Witamy !



[A Long] IRONMAN dla Frontery

[A Long] IRONMAN dla Frontery

Postprzez Stabros » 24 paź 2013 15:02:39

Co sądzicie o tym zestawie zawieszenia? Czy ktoś to może ma?
http://www.janpol4x4.pl/ironman-opel-frontera-(95-99)-lift-2
Czy to wsio aby podnieść auto 2" czy będzie trzeba coś jeszcze dokupić/doropić?
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: IRONMAN dla Frontery A Long

Postprzez lala m » 25 paź 2013 17:21:27

miałem takie amory tyle że na sprężynach z pospringa i oryginalnych drążkach,nawet fajnie się to sprawowało :>:,jedynie korektor siły hamowania z tyłu musisz sobie ustawić(jeżeli takowy jeszcze posiadasz)
lala m
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 256
Dołączył(a): 22 sie 2007 19:57:33
Lokalizacja: okolice Poznania
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: IRONMAN dla Frontery A Long

Postprzez Stabros » 22 lis 2013 22:27:53

Moi drodzy. Pozwolę sobie podnieść temat ponownie gdyż trochę mało odpowiedzi dostałem.
Czy jeśli chcę podnieść auto o 2" wystarczy wystarczy tylko wymienić amortyzatory, sprężyny i drążki a by wszystko było ok.
Czy może trzeba zrobić coś jeszcze np. jakieś obniżenie skrzyni albo coś przy układzie kierowniczym lub może coś innego.
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: IRONMAN dla Frontery A Long

Postprzez lala m » 23 lis 2013 22:09:15

przy longu nie musisz obniżać skrzyni,a z układem kierowniczym nic się takiego nie dzieje żebyś musiał ingerować.
lala m
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 256
Dołączył(a): 22 sie 2007 19:57:33
Lokalizacja: okolice Poznania
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: IRONMAN dla Frontery A Long

Postprzez Stabros » 24 lis 2013 13:51:38

lala m napisał(a):przy longu nie musisz obniżać skrzyni,a z układem kierowniczym nic się takiego nie dzieje żebyś musiał ingerować.

Dzięki za info.
Zatem sprawa wyglądała by dobrze.
Wystarczy wymienić amortyzatory, sprężyny i drążki + robota i w 3 tyś. się zmieszczę.
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: IRONMAN dla Frontery A Long

Postprzez ali » 24 lis 2013 14:01:43

Stabros napisał(a):
lala m napisał(a):przy longu nie musisz obniżać skrzyni,a z układem kierowniczym nic się takiego nie dzieje żebyś musiał ingerować.

Dzięki za info.
Zatem sprawa wyglądała by dobrze.
Wystarczy wymienić amortyzatory, sprężyny i drążki + robota i w 3 tyś. się zmieszczę.


Drążków nie musisz zmieniać, wystarczy podkręcić te co masz
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

zawieszenie IRONMAN 2''

Postprzez kucman22 » 23 lis 2014 12:48:37

Witam. Chciałbym dowiedzieć się czy ktoś z kolegów bawił się takim zestawem zawieszenia do frotki? Noszę się.z zamiarem podniesienia frotki juz na wiosnę ale nie wiem czy jeszcze jakieś przeróbki będę musiał zrobić.. Głównie.chodzi mi o przód. Tył mam na resorach wiec myślę że dużo przeróbek nie będzie. Narazie frotka stoi na standardowym Zawieszeniu. Pozdrawiam :D

-- Dodano 23 lis 2014 13:54:12 --

http://allegro.pl/ironman-amortyzatory- ... 56157.html

http://allegro.pl/ironman-resory-wzmocn ... 49361.html

Mówimy o takim zestawie... :D
Frontera A Long 2.3 TD, MT 31'', amory IRONMAN, lift 2'', sprzęgi AVM... - reszta sie robi :D

Osobówka może wszystko. 4x4 może wszędzie :D
Avatar użytkownika
kucman22
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 55
Obrazki: 48
Dołączył(a): 18 sie 2014 14:31:05
Lokalizacja: PGS
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [A Long] IRONMAN dla Frontery

Postprzez bomba78 » 23 lis 2014 23:08:01

kucman22 napisał(a):Tył mam na resorach wiec myślę że dużo przeróbek nie będzie


klepiesz resory :) 350-500zł
zakładasz od dłuższe wieszali :) od bloda :)120zł
przed zakładasz dystanse i przekładasz sworzeń górny :) 50zł(jak sie nie myle) tez od bloda :)
i podkręcasz na drążkach kluczem 27 :) żeby wyrównać z tyłem :)
czas pracy 4-8 godzin w pojedynkę :) koszt 170zł :)
amorki mogą zostać seryjne :)) bo resor i tak ci nie pozwoli większego wykrzyrzu zrobić a fabryczny amorek na pograniczu maximum będzie pracował :))
:guns: Dopóki Walczysz Jesteś Zwycięzcą :guns:

Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
bomba78
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 738
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 sty 2013 13:44:53
Lokalizacja: Warszawa-Włochy
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: zawieszenie IRONMAN 2''

Postprzez Stabros » 23 lis 2014 23:35:45

kucman22 napisał(a):Witam. Chciałbym dowiedzieć się czy ktoś z kolegów bawił się takim zestawem zawieszenia do frotki?


Wymieniłem całe zawieszenie na IRONMAN-a i jestem super zadowolony. Auto podniosło się o jakieś 4-5" w stosunku do starego które było już siadnięte.
Z tego co widzę to nie wziąłeś pod uwagę drążków. Radzę także je wymienić. Podkręcanie starych może się udać ale może być też problem.
W sumie podniesienie auta o 2" nie wymusza innych czynności ale moim zdaniem powinieneś się liczyć z tym że może pojawić się konieczność wymiany uszczelniacza wałku ataku i to w obu gruszkach. Powodem będzie zmiana konta wału, która może powodować lekkie rozszczelnienie i wyciek oleju. Może tak być gdyż stary uszczelniacz ułożył się do starego konta i trzymał a potem będzie nagła zmiana a co stare to tak łatwo się nie dostosuje. Tak przynajmniej było u mnie ale jak pisałem auto podniosło się dość znacznie więc doszło do rozszczelnienia.


Autor postu otrzymał pochwałę
___________
Pozdrawiam
Stabros
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 353
Obrazki: 19
Dołączył(a): 29 sty 2012 21:04:15
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [A Long] IRONMAN dla Frontery

Postprzez kucman22 » 18 gru 2014 09:32:03

bomba78 napisał(a):
kucman22 napisał(a):Tył mam na resorach wiec myślę że dużo przeróbek nie będzie


klepiesz resory :) 350-500zł
zakładasz od dłuższe wieszali :) od bloda :)120zł
przed zakładasz dystanse i przekładasz sworzeń górny :) 50zł(jak sie nie myle) tez od bloda :)
i podkręcasz na drążkach kluczem 27 :) żeby wyrównać z tyłem :)



Na jaka wysokość max da rade podkręcić przód frotki? Jestem zdecydowany na założenie wzmocnionych resorów piorowych ironman 2" + przód podkrecic na drążkach. :-)
Frontera A Long 2.3 TD, MT 31'', amory IRONMAN, lift 2'', sprzęgi AVM... - reszta sie robi :D

Osobówka może wszystko. 4x4 może wszędzie :D
Avatar użytkownika
kucman22
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 55
Obrazki: 48
Dołączył(a): 18 sie 2014 14:31:05
Lokalizacja: PGS
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: zawieszenie IRONMAN 2''

Postprzez paulo83 » 20 lis 2015 13:56:45

Stabros napisał(a):
kucman22 napisał(a):Witam. Chciałbym dowiedzieć się czy ktoś z kolegów bawił się takim zestawem zawieszenia do frotki?


Wymieniłem całe zawieszenie na IRONMAN-a i jestem super zadowolony. Auto podniosło się o jakieś 4-5" w stosunku do starego które było już siadnięte.
Z tego co widzę to nie wziąłeś pod uwagę drążków. Radzę także je wymienić. Podkręcanie starych może się udać ale może być też problem.
W sumie podniesienie auta o 2" nie wymusza innych czynności ale moim zdaniem powinieneś się liczyć z tym że może pojawić się konieczność wymiany uszczelniacza wałku ataku i to w obu gruszkach. Powodem będzie zmiana konta wału, która może powodować lekkie rozszczelnienie i wyciek oleju. Może tak być gdyż stary uszczelniacz ułożył się do starego konta i trzymał a potem będzie nagła zmiana a co stare to tak łatwo się nie dostosuje. Tak przynajmniej było u mnie ale jak pisałem auto podniosło się dość znacznie więc doszło do rozszczelnienia.


Z opisu amortyzatorów i resorów IRONMAN wynika, że podnoszą od 0' do 2 ". Resory pewnie spowodują podniesienie się tyłu bo stare 22-letnie z pewnością siadnięte. Czy po wymianie całego zestawu - amortyzatory i resory muszę coś dodatkowo robić (regulacja drążków itp.)? Jak się sprawdza to zawieszenie i czy jest znaczna różnica w porównaniu do standardowego dostępnego za połowę ceny Ironman-a.
Chcę wymienić zawieszenie - nie koniecznie podnieść.
Avatar użytkownika
paulo83
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 64
Obrazki: 13
Dołączył(a): 16 wrz 2015 04:38:07
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: zawieszenie IRONMAN 2''

Postprzez kucman22 » 14 sty 2016 12:22:43

paulo83 napisał(a):
Stabros napisał(a):
kucman22 napisał(a):Witam. Chciałbym dowiedzieć się czy ktoś z kolegów bawił się takim zestawem zawieszenia do frotki?


Wymieniłem całe zawieszenie na IRONMAN-a i jestem super zadowolony. Auto podniosło się o jakieś 4-5" w stosunku do starego które było już siadnięte.
Z tego co widzę to nie wziąłeś pod uwagę drążków. Radzę także je wymienić. Podkręcanie starych może się udać ale może być też problem.
W sumie podniesienie auta o 2" nie wymusza innych czynności ale moim zdaniem powinieneś się liczyć z tym że może pojawić się konieczność wymiany uszczelniacza wałku ataku i to w obu gruszkach. Powodem będzie zmiana konta wału, która może powodować lekkie rozszczelnienie i wyciek oleju. Może tak być gdyż stary uszczelniacz ułożył się do starego konta i trzymał a potem będzie nagła zmiana a co stare to tak łatwo się nie dostosuje. Tak przynajmniej było u mnie ale jak pisałem auto podniosło się dość znacznie więc doszło do rozszczelnienia.


Z opisu amortyzatorów i resorów IRONMAN wynika, że podnoszą od 0' do 2 ". Resory pewnie spowodują podniesienie się tyłu bo stare 22-letnie z pewnością siadnięte. Czy po wymianie całego zestawu - amortyzatory i resory muszę coś dodatkowo robić (regulacja drążków itp.)? Jak się sprawdza to zawieszenie i czy jest znaczna różnica w porównaniu do standardowego dostępnego za połowę ceny Ironman-a.
Chcę wymienić zawieszenie - nie koniecznie podnieść.



oprócz wymiany bedziesz musiał podkrecic przod na drążkach po to zeby tył mniej wiecej stał rowno z tylem. szczerze moge Ci powiedziec ze uzywam jak narazie samych amorów IRONMANA (drążki skręte i resory zostały seryjne) i nie zauwazylem zeby byly jakos twardsze ale napewno sa o wiele wytrzymalsze niz seryjne amorki.
Frontera A Long 2.3 TD, MT 31'', amory IRONMAN, lift 2'', sprzęgi AVM... - reszta sie robi :D

Osobówka może wszystko. 4x4 może wszędzie :D
Avatar użytkownika
kucman22
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 55
Obrazki: 48
Dołączył(a): 18 sie 2014 14:31:05
Lokalizacja: PGS
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [A Long] IRONMAN dla Frontery

Postprzez brum » 14 sty 2016 13:57:28

Poczekaj jak zardzewieja :D
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A Long] IRONMAN dla Frontery

Postprzez kucman22 » 14 sty 2016 22:21:02

brum napisał(a):Poczekaj jak zardzewieja :D



to sie kupi jakies inne :D
Frontera A Long 2.3 TD, MT 31'', amory IRONMAN, lift 2'', sprzęgi AVM... - reszta sie robi :D

Osobówka może wszystko. 4x4 może wszędzie :D
Avatar użytkownika
kucman22
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 55
Obrazki: 48
Dołączył(a): 18 sie 2014 14:31:05
Lokalizacja: PGS
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [A Long] IRONMAN dla Frontery

Postprzez riko » 08 kwi 2016 05:25:31

Witam,jestem na kupnie resorków. ma ktoś doświadczenie pomiędzy wersjami:

* +2" medium 0-300 kg HOLD004B
* +2" hd 300 kg HOLD004C

??
było A 2.0 pb
było A 2.4 lpg
jest A 3.1 TD
riko
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 237
Dołączył(a): 02 cze 2015 16:05:26
Lokalizacja: SB / SZY
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [A Long] IRONMAN dla Frontery

Postprzez Łukasz12502 » 09 kwi 2016 23:09:43

riko napisał(a):Witam,jestem na kupnie resorków. ma ktoś doświadczenie pomiędzy wersjami:

* +2" medium 0-300 kg HOLD004B
* +2" hd 300 kg HOLD004C

??

I jak kupiłeś któreś z tych?jakie koszty?też mam zamiar resory wymienić bo dupa nisko ale zastanawiam się czy jest sens pakować taką kasę w 20paroletni samochód? :niewiem:
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [A Long] IRONMAN dla Frontery

Postprzez riko » 10 kwi 2016 06:26:08

model b nalazłem w cenie 1080zł a c od 1190 do 1300. właśnie pytam o różnice w jeździe,oba sa +2' ale mają różną twardość. a mam zamiar kupić na dniach i w nast weekend jak pogoda pozwoli założyć.

ja decyduje sie na nowe, inne przek ok 20 lat swoje przeżyły a uważam że te 500-500zł więcej to znowu nie jakieś tam kosmiczne koszty a masz nowe a nie ćwierćwieczne
było A 2.0 pb
było A 2.4 lpg
jest A 3.1 TD
riko
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 237
Dołączył(a): 02 cze 2015 16:05:26
Lokalizacja: SB / SZY
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [A Long] IRONMAN dla Frontery

Postprzez brum » 10 kwi 2016 09:08:56

Jak nic nie będziesz woził to Medium powinny być ok. HD są do załadowanego auta i na pusto będzie twardo. Na Medium może być twardziej niż na tych co masz.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A Long] IRONMAN dla Frontery

Postprzez riko » 10 kwi 2016 11:47:22

ciągam przyczepki za sobą do 1,3 T o właśnie w następnym roku mam zamiar stawiać domek,więc coś tam będę na pewno woził. do wieczora pomyślę, jutro zamawiam.
było A 2.0 pb
było A 2.4 lpg
jest A 3.1 TD
riko
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 237
Dołączył(a): 02 cze 2015 16:05:26
Lokalizacja: SB / SZY
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [A Long] IRONMAN dla Frontery

Postprzez Łukasz12502 » 10 kwi 2016 18:54:07

riko napisał(a):model b nalazłem w cenie 1080zł a c od 1190 do 1300. właśnie pytam o różnice w jeździe,oba sa +2' ale mają różną twardość. a mam zamiar kupić na dniach i w nast weekend jak pogoda pozwoli założyć.

ja decyduje sie na nowe, inne przek ok 20 lat swoje przeżyły a uważam że te 500-500zł więcej to znowu nie jakieś tam kosmiczne koszty a masz nowe a nie ćwierćwieczne

tylko jeszcze do tej ceny musisz sobie doliczyć koszt tulei za ponad 200zł.
fakt co nowe to nowe też się zastanawiam czy nieodżałować i kupić nowych :rox:
Chciałem i mam ... Frontere
_________________________
Frontera A Long 2.3TD
VW Transporter T4 1.9TD
VW Transporter T4 2.4D
Łukasz12502
Maniak
Maniak
 
Posty: 480
Dołączył(a): 01 wrz 2013 15:38:40
Lokalizacja: Ostrzeszów
Pochwały: 5
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Następna strona

Powrót do Zawieszenie i układ kierowniczy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości