Witamy !



[All] Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez albi » 29 cze 2011 08:26:58

Hej,
no spoko - to tak zrobie :) Nie ma co kombinowac :)
albi
 

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez jrzeuski » 29 cze 2011 08:49:24

wikked napisał(a):Fabrycznie jest wystarczająco mocny. Ja bym nie kombinował.
Tylko, że ja pytałem o metodę wydłużenia. Końcówka drążka jest sporo cieńsza niż pręt panharda, więc jakby się miał po takim zmotaniu giąć to właśnie w tym miejscu. Co uznałbym za zaletę, bo po pierwsze byłby to proces kontrolowany a po drugie naprawa wymagałaby jedynie wspawania kolejnej końcówki. Używane na szrotach są za friko bądź w cenie złomu lub :beer: Zatem pozostaje kwestia czy końcówka nie będzie zbyt słaba i nie będzie się giąć już przy jeździe w koleinach o wyszarpywaniu z błota nie wspominając. Pewnie trzebaby to sprawdzić w praktyce :?

I mam jeszcze pytanie do posiadaczy wydłużonych panhardów: czy przy max wykrzyżu koło wchodzące w nadkole nie zahacza o nie? Jeśli tak to przy jakiej oponie, feldze i długości panharda?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez mikrusik » 29 cze 2011 09:36:14

Motanie regulowanego można zrobić tylko po co? Przecież zmiany wysokości liftu nie zdarzają się zbyt często. Z reguły najpierw robi się lift a później dopiero pod ten lift daje się panharda. To tak, jak niektórzy motający jeepy dają regulowane wszystko, drążki, a nawet podkładki robią na regulacji czy wahacze - tylko potem jak się z nimi rozmawia, to lifta zrobili wyregulowali i nigdy więcej nie ruszali :D
Co do wytrzymałości tegoż ustrojstwa.... "rzeźnik" ma znowu rację - one nie są zbyt masywne nie przez przypadek. mają służyć jedynie "nie wyjeżdżaniu mostu na boki) - pękający panhard - mały problem, lecące elementy jego mocowania - to już bujanie się z dospawanie obejm do ramy czy tego typu uchwytami.

co do pytania - wydłuża się go właśnie po to, żeby most był w osi do ramy auta - więc wszelakie problemy związane z wykrzyżami na pewno nie pojawią się po tym, jak właściwie ustawi się most - chyba, że chodzi ci o tarcia ewentualne przód - tył koła... ale za to to już ewentualnie wahacze odpowiadają. W swoim grandzie dlatego założyłem wszystkie 4 dolne wahacze wydłużone bo lift prawie 4 calowy wciągnął tylny most na próg niemal... a po wahaczach nowych wszystko wróciło do normy :1:
mikrusik
 

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez jrzeuski » 29 cze 2011 10:13:06

Fakt, spawarką i szlifierką też można regulować tylko trochę mniej wygodnie :mrgreen:

Co do wykrzyżu to chodziło mi o prawo-lewo, bo most ustawiony w osi na wydłużonym panhardzie, po obróceniu wyjedzie w bok. Zauważ, że most obraca się na panhardzie, który jest zamocowany do lewej strony ramy, czyli panhard ustawiony w pozycji poziomej (duży przechył mostu na lewo) wypycha most w prawo. A ponieważ jest dłuższy niż oryginał, to powstaje ryzyko, że prawe koło chowając się w nadkolu może o nie zahaczyć.

Natomiast kwestia zmniejszenia rozstawu osi po lifcie to odrębny problem i korekta rzeczywiście wymaga dłuższych wahaczy (u mnie z tyłu są 3 - 2 dolny i jeden górny).

PS. Chyba zrobiliśmy :offtopic: :oops:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez wikked » 29 cze 2011 15:02:10

jrzeuski napisał(a):Zauważ, że most obraca się na panhardzie, który jest zamocowany do lewej strony ramy, czyli panhard ustawiony w pozycji poziomej (duży przechył mostu na lewo) wypycha most w prawo. A ponieważ jest dłuższy niż oryginał, to powstaje ryzyko, że prawe koło chowając się w nadkolu może o nie zahaczyć.
PS. Chyba zrobiliśmy :offtopic: :oops:

Jacku, jak włożysz 2 tony do bagażnika to z pewnością coś Ci przytrze o nadkole. Pytanie: wkładasz do swojej wypacykowanej fury 2 tony?. No właśnie.
Na temat płynnej regulacji panharda to się już nie będę wypowiadał bo sens jest jeszcze mniejszy niż stosowanie amorów z regulacją tłumienia w Naszych autach. Panhard ma się ugiąć pod wpływem jakieś siły i koniec. Jak się ugnie za wcześnie to dupa bo Ci "wyjedzie" most podczas jazdy (dałem w cudzysłowie bo oczywiście wszyscy wiemy że wyjedzie jak zdemontujesz koła :D). Jak się wygnie za późno to wyłamiesz uchwyt na ramie i wtedy tą regulację z mega mocnym panhardem możesz sobie do zupy wsadzić -z pewnością zwiększysz zupy wartości odżywcze.
Nie kombinuj bo te motania pasują do Naszych aut jak do świni siodło.
Sumując:
1. panharda przedłużamy najlepiej rurką o średnicy zewnętrznej równej średnicy wewn. orginalnego panharda i ściance grubości nie mniejszej niż grubość ścianki panharda.
2. przedłużamy na stojącym samochodzie (stoi na kołach) mierząc odległość wewn. strony koła od nadkola najlepiej przesuwając/ klinując auto w prawidłowej pozycji i "chwytając" spawarką punktowo rurkę do panharda lub wersja dla kolegi jrzeuski (i jemu podobnych) mierząc panharda (jego długość), kąt normalnie obciążonego pojazdu, wyliczamy cos kąta (jego różnicę) podstawiamy do wzoru ogólnie znanego lub jeszcze trochę prościej do wzoru a2+b2=c2 gdzie a- długość/wysokość od punktu mocowania na moście (mierzymy w poziomie do uchwytu na ramie zawsze do średnicy otworu śruby), b- odległość (w poziomie) pomiędzy uchwytami panharda. Po podniesieniu do potęgi i zsumowaniu tych wartości wyliczamy wartość "c" co po spierwiastkowaniu daje nam długość zmotanego panharda.
3. po wyliczeniu, ustawieniu, chwyceniu panharda do "przedłużacza" należy go obspawać metodą "na łezkę" po całym obwodzie, zbić zendrę, przeszlifować, a po stwierdzeniu ubytków w spawie, spaw poprawić i ponownie obić zendrę.
4. Czynność kończymy zabezpieczając wykonane spawy lakierem zapobiegającym korozji
5. przed wyjazdem z garażu należy wcześniej się upewnić czy lakier wysechł aby nie doprowadzić do zabrudzenia/ uszkodzenia powłoki lakierniczej co spowoduje zbyt wczesne wystąpienie ognisk korozji, w wyniku czego narazimy się na niepotrzebne koszty ponownego zabezpieczenia spawów.
Metody bezpiecznego wykonania pracy:
1. pamiętaj aby zawsze używać okularów ochronnych przy wykonywaniu prac szlifierką kątową
2. stosuj ochronniki słuchu ponieważ używając szlifierki występuje hałas powyżej dopuszczalnej wartości
3. wszelkie prace wykonujemy w rękawicach ochronnych (groźba uszkodzenia naskórka)
4. używamy narzędzi zgodnie z przeznaczeniem (nigdy!! nie używaj szlifierki jako młotka)
:guns: :guns: :guns: :hilift: :hilift: :hilift: :guns: :guns: :guns:
wikked
 

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez brum » 29 cze 2011 15:14:27

Ja się nie znam ale:
wikked napisał(a):1. panharda przedłużamy najlepiej rurką o średnicy zewnętrznej równej średnicy wewn. orginalnego panharda i ściance grubości nie mniejszej niż grubość ścianki panharda.

Jak się zrobi nakładkę z rurki i przyspawa nie na środku(przy deklu) to nic nie będzie tarło.

wikked napisał(a):2. przedłużamy na stojącym samochodzie (stoi na kołach)

Lub odkręcamy z jednej strony, podnosimy tył do góry żeby się koła oderwały(drążki i sprężyny wyrównają most) opuszczamy na koła, przykładamy drążek i już wiemy ile przedłużyć(jak się przetnie to już wgl wiadomo)

I nie róbmy paniki z przesunięcia 0.5cm...
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez wikked » 29 cze 2011 15:19:09

Nie za prosto Dawid? :) :)
Jak utniesz za blisko silentblocku to przy spawaniu go spalisz. Więc tu lepiej tak nie pisać.

p.s. ja też w sumie się nie znam.
wikked
 

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez brum » 29 cze 2011 15:25:10

wikked napisał(a):Jak utniesz za blisko silentblocku to przy spawaniu go spalisz. Więc tu lepiej tak nie pisać.

To już ktoś by musiał nie myśleć :D
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez wikked » 29 cze 2011 17:56:59

brum napisał(a):
wikked napisał(a):Jak utniesz za blisko silentblocku to przy spawaniu go spalisz. Więc tu lepiej tak nie pisać.

To już ktoś by musiał nie myśleć :D

eeeeeeeeee na pewno pomyśli :D
wikked
 

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez jrzeuski » 30 cze 2011 08:31:38

wikked napisał(a):Jacku, jak włożysz 2 tony do bagażnika to z pewnością coś Ci przytrze o nadkole. Pytanie: wkładasz do swojej wypacykowanej fury 2 tony?. No właśnie.
No tyle jeszcze nie próbowałem. Masz takie doświadczenia ze swoją? ;-) Ostatnio "tylko" po jakieś 500kg wożę i na zakrętach doświadczyłem po co z tyłu miałem do niedawna stabilizator :-| Więcej się boję zapakować, żeby mi sprężyny do bagażnika nie wlazły, ale odboje jeszcze nie walą o most i ogólnie tył wtedy wygląda jak seryjny na pusto. Tylko przód zaczyna wtedy spoglądać w niebo ;-)

Wypacykowanej fury? Chodzi Ci o błoto czy rdzę? :mrgreen:
Na temat płynnej regulacji panharda to się już nie będę wypowiadał bo sens jest jeszcze mniejszy niż stosowanie amorów z regulacją tłumienia w Naszych autach.
Pomysł może i głupi, ale oszczędza sporo roboty z przespawywaniem przedłużki w razie błędu pomiaru lub obliczeń. Poza tym lift lubi rosnąć w funkcji czasu, doświadczeń w terenie oraz dostępnych środków i pomysłów :razz: No i nie każdy chce jechać do diagnosty furą na szczudłach :mrgreen:
regulację z mega mocnym panhardem możesz sobie do zupy wsadzić -z pewnością zwiększysz zupy wartości odżywcze.
Szydera :>: tylko przypominam kolejny raz, że ja nigdzie nie wspomniałem o wzmacnianiu/usztywnianiu panharda a jedynie przedłużeniu go w taki sposób, żeby go nie osłabić zanadto.
1. panharda przedłużamy najlepiej rurką o średnicy zewnętrznej równej średnicy wewn. orginalnego panharda i ściance grubości nie mniejszej niż grubość ścianki panharda.
O, to on jest z rury a nie pręta? :shock: A ścianka jaka gruba jest? Ciąłeś to pewnie wiesz a lepiej najpierw zaopatrzyć się w odpowiednią rurkę a nie ciąć, pomierzyć i dopiero zacząć jej szukać.
2. wersja dla kolegi jrzeuski (i jemu podobnych) mierząc panharda (jego długość), kąt normalnie obciążonego pojazdu, wyliczamy cos kąta (jego różnicę) podstawiamy do wzoru ogólnie znanego lub jeszcze trochę prościej do wzoru a2+b2=c2 gdzie a- długość/wysokość od punktu mocowania na moście (mierzymy w poziomie do uchwytu na ramie zawsze do średnicy otworu śruby), b- odległość (w poziomie) pomiędzy uchwytami panharda. Po podniesieniu do potęgi i zsumowaniu tych wartości wyliczamy wartość "c" co po spierwiastkowaniu daje nam długość zmotanego panharda.
Weź mnie nie przerażaj, że są tu tacy, co nie opanowali twierdzenia Pitagorasa w szkole podstawowej :shock:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez albi » 01 lip 2011 11:09:24

Hej,
no to jeszcze jedno pytanie odnosnie Panharda :) Czy moze on miec wplyw na to czy samochod jedzie prosto. Samochod jest po ustawieniu geometrii, ale na prostej drodze delikatnie sciaga w prawo. Czy da rade to zareklamowac? Czy tez uslysze, ze to przez Panharda :)
albi
 

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez jrzeuski » 01 lip 2011 11:47:31

Sądzę, że to możliwe, ale Wiktor na pewno wie lepiej :boss:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez wikked » 01 lip 2011 12:17:48

jrzeuski napisał(a):Sądzę, że to możliwe, ale Wiktor na pewno wie lepiej :boss:

Iiiiiiiiii tam, wcale nie wiem lepiej.
Ale uważam że panhard nie ma wpływu. :guns:
wikked
 

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez sylwian70 » 01 lip 2011 15:44:48

ewentualnie można przedłużyć lewe mocowanie panharda przy ramie bez ingerenci w sam drążek.
sylwian70
 

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez kawaMX » 29 wrz 2011 06:45:50

Panowie ile mm musieliście przedłużyć panharda? Ja u siebie przy sprężynach do 3'liftu z pospringu ppo rozcięciu i pomiarach muszę wydłużyć o zaledwie 7mm. Czy to nie za mało?
Avatar użytkownika
kawaMX
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13 paź 2009 12:42:04
Lokalizacja: wawa-ursus
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez brum » 29 wrz 2011 09:33:11

Ja nic nie robiłem.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez kawaMX » 29 wrz 2011 16:36:19

No u mnie most uciekł w lewo około 1,5cm ,ale po rozcięciu panharda i ustawieniu brakuje tylko 7mm. Jest to całkiem mocno widoczne bo mam odsadzone felgi ,dlatego musiałem to wydłużyć.
Avatar użytkownika
kawaMX
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13 paź 2009 12:42:04
Lokalizacja: wawa-ursus
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez Pawel » 07 paź 2011 18:13:08

Już kiedyś wspominałem - przy 2,5" lifcie obniżamy mocowanie drążka o 1,5cm, ale jak to się ma do wydłużania... :niewiem:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez Zeppelin » 02 lis 2011 21:39:59

Jaki pomysł na wydłuzenie mocowania ?
Zeppelin
 

Re: Tuleja drążka reakcyjnego (panharda)

Postprzez sylwian70 » 03 lis 2011 10:37:22

Zeppelin napisał(a):Jaki pomysł na wydłuzenie mocowania ?
prosty- zespawać coś na wzór litery H u góry i na dole przewiercić otwory o średnicy śruby trzymającej parnh.panharda montujesz wtedy do tego łącznika przedłużki a łącznik do mocowania przy ramie.Oczywiście łącznik musi mieć odpowiednią grubość aby się to nie rozsypało.Przy lifcie 2 cale raczej jest to nie potrzebne bo most wychodzi na lewo może z kilka mm,przy dużym lifcie raczej zalecane bo na oko widać że lewe tylne koło wystaje za bardzo na zewnątrz.
sylwian70
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zawieszenie i układ kierowniczy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron