Strona 1 z 5

[A] Łożyska i uszczelniacze.

PostNapisane: 20 maja 2011 18:03:31
przez brum
Tutaj wpisujemy jakie łożyska pasują w konkretne miejsca. Będzie szybko dostępne.
Nie pytamy jakie gdzie są!

Koła przednie, łożyska na jedną stronę+uszczelniacz
32008
32009
uszczelniacz - 58/75/10 lub 58/75/15 lub 58/75/8 lub podobna grubość.

Łożysko półosi
HK 3016 - 30/37/16

Łożyska wałka ataku, most tylny.
zewnętrzne 44,45/88,9/30,162
wewnętrzne 34,925/72,233/25,4

Łożyska mechanizmu różnicowego

50,8/90/20

Figure_9_2400-90.jpg
Rozkład poglądowy części w moście.


Łożysko podpory wały, Frota A 2.2i, 2.3TD, 2.4i
45x75x16

Re: Łożyska i uszczelniacze.

PostNapisane: 23 maja 2011 19:57:00
przez Pawel
Uszczelniacz półosi tylnego mostu - A 2.8 tdi '95 abs - 52x72x8 lub 52x72x10

Łożysko tylnego mostu - A 2.8 tdi '95 - 40x90x31,5 (chyba najlepsze to KOYO), zamiennik to np. FAG 6308.2RSR.C3 (40x90x23), ale trzeba dotoczyć 8mm pierścienie...

Re: Łożyska i uszczelniacze.

PostNapisane: 26 lip 2011 13:22:22
przez Kogut
Uszczelniacz wału korbowego "przód-pompa oleju" - B 2.2 DTI 99' Oryginał GM 68x55x8

Uszczelniacz wału korbowego "tył-sprzęgło" - B 2.2 DTI 99' Oryginał GM 114x99x8, Zamiennik 114x99x11

Uszczelniacz mostu tylnego od strony wału "ataku" - B 2.2 DTI 99' Oryginał 47,6x80,14x9,7x16,1, zamiennik 47x80,1x10x16,5

Re: Łożyska i uszczelniacze.

PostNapisane: 28 gru 2011 18:27:46
przez JJKILLER
A zna ktoś wymiary lub oznaczenia katalogowe łożysk do tylnych półosi. Frotka 2.4i z 92 roku???

Re: Łożyska i uszczelniacze.

PostNapisane: 28 gru 2011 19:06:25
przez Pawel
Poszukaj moich postów o wycieku tylnego mostu... Łożyska zapewne są takie same, jedynie "okolice" mogą się różnić...

Re: Łożyska i uszczelniacze.

PostNapisane: 28 gru 2011 22:06:21
przez jrzeuski
JJKILLER napisał(a):A zna ktoś wymiary lub oznaczenia katalogowe łożysk do tylnych półosi. Frotka 2.4i z 92 roku???
Ty lepiej najpierw sprawdź czy to nie most słyszysz. Inna sprawa, że żeby dobrać się do łożysk w moście i tak musisz wywlec półosie, co w starych Frotach może i tak skończyć się koniecznością wymiany łożysk przy kole. Z tym, że wtedy taniej kupić i wymienić cały most.

Re: Łożyska i uszczelniacze.

PostNapisane: 28 gru 2011 22:27:30
przez JJKILLER
A czemu most miał by wyć? Olej nowy mam.

Re: Łożyska i uszczelniacze.

PostNapisane: 28 gru 2011 22:31:25
przez jrzeuski
JJKILLER napisał(a):A czemu most miał by wyć? Olej nowy mam.

- bo się flansza poluzowała (czasem się sama odkręca)
- bo łożyska ataku siadają (jako skutek tego powyżej skoro w moście nie było nic grzebane)

Re: Łożyska i uszczelniacze.

PostNapisane: 29 gru 2011 13:58:19
przez JJKILLER
jrzeuski napisał(a):
JJKILLER napisał(a):A czemu most miał by wyć? Olej nowy mam.

- bo się flansza poluzowała (czasem się sama odkręca)
- bo łożyska ataku siadają (jako skutek tego powyżej skoro w moście nie było nic grzebane)

A no to mnie teraz kolega zainteresował mocno bo w moście nic nie było grzebane poza wymianą oleju, i to na spiraxa.
Jak jechałem to starałem się na "ucho" zlokalizować ten szum i wydawało mi się że bardziej z osi pojazdu dochodził, Jakby spod bagażnika.
A czy takie poluzowanie da się skorygować, czy trzeba coś wymieniać???

Re: Łożyska i uszczelniacze.

PostNapisane: 29 gru 2011 14:41:58
przez jrzeuski
Jak się flansza poluzuje, to trzeba ją z powrotem dokręcić zanim szlag trafi łożyska na ataku. Nie wydaje mi się, żeby na słuch z kabiny dało się dojść czy dźwięk dochodzi z mostu czy kół. Ja bym postawił :dupa: na kołkach, cegła na gaz i spod auta posłuchał skąd wyje.

Re: Łożyska i uszczelniacze.

PostNapisane: 29 gru 2011 20:49:25
przez JJKILLER
Jak mi z przodu wyło to od razy było słychać że z prawej strony, a z tyłu raczej dźwięk był po środku niż z któregoś boku. Ale fakt, to może być złudne i dlatego jutro wejdę pod auto o oglądnę sobie wlot w gruchę (czy szukać czegoś konkretnego?), a po nowym roku ewentualnie podjadę do diagnosty na rolki.

Re: Łożyska i uszczelniacze.

PostNapisane: 29 gru 2011 20:56:13
przez jrzeuski
JJKILLER napisał(a):jutro wejdę pod auto o oglądnę sobie wlot w gruchę (czy szukać czegoś konkretnego?)
Luzu wzdłużnego na flanszy. Zbytniego luzu obrotowego też nie powinno być.

Re: Łożyska i uszczelniacze.

PostNapisane: 29 gru 2011 21:02:03
przez JJKILLER
Wiesz, jak robiłem lifta to most poszedł w dół, tym samym naciągnął wał napędowy, a ten z kolei naprężył podporę wału. Reasumując - wał ciągnie za flanszę, czy to mogło by spowodować poluzowanie jej???

Re: Łożyska i uszczelniacze.

PostNapisane: 29 gru 2011 21:20:41
przez jrzeuski
Ja mam wał jednoczęściowy, więc po lifcie po prostu wysuwa się z wieloklinu ile trzeba i tak sobie pracuje a nie da się zrobić takiego liftu, żeby wypadł z reduktora, bo prędzej krzyżak stawi opór. A gdzie u Ciebie wał ma luz wzdłużny na pracę góra/dół mostu?

W każdym razie flansza odkręca się od dużego momentu obrotowego przy cofaniu (np. przy butowaniu przód/tył, żeby wyrwać się z wklejki). Im większy opór na kołach, tym bardziej jest to prawdopodobne. Mnie w ten sposób już dwa razy się poluzowała. Jak wracam z upalania i słyszę, że most wyje głośniej niż zwykle, to już wiem, że trzeba wziąć rurę i wleźć do kanału ;-)

Re: Łożyska i uszczelniacze.

PostNapisane: 29 gru 2011 21:34:34
przez JJKILLER
jrzeuski napisał(a):... A gdzie u Ciebie wał ma luz wzdłużny na pracę góra/dół mostu?...

No u mnie też wysuwa się z reduktora, a w w podporze wału jest łożysko otoczone gumową "membraną", która pracuje razem z łożyskiem i wałem, ale przy obecnym lifcie ta "membrana" jest obecnie mocno wybrzuszona do tyły, i próbując wrócić to środkowego położenia ciągnie wał w stronę reduktora.

Re: Łożyska i uszczelniacze.

PostNapisane: 29 gru 2011 22:01:07
przez jrzeuski
Czyli przydałby ci się dystans na flanszy, żeby przedłużyć żywotność tej membrany, bo lift ją nadwyręża. W każdym razie taka gumka na pewno nie da rady zgnieść tulei dystansowej ataku, żeby łożyska się poluzowały.

Re: Łożyska i uszczelniacze.

PostNapisane: 15 cze 2014 22:41:46
przez marekmarecki
mam pytanie koledzy,jak wymieniam lozyska na moscie wszystkie czy musze ustawiac [regulowac]atak do talerza .czy wszystko reguluje tulejka zgniatajaca .a wogule wyje i zaczyna szczelac przy ruszaniu tylko to moga byc lozyska na ataku .podpowie ktos pozdrawiam

Re: Łożyska i uszczelniacze.

PostNapisane: 15 cze 2014 23:01:40
przez RudeBoy
dam Ci radę...
Poszukaj całego używanego mostu.

Koszt remontu tgo mostu Cię zabije.

2 łożyska półosci - 800zł
łożyska dyfra - 120zł
łożyska ataku - 300zł
tuleja sprężna - 60zł
uszczelniacz ataku tylko ASO - 250zł

Sam tego na 90% nie zrobisz. A na 99% nie zrobisz tego dobrze. Za robotę kumaty mechanik skasuje pewno koło tysiaka.

Re: Łożyska i uszczelniacze.

PostNapisane: 16 cze 2014 14:40:53
przez adrianee36
jak sie tego nie ogarnie samemu to lepiej spalic to auto, bo kupowanie uzywanych mostów to tez z dupy pomysł , wiem bo przerabiałem to osobiscie, leza mi 2 sztuki teraz w garazu, az zdecydowałem sie na wymiane łozysk .... narazie kupiłem łozyska kół 2 sztuki i uszczelniacze 176zł Japan NTN wiec nie ma tragedi... teraz to tylko trzeba poskładac...

Re: Łożyska i uszczelniacze.

PostNapisane: 16 cze 2014 15:07:14
przez RudeBoy
adrianee36 napisał(a):jak sie tego nie ogarnie samemu to lepiej spalic to auto, bo kupowanie uzywanych mostów to tez z dupy pomysł , wiem bo przerabiałem to osobiscie, leza mi 2 sztuki teraz w garazu, az zdecydowałem sie na wymiane łozysk .... narazie kupiłem łozyska kół 2 sztuki i uszczelniacze 176zł Japan NTN wiec nie ma tragedi... teraz to tylko trzeba poskładac...


Wymiana łożysk półosi to prysz w porównaniu z wymianą łożysk ataku i dyfra + regulacja luzów...

Bez dwóch zdań kupił bym używkę w cenie przynajmniej 1/4 kosztów jakie trzeba wpakować w kompletny remont mostu.