to co widzisz to frontera.... http://www.autofirmowe.pl/6509,landwind ... insku.html

na forum o tym było....

Re: B, naped 4x4

PostNapisane: 26 lut 2009 12:44:57
przez Fafik1977
"wygląd zewnętrzny to zdecydowanie najsilniejsza strona Landwinda, szkoda tylko, że stanowi kopię Opla Frontiery." - sorki. widzialem z daleka.