Witamy !



[A] Korektor siły hamowania

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez brum » 15 sty 2018 13:17:58

Trzeba go podnieść o 2". Teraz tył ledwo hamuje.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Hamulce frota 2.0i

Postprzez bishkopt » 20 cze 2018 06:17:09

Witajcie ;) mam problem, zabieram się za wymianę przewodów hamulcowych i zatrzymałem się wczoraj na regulatorze hamowania, nie mogę odkręcić za nic, nie wiem czy grzanie palnikiem jest dobrym wyjściem, wudeki, odrdzewiacze nic nie pomagają, myślałem nad demontażem tego regulatora ale nie wiem czy taki drugi dostanę.
bishkopt
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 05 sie 2015 10:56:02
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez majrusz » 26 cze 2018 19:45:36

Ja właśnie jestem po walce z tymi przewodami. Myślałem że wymienię tylko powrót z regulatora siły hamowania. Ale skończyło się na tym, że wszystko wyrwałem. Mam teraz prosty układ, tylko trójnik przy pompie na przednie koła, i trójnik na moście na koła tylne. I hamulce rewelacja! Nie sądziłem że mogą być tak skuteczne. Żeby jeszcze tak na gaz reagował, jak na hamulec :)
majrusz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 7
Obrazki: 5
Dołączył(a): 30 kwi 2018 19:41:52
Lokalizacja: Żary
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez Ironcruz » 25 lut 2019 09:16:29

JJKILLER napisał(a):Brum ma rację, przewody są 4 (ten na koła później się rozdwaja). Zasilenie z pompy, powrót do przedniej sekcji, jeden na trójnik, na koła.
Trzeba by było całkiem odkręcić przewód powrotny do przedniej sekcji, zaślepić gniazdo po nim w przednim trójniku, zamienić z tyłu korektor na trójnik i po kłopocie.
Dla wyjaśnienia - ten powrotny przewód z korektora na przód ma za zadanie, zawracać część płynu, gdy dupa jest nieobciążona. Gdy dupa jest dociążona to korektor się zamyka i cały płyn idzie w tylne hamulce. Prawda jest taka, że nasze, wiekowe korektory mają sparciałe uszczelki i nawet przy pełnym obciążeniu część płynu idzie na przód.


Potrzebuję podpowiedzi i potwierdzenia: na pompie hamulcowej są dwa przewody - powrotny to ten frontowy na samym przodzie pompy, prawda?
Opel Frontera A Sport "Calmini Youngtimer Dożywocie Edyszyn" 94'.
15 lat na forum
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 458
Obrazki: 1
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez JJKILLER » 01 mar 2019 11:56:16

Nie, jeden jest do przednich kół, drugi do tylnych, a powrotny wychodzi z korektora i wchodzi w rozdzielacz na przednie koła, o ile dobrze pamiętam.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez Ironcruz » 04 mar 2019 11:25:53

Sprawdziłem doświadczalnie: obydwa wyjścia pompy muszą być drożne. Dlaczego - podejrzewam budowę wewnętrzną budowę pompy, ale co i jak, nie wiem.
Frontera A Sport 94 (resorak):
Wiem, że układ wygląda tak:
Uklad_hamulcowy_frota.png


W miejscu regulatora można wstawić zwykły trójnik. W jakich przypadkach? Rdza, korozja - tknąłem przewód wychodzący na tylne koła i rdza odpadła i pozostawiła dziurę. Gniazdo rurki i jej "wkręt" stanowiło jedność i po oczyszczeniu dostało niezidentyfikowanego kształtu nie do odkręcenia.
Opel Frontera A Sport "Calmini Youngtimer Dożywocie Edyszyn" 94'.
15 lat na forum
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 458
Obrazki: 1
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez jrzeuski » 04 mar 2019 11:57:25

W "sprężynowcu" jest tak samo. Też wstawiłem trójnik, ale dalej odpowietrzenie przewodu korektor-trójnik prawego koła to była masakra. Rozwiązanie było proste: wywalenie tego przewodu i obu trójników, bo bez korektora to wszystko jest zbędne. Tylna sekcja pompy na trójnik tylnych kół a przednia sekcja na trójnik przednich kół. I gra gitarra!
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez Ironcruz » 04 mar 2019 12:02:50

Ciekawy pomysł, bo teraz wywalenie powietrza tego układu mimo braku kolektora (czyli piątego odpowietrznika) wcale nie jest prostsze. Kurna niby leci bez bąbelków czysty płyn a cały czas zapowietrzone. Jakieś sugestie co do techniki odpowietrzania - mocno okręcać odpowietrznik czy lekko i powoli pompować?
Opel Frontera A Sport "Calmini Youngtimer Dożywocie Edyszyn" 94'.
15 lat na forum
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 458
Obrazki: 1
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez jrzeuski » 04 mar 2019 12:15:51

Problemem jest to, że są dwa równolegle przewody na ramie a tylko jeden odpowietrznik, więc tego nie da się odpowietrzyć inaczej jak :thx: Wyrzuć jeden i powietrze już nie będzie miało, gdzie się schować, bo płyn już nie będzie mógł pójść sobie bokiem.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez Ironcruz » 04 mar 2019 14:55:48

Czyli bazując na moim rysunku - zrobić tak:
Uklad_hamulcowy_frota_v2.jpg


Jedno wyjście z pompy idzie na przednie koła i przy PP wyjście na tył zamykam.
Drugie wyjście "powrotne" przeorganizować na zasilanie tylko tyłu.
Opel Frontera A Sport "Calmini Youngtimer Dożywocie Edyszyn" 94'.
15 lat na forum
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 458
Obrazki: 1
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez Semir » 04 mar 2019 15:57:35

Najepej stare przewody usunac i dac wszystko nowe.


Autor postu otrzymał pochwałę
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez jrzeuski » 04 mar 2019 21:48:48

Trojnik przy prawym kole lepiej zamienić na łącznik albo wymienić caly przewód od pompy do wahacza. Wtedy odpada ryzyko, że w zaślepionym wyjściu na tył zrobi się bąbel i nie będzie chciał wyjść.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez majrusz » 10 maja 2019 19:39:02

Ja przyswoiłem sobie sposób na odpowietrzanie zapożyczony z garbiarni (forum garbusów). I chociaż miałem obiekcje, to po przetestowaniu, nie bawię się już w inne sposoby. Jest szybki i skuteczny. Wykręcamy zupełnie odpowietrznik, a otwór po nim zatykamy dosyć mocno paluchem dowolnym. Teraz ktoś musi nam depnąć parę razy na pedał. Uwaga na oczy, bo pryska spod palucha. Odpowietrznik wkręcamy spokojnie na miejsce przy wciśniętym pedale. I już. Jedyna wada, to syf, ale podłogę w garażu można wytrzeć, i wziąć prysznic :)
majrusz
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 7
Obrazki: 5
Dołączył(a): 30 kwi 2018 19:41:52
Lokalizacja: Żary
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [A] Korektor siły hamowania

Postprzez JJKILLER » 11 maja 2019 01:47:43

I po kilku dniach usunąć odciski palców :D
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia strona

Powrót do Układ hamulcowy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron