Strona 2 z 13

PostNapisane: 30 paź 2007 12:58:03
przez Jerry
Podepnę się pod temat....gdyż piszczą mi gumy przy pełnym skręcie????
Od czego to?
Spokojnie wjeżdżam na plac, pełen skręt 5 km/h i piszczy.
Co z tym robić?


siema

PostNapisane: 30 paź 2007 13:08:59
przez KOBZI
:O rozłącz napęd 4x4 :D

PostNapisane: 01 lis 2007 14:06:29
przez Ironcruz
A czy coś robiłeś ostatnio z zawieszeniem?

zamień koła: tylne na przód i odwrotnie

Zbierznosc

PostNapisane: 17 sty 2008 23:24:12
przez mirokez
Jezeli kogos interesje jaka powinna byc zbierznosc w frotce A to podaje:

do 02.1995: 0-2 mm

od 03.1995: -1/+1 mm

Geometria frontera B

PostNapisane: 26 lut 2008 20:45:37
przez sulinek
Odwiedziłem w niedzielę NORAUTO w celu ustawienia geometrii we frotce. Miły pan podniósł samochód pozakładał przyrządy, pomierzył i wyszyło że trzeba ustawić kąty WE WSZYSTKICH 4 KOŁACH (pokazał to komputer podłączony do czujników). Niestety okazało się, że nie posiadają ( i nie mogą zamówić) podkładek dystansowych potrzebnych do tej czynności. Poinformował mnie jednocześnie, że zostaje mi tylko odwiedzenie ASO. Rad, nierad umówiłem się na geometrię w ASO. Przyjechałem, oddałem samochód i ......... nie mają podkładek :( !!! (oczywiście w momencie zamawiania wizyty zapytałem czy posiadają możliwość ustawienia geometrii i czy mają potrzebne dystanse). To nie wszystko-dostałem informację, że kąty w fronterze b reguluje się TYLKO NA PRZEDNIEJ OSI. Nasuwa się pytanie-kto ma racje, pan z norauto i jego komputer, czy pan z ASO i jego znajomość opli. Jeżeli ktoś z kolegów zna temat proszę o podanie prawidłowej :) odpowiedzi.

pozdrawiam

PostNapisane: 26 lut 2008 21:11:53
przez brum
Według mnie trochę dziwne jest ustawianie geometrii na sztywnym moście jeszcze z tyłu :wink: bo niby jak ma się zmienić nachylenie koła na sztywnym? musiał by być most walnięty czy cuś.

Z przodu jak to w każdej terenówce trzeba niestety konty ustawić, ale to juz trzeba fachmena żeby dorobił podkładki....

PostNapisane: 26 lut 2008 21:37:39
przez mazurkas007
kolego z tyłu masz sztywny most, tam sie nic nie ustawia, bo jak. Możesz tylko sprawdzic czy most jest ok w stosunku do auta - bedziesz mial informacje o stanie gum w tylnym zawieszeniu. O przodzie juz wszystko napisano j.w.

PostNapisane: 26 lut 2008 22:05:02
przez sulinek
No to już wszystko wiadome :).
Słabo się znam na frotce (nowicjusz jestem :) )ale szybko sie uczę. Wiem np, że w omedze B (tylny napęd) tył się nie ustawiał a w omedze b FL już był ustawiany. Na dodatek zmylił mnie ten komp w norauto. Wielkie dzięki, czekam teraz aż podkładki z Niemiec lub Anglii przyjadą.
ps. widzę że muszę wygospodarować trochę czasu, jakiś ciepły kanał i samemu pooglądać co jest pod samochodzikiem.

Geometria frontera B

PostNapisane: 09 mar 2008 22:46:41
przez sulinek
Podaję do kompletu dane do frotki B
zbieżność -0,20 +0,20
kąt pochylenia koła -0,30 +0,30

Re: Zbierznosc

PostNapisane: 08 mar 2009 21:43:15
przez Jarek sp3swj
a ja do kompletu dodam przykladowy obrazkowy wynik poprawnej geometri dla autka B sport 1999 ( auto po lifcie 6cm)

Obrazek

Geometria kół - problem

PostNapisane: 24 kwi 2009 17:32:07
przez slick8
Witam serdecznie forumowiczów.
Mam taki problem: Kupiłem jakiś czas temu Frontere 2.4i long '92r i okazało się że z przodu jedną oponę zdziera mi bardziej niż drugą. Wymieniłem oponki i pojechałem na geometrię kół. Tam mi powiedzieli ze nie ustawią mi tego bo najpierw trzeba wymienić tuleję wahaczy i całe wahacze. Czy jest to możliwe? Może chcą mnie naciągnąć? Tuleje ok ale po co wahacze?

Re: Geometria kół - problem

PostNapisane: 24 kwi 2009 19:58:27
przez konik
Wymiana tulei wahacza (oczywiście o ile są zużyte) przed ustawieniem geometrii jest oczywiście konieczna, natomiast wymiana samego wahacza tylko wtedy kiedy jest skrzywiony. Raczej trudno to ocenić "na oko". Takie ciekawostki widać właśnie podczas badania geometrii. Pewnie mechanikom robić geometrii we Froci się nie chciało, albo faktycznie chcieli naciągnąć ale watpię

Re: Geometria kół - problem

PostNapisane: 24 kwi 2009 20:31:47
przez Pawel
Z geometrią jest trochę zabawy, szczególnie z kątami... Mój zaprzyjaźniony mechanik jak usłyszy o kątach w mojej 2,8 to, go krew zalewa :wsciekly: , zkonstruował sobie specjalne druciki do wyciągania podkładek :>: bo, niczego nie da się tam wcisnąć... :?

Re: Geometria kół - problem

PostNapisane: 25 kwi 2009 17:13:08
przez slick8
No właśnie tam chodzi o ustawienie kątów. Wprawdzie nie widziałem żeby wahacze były pogięte albo miały jakieś uszkodzenia. A na warsztacie mieli sprzęt pierwsza klasa. Chyba najlepiej będzie jak pojadę gdzie indziej i zobaczę co mi tam powiedzą. Znowu na jednej stacji kontroli mi mówią ze są luzy na końcówce drążka a na innej że niema. Na jednej mówią ze amorki jeszcze są dobre a na innej ze do wymiany. I bądź tu mądry. Dzięki za odpowiedz

Re: Geometria kół - problem

PostNapisane: 25 kwi 2009 18:39:15
przez wikked
najlepiej podjedź na okręgową stację kontroli pojazdów i za piwo niech sprawdzą Ci luzy. Końcówki drążków, drążki kierownicze, łożyska (luz), wachacze itd. dyskwalifikują autko do zbieżności.

Re: Geometria kół - problem

PostNapisane: 25 kwi 2009 20:10:09
przez kasalka
wikked napisał(a):najlepiej podjedź na okręgową stację kontroli pojazdów i za piwo niech sprawdzą Ci luzy. Końcówki drążków, drążki kierownicze, łożyska (luz), wachacze itd. dyskwalifikują autko do zbieżności.

a drugie piwko dla "wikked" to jest chyba najtańszy i najszybszy sposób sprawdzenia co w aucie "skrzypi" no chyba, że ma sie jako taką wiedzę, kanał to można samemu sprawdzić.

Re: Geometria kół - problem

PostNapisane: 25 kwi 2009 20:33:52
przez michal 2,8tdi
:D moze sie przyda :roll:

Re: Geometria kół - problem

PostNapisane: 25 kwi 2009 21:51:14
przez konik
Michał nie bądź nadgorliwy to jest od B a kolega ma A

Re: Geometria kół - problem

PostNapisane: 26 kwi 2009 07:41:04
przez michal 2,8tdi
konik napisał(a):Michał nie bądź nadgorliwy to jest od B a kolega ma A

A to przepraszam :oops:(Jak będzie trzeba to usunę ) a B a A(do1995) różnią się zawieszeniem??

Re: Geometria kół - problem

PostNapisane: 26 kwi 2009 10:25:06
przez szymon.ha
W A do 1995 jest zawieszenie piórowe z tyłu, nie wiem jak przód.