Witamy !



[All] gorące koła

[All] gorące koła

Postprzez tasman » 08 lut 2009 13:29:40

CZEŚĆ mam frotke i mam pytanko grzeje mi się tylne koło ale tylko jedno byłem u mechanika kupiłem klocki bo myślałem rze się kończą ale to nie to cylinderek terz iest o.k a ieszcze dodam że jak ierzdze spokoinie to nic się nie dzieje dopiero tak przy 90kh :glaszcze:
tasman
 

Re: goronce koła

Postprzez s4e » 08 lut 2009 14:13:42

Polecamy Firefoxa albo słownik ortograficzny :x :mrgreen:

Teraz powiedz nam ładnie jaką masz frotkę, czy z tyłu na pewno masz tarczobębny czy bębny?
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: goronce koła

Postprzez sledz » 08 lut 2009 17:37:28

,,kupił klocki''--czyli tarczobębny!!!

1--trzyma ręczny[linka zapieczona]
2--łożysko[pada]
3-- zacisk nie cofa [2 śruby z prowadnicami zapieczone]
sledz
 

Re: goronce koła

Postprzez s4e » 08 lut 2009 17:58:40

sledz napisał(a):,,kupił klocki''--czyli tarczobębny!!!



Spokojnie, jeszcze nie świadczy o tym, że nazwał rzecz po imieniu, lepiej dopytać :mrgreen:

Powyższe się zgadza, jeszcze dopowiem, że w przypadku bębnów z tyłu, może być źle złożony lub źle działający samoregulator, rozpierak szczęk, brak którejś sprężynki... U mnie po złożeniu było ok, po przejechaniu paru km co raz gorzej aż do 100% blokowania koła po rozgrzaniu płynu tarciem okładzin o bęben.
vitamog
Avatar użytkownika
s4e
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 345
Dołączył(a): 14 lis 2008 13:40:37
Lokalizacja: lubelskie
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: goronce koła

Postprzez albi » 13 lip 2009 17:16:13

Hej,
a mnie sie dzisiaj ta sruba prowadnica od zacisku urwala. Jutro bede walczyl zeby te reszte co zostala jakos wybic. Czy orientuje sie ktos czy ciezko tak srube zdobyc i czy duzo moze ona kosztowac?

pozdrawiam
Albi
albi
 

Re: goronce koła

Postprzez Janek 44 » 14 lip 2009 05:35:29

W moich stronach jest nieosiągalna. Dotoczyłem nową.
Janek 44
 

Re: goronce koła

Postprzez albi » 14 lip 2009 14:49:27

Hej,
poniewaz chodzi o zacisk tyl to koszt srub ma sie nastepujaco - gorna 38 zl, dolna 55 zl. Mi sie zapiekla ta dolna. Ja w kazdym badz razie zamowilem kompletny uzywany zacisk (czyli z tymi srubami :) ) - koszt 160 zl (wraz z wysylka)...

pozdrawiam
albi
albi
 

Re: goronce koła

Postprzez albi » 15 lip 2009 08:10:26

a przy okazji jeszcze pytanie - czy te sruby powinno sie czyms smarowac? Jesli tak to czym najlepiej. Bo nie chcialbym zeby znowu ktoras mi sie zapiekla. Mam tak smar w niebieskiej tubce do zaciskow - czy on sie bedzie nadawal czy lepiej smar grafitowy?


pozdrawiam
albi
albi
 

Re: goronce koła

Postprzez Pawel » 15 lip 2009 16:16:22

Smar grafitowy lub pasta miedziana...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: goronce koła

Postprzez albi » 20 lip 2009 08:22:42

Hej,
no dobra problemow ciag dalszy :(
okazala sie ze sruba sie dosc mocno zapiekla, nawet chyba za kadencji poprzedniego wlasciciela. Wiec wymieniłem jarzmo (mocowanie zacisku) na uzywane - oczywiscie wszystko przesmarowalem co sie dalo. Ale problem jest taki, ze jak hamuje to caly samochod wpada w takie dziwne wibracje oraz dodatkowo pedał hamulca pulsuje. Klocki sa nowe. I teraz pytanie czy cos sie moglo stac z tarcza hamulcowa? Albo co innego moze byc tego przyczyna...


pozdrawiam
albi
albi
 

Re: goronce koła

Postprzez Janek 44 » 20 lip 2009 08:58:36

Przypomina to poprawne działanie ABS-u(delikatne pulsowanie pedału), lub zwichrowane tarcze.Celem sprawdzenia polecam czujnik zegarowy. Druga przypadłość jest dość groźna , może rozpierniczyć pompę.
Jarzmo można naprawić.
Janek 44
 

Re: goronce koła

Postprzez albi » 20 lip 2009 09:27:07

Hej,
tez myslalem ze to abs, ale te wibracje samochodu przy hamowaniu mnie martwia. Sprawdze w takim razie te tarcze.
Co do naprawy jarzma - to moze jakas podpowiedz. Ta sruba urwala sie dokladnie na rowni z otworem. Wiec na razie nie bardzo mam pomysl jak ja wyjac...

pozdrawiam
albi
albi
 

Re: goronce koła

Postprzez jrzeuski » 20 lip 2009 10:10:30

Jeżeli tego problemu nie było przed wymianą jarzma, to może to nowe jest źle (np. krzywo) zamocowane? Czy wibracje są tylko w tym jednym kole? Może przy wymianie uszkodziłeś czujnik ABSu?

Kiedyś miałem podobny problem z osobówce, ale tam ewidentnie tarcza była krzywa. Wygięła się, gdy z rozgrzanymi hamulcami wjechałem w kałużę. Objaw był dokładnie taki jak opisujesz, ale na pewno nie był to efekt grzebania przy hamulcach.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: goronce koła

Postprzez jrzeuski » 20 lip 2009 10:18:43

I jeszcze jedno: zdejmij to koło, które wibruje i kręcąc nim ręką sprawdź czy w którejś pozycji klinuje się w zacisku. Jak wykluczysz, że to przez źle zamocowany zacisk, to znaczy, że tarcza jest krzywa i zapewne czeka Cię jej wymiana (jak jest jeszcze dość gruba, to może się opłacać dać ją do szlifowania).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: goronce koła

Postprzez albi » 20 lip 2009 11:25:58

Hej,
wibracje pojawily sie przed wymiana jarzma, jak urwala mi sie zapieczona sruba. Wtedy przy hamowaniu pojawily sie wibracje. I po wymianie jarzma problem nie zniknął. A wiec wydaje mi sie ze problem nie lezy w jarzmie - zreszta dosc trudno go zalozyc krzywo (tam sa tylko dwie sruby). W kazdym badz razie podniose samochod i jeszcze raz popatrze co i jak. Najwyzej wymienie tarcze...

pozdrawiam
albi
albi
 

Re: goronce koła

Postprzez ADAM SP3WXO » 20 lip 2009 11:38:48

Sprawdź jeszcze koło przeciwległe tzn jeżeli nasz problem z lewym przednim to sprzwdź prawe tylne. Chodzi mi, że koła są w ukłazie na krzyż. Po wypadzie w błoto zapiekało mi się przednie lewe. Po sprawdzeniu okazało się, że wszystko z nim jest ok. Przyczynę był zapieczony zacisk koła prawego tylnego, a symptomy były prawie jak u ciebie, nie mówiąc o grzaniu się koła, ale grzało się przednie.
ADAM SP3WXO
 

Re: goronce koła

Postprzez jrzeuski » 20 lip 2009 11:55:23

Jeżeli jeździłeś przez jakiś czas na zacisku z zerwaną śrubą, to zapewne nie pracował prawidłowo i mógł uszkodzić również tarczę. A jak zdejmowałeś klocki, to były równo zużyte?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: goronce koła

Postprzez Janek 44 » 20 lip 2009 12:08:31

Z drogiej strony urwanej śruby wywierć w jarzmie otwór np.ø4, i przez niego delikatnie wybij pozostałość śruby. Następnie zaspawaj otwór używając żeliwnej elektrody.
Janek 44
 

Re: goronce koła

Postprzez albi » 20 lip 2009 12:38:47

jrzeuski napisał(a):Jeżeli jeździłeś przez jakiś czas na zacisku z zerwaną śrubą, to zapewne nie pracował prawidłowo i mógł uszkodzić również tarczę. A jak zdejmowałeś klocki, to były równo zużyte?

Hej,
jezdzilem przez dluzszy czas z zapieczono sruba. Z zerwana jeden dzien :)

Jezeli chodzi o klocki - to w kole nie zapieczonym (kolo prawe z tylu) byly rowno zuzyte, a w tym kole zapieczonym - jeden byl zuzyty do golej blachy (czyli do konca), a drugi prawie wcale (porownywalnie do klockow na prawym kole).

pozdrawiam
albi
albi
 

Re: goronce koła

Postprzez albi » 27 lip 2009 10:20:25

Hej,
wymienilem te tarcze i problem wibracji zniknal - wychodzi na to ze tarcza jednak przez ta zapieczona prowadnica tez troche dostala w kosc. Ale mam jeszcze jeden problem. Jak hamuje to na zewnatrz slychac skrzypienie - niby wszystko jest przesmarowane. Wiec co moze skrzypic w hamulcach (tylko przy wcisnietym hamulcu).
I drugie pytanie o te blaszki ktore sie na klocki zaklada - czy sa one potrzebne. Bo z tej jednej strony ulegly one calkowitemu zniszczeniu - czy trzeba je zakladac?

pozdrawiam
albi
albi
 


Powrót do Układ hamulcowy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron