Witamy !



[A] Resory piórowe

Re: FRONTERA A - Resory piórowe

Postprzez Ironcruz » 16 lis 2011 08:16:43

JJKILLER napisał(a):
oposs napisał(a):Co nazywasz sierżantem?

Nie wiem czy ma to jakąś fachową nazwę ale u nas nazywa się tak tą śrubę, która przechodzi przez otwór i skręca pióra, i która centruje się w otworze znajdującym się w moście (tam gdzie styka się resor z mostem. Ten czerwony, na rysunku.

resor.jpg


A swoją drogą to ma on jakąś fachową nazwę???


Odoll napisał(a):
JJKILLER napisał(a):
A swoją drogą to ma on jakąś fachową nazwę???


HYMM :? pewnie Śruba :boss: :D


ta śruba fachowo nazywa się "śruba sercową".

Sierżant to z tego co kojarze to przy zmotach wachacz w kształcie V do tylnego mostu.
Opel Frontera A Sport "Calmini Youngtimer Dożywocie Edyszyn" 94'.
15 lat na forum
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 458
Obrazki: 1
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: FRONTERA A - Resory piórowe

Postprzez oposs » 16 lis 2011 18:06:53

Nie tylko przy zmotach, w serii też
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: FRONTERA A - Resory piórowe

Postprzez maciar » 16 lis 2011 19:38:29

tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: FRONTERA A - Resory piórowe

Postprzez JJKILLER » 17 lis 2011 00:41:40

oposs napisał(a):Nie tylko przy zmotach, w serii też

Dokładnie, kiedyś ktoś w warsztacie nazwał śrubkę trzymającą resory sierżantem i tak się rozniosło (nie tylko na mnie ;) ), ta śruba trzymająca resory i centrująca most do resorów to szpickop (sprawdzone w innych warsztatach) więc starajmy się trzymać odpowiednich określeń - tak dla jasności.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: FRONTERA A - Resory piórowe

Postprzez Ironcruz » 29 lis 2011 09:24:34

BTW ciekawostka. Raptor już seryjnie ma zarąbiste zawieszenie na piórach z tyłu, więc bardzo mnie zaskoczyło, że ma ich tylko 3! Wiadomo - długie lagi i super amortyzator.

Ale zobaczcie co robią by uzyskać jeszcze lepsze właściwości jezdne (nie idą w wysokość auta, żeby nie podnosić środka ciężkości, tylko dążą do jak najlepszego wybierania nierówności - czyli do resora progresywnego).

nie chcę tutaj popierać dodawanie na rympał extra piór - bo mogłoby to wynikać z linków - zauważcie że zamiast 3 piór dają ich aż 11! ale są one z miększego materiału i są cieńsze. A duża ich ilość daje progresywną charakterystykę i komfort. Co przy dodawaniu pióra od żuka, raczej nie jest możliwe.

Linki:
http://www.superduty-hq.com/raptorreard ... stall.aspx (instrukcja co i jak)

http://www.superduty-hq.com/f150svtrapt ... rings.aspx
Opel Frontera A Sport "Calmini Youngtimer Dożywocie Edyszyn" 94'.
15 lat na forum
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 458
Obrazki: 1
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: FRONTERA A - Resory piórowe

Postprzez oposs » 29 lis 2011 16:11:21

Pióro powoli odchodzi do lamusa
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: FRONTERA A - Resory piórowe

Postprzez Odoll » 29 lis 2011 16:25:28

oposs napisał(a):Pióro powoli odchodzi do lamusa

Nie we frotkach do 95 8;)
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: FRONTERA A - Resory piórowe

Postprzez oposs » 29 lis 2011 19:53:02

Zależy od chcenia 8-)
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: FRONTERA A - Resory piórowe

Postprzez Ironcruz » 30 lis 2011 09:22:33

oposs napisał(a):Pióro powoli odchodzi do lamusa

tak, ale czy widziałeś jak zawieszenie Raptora wybiera nierówności? jak nie kangurzy? jaki ma skok?
Opel Frontera A Sport "Calmini Youngtimer Dożywocie Edyszyn" 94'.
15 lat na forum
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 458
Obrazki: 1
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: FRONTERA A - Resory piórowe

Postprzez oposs » 30 lis 2011 17:57:28

Nie twierdzę że zawieszenie na piórze nie może być lepsze od sprężyny :D Na zlocie patroli poznałem kolegę któremu majster zrobił resory do hiszpana. W rzeczonym 260 pióro było na pewno lepsze od mojej sprężyny.
Generalnie chodziło mi o to że nikt rozsądny nie przechodzi ze sprężyny na pióro, za to na odwrót tak. To jak z pływakami, najlepszy żabkarz nigdy nie będzie lepszy od najlepszego kraulisty :D Mogę skontaktować Cię z kim trzeba i prawdopodobnie też będziesz się cieszył fajnym ugięciem. Określasz potrzeby, mówisz co chcesz osiągnąć, a facet pióra robi pod Twoje życzenie. Podobno nie jest drogi. Okolice Płocka
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: FRONTERA A - Resory piórowe

Postprzez drugi oposs » 01 gru 2011 09:15:02

oposs napisał(a): Na zlocie patroli poznałem kolegę któremu majster zrobił resory do hiszpana. W rzeczonym 260 pióro było na pewno lepsze od mojej sprężyny.


Dodam, że to były resory paraboliczne
Avatar użytkownika
drugi oposs
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 251
Dołączył(a): 07 paź 2009 07:35:49
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: FRONTERA A - Resory piórowe

Postprzez Ironcruz » 01 gru 2011 09:58:32

oposs napisał(a):Nie twierdzę że zawieszenie na piórze nie może być lepsze od sprężyny :D Na zlocie patroli poznałem kolegę któremu majster zrobił resory do hiszpana. W rzeczonym 260 pióro było na pewno lepsze od mojej sprężyny.
Generalnie chodziło mi o to że nikt rozsądny nie przechodzi ze sprężyny na pióro, za to na odwrót tak.


si, zgadza się. Chodzi mi raczej o kierunek w jakim idzie tuning zawieszenia Frontery A na resorach: byle dorzucić pióro. A chcę pokazać, jak w innych resorakach robią to inni. I uzyskują i prześwit i odpowiednie tłumienie. Poprzedni właściel mojej froty wrzucił dodatkowe pióro: wszystko fajnie, ale było za sztywne.

oposs napisał(a): To jak z pływakami, najlepszy żabkarz nigdy nie będzie lepszy od najlepszego kraulisty :D

proszę bez porównań pływackich. Zboczenie zawodowe.

oposs napisał(a):Mogę skontaktować Cię z kim trzeba i prawdopodobnie też będziesz się cieszył fajnym ugięciem. Określasz potrzeby, mówisz co chcesz osiągnąć, a facet pióra robi pod Twoje życzenie. Podobno nie jest drogi. Okolice Płocka


Ja już odwiedziłem dobrych kilka lat temu speca od resorów: extra pióro zostało zrobione cieńsze, a wszystkie pióra wyhabrowane. I teraz robi. Jak na resor.
Opel Frontera A Sport "Calmini Youngtimer Dożywocie Edyszyn" 94'.
15 lat na forum
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 458
Obrazki: 1
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: FRONTERA A - Resory piórowe

Postprzez jrzeuski » 01 gru 2011 10:09:00

Ironcruz napisał(a):Chodzi mi raczej o kierunek w jakim idzie tuning zawieszenia Frontery A na resorach: byle dorzucić pióro.
No ja wczoraj widziałem Longa na SPOA plus chyba jeszcze coś było gmerane przy piórach. Natomiast zawias z przodu jak po wyjeździe z fabryki. Kierowcę to chyba pasy trzymały przed zjechaniem z fotela pod kierownicę. Widok jak ją mijałem był po prostu masakryczny :stop:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: FRONTERA A - Resory piórowe

Postprzez oposs » 01 gru 2011 17:50:11

drugi oposs napisał(a):to były resory paraboliczne

I żeby była całkowita jasność nasz partol fabryka
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: FRONTERA A - Resory piórowe

Postprzez Zwierzak » 21 maja 2012 20:20:38

Siema czy resory od poloneza Trucka pasuja do Frontery A 93 r?
Zwierzak
 

Re: FRONTERA A - Resory piórowe

Postprzez olszak1000 » 22 maja 2012 07:57:23

Witam,resory od żadnego poldka nie pasują bez przeróbek .Długość całkowita to 127 cm i otwór centralny jest symetrycznie a we frocie cały resor to 120 cm i otwór przesunięty w stronę silnika.Lepiej jest z resorami od żuka tam mamy 120cm lecz znów otwór centralnie.
olszak1000
 

Re: FRONTERA A - Resory piórowe

Postprzez JJKILLER » 22 maja 2012 09:13:35

olszak1000 napisał(a):Witam,resory od żadnego poldka nie pasują bez przeróbek .Długość całkowita to 127 cm i otwór centralny jest symetrycznie a we frocie cały resor to 120 cm i otwór przesunięty w stronę silnika.Lepiej jest z resorami od żuka tam mamy 120cm lecz znów otwór centralnie.

I dlatego reski z Żuka będą pasowały, ale tylko przy seryjnych oponach lub mniejszych, przy większych oponach i resorach Żukoskich będzie ostre tarcie o chlapacze i błotniki.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: FRONTERA A - Resory piórowe

Postprzez bps6 » 01 cze 2012 17:47:37

Witam wszystkich
W mojej frotce long pękły pióra w obu resorach w lewym drugie od głównego a w prawym trzecie od głównego łącznie mam 4 pióra i jedno płaskie bardzo grube drugie pióro pod głównym jest takiej samej długość i jest zawinięte na oczko mocujące tam gdzie wchoidzi tuleja , widać że już te resory trochę przeszły , moge je oddać do kowala żeby zregenerował je 350zł za resor lub założyć resory z żuka tylko mój mechanik nie wie jak sie do resorów od żuka zabrać potrzebuje jakieś info czy do żukowskich trzeba dłuższe wieszaki mechanik chciał mi je założyć na moście ( przespawać mocowanie ) ale z tym się wiąże sporo przeróbek , a różnica między mocowaniem śruby skręcającej resor między orginałem a żukowskimi resorami to około 4 cm i są w dużo lepszym stanie technicznym niż orginały , mam opony 255/75/15

bardzo proszę o jakąś rade

Pozdrawiam
bps6
 

Re: FRONTERA A - Resory piórowe

Postprzez Ikis » 02 cze 2012 05:49:50

350 za regenerowany resor...

sprawdź ofertę na alledrogo nr 2340030931 policz, przemyśl, poszukaj ewentualnie samych resorów ale wpierw zdemontuj stare - będziesz wiedział jakie części będą Ci potrzebne.
Ikis
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 07 cze 2009 07:40:43
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: FRONTERA A - Resory piórowe

Postprzez bps6 » 02 cze 2012 12:24:13

Resory już zdemontowane bo wymieniam most na nowy + nowe łożyska jedynie półosie stare , a te resorki z aukcji piękne ale 1200 za komplet troche sporo regeneracja 700 hmmm a używki od 280 ale w jakim stanie to nie wiadomo ( piszą że dobrym ) wracając do resorów to potrzeba dwóch piór co pękły , nowe obejmy , i przekładki między piórami ( teflonowe czy jakieś tam ) jeszcze znalazłem coś taniego na aukcji nr 2371723144
bps6
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zawieszenie i układ kierowniczy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości