Strona 1 z 1

[B] Automat-dziwny dzwiek przy zmianie biegow

PostNapisane: 07 kwi 2011 09:46:21
przez Prorok78
Hej, krotkie pytanie - przy obrotach pomiedzy 2 a 3 tys... mam taki dziwny brzeczacy dzwiek dochodzacy gdzies spod maski, z dolu samochodu.. na 99% ze skrzyni...
dzwiek jest niezaleznie czy auto jedzie, czy 'bawie' sie obrotami na postoju w ustawieniach N lub P... Pojawia sie przy 2 tys, narasta i gwaltownie niknie po zmianie biegu na wyzszy... Jak to leczyc/zdiagnozowac ?? Jakies podejrzenia ?? Poza tym dzwiekiem auto jedzie i przyspiesza normalnie, szarpniec nie ma...

Re: Automat-dziwny dzwiek przy zmianie biegow

PostNapisane: 07 kwi 2011 23:11:51
przez nestor
Dziwny dźwięk przy zmianie biegów? Sprawdziłbym wydech. U mnie rozsypała się sonda lambda i "dzwoniła" w pewnym zakresie obrotów. Niestety, do wymiany dwie :-(

Re: Automat-dziwny dzwiek przy zmianie biegow

PostNapisane: 08 kwi 2011 07:46:45
przez Prorok78
hmm.. sondy mam ok - przynajmniej wg komputera - a badam temat ostatnio wnikliwie bo mi dziwne bledy generuje...
Ten dzwiek jest taki hmm... brzeczaco tracy... cos pomiedzy dzwonieniem srobek w puszce a szlifierka... i tylko pomiedzy 2 a 3 tysiace... Powaznie martwie sie czy to nie skrzynia.... ale nie bardzo wiem gdzie z tym podjechac zeby ktos zobaczyl (

Re: Automat-dziwny dzwiek przy zmianie biegow

PostNapisane: 08 kwi 2011 10:21:20
przez Wookash
Rozsypał się katalizator i brzęczy w puszce - to taki mój typ usterki. Najlepiej je wywal pewnie pomoże a na pewno nie zaszkodzi.

Re: Automat-dziwny dzwiek przy zmianie biegow

PostNapisane: 08 kwi 2011 10:34:11
przez Prorok78
A czy po wywaleniu kata nie bedzie problemow ze skladem spalin (przeglad) ??

I drugie pytanie pomocnicze :) - czy taki brzeczaco szlifierkowy dzwiek moze wogole pochodzic ze skrzyni czy nie ?? Znaczy mam sie bac o skrzynie czy nie ??:)

Re: Automat-dziwny dzwiek przy zmianie biegow

PostNapisane: 08 kwi 2011 10:45:21
przez jrzeuski
Prorok78 napisał(a):A czy po wywaleniu kata nie bedzie problemow ze skladem spalin (przeglad) ??
To poszukasz stacji, gdzie tego nie badają. Jakiś problem?
I drugie pytanie pomocnicze :) - czy taki brzeczaco szlifierkowy dzwiek moze wogole pochodzic ze skrzyni czy nie ?? Znaczy mam sie bac o skrzynie czy nie ??:)
A nie możesz wleźć pod auto i sam posłuchać skąd ten dźwięk dochodzi?

Re: Automat-dziwny dzwiek przy zmianie biegow

PostNapisane: 08 kwi 2011 10:48:16
przez Prorok78
ad 1 - moge - po prostu pytam jaki to moze miec wplyw
ad 2- moge - :) - to moj pierwszy automat - sam sobie nie ufam w tym wzgledzie wiec pytam :)

Re: Automat-dziwny dzwiek przy zmianie biegow

PostNapisane: 08 kwi 2011 12:13:07
przez nestor
Jeżeli automat płynnie zmienia biegi, nie szarpie, jest stan oleju - odczep się od automatu ;-)
Sprawdź wydech! Zamiast kata tłumikarz włożył mi dwa "na obraz i podobieństwo" małe tłumiki przelotowe - jest OK. Jeździmy na bezołowiowej, a spaliny zawsze możesz zwalić na kiepskie paliwo... i wybrać inna stację. KATy masz dwa - odzyskasz minimum 150pln/szt. w cenie złomu.
A rozsypany katalizator idzie dalej i może zapchać główny tłumik. Nie zwlekaj z diagnozą.

Re: Automat-dziwny dzwiek przy zmianie biegow

PostNapisane: 08 kwi 2011 12:32:20
przez Prorok78
hmm... moze to paranoja ale teraz juz tej plynnosci nie jestem pewny...:) mam wrazenie ze poszarpuje delikatnie przy zmianie w gore....

Re: Automat-dziwny dzwiek przy zmianie biegow

PostNapisane: 08 kwi 2011 13:59:54
przez Wookash
Wywal w pierwszej kolejności katy bo zabieg będzie Cię kosztował w najlepszym wypadku 0 zł. Koszt przelotowego tłumika jest mniejszy niż koszt starego zużytego katalizatora. Jakby nie było na tym nie stracisz. Co do stacji jak wyżej znajdziesz taką stację co nie sprawdzają np. u mnie nigdy mi się nie przytrafiła kontrola spalin. Po wycięciu katów Twój problem możne zniknąć a jak nie będziesz szukał dalej. Jak już wyżej wspomniałem podejrzewam że się kawałem wkładu kata ułamał i lata i dzwoni w puszcze jak się trochę poobija i poobciera to poleci dalej w wydech i się zatka główny tłumik albo się zatrzyma gdzieś w rurze na jakimś zagięciu i przytka, przestanie dzwonić i brzęczeć ale zamuli auto i będzie wymiana całej reszty.