Witamy !



[A] napęd 4x4

[A] napęd 4x4

Postprzez mazurkas007 » 19 paź 2007 13:00:15

Tu proszę aby ktoś, kto zna się na rzeczy napisał co i jak.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez Adam » 19 paź 2007 16:49:35

Mazurkas Twój tekst był dla mnie wzorem
Po pierwsze: gratulacje z powodu nabycia zabytku frontery A z małą dźwignią 2H 4H 4L

Po drugie: jak jedziesz sobie i chcesz dołączyć napęd na przednie koła (4x4) musisz przełączyć dźwignię napędów z pozycji 2H na 4H przy unieruchomionym pojeździe , a do przełączenia z 4H na 2H nie trzeba się zatrzymywać

Po trzecie jak jedziesz w ciężki teren ( weź towarzystwo , które Ci pomorze) możesz dodatkowo włączyć reduktor dźwignia z 4H na 4L robimy to na postoju , a przy wyłączaniu reduktora należy (też na postoju) po przełożeniu dżwigni z 4L na 4H powoli przejechać ok. 1 metra w kierunku przeciwnym niż jechaliśmy.


Musisz pamiętać , że:
-jak masz zapięty przód to jeśli przesuniesz dźwignię z 4l na 4H na 2H , a nie zmienisz kierunku jazdy to reduktor i przód pozostaje cały czas załączony
- jazda z 4x4 na nawierzchniach o dobrej przyczepności powoduje bardzo szybkie niszczenie się półosi przedniego napędu , ponieważ przód jest dołączany ‘’na sztywno’’(brak mech. różnicowego) czyli nic nie wyrównuje różnicy obrotów między osiami

PS
(przypomniałem sobie)
tak jest przy automatach , przy manualach należy na kołach przekręcić tulejki z FREE na LOCK i odwrotnie
jeżeli coś pomyliłem to proszę mnie poprawić
Adam
 

Postprzez mirokez » 19 paź 2007 16:54:57

Wydaje mi sie ze nie o to chodzilo mazuraksowi, ale moge sie mylic :wink:
mirokez
 

Postprzez smolin23 » 19 paź 2007 18:20:26

musisz przełączyć dźwignię napędów z pozycji 2H na 4H przy unieruchomionym pojeździe


Przy automatach samochód należy zatrzymać tylko przy pierwszym załączeniu przodu, kolejny raz można to robić w ruchu o ile oczywiście nie rozpięliśmy wcześniej sprzęgiełek. A sprzęgiełka ( automaty) rozpinamy w ten sposób :arrow: dźwignia z 4H na 2H, a następnie należy cofnąć kilka metrów. Sprzęgiełka ręczne musimy przestawić przy kołach - oznaczenie różne: zapięte - 4x4, lock itp. ;rozpięte 4x2, free itp.

a przy wyłączaniu reduktora należy (też na postoju) po przełożeniu dżwigni z 4L na 4H powoli przejechać ok. 1 metra w kierunku przeciwnym niż jechaliśmy


Nie ma takiej potrzeby, reduktor rozłącza się po przełożeniu dźwigni i tyle, bez żadych dodatkowych zabiegów.

jak masz zapięty przód to jeśli przesuniesz dźwignię z 4l na 4H na 2H , a nie zmienisz kierunku jazdy to reduktor i przód pozostaje cały czas załączony


Reduktor będzie rozłączony ( Będą biegi szosowe), przedni napęd też będzie rozpięty, tylko, że koła będą napędzały półosie i most przedni, ale w układzie nie będzie naprężeń, co najwyżej mogą się pojawić dodatkowe wibracje lub szum z przedniego napędu.
Nie ma jak w Bieszczadach...
Obrazek
Avatar użytkownika
smolin23
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 231
Dołączył(a): 07 lip 2007 13:05:19
Lokalizacja: Baligród / Bieszczady
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Postprzez TATAR » 19 paź 2007 20:03:32

zgodze sieze smolin23
_________________________________
3,2 V6 FRONTERA EVO 1
Avatar użytkownika
TATAR
Prezes
Prezes
 
Posty: 892
Dołączył(a): 10 sie 2007 20:23:37
Lokalizacja: Wodzislaw Sl.
Pochwały: 3
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Postprzez Adam » 19 paź 2007 20:08:52

tak czułem , że coś pokręcę
Adam
 

Postprzez smolin23 » 19 paź 2007 20:12:30

Dobrze, że to takie skomplikowane jest tylko w teorii. W praktyce wygląda to dużo przystępniej :idea:
Nie ma jak w Bieszczadach...
Obrazek
Avatar użytkownika
smolin23
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 231
Dołączył(a): 07 lip 2007 13:05:19
Lokalizacja: Baligród / Bieszczady
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Postprzez smolin23 » 19 paź 2007 20:13:46

He he. Tym oto sposobem popełniłem setnego posta 8)
Nie ma jak w Bieszczadach...
Obrazek
Avatar użytkownika
smolin23
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 231
Dołączył(a): 07 lip 2007 13:05:19
Lokalizacja: Baligród / Bieszczady
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Postprzez Ewa » 19 paź 2007 20:15:52

Gratulacje :)
Avatar użytkownika
Ewa
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 563
Dołączył(a): 02 paź 2007 16:16:59
Lokalizacja: Augustów
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Postprzez smolin23 » 19 paź 2007 20:16:57

A dziękować dziękować. A ten post to Rudy 102 :mrgreen:
Nie ma jak w Bieszczadach...
Obrazek
Avatar użytkownika
smolin23
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 231
Dołączył(a): 07 lip 2007 13:05:19
Lokalizacja: Baligród / Bieszczady
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Postprzez Adam » 19 paź 2007 20:17:29

smolin23 napisał(a):He he. Tym oto sposobem popełniłem setnego posta 8)

to ja Ciebie sprowokowałem 8)
Adam
 

Postprzez smolin23 » 19 paź 2007 20:19:23

Ze też zawsze znajdą się przyszywani ojcowie sukcesu :wink:
Nie ma jak w Bieszczadach...
Obrazek
Avatar użytkownika
smolin23
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 231
Dołączył(a): 07 lip 2007 13:05:19
Lokalizacja: Baligród / Bieszczady
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Postprzez Ewa » 19 paź 2007 20:23:00

No tak a porażka to zawsze sierotka...;)
Avatar użytkownika
Ewa
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 563
Dołączył(a): 02 paź 2007 16:16:59
Lokalizacja: Augustów
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Postprzez Adam » 19 paź 2007 20:23:09

sukces ma wielu ojców, tylko porażka jest sierotą
Adam
 

Postprzez Ewa » 19 paź 2007 20:27:25

Ale jednomyślność ;)
A podobno gdzie polaków trzech tam zdań 12.
Avatar użytkownika
Ewa
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 563
Dołączył(a): 02 paź 2007 16:16:59
Lokalizacja: Augustów
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Postprzez smolin23 » 19 paź 2007 20:33:27

gdzie polaków trzech tam zdań 12.

Prawda
Nie ma jak w Bieszczadach...
Obrazek
Avatar użytkownika
smolin23
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 231
Dołączył(a): 07 lip 2007 13:05:19
Lokalizacja: Baligród / Bieszczady
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Postprzez brum » 19 paź 2007 23:34:22

smolin23 napisał(a):
jak masz zapięty przód to jeśli przesuniesz dźwignię z 4l na 4H na 2H , a nie zmienisz kierunku jazdy to reduktor i przód pozostaje cały czas załączony


Reduktor będzie rozłączony ( Będą biegi szosowe), przedni napęd też będzie rozpięty, tylko, że koła będą napędzały półosie i most przedni, ale w układzie nie będzie naprężeń, co najwyżej mogą się pojawić dodatkowe wibracje lub szum z przedniego napędu.


czyli jeśłi dobrze rozumie to niewpływa to źle na przedni most? i mogę przejechać te np 5km po czarnym?

Rozumie całe działanie napędu, tylko to mnie interesuje.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez mazurkas007 » 20 paź 2007 09:22:01

Możesz przejechać i 150km po czarnym i nic sie nie stanie ( do czasu ). Najważniejsze przy jeździe 4x4 po czarnym to unikanie zakrętów, im ciaśniejszy zakręt ty gorzej. Zawracanie na 'trzy' z zapiętym przodem na asfalcie to już zupełnie tragedia :!:
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Postprzez brum » 20 paź 2007 10:50:24

To że z zapiętym przodem niemożna po czarnym to oczywiste, tylko jeśłi sie wrzuci na 2H i nie cofnie co powoduje rozłączenie sprzęgiełek, to czy można jechać po czarnym jak pisałem np te 5km.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez mirokez » 20 paź 2007 10:52:21

jak nie rozlaczysz przdnich sprzegielek, to wtedy kreci ci sie przedni most ale naped nie jest przekazywany i sie szybciej zurzywa, jezeli sie mysle to niech ktos mnie poprawi
mirokez
 

Następna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron