Witamy !



[B] Problem z załączaniem reduktora

[B] Problem z załączaniem reduktora

Postprzez Jerry » 27 lis 2007 22:10:57

Zima i drogowcy to zło..
..jadąc drogą w mocnych opadach śniegu właczyłem 4x4 i nasi drogowcy zostawili jezdnię z wysokim uskokiem.(zero profilu,tylko coś na kształt krawężnika)

Udeżyłem prawym przednim i po chwili gała zmniany napędu (HIGH,4l) zaczęła się dosyć telepać i po 200 m wyskoczyła !!!
zatrzymałem wbiłem ale niestety ta sama sytuacja....CO JEST GRANE??
Jerry
 

Postprzez Jerry » 30 lis 2007 17:08:00

Może wiecie gdzie szukać odpowiedzi co do tej anomalii??
Jerry
 

Postprzez wojtekkk » 30 lis 2007 17:14:15

przód masz zapinany pneumatycznie,przyciskiem na desce-wajha tylko do włączania redukcji i to po wcześniejszym właczeniu przodu(przycisk)
może cos nie tak używasz
wojtekkk
 

Postprzez Jerry » 01 gru 2007 15:02:49

Nie wiem czy coś nie tak robię?? Tak jak mówisz, włączam przyciskiem napęd i wtedy wajha zaczyna się telepać i to mnie drażni....i jescze tak jak pisałem potrafiła wyskoczyć...może cos jest uszkodzone??
Podczas tego uderzenia mogło się coś schrzanić??
Mam automat więć za bardzo nie mam ingeręcji co do skrzyni.
Jerry
 

Postprzez wojtekkk » 01 gru 2007 16:56:54

jak sie nie myle to są tam tylko dwie pozycje-najprawdopodobniej wiec dostaje jakiś drgań od przedniego dyfra-trudno jest diagnozować na odległość
napisz jeszcze raz co sie dzieje gdy
-wajcha na 4h i zapinasz przycisk na konsoli(powinna sie zapalić kontrolka włączonego przodu)
-jak wyżej tylko przełącz wajche na 4l(najpierw przycisk)
wojtekkk
 

Re: 4x4...pomocy.

Postprzez mirol1 » 01 sty 2008 23:14:48

Jerry napisał(a):Zima i drogowcy to zło..
..jadąc drogą w mocnych opadach śniegu właczyłem 4x4 i nasi drogowcy zostawili jezdnię z wysokim uskokiem.(zero profilu,tylko coś na kształt krawężnika)

Udeżyłem prawym przednim i po chwili gała zmniany napędu (HIGH,4l) zaczęła się dosyć telepać i po 200 m wyskoczyła !!!
zatrzymałem wbiłem ale niestety ta sama sytuacja....CO JEST GRANE??





Witam wszystkich użytkowników Fronter. Mam dokładnie ten sam problem ale wybicie przedniego napędu występuje przy jeździe. Natomiast gdy mi go wybije to zatrzymam auto i wbijam go /HIGH 4L / i dalej jade natomiast do paru metrach /500m/ znów to samo , co z tym zrobic ? /mała wajcha jest wybijana na środek pomiędzy : HIGH4l i 2L / OPEL FRONTERA 99 2,2 DTI pOMOCY!!!
mirol1
 

Postprzez brum » 02 sty 2008 00:55:37

Kolego raczej masz coś z reduktorem, odwieź jakiś warsztat 4X4 i niejedź do zwykłego gdzie robią plaskacze bo to porażka.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 4x4...pomocy.

Postprzez mody1 » 02 sty 2008 11:34:35

mirol1 napisał(a):
Jerry napisał(a):Zima i drogowcy to zło..
..jadąc drogą w mocnych opadach śniegu właczyłem 4x4 i nasi drogowcy zostawili jezdnię z wysokim uskokiem.(zero profilu,tylko coś na kształt krawężnika)

Udeżyłem prawym przednim i po chwili gała zmniany napędu (HIGH,4l) zaczęła się dosyć telepać i po 200 m wyskoczyła !!!
zatrzymałem wbiłem ale niestety ta sama sytuacja....CO JEST GRANE??





Witam wszystkich użytkowników Fronter. Mam dokładnie ten sam problem ale wybicie przedniego napędu występuje przy jeździe. Natomiast gdy mi go wybije to zatrzymam auto i wbijam go /HIGH 4L / i dalej jade natomiast do paru metrach /500m/ znów to samo , co z tym zrobic ? /mała wajcha jest wybijana na środek pomiędzy : HIGH4l i 2L / OPEL FRONTERA 99 2,2 DTI pOMOCY!!!

z opisu wyniaka ze masz frote b
to najpierw musisz włączyc przyciskiem naped na przod a wajcha wlaczasz reduktor
Avatar użytkownika
mody1
V-ce Prezes
V-ce Prezes
 
Posty: 3884
Obrazki: 1
Dołączył(a): 07 paź 2007 18:00:49
Lokalizacja: Chrzanów
Pochwały: 17
Województwo: Małopolskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Postprzez ptah » 06 sty 2008 23:49:55

jak zapnę przednią ośkę i reduktor na L to mi też dosyć mocno telepię drążek reduktora (zdecydowanie bardziej niż w pozycji H) ale ze swojej pozycji nie wyskakuje. Także chyba drgania to norma, ostatecznie reduktor jest razem ze skrzynią biegów więc może się to wszystko trochę ruszać. Co do przeskakiwania reduktora do H to chyba tylko warsztat zostaje
ptah
 

Re: 4x4...pomocy.

Postprzez mirol1 » 01 mar 2009 08:12:35

hehe pozbyłem się tego dziadka i zamieniłem go na B sporta i niema problemu :D
Podobno po bo załączeniu przycisku należy troszkę przejechać do tyłu żeby się napęd zakleszczył jak i odkleszczył co wy na to ??

p.s. przycisk załanczałem :D
mirol1
 

Re: 4x4...pomocy.

Postprzez mizsio » 01 mar 2009 12:52:53

mirol1 napisał(a):po załączeniu przycisku należy troszkę przejechać do tyłu...


nie, jesli piszesz o B, bo tak zamotales ze w sumie nie wiadomo
mizsio
 

Reduktor czy działa poprawnie

Postprzez Kristoffer » 16 maja 2009 22:05:30

Witam

frontera 2.2 tdi sport 99r automat

Jestem nowym użytkownikem froty a raczej porostu mało ją męczę.

Dziś pojechałem nad wisłę aby sobie w piachu pogrzebać bo nówki oponki zakupiłem troche mnie poniosło no i wtopa zakopałem się na ostrym podjeździe koła wywaliły piach z dwu metrową fontanną auto zawisło,przesunełem wajche 4h na 4l tylne koła pracują razem czyli już auto wisi a koła przy dodawaniu gazu kręcą się równo zaś przód jedno koło wybrało i kręci drugie stoi.
Kręce fajerą w lewo w prawo i na przemian jedno koło stoi tył cały czas ciągnie tak samo.


Wjem że zaraz mnie zganicie że wszystko jest na forum itd ale czytam i nie bardzo mogę lub nie umię załapać żargonu

myślałem że jak auto się zawiesi to i tak wszystkie koła bendą się kręcić równo czyli ciągną tak samo

A pytanie .

Skąd wiem że reduktor działa poprawnie przy przełanczaniu na neutralu nie słychać nić nie wydaje żadnego dźwjęku ani żadnego szarpnięcia przy zapinaniu na 4l

Może ktoś z kolegów wrzuci mi wyjaśnienie na poczte aby nie zaśmiecać forum pewno powtarzającym się tematem.

Pozdrawiam.
Frontera B Sport RS
Ratownik XTR
lift IRONMAN 3"
Dotz Dakar 15 ET+12J7
BFG AT 31x10.5
http://www.facebook.com/groups/519662818045283/
Avatar użytkownika
Kristoffer
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 16
Dołączył(a): 04 gru 2008 13:25:57
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Reduktor czy działa poprawnie

Postprzez ADAM SP3WXO » 16 maja 2009 22:27:34

I nie będzie czuć żadnego szarpnięcia, bo załączyć reduktor można tylko kiedy auto stoi.

Jak sprawdzić czy wszystko jest w porządku? Na drodze np: polnej rozpędź się do jakiejś tam prędkości i patrz jakie biegi wrzuca automat przy danej prędkości i to samo zrób z reduktorem :D

Frota fabrycznie nie ma ma blokady dyfrów, może mieć tylko tzw LSD, czyli hamulec różnicowy.

Przy załączeniu 4x4 na desce spina na sztywno tylko przód i tył.
ADAM SP3WXO
 

Re: Reduktor czy działa poprawnie

Postprzez Kristoffer » 16 maja 2009 22:43:26

Adam troszeczke nie załapałem ostatniego zdania jak na sztywno bo nie kumam ,według mnie na sztywno to właśnie ciągną wszystkie koła jednakowo.
Pozdrawiam i sory za to że truje d...... :wink:
Frontera B Sport RS
Ratownik XTR
lift IRONMAN 3"
Dotz Dakar 15 ET+12J7
BFG AT 31x10.5
http://www.facebook.com/groups/519662818045283/
Avatar użytkownika
Kristoffer
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 16
Dołączył(a): 04 gru 2008 13:25:57
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Reduktor czy działa poprawnie

Postprzez Pawel » 16 maja 2009 22:56:20

Frontera nie posiada centralnego dyferencjału, jak załączysz napęd na przód to, jest on dzielony na "sztywno" po miedzy osiami, tzn. przód dostaje 50% i tył dostaje 50% z całej mocy jaką dysponuje Twoje auto. Dlatego nie można jeździć Fronterą z zapiętym przodem po czarnym i innych bardzo przyczepnych nawierzchniach... To wada tej konstrukcji, przynajmniej dla mnie...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Reduktor czy działa poprawnie

Postprzez mizsio » 17 maja 2009 00:19:39

Kristoffer napisał(a):według mnie na sztywno to właśnie ciągną wszystkie koła jednakowo.


zeby tak bylo to musisz jeszcze zainwestowac z 10 kpln na blokady przod i tyl ;)
mizsio
 

Re: Reduktor czy działa poprawnie

Postprzez wikked » 17 maja 2009 00:45:43

4H a 4L to zmiana przełożenia na skrzyni. 4H (high) 4L (low). 4L to popularnie zwany żółw. Z tego co z Darkiem rozmawiałem to 3 bieg na 4L jest równy 1 biegowi 4H. Oczywiście jeśli źle usłyszałem to mnie pewnie zaraz poprawi ale generalnie chodzi o to żeby przy ostrych podjazdach nie spalić sprzęgła a przy zjazdach mieć autko pod kontrolą bez używania hamulca. 4H/L od 2H różni się tym że napędzana jest albo tylna oś albo obie osie (tylna i przednia) z rozdziałem 50/50 jak to Adam ujął na sztywno. Blokada w seryjnych frotkach nie występuje. Jak tył kręcił dwoma kołami to odpada twoje następne pytanie z serii co to jest LSD i jak to sprawdzić bo jeśli kręcą oba koła to oznacza że działa i że masz LSD. Jeśli się wygrzebałeś z tego piachu to śmigaj teraz do mechesa wymień oleje w skrzyni i dyfrach i ciesz się fajną furką.
wikked
 

Re: Reduktor czy działa poprawnie

Postprzez Janek 44 » 17 maja 2009 06:09:10

Kristoffer napisał(a):Witam
Kręce fajerą w lewo w prawo i na przemian jedno koło stoi tył cały czas ciągnie tak samo.
Tak ma być , zawsze będzie obracało się koło , które ma najmniejszy opór. Dotyczy to mechanizmu różnicowego beż blokad( taki masz z przodu). Tył ciągnie na oba koła bo LSD jeszcze żyje. :mrgreen:
ps. pisz z przecinkami , będziesz łatwiejszy w zrozumieniu. :D
Janek 44
 

Re: Reduktor czy działa poprawnie

Postprzez Kristoffer » 17 maja 2009 10:08:07

Ok dzięki serdeczne za szybkie objaśnienie,wszystkie płuny i oleje wymieniałem jakieś trzy tygodnie temu.
Mechanik zalał katalogowo tak jak serwis opla mówi ,ale może jednak zmjenić w takim razie jeszcze raz olej w tylnym moście?
Frontera B Sport RS
Ratownik XTR
lift IRONMAN 3"
Dotz Dakar 15 ET+12J7
BFG AT 31x10.5
http://www.facebook.com/groups/519662818045283/
Avatar użytkownika
Kristoffer
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Obrazki: 16
Dołączył(a): 04 gru 2008 13:25:57
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Reduktor czy działa poprawnie

Postprzez brum » 17 maja 2009 13:45:11

Jeśli nie był wlany olej o oznaczeniu LS to wymień. Było o tym już.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Następna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron