Strona 1 z 1

[A] Przełożenie przekładni głównej

PostNapisane: 03 mar 2010 14:30:42
przez jack 2.2 dti
Silnik 2.0 do połowy roku 1995 / ogumienie 225/75 – 4.88:1
Silnik 2.0 do połowy roku 1995 / ogumienie 255/75 – 5.13:1
Silnik 2.4 , ogumienie 225/75 - 4.56:1
Silnik 2.4 , ogumienie 255/75 - 4.88:1
Silnik 2.0 od połowy roku 1995 / ogumienie 255/65 – 5.13:1
Silnik 2.2 , ogumienie 255/65 - 4.88:1
Silnik 2.8 diesel , - 4.56:1
Silnik 2.5 diesel - 4.3:1
Frontera 3 drzwiowa , most przedni – 9 HU 0.9 litra oleju
Frontera 5 drzwiowa, most przedni 1.7 litra oleju
Most tylny - standard 2.3 litra oleju
Most tylny - z LSD 1.9 litra oleju

Dane pochodzą z Niemieckiej Książki "Reparatur anleitung - Opel Frontera A" :wink:

Re: Przełożenie przekładni głównej Frontera A

PostNapisane: 15 wrz 2010 17:40:50
przez brum
Info o mostach. niestety po angielsku
http://forum.planetisuzoo.com/viewtopic ... ec7a559f9b
http://forum.planetisuzoo.com/viewtopic ... 13d337c28c

Just thought I let you guys know that the rear axle of a Fronty`A` is a Salisbury 16HA, not 4HA as some people have said in the past, and here`s confirmation about it, no info on front axle though!!

Hi
the axle is a Salisbury 16HA,we have LSD units for the Rear axle,these cost £585.00,there is no LSD unit for the Front axle,im not sure if there after market units made for the Frontera
Later Fronteras use an American Dana axle which looks very similar to a 4HA but it is NOT the same unit & parts from these axles will not change over.i hope this helps,if we can be of service to feel free to ask any more questions
Best Regards


And now a little info on the front axle of a Fronty `A`.

Hi Dave
There are 2 types fitted,the 2 door model has the smaller 9HA,& the 5 door has the 12 HA,axles are also coded for different ratios,just because its the same model does not mean it will have the same ratio
Always check the ratios are the same,there is a 5.1,4.88,4.56 & a 4.3,the 4.3 was at first only for export models,but was used on later models
Best regards


Przełożenia Troopera:
http://4x4fotos.nl/upload/files/bq2n54c ... weayfr.jpg


Czyli: Sport 2.0 ma jeszcze słabszy most niż jakikolwiek Long.

Re: Przełożenie przekładni głównej Frontera A

PostNapisane: 23 wrz 2010 11:33:30
przez jrzeuski
Spędziłem ładnych parę godzin w sieci szukając informacji o mostach Salisbury. Chodziło mi o serwisówkę do mostów 12HA/16HA, bo takie mam. Znalazłem jedynie serwisówkę do mostów 5HA/7HA, ale za to jaka piękna: szczegółowo opisana budowa i parametry wszystkich odmian oraz montaż z momentami dokręcenia wszystkich śrub. Leży sobie na jednym z ruskich serwerów. Gdyby udało się komuś znaleźć serwisówkę od naszych mostów, to zapodawać tu od razu.

Przy okazji dowiedziałem się, że Salisbury i Dana to mosty de facto tego samego producenta (amerykański Spicer), ale niekompatybilne ze sobą (części nie są zamienne).

Re: Przełożenie przekładni głównej Frontera A

PostNapisane: 07 paź 2010 17:28:54
przez brum
Gdyby ktoś szukał w Trooperze przełożeń

Trooper '92-'98
3.2 V6 Manual - 4,30
3.2 V6 Automat - 4.555 (opcja - 4,77)
3.1 TDI Manual/Automat - 4.555

Re: Przełożenie przekładni głównej Frontera A

PostNapisane: 08 paź 2010 08:08:05
przez jrzeuski
brum napisał(a):Trooper '92-'98
3.2 V6 Manual - 4,30

No to już wiem skąd wezmę przedni most jak swój zajeżdżę :P