Witamy !



[A] Wymiana sprzegów piast kół

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez hirek_gda » 17 lip 2010 16:38:36

a moja chińszczyzna niestety coraz bardziej się rozsypuje :cry2:
wielowypusty w obudowie coraz bardziej są wyrobione

najgorsze jest to że nie mogę znaleźć paragonu bo bym próbował je reklamować
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez jrzeuski » 17 lip 2010 18:21:51

hirek_gda napisał(a):a moja chińszczyzna niestety coraz bardziej się rozsypuje :cry2:
wielowypusty w obudowie coraz bardziej są wyrobione

A skąd się tam wziął luz? :shock:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez hirek_gda » 17 lip 2010 21:01:35

jak kupowałem luzu nie było
widocznie zbyt miękki materiał i się poddał i to właśnie przez to mam problemy z rozłanczaniem bo rant się już zrobił :killer: i się środek klinuje
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez brum » 18 lip 2010 14:14:18

A nie masz czasem luzu na półosi? Łożysko na półosi dobre?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez hirek_gda » 18 lip 2010 20:28:45

łożysko nówka, niedawno wymieniane razem z osłoną
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez STRUNA » 25 sie 2010 16:52:26

Pytanie do tych co mają ostatni hit czyli chińskie manuale o których tyle mowy:
Jaki dokładnie ma być rozmiar pierścienia seger bo jest rozbieżność na forum i wewnętrzny czy zewnętrzny?
STRUNA
 

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez brum » 25 sie 2010 18:17:17

Na półoś we Frocie wchodzi zewnętrzny 25mm
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez Arni » 25 sie 2010 18:32:41

Pare stron wczesniej jest napisane, że seger jest 24, teraz znów 25.
jrzeuski napisał(a):- segera na półoś nie było w zestawie. Trzeba dokupić (średnica 24mm). Ten od automatów (20mm) nie pasuje.

To techniczna informacja i powinna być w 100% zweryfikowana zanim będzie podana na forum.

A co do sprzęgiełek - dzis doszły mi chińskie, te co na fotkach pokazał jrzeuski.(yijia) Jutro montaż i zobaczymy jak sie sprawują. Na pierwszy rzut oka wielowypust wyglada solidnie, zobaczymy jak w praktyce.

Tak przy temacie - nie chce krakac z góry, ale na moje oko elementy tych sprzęgiełek jak sie zużyją po czasie w jakiś sposób, możnaby dorabiać na obrabiarkach cnc.
Arni
 

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez jrzeuski » 25 sie 2010 19:09:50

Arni napisał(a):Pare stron wczesniej jest napisane, że seger jest 24, teraz znów 25.
jrzeuski napisał(a):- segera na półoś nie było w zestawie. Trzeba dokupić (średnica 24mm). Ten od automatów (20mm) nie pasuje.

To techniczna informacja i powinna być w 100% zweryfikowana zanim będzie podana na forum.
Tak naprawdę to założyłem seger 22, bo akurat taki miałem i też trzyma, ale bardzo ciasno siedzi i ciężko go zdjąć/założyć. 24 byłby optymalny. Być może 25 też wejdzie, ale może być zbyt luźny i spaść jak półoś będzie chciała się cofnąć przy wykrzyżu.
A co do sprzęgiełek - dzis doszły mi chińskie, te co na fotkach pokazał jrzeuski.(yijia) Jutro montaż i zobaczymy jak sie sprawują. Na pierwszy rzut oka wielowypust wyglada solidnie, zobaczymy jak w praktyce.

Sprawdź jakie dali Ci śruby mocujące. Jeżeli dalej dają ze zwykłym gwintem, to musisz sobie dokupić komplet śrub drobnozwojowych. Ja wkręciłem na chama te co dali przegwintowując nimi piastę (prawie imbus urwałem), ale po czasie się wyrobiły i teraz się same nieco odkręcają przy upalaniu i po powrocie do domu muszę dokręcać, bo sprzęgiełko się rusza. Woda nie wchodzi, ale trochę się obawiam czy trybom to nie zaszkodzi. Oczywiście wymiana śrub już u mnie nie wchodzi w grę chyba, że tarcze również wymienię :|
Tak przy temacie - nie chce krakac z góry, ale na moje oko elementy tych sprzęgiełek jak sie zużyją po czasie w jakiś sposób, możnaby dorabiać na obrabiarkach cnc.

Brum swoje rozwalił w drzazgi, Hirek uszkodził zaczep sprężyny. Wątpię czy byłby sens dorabiać zamienniki. Moje "chińczyki" już blisko rok żyją. Ciekawe czy przetrwają również najbliższy weekend :twisted:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez Arni » 25 sie 2010 19:34:25

Te od brum'a rozerwała półoś, tak to wygląda po pęknięciach dookoła.O którym zaczepie spr
ęyny mówisz? Tym co podnosi wieloklin jak się obraca pokrętłem ? Działa na zasadzie gwintu obracając go albo podnosi wieloklin, albo go opuszcza w dół celem zazębienia.
Arni
 

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez jrzeuski » 25 sie 2010 19:51:37

Arni napisał(a):Te od brum'a rozerwała półoś, tak to wygląda po pęknięciach dookoła.

Tak, półoś dała taki moment na zęby, że nie wytrzymały. Od kiedy to zobaczyłem zacząłem się obawiać o moje ruszające się sprzęgiełka, bo one się ruszają właśnie na luzie pomiędzy zębatkami sprzęgiełka.

O którym zaczepie spręyny mówisz? Tym co podnosi wieloklin jak się obraca pokrętłem ? Działa na zasadzie gwintu obracając go albo podnosi wieloklin, albo go opuszcza w dół celem zazębienia.

Dokładnie o tym, ale Hirek lepiej niech potwierdzi. Ząbek o który opiera się sprężyna ma tendencję do odginania się przy częstym przełączaniu sprzęgiełka i w końcu się ułamie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez STRUNA » 25 sie 2010 20:20:04

brum napisał(a):Na półoś we Frocie wchodzi zewnętrzny 25mm


No i takich trzeba szukać. No i komplet śrub z wąskim gwintem w takim razie.
Pytam bo moje chińczyki już też w drodze. Zobaczymy co to warte!
STRUNA
 

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez Arni » 25 sie 2010 21:59:06

jrzeuski napisał(a):
Arni napisał(a):Te od brum'a rozerwała półoś, tak to wygląda po pęknięciach dookoła.

Tak, półoś dała taki moment na zęby, że nie wytrzymały.
.

Domniemam, że dużo zalezy od stylu jazdy. Brum pisal, że sprzęgiełko się rozpadło podczas skoku. Jak koło było rozpędzone, gaz wdepniety i nagle przyszedł kontakt z ziemią to łatwo wyobrazic sobie siły jakie tam działają. A poza tym, te sprzęgiełka są przewidziane do rozmiarów kół jakie przewiduje producent.
Jakie mialeś koła brum, jak rozerwało Twoje sprzęgiełko?
Arni
 

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez brum » 25 sie 2010 23:00:52

Założ seger 25 mm i będzie ok bo u mnie jest. Miałem kupić 24mm ale nie było bo trudniej dostępny wiec mam 25mm i jest idealnie.
Koła mam 32" MTR i na nich padło sprzegiełko. Przy wymianie gwarancyjnej nie było problemu bo one ponoć są robione na większe rozmiary. Ale czy to prawda to nie wiem.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez Arni » 26 sie 2010 07:46:36

Na mojej karcie gwarancyjnej pisze własnie, że wolno stosowac tylko rozmiary przewidziane przez producenta, widocznie zabezpieczaja się przed takimi wypadkami.
Ja mam u mnie standardową felge 16" co z oponą daje w sumie 29" .To zdecydowanie mniejsze obciążenie niż koła 32" :wink: . Zaraz zabieram sie za dokupienie paru czesci i montuje sprzegiełka.
Arni
 

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez jrzeuski » 26 sie 2010 07:57:42

Arni napisał(a):Na mojej karcie gwarancyjnej

Dostałeś kartę gwarancyjną? :shock: Ja mam gwarancję "na gębę" i nawet po rachunek mi się nie chciało później pofatygować, bo na miejscu nie mieli jak odbierałem sprzegiełka. Ale eXpedycja to rzetelna firma, wiec wierzę, że nie będą się wykręcać sianem jakby sprzęgiełka mi się "skończyły" ;-)
pisze własnie, że wolno stosowac tylko rozmiary przewidziane przez producenta, widocznie zabezpieczaja się przed takimi wypadkami.
Ja mam u mnie standardową felge 16" co z oponą daje w sumie 29" .To zdecydowanie mniejsze obciążenie niż koła 32" :wink: .

Ja mam 29" MT, więc rozmiar fabryczny. Tylko czy gdzieś wspominają o typie bieżnika? :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez Arni » 26 sie 2010 08:03:41

Nie, o typie bieżnika nic nie pisze. Tylko jest wzmianka o tym, żeby stosowac na fabrycznym rozmiarze kół.
Arni
 

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez jrzeuski » 26 sie 2010 08:26:35

Jestem właściwie pewien, że gdyby Brum jechał na 29" to sprzęgiełka dużo więcej szans by nie miały. Sprzęgiełka innych firm podobnie kończą żywot. W razie jakby przeżyły taki skok to urwałby się przegub albo zmielił most a tak przynajmniej można liczyć na gwarancję. Kto ci udowodni na jakich oponach jechałeś w momencie awarii? Także montuj i jeździj, bo przy normalnym upalaniu wytrzymają 32" bez problemu.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez STRUNA » 26 sie 2010 13:46:25

Sprzęgi właśnie przyszły UPSem. Segerki są w komplecie zatem biegania po mieście nie będzie.
Jutro montaz.
STRUNA
 

Re: Wymiana sprzegielek

Postprzez Arni » 27 sie 2010 00:08:07

Sprzęgiełka zamontowane! :1: Potwierdzam rozmiar segera 25 - siedzi pewnie i mocno obejmuje półoś. Włożenie tam 24 graniczy z cudem i zostaje on trwale rozciągniety już przy próbie założenia. 26 moznaby jeszcze też załozyć ale na pewno nie pchac 24 na siłe bo sie rozciągnie.

Ale jedna uwaga od strony technicznej - te 2 blaszki,które wchodza w wycięciach na pokrętle i odpowiadają za podnoszenie i opuszczanie wielowypustu trzeba troche poprawić po fabryce. W nowych wygląda sprawa tak jak po lewej stronie. Blaszki te ledwo co zachodzą na wycięcie prowadzące, zachodząc na nie po max.1mm na strone. (Przypomina to sytuacje w ktorej śrubę M10 wkrecalibysmy w nakrętke M11. Gwinty ledwo co załapią o siebie.) Z biegiem czasu to sie zapewne wyrobi i blaszka może wyjechac z prowadzenia. W związku z czym zagiąłem je do wewnątrz, tak aby przylegały do prowadzenia całą swoja powierzchnią i teraz zachodzą na prowadzenie po jakieś 3-4 mm na strone. Dodatkowo prowadzenie warto przesmarowac małą ilością smaru co znacznie poprawia prace całego układu opuszczania/podnoszenia.

Po lewej stronie stan fabryczny, po prawej wersja nieco poprawiona :wink: Pokrętło w pozycji "lock"
http://img201.imageshack.us/img201/3909/beztytuumb.jpg
Arni
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości