Strona 1 z 2

[All] Luz na wale przy wyjsciu z reduktora FROTA sport

PostNapisane: 01 kwi 2009 15:27:46
przez ssebek11
Mam pytanko do szanownego grona czy tez macie lekki luz na wyjsciu z reduktora czy to normalne czy trzeba cos z tym zrobic w czasie jazdy nic nie drga jest ok 8:)

Re: Luz na wale przy wyjsciu z reduktora FROTA sport

PostNapisane: 01 kwi 2009 19:40:15
przez bardzin
hej
miałem coś takiego w swoim niestety z czasem było tylko gorzej a po Albanii to juz tragedia.

Re: Luz na wale przy wyjsciu z reduktora FROTA sport

PostNapisane: 05 kwi 2009 18:48:49
przez ssebek11
to co robimy z tym problemem wymiana koncowki walu czy kombinowac cos przy reduktorze :boss:

Re: Luz na wale przy wyjsciu z reduktora FROTA sport

PostNapisane: 05 kwi 2009 19:00:29
przez Pawel
Jest tam pewnie jakieś łożysko... Może ono zawiniło... :?:

Re: Luz na wale przy wyjsciu z reduktora FROTA sport

PostNapisane: 05 kwi 2009 19:12:39
przez oposs
Tez mam tam luz, niewielki, ale jest, objaw to metaliczny dzwiek podczas jazdy no i luz wyczuwalny podczas poruszania koncowki walu, moze byc frez wyjechany, trzeba rozebrac zeby sprawdzic, ale na razie poki nie wibruje bede jezdzil

Re: Luz na wale przy wyjsciu z reduktora FROTA sport

PostNapisane: 12 kwi 2009 10:05:02
przez ssebek11
no ja chyba tez dam spokuj :shock:

Re: Luz na wale przy wyjsciu z reduktora FROTA sport

PostNapisane: 12 kwi 2009 10:23:38
przez maciar
Na wyjsciu ze skrzyni to nie mam ale na frezach to jest i dałem se na luz jak sie mocniej rozwali to zmienie wał.Jesli to ze skrzyni to bym zajzał

Luz na wale - co zrobić?

PostNapisane: 14 cze 2010 20:28:24
przez 001daro
Hej wszystkim! :)

Otóż moje auto zaczęło wydawać przykre i głośne dźwięki, występujące bardzo nieregularnie. Najprawdopodobniej przyczyną jest luz wału napędowego przy wejściu do reduktora - i tu pytanie - co można zrobić, żeby ten luz zlikwidować?

Z góry dzięki za pomoc. :)

Re: Luz na wale - co zrobić?

PostNapisane: 14 cze 2010 20:39:54
przez przemekcrx
I ja jestem sam ciekaw odpowiedzi, bo mnie dręczy ten sam problem :?
Nie raz słychać takie metaliczne cyknięcie,dochodzi spod spodu,
Mam spory luz wału wychodzącego ze skrzyni jak i na moście...
Jakieś porady sugestie?????
Chodzi mi o tylni napęd .....

Re: Luz na wale - co zrobić?

PostNapisane: 14 cze 2010 21:01:47
przez jrzeuski
Udało Wam się zrobić luz na wieloklinie tylnego wału? :shock: Może jednak chodzi o krzyżak łączący wieloklin z resztąwału?

Re: Luz na wale - co zrobić?

PostNapisane: 14 cze 2010 21:06:53
przez Pawel
...chodzi chyba o wyjście z reduktora... :?

Re: Luz na wale - co zrobić?

PostNapisane: 15 cze 2010 12:24:34
przez 001daro
O to chodzi. A jak ten luz zlikwidować?

Re: Luz na wale - co zrobić?

PostNapisane: 15 cze 2010 12:54:22
przez jrzeuski
Wyjąć wał z reduktora i obejrzeć wieloklin. Jak zjechany, to wymienić (pewnie nie uda się zdobyć osobno a zatem do wymiany cały wał). Jeżeli wieloklin cały (względnie po wymianie na cały problem nie zniknął), to czeka Cię remont lub wymiana reduktora.

PS. Wciąż się zastanawiam jak można to ukręcić :shock:

Re: Luz na wale - co zrobić?

PostNapisane: 15 cze 2010 21:48:36
przez jrzeuski
Wlazłem dziś pod auto, żeby posprzątać podwozie po zlocie (Wam też przejazd przez rzepak wypiaskował wszystko? :shock:) i zauważyłem zapoconą flanszę w tylnym moście. Po dokładniejszych oględzinach znalazłem też olej na tłumiku i budzie. Skoro chlapie, to znaczy, że jest już źle :wsciekly: Chwyciłem za wał, potrząsnąłem nim i... na flanszy jest luz jak diabli. Nic dziwnego, że cieknie przez uszczelniacz. Na krzyżaku też jest nieco luzu, ale to jeszcze można olać. Zresztą wymiana krzyżaka to pikuś. Zastanawiam jak się pozbyć tego luzu w moście. Co dokręcić? Śrubę we flanszy czy coś od środka? Jak? Wyciągać bebechy z mostu? Oj, to by mogło mnie przerosnąć :|

Re: Luz na wale - co zrobić?

PostNapisane: 15 cze 2010 23:04:17
przez Arni
jrzeuski - odkreć wał od tylnego mostu i dojdziesz do nakrętki wałka atakującego.(taka na klucz 32) Najprawdopodobniej Ci się poluzowała, bo ma tendencję do tego pomimo mocnego dokręcenia. Ta nakrętka sciąga łozyska na wałku atakującym i jak sie poluzuje, to zaczynają chrobotac łozyska co dośc wyraźnie słychać. Moment dokręcenia nakrętki wg. instrukcji to 245-290Nm.

Oględziny, rozbiórka i dokrecenie to 20min roboty z kanału.



A pochwale sie tak jeszcze przy okazji - kupiłem kangura :D

Re: Luz na wale - co zrobić?

PostNapisane: 21 cze 2010 12:38:13
przez Ironcruz
@Daro: weź sprawdź dokładnie krzyżaki na wale. najprawdopodobniej któryś się wziął i padł. A potrafią hałasować jakby całe auto się miało rozsypać.

Luz na wielkoklinie na wyjsciu ze skrzyni

PostNapisane: 16 lis 2010 14:09:27
przez vix
Witam, mam taki problem, nigdzie nie moge znalezc informacji o likwidacji luzu na wyjsciu ze skrzyni, na wal tylni (mam jednoczesciowy bez podpory), czy oprocz wieloklinu jest tam jeszcze jakies lozysko z zewnatrz (za simmeringiem) czy to tylko na samym wieloklinie. Wal ma tam dosyc duzy luz, i nie wiem czy to wina wieloklina czy jest tam jeszcze jakies lozysko podtrzymujace. Dodam ze skretnych luzow nie ma wielkich, tzn. jesli przekrece walem to walek od razu przenosi sile - bez wyczuwalnych luzow. Przepraszam za pisownie nie mam w lapku pl jezyka. Z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam!!!

Re: Luz na wielkoklinie na wyjsciu ze skrzyni

PostNapisane: 16 lis 2010 14:23:17
przez jrzeuski
Nie wiem jak w 2.0, ale u mnie na końcu wyjścia z reduktora siedzi tylko uszczelniacz. Wał trzyma się na wieloklinie i tym uszczelniaczu.

Re: Luz na wielkoklinie na wyjsciu ze skrzyni

PostNapisane: 16 lis 2010 18:34:52
przez sylwian70
tam jest i może być luz bo to co wychodzi ze skrzyni to też element wału który tak jak pisze jrzeuski wchodzi na wieloklin i ta końcówka wału jest uszczelniana przez uszczelniacz.Wałek z wieloklinem to już element bebechów skrzyni i on jest łożyskowany.

Re: Luz na wielkoklinie na wyjsciu ze skrzyni

PostNapisane: 17 lis 2010 17:29:52
przez vix
aha, czyli wywalony jest najprawdopodobniej wieloklin na wale albo wyjsciu ze skrzyni. Ok dzieki wielkie za odpowiedzi i pozdrawiam!!!