Witamy !



[All] Geometria kół - problem

Re: Geometria/zbieżność kół - odświeżenie tematu

Postprzez wikked » 21 cze 2011 22:44:54

Wiesz, jak zrobisz fotki ,zakładając że będą na tyle ostre i jasne że będzie widać ubytki w bieżniku to może coś wykombinujemy. Na intensywne ścieranie opon mają wpływ również amortyzatory, stan hamulców, itd. Opony, ich typ i przeznaczenie to też ważne rzeczy. Teraz to co piszę to wróżenie z fusów. Jedyne co jest pewne to to, że zbieżność i kąt pochylenia w tych autach ustawia się tylko z przodu.
wikked
 

Re: Geometria/zbieżność kół - odświeżenie tematu

Postprzez XII » 21 cze 2011 23:24:37

nom to wiem, bo z tyłu to normalne, że jest sztywny most - tam nie ma regulacji żadnej (z przodu mamy wahacze, a to już inna bajka - full serwis ;)). Jedyne co można sprawdzić biorąc tył pod uwagę to to czy ślady z osi przedniej pokrywają się ze śladami osi tylnej - tak zwaną - osiowość - chyba ;)
XII
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 11 lut 2011 23:18:26
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Geometria/zbieżność kół - odświeżenie tematu

Postprzez jrzeuski » 22 cze 2011 08:11:15

XII napisał(a):Mam pewien problem z moją Frotką. Mianowicie po wymianie opon zauważyłem, że z prawej strony z przodu przyciera mi oponę... Nie jest to przycieranie normalne ponieważ nie zdziera bieżnika od strony styku z asfaltem tylko bok bieżnika od strony zewnętrznej
Tak właśnie było u mnie po przełożeniu górnego sworznia zanim nie skorygowałem kąta pochylenia koła. Tyle, że jak się patrzyło z przodu to było widać, że koło stoi jak w Tatrze bez ładunku :D
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Geometria kół - problem

Postprzez XII » 22 cze 2011 10:27:53

Witam ponownie,
Jestem po geometrii/zbieżności... Było: Zbieżność: lewe przód: -0,6mm; prawe przód: -2,6mm <> kąty: lewe przód: 0,25; prawe przód: 0,42. Regulowali tylko zbieżność ustawili na 0 z lewej i z prawej. Kątów nie ruszali - powiedzieli, że jest OK. Zaraz po pomiarach i regulacji pojechałem by zamienić koła miejscami z przodu - pokazałem kolesiowi jak mi tarło gumę - koleś na mnie spojrzał i powiedział, że to normalne zużycie w dodatku z prawej strony co szosa zawsze w gorszym stanie jest od krawędzi... Fakt, że wymieniałem sworznie górne i dolne z lewej i z prawej strony... i chyba nie jest źle, co? :) Jak myślicie?

aha jeszcze jedna rzecz której nie pisałem wcześniej. Gołym okiem było widać, że prawa zwrotnica jest krzywa - pomyślałem, że to powód zdzierania gumy - wymieniłem na inna używaną - kupiłem kompletną z tarczą i łożyskiem - założyłem... W starej zwrotnicy na 100% było skrzywione ramię mocowania drążka kierowniczego - nie było regulacji - końcówka wkręcona na maxa (pomiarów nie robiłem wtedy). Czy zwrotnica była bardziej pokrzywiona nie mam pojęcia - optycznie wygląda, że nie... Po wymianie zwrotnicy i założeniu wszystkiego tak jak było na starej zwrotnicy koło prawe było skręcone w lewo względem lewego o jakieś 10-15cm :P - poszła korekta na oko u mechanika, ok. 1,5cm trzeba było wykręcić końcówkę drążka by ustawić na prosto. No i na moje oko ustawiliśmy to -2,6mm które wyszło dziś na badaniu ;) Koleś diagnosta powiedział, że mogłem tak jeździć lol masakra... aha w starej zwrotnicy było też uszkodzone lekko łożysko - przy skrętach w lewą stronę wyło - chyba dobrze zrobiłem, że kupiłem kompletną używaną zwrotnicę, co ? :)

No to opowiedziałem wam część historii mojego autka ;)


Zdrów!
Ostatnio edytowano 22 cze 2011 10:37:32 przez XII, łącznie edytowano 2 razy
XII
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 11 lut 2011 23:18:26
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Geometria kół - problem

Postprzez jrzeuski » 22 cze 2011 10:32:11

XII napisał(a):Kątów nie ruszali - powiedzieli, że jest OK.
A mieli czym je regulować?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Geometria kół - problem

Postprzez XII » 22 cze 2011 10:35:22

No chyba mieli bo gość mówi, że tu reguluje się podkładkami ale nie ma sensu bo jest ok.

Do mojego powyższego posta dopisałem kilka rzeczy - poczytaj/doczytaj - wydaje mi się, że interesujące ;)
XII
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 11 lut 2011 23:18:26
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Geometria kół - problem

Postprzez jrzeuski » 22 cze 2011 10:47:20

Ładnie ktoś musiał w coś przydzwonić, że aż wygiął ramię zwrotnicy. Sprawdź czy wahacze też nie są przekoszone.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Geometria kół - problem

Postprzez XII » 22 cze 2011 13:36:15

Wahacze są OK - koło prawe względem lewego są w prostej linii (nie ma efektu, że jedno bardziej do przodu, a drugie do tyłu; poza tym gdyby wahacze były skoszone przynajmniej w dolnym byłby problem z wymianą sworznia), przekątne również OK - czyli rama OK. Przydzwonił nieźle, felga stalowa była uszkodzona od strony zewnętrznej - wyglądało jak odciska krawężnika... mimo to wszystko jest ok już, raczej chyba, że jeszcze coś lol co jeszcze można sprawdzić ? Frotka prowadzi się OK może lekko ściąga na prawą stronę ale jak jadę lewą stroną to ściąga na lewo (ale lekko nie jest to coś jak rwanie kierownicy z rąk, po prostu LEKKO) - pewnie pochył szosy.
XII
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 11 lut 2011 23:18:26
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Geometria kół - problem

Postprzez albi » 23 cze 2011 11:03:33

Hej,
a ja mam taka watpliwosc - jak wiadomo po wykonanym lifcie zawieszenia, most z tylu nie wystaje symetrycznie, bo trzeba by powalczyc z panhardem i jego mocowanie obnizyc (patrz http://www.forum.opelfrontera.pl/viewtopic.php?f=101&t=1260&p=120750#p120750. I teraz pytanie - czy da sie dobrze ustawic geometrie (pelna na drazkach i podkladkami na wahaczach), biorac pod uwage ta asymetrie tylnego mostu. Bede wymienial wszystkie tuleje z przodu i z tylu na polibusze i stad moja watpliwosc, bo sie martwie jak to z ta geometria bedzie :(
albi
 

Re: Geometria kół - problem

Postprzez Pawel » 23 cze 2011 19:33:54

Z tego co mi mówił diagnosta nie ma to zbyt wiele wpływu - dla doświadczonego mechanika - na ustawianie zbieżności, chodzi to głównie o osiowość i "śladowanie" kół. Ja na razie sobie muszę odpuścić - a jak będę robił to, tak mi Adam z Klimki Serwis polecił, "wydłużę" drążek...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Geometria kół - problem

Postprzez albi » 29 cze 2011 10:06:53

Hej,
no wiec tak jestem po montazu polibuszy z przodu i ustawieniu geometrii. Dolne wahacze byly tak zapieczone, ze nie dali rady ich odkrecic, wiec zdemontowali uklad hamulcowy i po wygrzaniu udalo im sie dol zrobic. Z gora nie bylo takich problemow :) Geometrie ustawili. Niestety drazki skrecili za bardzo i trzeba bedzie je poprawic (tyl stoi wyzej niz przod). Ale mam zatem pytanie jak duzy bedzie to mialo wplyw na geometrie?
albi
 

Re: Geometria kół - problem

Postprzez jack 2.2 dti » 29 cze 2011 11:48:24

Jak podniesiesz przód to znowu będziesz musiał zrobić geometrię :wink:
Opel Frontera B sport 2.2 DTI
Obrazek

"Nie walczę na rozum z kimś kto jest nie uzbrojony"
Avatar użytkownika
jack 2.2 dti
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 737
Dołączył(a): 07 kwi 2008 09:26:37
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Geometria kół - problem

Postprzez JJKILLER » 29 cze 2011 12:01:43

jack 2.2 dti napisał(a):Jak podniesiesz przód to znowu będziesz musiał zrobić geometrię :wink:

Nie koniecznie.
Jeśli nie przekładał sworzni pod wahacz to nic nie powinno się przestawić bo wahacze będą równolegle się odchylać przy podkręcaniu drążków.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Geometria kół - problem

Postprzez jrzeuski » 29 cze 2011 13:02:55

Ale podpora drążka kierowniczego oddala się od zwrotnicy, więc rośnie zbieżność. Fakt, że po obu stronach równo, ale lekka korekta długości końcówki drążka kierowniczego by się przydała.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Geometria kół - problem

Postprzez JJKILLER » 29 cze 2011 13:37:10

U mnie przy +2" nic się nie zmieniło :niewiem:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Geometria kół - problem

Postprzez albi » 29 cze 2011 14:14:39

Hej,
poprzednio po lifcie nic nie robilem :) Teraz musze to poprawic, bo dla mnie dziwnie autko teraz wyglada :) Ale oczywiscie martwie sie, ze jak pojade na poprawke to bedzie marudzenie, ze nie da sie ustawic jak jest lift. W sumie jak tylko krecenie i wahaczy nie trzeba bedzie ruszac to moze nie bedzie tak zle :)
albi
 

Re: Geometria kół - problem

Postprzez wikked » 29 cze 2011 14:26:45

jrzeuski napisał(a):Ale podpora drążka kierowniczego oddala się od zwrotnicy, więc rośnie zbieżność. Fakt, że po obu stronach równo, ale lekka korekta długości końcówki drążka kierowniczego by się przydała.

To w takim razie jak jedzie moja żona to trzeba robić geometrię bo jest lżejsza o ~50kg. Jak wsiądę z pasażerem z przodu to znów trzeba robić geometrię, jak włożę box na dach to znów. Średnio wypada 2 razy w tygodniu :1: :boss:
wikked
 

Re: Geometria kół - problem

Postprzez jrzeuski » 30 cze 2011 08:44:10

wikked napisał(a):
jrzeuski napisał(a):Ale podpora drążka kierowniczego oddala się od zwrotnicy, więc rośnie zbieżność. Fakt, że po obu stronach równo, ale lekka korekta długości końcówki drążka kierowniczego by się przydała.

To w takim razie jak jedzie moja żona to trzeba robić geometrię bo jest lżejsza o ~50kg. Jak wsiądę z pasażerem z przodu to znów trzeba robić geometrię, jak włożę box na dach to znów. Średnio wypada 2 razy w tygodniu :1: :boss:
No i jeszcze jak staniesz gdzieś na wykrzyżu to trzeba się z kluczem schylić i podregulować :mrgreen:

Wiadomo, że zmiana jest minimalna i można sobie ją darować, ale skoro już Jack2.2dti napisał, że geometria się zmienia to dopisałem tylko dlaczego. Niektórzy lubię mieć ustawienia książkowe. Mnie wystarczają takie "na oko" :razz:

PS. Aż tak miękkie zawieszenie masz z przodu? U mnie drążki są twarde jak diabli. Moje prawie 90kg uwieszone na kangurze nie robi różnicy więcej jak 0,5cm. Muszę dobrze po nim poskakać, żeby przód się trochę pobujał. Długo byłem przekonany, że to normalne (podkręceniu przodu nie spowodowało żadnej zmiany) aż nie zobaczyłem, że w innych Frotkach bywa inaczej. Czy to świadczy o zmęczeniu drążków czy wręcz przeciwnie?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Geometria kół - problem

Postprzez JJKILLER » 30 cze 2011 09:42:01

U mnie przed podkręceniem, jak i po podkręceniu jest twardość taka sama, pod moimi 80 kilogramami ugina się ok 0.5cm.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Geometria kół - problem

Postprzez Zeppelin » 20 wrz 2011 17:18:39

Koledzy gdzie na Śląski jest jakiś spec co zrobi zbierznosć zliftowanej frocie ???
Zeppelin
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zawieszenie i układ kierowniczy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron