Strona 41 z 53

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 17 maja 2018 06:39:08
przez szymon.ha
Jako że Wojtek tak ładnie i poprawnie Ci odpowiedział na pytanie, to ja dołożę od siebie:
Powiedz koledze że jest idiotą....

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 17 maja 2018 08:09:30
przez jrzeuski
szymon.ha napisał(a):Powiedz koledze że jest idiotą....
E tam, nie uwierzy. Trzeba go tak samo wkleić, żeby zobaczył, że też musi sobie kupić sprzęgiełka na tylne koła. A do Jeepa są dużo droższe i z z Hameryki na zamówienie trzeba ściągać :mrgreen:

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 17 maja 2018 08:10:29
przez FakeDrzedaj
szymon.ha napisał(a):Jako że Wojtek tak ładnie i poprawnie Ci odpowiedział na pytanie, to ja dołożę od siebie:
Powiedz koledze że jest idiotą....


Na bank mu powiem :mlotek: I dzięki a pomoc zabieram się za lekturę :D

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 17 maja 2018 10:12:26
przez szymon.ha
Choć przemyślałem sprawę i zapytaj się go czy mi to zamontuje bo jestem zainteresowany, jednak jedno sprzegielko jest sporo tańsze od blokady a jak ma działać to chyba warto.

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 17 maja 2018 19:00:55
przez tupek
Jeżeli bezdomni rozdają maybachy, to może są sprzęgiełka na tylny most. ;)

Sprzęgiełko automatyczne Frontera B [B]

PostNapisane: 24 maja 2018 19:08:53
przez Adi4x4
Witam! Czy da się zamontować sprzęgiełko automatyczne lub ręczne do froty B. Oryginalnie ma na stałe cały czas obraca się wał i most aż do skrzyni a chciałbym to rozłączyć

Re: Sprzęgiełko automatyczne Frontera B [B]

PostNapisane: 24 maja 2018 19:16:06
przez Semir
Da się tylko po co ?

Re: Sprzęgiełko automatyczne Frontera B [B]

PostNapisane: 24 maja 2018 19:34:45
przez szymon.ha
To zacznij od naprawy napędu bo przy sprawnym aucie most i wał się nie obraca, jedynie pół osie.

Re: Sprzęgiełko automatyczne Frontera B [B]

PostNapisane: 24 maja 2018 19:54:25
przez Adi4x4
Jeżeli 2 koła się obracają to mechanizm różnicowy przekazuje napęd na wał i się obraca. A napęd 4x4 załączany jest przy skrzyni a nie w moście. A ja chcę rozłączyć koła od półosi bo po co ma się obracać cały most z wałem jak można to rozłączyć jak jest w fronterze A (nie potrzebne opory toczenia). Czy z Isuzu trooper pasują sprzęgiełka bo to w sumie Frontera?

Re: Sprzęgiełko automatyczne Frontera B [B]

PostNapisane: 24 maja 2018 19:57:25
przez szymon.ha
Zacznij temat od zagłębienia wiedzy na temat napędu jaki jest we frocie....
W sprawnym napędzie wał się nie obraca e trakcie jazdy.

Re: Sprzęgiełko automatyczne Frontera B [B]

PostNapisane: 24 maja 2018 20:08:51
przez Adi4x4
Czyli normalnie w fronterze b jak rozlacze napęd 4x4 to obracają się tylko półosie a wał stoi?

Re: Sprzęgiełko automatyczne Frontera B [B]

PostNapisane: 24 maja 2018 20:11:09
przez szymon.ha
Tak.
Po to jest przesówka w moście.

Re: Sprzęgiełko automatyczne Frontera B [B]

PostNapisane: 24 maja 2018 20:25:46
przez Adi4x4
Dzięki kolego za rade. Jutro sprawdzę czy wał przekazuje napęd na koła na odpalonym silniku przy rozlaczonym 4x4 i będę wiedział czy się obraca podczas jazdy

Re: Sprzęgiełko automatyczne Frontera B [B]

PostNapisane: 24 maja 2018 20:29:25
przez szymon.ha
Na zgaszonym się obraca, na odpalonym nie obraca.

Re: Sprzęgiełko automatyczne Frontera B [B]

PostNapisane: 25 maja 2018 06:43:54
przez jrzeuski
Automatu nie da się założyć na przeguby z B, bo tam nie ma rowka na seger. Manuale się da. Tylko po co? Żeby oszczędzać manszety?

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 25 maja 2018 16:57:58
przez Adi4x4
Jest rowek na seger i jest seger. można oszczędzać i manszety i paliwo. tak przynajmniej ma Vitara

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 26 maja 2018 10:47:54
przez Jake
Adi4x4 napisał(a):Jest rowek na seger i jest seger. można oszczędzać i manszety i paliwo. tak przynajmniej ma Vitara

Mylisz sie. W B jest tylko jeden rowek po seger, pasujacy do manuala lub stałego huba. Do Automatow musi byc drugi rowek w innym miejscu (blizej konca polosi) i seger o mniejszej srednicy. IMHO nie ma nic gorszego niz automaty, to pierwsze co zawiedzie Cie w terenie. Jak nie jezdzisz po blotach to zawiedzie Cie na podmoklej lace, albo w piasku.
Ja przesuwki nie lubie, u siebie zapialem ja na betonowo, i zalozylem manualne sprzegielka. W tym widze jakis sens. Ale manualne AISINy slynie z wytrzymalosci.

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 25 lip 2018 20:30:45
przez tupek
Pany czy sterownik załączania napędu jest rozbieralny?
Bo dopatruje się w nim winy odnośnie załączania i rozłączania napędu.

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 27 lip 2018 14:13:47
przez nesfor
tupek napisał(a):Pany czy sterownik załączania napędu jest rozbieralny?
Bo dopatruje się w nim winy odnośnie załączania i rozłączania napędu.


to plastikowe pudelko w tunelu srodkowym, to tak :)

Re: [B] napęd 4x4

PostNapisane: 05 sie 2018 21:14:30
przez tupek
Tuż przed samym wyjazdem ( już wszyscy siedzą w aucie) wpisywałem współrzędne w nawigację i przez nieuwagę załączyłem przód.
Kontrolka zaświeciła od razu, to ja ja pyk a ona zaczyna szybko mrugać, i tak z 100 razy, a ona dalej szybko mruga.
Już mnie nerwy szarpać - przecie nie pojadę z załączonym napędem i podczepionym kampingiem.
Myślę, chodzę , myślę i zacząłem się dobierać do zaworków, jeden cały czas zasysał a drugi nie reagował na wyłącznik napędu.
Zamieniłem więc górne wężyki miejscami i przód się rozpiął.
Kontrolka oczywiście mrugała, ale dało się jechać .
Dzisiaj po powrocie wjechałem na kanał i zacząłem szukać.
Doszedłem że do silniczka z tyłu reduktora nie dochodzi napięcie.
Odkręciłem więc dekielek (z boku od którego odchodzi odpowietrzenie) pod którym jest kółko ze ścieżkami a na dekielku blaszki.
Jak skręciłem go ponownie silniczek ożył i napęd się rozłączył.
Więc styki pod dekielkiem są odpowiedzialne za działanie silniczka i rozłączanie/załączanie napędu.
Nie wiem tylko po co ten silniczek działa jeżeli przód załącza się podciśnieniowo.
Obrazek