Witamy !



[A] Sprzęgi automatyczne

Re: [A] Sprzęgi automatyczne

Postprzez hater » 10 paź 2013 19:55:33

Wszystko stało się jasne. Faktycznie sprzęgiełka wydawały ten piękny dźwięk, a nie łożyska. Ściągnąłem dzisiaj sprzęgiełka z obu kół i nastała cisza, przejechałem się podjarany i już było by wszystko ok, gdybym nie pomyślał dlaczego tak właściwie sprzęgiełka chciały się załączać. Za kierownicą usiadła moja dziewczyna ja się schyliłem i patrzyłem na wał przedni, no i niestety w pozycji 2H przy cofaniu i przy jeździe w przód wał się kręci i napędza przedni most. Jakieś sugestie na co zwrócić uwagę? Jutro muszę tym autem zrobić ok 40-50 km żeby podjechać do kolegi wyciąć pordzewiałe śruby które trzymają płytę pod podwoziem i wtedy dostanę się do skrzyni, oleju silnikowego i przedniego mostu. Czy jak wymienię olej w skrzyni i reduktorze to wystarczy czy jednak mam auto ze zje...ną skrzynią? Podobno poprzednia właścicielka nigdy nie załączała napędu na przód przez ponad rok użytkowania, co mogło się zastać lub co zrobić żeby to działało ?? Sorry że taka opowieść, ale w temacie napędów na wszystkie koła niestety nie mam za wielkiej wiedzy, a chciałbym żeby to auto jeździło normalnie.
hater
 

Re: [A] Sprzęgi automatyczne

Postprzez JJKILLER » 10 paź 2013 22:35:35

Zdejmij mieszek z lewarków, pod nim masz taką fest gumę na oba lewarki - też zdjąć, odkręć blachę mocującą lewarek od napędów do skrzyni i sprawdź czy końcówka lewarka na pewno siedzi w gnieździe (kulista dziura), jak tak to nalej tam troszkę oleju, przykręć lewarek (ale bez zakładania mieszków), i pomajtaj mocno przód/tył. Może się coś blokuje i lewar nie wypycha całkowicie wodzika do przodu.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] Sprzęgi automatyczne

Postprzez nightman » 11 paź 2013 06:41:45

Wał się kręci na 2H bez zamontowanych sprzęgiełek... hmmm...
Niby wszystko wiadome, ale pozostaje pytanie z jakiego pozoru terkoczą ? Czy wałek się kręci, czy też nie powinny zabrać, zatrzasnąć się i tyle. Temat rozłączania na reduktorze wydaje mi się w tym przypadku kolejną zagwozdką.
Próbowałeś ten myczek który opisałem wcześniej? Sprawdzenie czy koronki sprzęgów wyskakują i chowają się po ludzku?

Jak masz taki kawałek do przejechania to sugeruję, byś gumówką upierdzielił zardzewiałe śruby od osłony miski i po prostu odkręcił przedni wał z flanszy przy moście i przy silniku. Jazda z czymś takim po czarnym może coś niedobrego narobić. Ucięte śruby ( o ile rzecz jasna nie możesz ich odkręcić ) zawsze rozwiercisz - dostęp jest dobry - śrubki wprawdzie bodaj drobnozwojowe ale lepiej tak niż coś w napędzie czy reduktorze nabroić.
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [A] Sprzęgi automatyczne

Postprzez hater » 11 paź 2013 07:58:06

Nie sprawdzałem sprzęgiełek bo i tak zapadła decyzja, że będą manuale, więc sprzęgiełka sobie odpuszczam totalnie tym bardziej że zęby są już dość mocno wymęczone. Teraz bardziej muszę się skupić na tym rozłączaniu napędu i sprubuję opcji którą tutaj kolega JJKILLER podał i szczerze liczę na to że to będzie to i nie będę musiał skrzyni zmieniać. No nic po robocie pojadę do garażu i zobaczymy co się uda zwojować.
hater
 

Re: [A] Sprzęgi automatyczne

Postprzez jrzeuski » 11 paź 2013 09:07:57

Zanim zaczniesz rozbierać auto, ustaw 2H i sprawdź czy przedni wał da się obracać ręką i czy kręcą się wtedy obie półosie czy tylko jedna.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

[A] copy

Postprzez hater » 11 paź 2013 19:52:23

JJKILLER napisał(a):Zdejmij mieszek z lewarków, pod nim masz taką fest gumę na oba lewarki - też zdjąć, odkręć blachę mocującą lewarek od napędów do skrzyni i sprawdź czy końcówka lewarka na pewno siedzi w gnieździe (kulista dziura), jak tak to nalej tam troszkę oleju, przykręć lewarek (ale bez zakładania mieszków), i pomajtaj mocno przód/tył. Może się coś blokuje i lewar nie wypycha całkowicie wodzika do przodu.



Niestety sprawdziłem to i wszystko było na swoim miejscu a przedni napęd działa cały czas. Trochę mam brak pomysłów co jeszcze może mieć wpływ na to że napęd się nie rozłącza ?


Edit:
Żeby nie pisać posta pod postem, dodam do tego. Byłem dziś w garażu i wymieniałem olej w skrzyni (pełny nadziei że to może być przyczyna) Olej który spuściłem był gęsty i miał dość grafitowy kolor (ku mojemu zdziwieniu nie wypadły trociny ani kawałki kół zębatych), zalałem świeżym olejem, sprawdziłem też czy działa czujnik 4x4 (nie świeci mi kontrolka jak przełączam na 4x4) i byłem bardzo zadowolony do momentu przejażdżki... Przedni wał nadal się kręci razem ze skrzynią, a kontrolka nie świeci. Sprawdzałem specjalnie wcześniej i wyszlo tak że wału nie da się ruszyć ręką jak tył stoi na ziemi i widać że próbuje pociągnąć tylny wał. Półosie przednie kręcą się bez najmniejszego oporu (wyjęte sprzęgi przednich kół).
hater
 

Re: [A] Sprzęgi automatyczne

Postprzez stepien0601 » 20 sty 2014 23:34:34

Witam kolegow. Mam taki problem, ze po wlaczeniu napedu przedniego strzela mi zalacznik prawy i przeskakuje jak jade, oraz nie moge pozniej rozlaczyc napedu, mowia ze to wina zalacznika, ale mialem inny lecz wlasciciel nie byl przekonany czy jest sprawny i chyba nie jest. Ma moze ktos z kolegow pozyczyc lub odsprzedac JEDEN sprawny automat albo dwa manualne w przyzwoitej cenie? Na razie chodzi, zeby tylko sprawdzic czy to na pewno zalacznik.
stepien0601
 

Re: [A] Sprzęgi automatyczne

Postprzez yodash » 07 lut 2014 14:29:37

Witam,

Przepraszam za poruszanie wątków, które już pewnie były pare razy na forum ale nie mogę znaleźć prostej jednoznacznej odpowiedzi. Czy to normalne, że przy zapinaniu sprzęgiełek automatycznych w A Sport wydobywa się z nich dzwięk, który ktoś tutaj na forum opisał - "jakby kowal młotem przypierdolił" ? Rozbierałem je już ze dwa razy (wybierałem luz na łożysku koła) przy okazji wyczyściłem i posmarowałem, wyglądają bardzo dobrze w porównaniu z poprzednią Frotką, a właściwie Isuzu Amigo, którym jeździłem wcześniej zęby mają ładne, nie zdarte, a przy zapinaniu jest mocny huk. Na szczęście tylko raz, później w trakcie jazdy jest już elegancko. Problem mam gdy trzeba trochę pomanewrować do tyłu/do przodu np. przy zawracaniu w miękkim terenie, wtedy strzela i do tyłu i do przodu ale tylko w momencie zapięcia.

Tak, wiem że najlepsze są manuale :) jak tylko skończę płytę pod wyciągarkę i zamontuję migotki z przodu to kupię manuale... ale nie dam rady ze wszystkim na raz :P
yodash
 

Re: [A] Sprzęgi automatyczne

Postprzez jrzeuski » 07 lut 2014 14:42:23

Nie powinno być głośnego strzału, ale skoro napęd działa i nie strzela w czasie jazdy, to bym się tym nie martwił.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] Sprzęgi automatyczne

Postprzez yodash » 07 lut 2014 15:08:56

Chyba rozbiorę raz jeszcze i sprawdzę co można dla nich jeszcze zrobić... i tak koła ściągnąć muszę bo mi się osłona sprzęgiełka połamała w wąwozie :P
yodash
 

Re: [A] Sprzęgi automatyczne

Postprzez barte » 22 lut 2014 17:49:42

czy starszyzna może poradzić jakie sprzęgi najlepiej wybrać - chciałbym już zmienić swoje stare zmęczone automaty na manuale

co sądzicie o takim wynalazku ?
Obrazek

http://www.expedycja.pl/sklep/1541,manu ... alem-opel/
31'' MT
Avatar użytkownika
barte
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 22 wrz 2013 08:33:34
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: [A] Sprzęgi automatyczne

Postprzez brum » 22 lut 2014 17:54:41

badziew. nie interesuj się tym.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] Sprzęgi automatyczne

Postprzez jrzeuski » 22 lut 2014 18:06:25

No badziew, ale na zasniezony parking albo w teren pod ATki dają radę
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] Sprzęgi automatyczne

Postprzez wira » 22 lut 2014 18:10:17

Kolega dobrze radzi. Też sie nad nimi zastanawiałem ale na szczeście wybili mi je z głowy. Są opisane ciekawe historyjki z tymi oto sprzęgiełkami. Ja dołożyłem do AVM i się ciesze od ponad roku. Ale do AVM trzeba dokupić możliwie najlepszy torx t15 i najlepiej z gwarancją :wink:
Jest Duster 1.6 4x4
Była Honda HR-V
Była Frota A 2.4
Avatar użytkownika
wira
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 129
Obrazki: 18
Dołączył(a): 04 lut 2012 16:24:04
Pochwały: 1
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] Sprzęgi automatyczne

Postprzez baxxx » 22 lut 2014 18:45:37

wira napisał(a):.. Ale do AVM trzeba dokupić możliwie najlepszy torx t15 i najlepiej z gwarancją :wink:



ja zmieniłem szpilki na imbusowe i jest zdecydowanie lepiej
Avatar użytkownika
baxxx
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 23 sie 2012 09:55:13
Pochwały: 3
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [A] Sprzęgi automatyczne

Postprzez Odoll » 22 lut 2014 19:25:50

wira napisał(a): Ale do AVM trzeba dokupić możliwie najlepszy torx t15 i najlepiej z gwarancją :wink:

I pilnować tej gwaranci jak OKA w głowie , na 100% się przyda , i to szybciej niż by się kto spodziewał :| a taki DOBRY torx to z 30pln potrafi kosztować i starcza na .........................1 śrubę czasami :( :dupa:
baxxx napisał(a):ja zmieniłem szpilki na imbusowe i jest zdecydowanie lepiej

Też zrobiłem taki myk ale jeszcze nie odkręcałem po tym zabiegu więc nie wiem :niewiem: za to te oryginalne śruby już byłem zmuszony rozwiercać bo jak już kturyś z żedu torks w końcu CUDEM się nie ukręcił to ukręciły się te śrubki w sęsie wyrobiło się wejście na torxa i nie było innej rady jak rozwiercać :(
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Tarcie i grzanie się koła przedniego - co się rozwala ?

Postprzez Kobra2151 » 12 kwi 2014 16:56:29

Witam
Dzisiaj podczas przewietrzania Frotki zauważyłem najpierw że ściąga mi lekko w lewo, i po kilkuset metrach pojawił się dźwięk jak by tarcia metalu o metal . Prędkośc 20-30 km/h jazda 2H. Sprawdziłem koła - lewy przód z którego dochodził dźwięk okazało się bardzo ciepłe ( jakieś 50-60 stopni) - reszta kół zimna. Podejrzenie padło na tarcie hamulca ( klocka) lub łożysko . Dla pewności zapiłem 4H przejechałem kawałek , strzeliło z koła raz czy 2 razy , powrót do 2H i teraz nie ściąga a dźwięk tarcia jest minimalny.
Rozebrałem koło (poczytałem kilka wątków o sprzęgiełkach, łożyskach) i mam dylemat co robić dalej. W planie i tak wymiana klocków i pewnie łożyska , ale co ze sprzęgiełkami ?
Po rozebraniu w środku nawalone dużo smaru ( nie wiem czy tyle powinno być) dodatkowo luzem był taki "pierścionek" ( fotka nr 7).
Sprzęgiełka, a właściwie ich część z zębatką i sprężyną przesuwa się ok ok 1-2 mm bez specjalnego oporu w osi piasty ( czy tak powinno być ? ) Po umyciu wygląda jak na fotkach.
Na piaście ( chyba tak to sie nazywa to w środku z dziurka nagwintowaną (foto 1) jest rowek ale nie ma zapiętego w nim żadnego ustrojstwa ( chyba nazywa się to seger) - no chyba że powinna tam być to "obrączka" która była luzem.
Co robić dalej - może jakieś wskazówki ( łożyska czy sprzęgiełka do wymiany ?) - auto stop na podnośniku przed domem i blokuje wjazd/wyjazd żonie :)
Jaki smar daje się do sprzęgiełek ?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Niestety Frotka u nowego usera , a ja teraz Discovery 2 - przygotowywany pod rodzinne wyprawy
Avatar użytkownika
Kobra2151
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 65
Obrazki: 7
Dołączył(a): 03 mar 2014 16:31:16
Lokalizacja: Poznań - Gruszczyn
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A] Sprzęgi automatyczne

Postprzez Huberek » 12 kwi 2014 17:42:13

Ja tu nie widzę niczego złego, oprócz braku tego segera,
pewnie spadł ten stalowy pierścień i coś tarło (bo ten pierścień się nie nadaje)
No i niewłaściwie zmontowane jest sprzęgiełko - mogło się przekręcić z powodu braku segera.
Ten stalowy ząb który zostaje na piaście powinien być na wprost szpary stalowego pierścienia zdejmowanego razem ze sprzęgiełkiem.

Do smarowania weź dobry smar łożyskowy (grafitowy, miedziowy się nie nadają), ale nie za dużo
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [A] Sprzęgi automatyczne

Postprzez Kobra2151 » 12 kwi 2014 19:20:02

Huberek napisał(a):No i niewłaściwie zmontowane jest sprzęgiełko - mogło się przekręcić z powodu braku segera.
Ten stalowy ząb który zostaje na piaście powinien być na wprost szpary stalowego pierścienia zdejmowanego razem ze sprzęgiełkiem.


Dzięki za pocieszenie . Teraz tylko łopatologicznie - jak przekręcić i o które dokładnie elementy chodzi ( ząb - szpara ), żebym czegoś nie rozwalił . Proszę o wybaczenie ale dopiero uczę się mechaniki mojej frotki :D
Z tego co doczytałem to seger ma być 20 ( średnica wewnętrzna) i ma wejść na rowek tego ustrojstwa z dziurką ?

Obrazek
Niestety Frotka u nowego usera , a ja teraz Discovery 2 - przygotowywany pod rodzinne wyprawy
Avatar użytkownika
Kobra2151
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 65
Obrazki: 7
Dołączył(a): 03 mar 2014 16:31:16
Lokalizacja: Poznań - Gruszczyn
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A] Sprzęgi automatyczne

Postprzez Huberek » 12 kwi 2014 19:58:40

Tak, tam idzie seger, jeśli nie będzie chciał wejść,
to wkręć w środek jakąś śrubę w ten gwintowany otwór, wyciągniesz sobie ośkę i seger łatwiej wciśniesz.

Natomiast samo sprzęgiełko musisz obrócić o kilka stopni ( o jeden ząbek na wieloklinie) aż zrówna Ci się ząbek ze szparą w pierścieniu.

Obrazek
Kupię do froty A:
głośniki wysokotonowe drzwi, wtyczki wentylatorów, światła przeciwmgielne

tel 519-079-254
Avatar użytkownika
Huberek
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 549
Obrazki: 15
Dołączył(a): 13 gru 2013 20:00:07
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości