Witamy !



[All] Luz na wale przy wyjsciu z reduktora FROTA sport

[All] Luz na wale przy wyjsciu z reduktora FROTA sport

Postprzez ssebek11 » 01 kwi 2009 15:27:46

Mam pytanko do szanownego grona czy tez macie lekki luz na wyjsciu z reduktora czy to normalne czy trzeba cos z tym zrobic w czasie jazdy nic nie drga jest ok 8:)
ssebek11
 

Re: Luz na wale przy wyjsciu z reduktora FROTA sport

Postprzez bardzin » 01 kwi 2009 19:40:15

hej
miałem coś takiego w swoim niestety z czasem było tylko gorzej a po Albanii to juz tragedia.
bardzin
 

Re: Luz na wale przy wyjsciu z reduktora FROTA sport

Postprzez ssebek11 » 05 kwi 2009 18:48:49

to co robimy z tym problemem wymiana koncowki walu czy kombinowac cos przy reduktorze :boss:
ssebek11
 

Re: Luz na wale przy wyjsciu z reduktora FROTA sport

Postprzez Pawel » 05 kwi 2009 19:00:29

Jest tam pewnie jakieś łożysko... Może ono zawiniło... :?:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Luz na wale przy wyjsciu z reduktora FROTA sport

Postprzez oposs » 05 kwi 2009 19:12:39

Tez mam tam luz, niewielki, ale jest, objaw to metaliczny dzwiek podczas jazdy no i luz wyczuwalny podczas poruszania koncowki walu, moze byc frez wyjechany, trzeba rozebrac zeby sprawdzic, ale na razie poki nie wibruje bede jezdzil
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Luz na wale przy wyjsciu z reduktora FROTA sport

Postprzez ssebek11 » 12 kwi 2009 10:05:02

no ja chyba tez dam spokuj :shock:
ssebek11
 

Re: Luz na wale przy wyjsciu z reduktora FROTA sport

Postprzez maciar » 12 kwi 2009 10:23:38

Na wyjsciu ze skrzyni to nie mam ale na frezach to jest i dałem se na luz jak sie mocniej rozwali to zmienie wał.Jesli to ze skrzyni to bym zajzał
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Luz na wale - co zrobić?

Postprzez 001daro » 14 cze 2010 20:28:24

Hej wszystkim! :)

Otóż moje auto zaczęło wydawać przykre i głośne dźwięki, występujące bardzo nieregularnie. Najprawdopodobniej przyczyną jest luz wału napędowego przy wejściu do reduktora - i tu pytanie - co można zrobić, żeby ten luz zlikwidować?

Z góry dzięki za pomoc. :)
Obrazek
1993 Opel Frontera 2.0i Sport
Avatar użytkownika
001daro
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Dołączył(a): 13 lip 2007 16:54:48
Lokalizacja: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Luz na wale - co zrobić?

Postprzez przemekcrx » 14 cze 2010 20:39:54

I ja jestem sam ciekaw odpowiedzi, bo mnie dręczy ten sam problem :?
Nie raz słychać takie metaliczne cyknięcie,dochodzi spod spodu,
Mam spory luz wału wychodzącego ze skrzyni jak i na moście...
Jakieś porady sugestie?????
Chodzi mi o tylni napęd .....
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Luz na wale - co zrobić?

Postprzez jrzeuski » 14 cze 2010 21:01:47

Udało Wam się zrobić luz na wieloklinie tylnego wału? :shock: Może jednak chodzi o krzyżak łączący wieloklin z resztąwału?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Luz na wale - co zrobić?

Postprzez Pawel » 14 cze 2010 21:06:53

...chodzi chyba o wyjście z reduktora... :?
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Luz na wale - co zrobić?

Postprzez 001daro » 15 cze 2010 12:24:34

O to chodzi. A jak ten luz zlikwidować?
Obrazek
1993 Opel Frontera 2.0i Sport
Avatar użytkownika
001daro
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 265
Dołączył(a): 13 lip 2007 16:54:48
Lokalizacja: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Luz na wale - co zrobić?

Postprzez jrzeuski » 15 cze 2010 12:54:22

Wyjąć wał z reduktora i obejrzeć wieloklin. Jak zjechany, to wymienić (pewnie nie uda się zdobyć osobno a zatem do wymiany cały wał). Jeżeli wieloklin cały (względnie po wymianie na cały problem nie zniknął), to czeka Cię remont lub wymiana reduktora.

PS. Wciąż się zastanawiam jak można to ukręcić :shock:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Luz na wale - co zrobić?

Postprzez jrzeuski » 15 cze 2010 21:48:36

Wlazłem dziś pod auto, żeby posprzątać podwozie po zlocie (Wam też przejazd przez rzepak wypiaskował wszystko? :shock:) i zauważyłem zapoconą flanszę w tylnym moście. Po dokładniejszych oględzinach znalazłem też olej na tłumiku i budzie. Skoro chlapie, to znaczy, że jest już źle :wsciekly: Chwyciłem za wał, potrząsnąłem nim i... na flanszy jest luz jak diabli. Nic dziwnego, że cieknie przez uszczelniacz. Na krzyżaku też jest nieco luzu, ale to jeszcze można olać. Zresztą wymiana krzyżaka to pikuś. Zastanawiam jak się pozbyć tego luzu w moście. Co dokręcić? Śrubę we flanszy czy coś od środka? Jak? Wyciągać bebechy z mostu? Oj, to by mogło mnie przerosnąć :|
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Luz na wale - co zrobić?

Postprzez Arni » 15 cze 2010 23:04:17

jrzeuski - odkreć wał od tylnego mostu i dojdziesz do nakrętki wałka atakującego.(taka na klucz 32) Najprawdopodobniej Ci się poluzowała, bo ma tendencję do tego pomimo mocnego dokręcenia. Ta nakrętka sciąga łozyska na wałku atakującym i jak sie poluzuje, to zaczynają chrobotac łozyska co dośc wyraźnie słychać. Moment dokręcenia nakrętki wg. instrukcji to 245-290Nm.

Oględziny, rozbiórka i dokrecenie to 20min roboty z kanału.



A pochwale sie tak jeszcze przy okazji - kupiłem kangura :D
Arni
 

Re: Luz na wale - co zrobić?

Postprzez Ironcruz » 21 cze 2010 12:38:13

@Daro: weź sprawdź dokładnie krzyżaki na wale. najprawdopodobniej któryś się wziął i padł. A potrafią hałasować jakby całe auto się miało rozsypać.
Opel Frontera A Sport "Calmini Youngtimer Dożywocie Edyszyn" 94'.
15 lat na forum
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 458
Obrazki: 1
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Luz na wielkoklinie na wyjsciu ze skrzyni

Postprzez vix » 16 lis 2010 14:09:27

Witam, mam taki problem, nigdzie nie moge znalezc informacji o likwidacji luzu na wyjsciu ze skrzyni, na wal tylni (mam jednoczesciowy bez podpory), czy oprocz wieloklinu jest tam jeszcze jakies lozysko z zewnatrz (za simmeringiem) czy to tylko na samym wieloklinie. Wal ma tam dosyc duzy luz, i nie wiem czy to wina wieloklina czy jest tam jeszcze jakies lozysko podtrzymujace. Dodam ze skretnych luzow nie ma wielkich, tzn. jesli przekrece walem to walek od razu przenosi sile - bez wyczuwalnych luzow. Przepraszam za pisownie nie mam w lapku pl jezyka. Z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam!!!
Avatar użytkownika
vix
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 222
Dołączył(a): 20 wrz 2010 02:28:02
Lokalizacja: Mielec
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Luz na wielkoklinie na wyjsciu ze skrzyni

Postprzez jrzeuski » 16 lis 2010 14:23:17

Nie wiem jak w 2.0, ale u mnie na końcu wyjścia z reduktora siedzi tylko uszczelniacz. Wał trzyma się na wieloklinie i tym uszczelniaczu.


Autor postu otrzymał pochwałę
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Luz na wielkoklinie na wyjsciu ze skrzyni

Postprzez sylwian70 » 16 lis 2010 18:34:52

tam jest i może być luz bo to co wychodzi ze skrzyni to też element wału który tak jak pisze jrzeuski wchodzi na wieloklin i ta końcówka wału jest uszczelniana przez uszczelniacz.Wałek z wieloklinem to już element bebechów skrzyni i on jest łożyskowany.


Autor postu otrzymał pochwałę
sylwian70
 

Re: Luz na wielkoklinie na wyjsciu ze skrzyni

Postprzez vix » 17 lis 2010 17:29:52

aha, czyli wywalony jest najprawdopodobniej wieloklin na wale albo wyjsciu ze skrzyni. Ok dzieki wielkie za odpowiedzi i pozdrawiam!!!
Avatar użytkownika
vix
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 222
Dołączył(a): 20 wrz 2010 02:28:02
Lokalizacja: Mielec
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Następna strona

Powrót do Układ przeniesienia napędu



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości