Witamy !



[All] Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez przemia » 18 lis 2009 09:10:07

Zamówiłem oryginalne w oplu... zawieszenie stuka coraz bardziej, nie chciałbym coś zepsuć... Co ciekawe w serwisie obie są po 80zł=160zł a w "hurtowni" z częściami do opli w Modlnicy za obie chcieli 190zł.

Tuleje z elastomeru zrobią za ok 25zł/szt tylko trzeba sobie samemu tulejki toczyć... Następne silentblocki będę robił u nich bo trwalsze pewnie...

Łukasz a to twoje zalecenie to sposób na chwilowe załatwienie sprawy przed wymianą, czy po wymianie? Bo tulejki będę miał w poniedziałek a w sobotę wybieram na Częstochowę i trochę się boję że coś zepsuję...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez kasalka » 19 lis 2009 13:39:07

Podłożenie podkładki tylko na chwilę co by nie stukało do czasu aż bedziesz miał części
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez przemia » 19 lis 2009 14:08:03

kasalka napisał(a):Ciekawe rozwiązanie. Od siebie dodam że tuleje mają niewielki luz na średnicy wewnętrznej tulei i sworznia nocowania, działa na docisk-jest dociskana przez nakrętkę, a jej nie da się kręcić do końca. Podłóż podkładkę stalową fi-22 (chyba na lewą stronę bo prawą możesz dokręcić na śrubie) w środku i po sprawie na jakiś czas


Myślałem że mi to pomoże, ale u mnie jest ta guma tak wybita że blacha stuka o blache.. chyba to jednak nie dla mnie... ale zajrzę tam dziś po pracy...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez przemia » 09 gru 2009 12:52:59

Faktycznie jak Łukasz mówiłeś wystarczyła podkładka... tulejek w końcu nie kupiłem bo się okazało że tam jest luz pomiędzy tuleją a sworzniem na który wchodzi... dokręciłem mocniejszą podkładkę i nie ma luzu. Guma oczywiście w bardzo dobrym stanie i faktycznie nie dziwie się że to się tak rzadko sprzedaje że tylko w ASO mieli...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez albi » 12 maja 2011 10:19:56

Hej,
a mam takie pytanie - ostatnio zaobserwowalem u siebie, ze mi troche niesymetrycznie kola z tylu wystaja. Poczytalem troche i na fronteraowners napisali, ze przyczyna moze byc lift zawieszenia i zmienione polozenie drazka Panharda - co powoduje to przesuniecie. Czy ktos sie z czyms takim spotkal? Albo dorabial jakies wspornik do obnizenie tego drazka?
albi
 

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez jrzeuski » 12 maja 2011 10:25:24

albi napisał(a):Hej,
a mam takie pytanie - ostatnio zaobserwowalem u siebie, ze mi troche niesymetrycznie kola z tylu wystaja. Poczytalem troche i na fronteraowners napisali, ze przyczyna moze byc lift zawieszenia i zmienione polozenie drazka Panharda - co powoduje to przesuniecie. Czy ktos sie z czyms takim spotkal?
Każdy kto podniósł tył tylko nie każdy zauważył, bo przesunięcie jest niewielkie :D Dlatego nie ma co się nim przejmować. Chyba, że robisz duży lift (z 10cm albo więcej).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez Pawel » 14 maja 2011 14:36:37

2"/2.5" liftu = obniżenie mocowania Panharda o 1.5 cm... Tak, dobrze pamiętam :?:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez albi » 26 cze 2011 15:19:59

Hej,
a gdyby zrobic krotszego panharda, czyli zostawic tylko mocowania i przyspawac krotsza rure? Czy to by nie wystarczylo? Wtedy nie trzeba by mocowania obnizac.
albi
 

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez wikked » 26 cze 2011 18:43:54

albi napisał(a):Hej,
a gdyby zrobic krotszego panharda, czyli zostawic tylko mocowania i przyspawac krotsza rure? Czy to by nie wystarczylo? Wtedy nie trzeba by mocowania obnizac.

panharda trzeba wydłużyć przy lifcie. Ja to zrobiłem następująco: przeciąłem go w środku, włożyłem rurkę (dopasuj średnicę) ustaliłem ile należy wydłużyć poprzez zmierzenie wewnętrznej cześci koła do ramy, chwyciłem spawarką, zdemontowałem panharda i obspawałem go porządnie.
wikked
 

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez Pawel » 26 cze 2011 19:03:56

...i ja będę robił podobnie jak Wikked, ale za jakiś czas... Najpierw wymiana łożysk w tylnym moście.
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez albi » 26 cze 2011 19:18:41

wikked napisał(a):
albi napisał(a):Hej,
a gdyby zrobic krotszego panharda, czyli zostawic tylko mocowania i przyspawac krotsza rure? Czy to by nie wystarczylo? Wtedy nie trzeba by mocowania obnizac.

panharda trzeba wydłużyć przy lifcie. Ja to zrobiłem następująco: przeciąłem go w środku, włożyłem rurkę (dopasuj średnicę) ustaliłem ile należy wydłużyć poprzez zmierzenie wewnętrznej cześci koła do ramy, chwyciłem spawarką, zdemontowałem panharda i obspawałem go porządnie.

moge wydluzyc :) To widze, ze cos takiego zmotam u siebie. Pomysl bardzo mi sie podoba :)
albi
 

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez wikked » 26 cze 2011 20:40:43

Pamiętajcie tylko aby dac rurkę/przedłużkę "do środka". Jak dacie na zewnątrz to będzie tarła lub obijała o osłone dyfra i wytrze dziurę (autopsja).
wikked
 

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez jrzeuski » 26 cze 2011 20:51:29

W B to zdaje się jeszcze na bak trzeba uważać.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez wikked » 26 cze 2011 20:57:05

jrzeuski napisał(a):W B to zdaje się jeszcze na bak trzeba uważać.

panhard jest "niekolizyjny". Nie ruszając długości ramienia mocowanego do ramy ani pręta na moście nie ma możliwości aby kolidował z bakiem. Poza tym bardziej w A mógłby przeszkadzać bak niż w B.
wikked
 

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez albi » 26 cze 2011 21:23:06

jrzeuski napisał(a):W B to zdaje się jeszcze na bak trzeba uważać.

w B bak jest w miedzy przednia a tylna osia, wiec panhard nie bedzie o niego tarl na pewno...

wikked napisał(a):Pamiętajcie tylko aby dac rurkę/przedłużkę "do środka". Jak dacie na zewnątrz to będzie tarła lub obijała o osłone dyfra i wytrze dziurę (autopsja).


czyli dac rurke o srednicy mniejszej niz oryginalny panhard. Albo mozna tylko uchach zostawic i z rurki zrobic porzadnego panharda...
albi
 

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez mikrusik » 28 cze 2011 22:40:38

jeśli w B long panhard uderzy w bak to znaczy, że jest bardzo źle :razz: ale bardzo źle :mrgreen: :mrgreen: Wiktor ma rację hehehe - panhard idzie sobie wzdłuż mostu i nie ma totalnie nic wspólnego (idzie od strony zderzaka) z bakiem. Wikked ma również rację - trza go wydłużyć. Teoretycznie można go walnąć z regulacją - tylko zostaje zawsze to samo pytanie... po co? :?: :boss:
Podsumowując - Wiktor w całej rozciągłości się z Tobą zgadzam, jedynie dodam, że albo panhard wydłużony - albo ma się hmmm czteroślada :D w dosłownym tego słowa znaczeniu
PS - niestety niewielu nawet wspomina po lifcie o wydłużaniu panharda - przynajmniej w okolicach Łodzi... ale na szczęście sa wyjątki :wink:
PS2 Wiktor !!! czy tylko TY motasz z banią????? :beer:
mikrusik
 

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez wikked » 29 cze 2011 07:28:24

chudyy1 napisał(a):PS2 Wiktor !!! czy tylko TY motasz z banią????? :beer:

nie wiem :D
ja ponoć jestem rzeźnikiem :boss:
wikked
 

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez jrzeuski » 29 cze 2011 07:35:26

wikked napisał(a):panharda trzeba wydłużyć przy lifcie. Ja to zrobiłem następująco: przeciąłem go w środku, włożyłem rurkę (dopasuj średnicę) ustaliłem ile należy wydłużyć poprzez zmierzenie wewnętrznej cześci koła do ramy, chwyciłem spawarką, zdemontowałem panharda i obspawałem go porządnie.
A co myślisz o pomyśle zmotania regulowanego panharda ze starej końcówki drążka kierowniczego? Za cienki pręt? To może zapodać coś od większego auta?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez albi » 29 cze 2011 07:41:46

Hej,
dajcie juz spokoj temu bakowi - przeciez wiadomo, ze w B jest gdzie indziej ten bak :D :D :D

co do panharda - to regulowany bylby fajny - tylko pytanie za ile i od czego pasuje?
a jezeli robic wlasny - to o ile go wydluzyc? Jak to poprawnie policzyc lub pomierzyc?

Z gory dzieki za wszelkie podpowiedzi :D :D
albi
 

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez wikked » 29 cze 2011 07:44:17

jrzeuski napisał(a):
wikked napisał(a):panharda trzeba wydłużyć przy lifcie. Ja to zrobiłem następująco: przeciąłem go w środku, włożyłem rurkę (dopasuj średnicę) ustaliłem ile należy wydłużyć poprzez zmierzenie wewnętrznej cześci koła do ramy, chwyciłem spawarką, zdemontowałem panharda i obspawałem go porządnie.
A co myślisz o pomyśle zmotania regulowanego panharda ze starej końcówki drążka kierowniczego? Za cienki pręt? To może zapodać coś od większego auta?

Jacku, panharda (wg mnie) nie powinno się zbyt poprawiać jeśli chodzi o jego wytrzymałość. Jak dasz za mocny to wyłamiesz mocowanie z ramy- wtedy jest problem. On i tak jest na tyle mocny, że wszystkie nasze upalania nie dają mu rady. W krytycznych wypadkach przy ostrym kącie szarpania za dupsko potrafi się złamać/ wygiąć. To dużo lepsza wersja niż wyłamany uchwyt. Uważam że przesada z odpornością na wyginanie nie jest do końca rozsądna. Fabrycznie jest wystarczająco mocny. Ja bym nie kombinował.

albi napisałem jak go zmierzyć i jak prosto prawidłowo wydłużyć kilka postów wyżej.
wikked
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zawieszenie i układ kierowniczy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron