Strona 1 z 13

[All] Geometria kół - problem

PostNapisane: 22 paź 2007 19:12:14
przez abwartist
czy mozna ustwaic kąty w 2.3 d bo tnie mi opony i piszcza przy malych prędkosciach. chodzi o przód.

PostNapisane: 22 paź 2007 19:14:42
przez mirokez
w kazdym sie da, tak mi sie wydaje

no nie wiem

PostNapisane: 22 paź 2007 19:17:14
przez abwartist
bo znajomy mechanik powiedzial ze moze nie mieć:( i dlatego się pytam bo musze mieć pewnośc jak pojade do warsztatu by mnie nie oszukali i kasy nie zdarli

PostNapisane: 22 paź 2007 19:21:30
przez brum
zbierzność sie ocywiście ustawia, do tego ustawia się jeszcze konty nachyłu kół w stopniach.
tutaj jest troszke o tym.
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... rzno%B6%E6

PostNapisane: 23 paź 2007 17:34:10
przez wojtekkk
zbierzność na końcówkach a kąty podkładkami na wahaczach- jaqk najbardziej się da chociaż do kątów trzeba mieć troche cierpliwości

PostNapisane: 23 paź 2007 20:57:03
przez FROTERKA
Zbieżność ustawia się na drążkach.
Przy gałkach od koła jest drążek, prawy, lewy gwint (śruba rzymska) i kręcąc nią w jedną albo drugą stronę ustawia się zbieżność. Najprostszy do tego tego jest przyrząd z deski albo rurki.

PostNapisane: 23 paź 2007 21:46:03
przez Adam
FROTERKA napisał(a):Zbieżność ustawia się na drążkach.
Przy gałkach od koła jest drążek, prawy, lewy gwint (śruba rzymska) i kręcąc nią w jedną albo drugą stronę ustawia się zbieżność. Najprostszy do tego tego jest przyrząd z deski albo rurki.

ewntualnie może być kij od szczotki :lol:

PostNapisane: 23 paź 2007 22:39:56
przez dljm
ja też mam problem,
mianowicie auto ściąga w prawo
3 razy byłem w autoryzowanym serwisie i trzy razy ustawiali geometrię
ostatnio nawet zostawiłem im auto na 2 tygodnie, aby zrobili przegląd
kiedy odebrałem auto wszystko było ok
... przez jakiś tydzień i auto znowu zaczeło ściągać
mając dość serwisu pojechałem do chłopaków, którzy motali mi frotkę i ...
po 5 minutach (auto wiechało na podnośnik) słysze głos szefa warsztatu:
- rany boskie jak oni k...a mogli Pana wypuścić z serwisu, przecież ma Pan pękniete mocowanie górnego wachacza, mógł się Pan zabić gdyby całkiem odpadł

i pomyśleć że jakieś 2 tygodnie temu, całkiem nieświadomy tego peknięcia katowałem swoją frocię w terenie :lol: mocne autko cmok cmok

wniosek
niech cię ręka boska broni jechać do serwisu, lepiej ustaw zbierzność na jakiejś zaprzyjaźnionej stacji diagnostycznej

PostNapisane: 24 paź 2007 17:13:52
przez mirokez
barany sie nie znaja

PostNapisane: 24 paź 2007 18:54:23
przez wojtekkk
FROTERKA napisał(a):Zbieżność ustawia się na drążkach.
Przy gałkach od koła jest drążek, prawy, lewy gwint (śruba rzymska) i kręcąc nią w jedną albo drugą stronę ustawia się zbieżność. Najprostszy do tego tego jest przyrząd z deski albo rurki.

no przecież napisałem -końcówki to taki skrót myślowy
a co to jest gałka od koła??????

PostNapisane: 24 paź 2007 19:08:16
przez FROTERKA
Gałka układu kierowniczego.

PostNapisane: 24 paź 2007 19:24:09
przez Adam
wojtekkk napisał(a):a co to jest gałka od koła??????

:) Coś kolega ostatnio taki nerwowy :)

PostNapisane: 24 paź 2007 19:28:21
przez mirokez
nikt tu sie nie denerwuje, kolega wojtek ekspresyjnie wyrazil swoje zdanie :D :wink:

PostNapisane: 24 paź 2007 19:32:56
przez Adam
mirokez napisał(a):nikt tu sie nie denerwuje, kolega wojtek ekspresyjnie wyrazil swoje zdanie :D :wink:

:D no toć ba :D
Mirokez myślałem, że zakumasz 8)

PostNapisane: 24 paź 2007 19:55:17
przez mirokez
zakumalem, zakumalem :wink: , ale dobre slowko zkumac nie slyszlaem jeszcze :wink: :D

PostNapisane: 25 paź 2007 16:30:04
przez wojtekkk
mirokez masz racje- ciśnienie wczale mi nie podskoczyło
FROTERKA dalej nie wiem co masz na myśli z tą gałką układu -co jedyne to sie domyślam

PostNapisane: 25 paź 2007 17:23:32
przez FROTERKA
Ja nic nie mam na myśli, ja tylko piszę, co mi mąż kazał.
Nawet przywlókł z garażu to ustrojstwo do ustawiania i leży od przedwczoraj koło kominka.

PostNapisane: 25 paź 2007 17:40:40
przez FROTERKA
Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 25 paź 2007 17:42:55
przez FROTERKA
A teraz mi kazał takie zdjęcia dać.
Na pierwszym zdjęciu gałka lewa, od niej odchodzi śruba rzymska z nakrętką kontrującą.
Na drugim zdjęciu gałka prawa.

PostNapisane: 25 paź 2007 19:20:17
przez wojtekkk
no to się dobrze domyślałem że gałka to końcówka (lub sworzeń) drążka kierowniczego- jak byś kiedyś kupowała w sklepie to proś jednak o końcówke a nie gałke to sie szybciej dogadasz ze sprzedającym


no dobra teraz podpuszczam bo i tak wiadomo o co chodziło